Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:48

Lekker gevoel kitobeer!!

Mijn zoons instructrice heeft een heel praktisch (en gratis verkrijgbaar) E-book geschreven waar veel leuke en ook vooral nuttige dressuurmatige spelvormen in beschreven zijn.
Ik dacht ik plaats hier even de link omdat jullie ook allemaal wel serieus bezig zijn en het misschien leuk vinden om te lezen en te gebruiken ter afwisseling.

http://equimental.nl/
Om het boek te kunnen downloaden hoef je alleen je mailadres in te vullen en de instructrice kennende gaat ze jullie vervolgens echt niet volspammen met ongewenste mail

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:06

Ik woon in Giethoorn, provincie Overijssel.

Fijn kitobeer, heerlijk gevoel is dat he!

En ik ga het downloaden Bar :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:39

Wat leuk Bar. Ga vanavond thuis ook even kijken en ws downloaden. :D

Super Kitobeer. Dat is paardrijden plus! :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:46

Gadverdamme wat een k*tweer.. Bak is net een zwembad en het regent aan een stuk door. Hopelijk wordt het morgen beter, kan vanavond ook niet rijden omdat een staltgenoot dan les heeft. :n

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:50

Mogen jullie dan niet samen in de bak? :)

Weer is euhm....nattig ja. :') Motiveert iig niet zo heel erg.
Gelukkig hebben we een eb- en vloed bak en longeerring. Dus praktisch altijd droog of heel snel weer droog. :7

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:11

SkyMarian schreef:
Mogen jullie dan niet samen in de bak? :)

Weer is euhm....nattig ja. :') Motiveert iig niet zo heel erg.
Gelukkig hebben we een eb- en vloed bak en longeerring. Dus praktisch altijd droog of heel snel weer droog. :7

Jawel, maar ze hebben 1 keer in de twee weken een avond les en verder heb ik bijna elke dag de bak wel voor mezelf. Dus vind het een beetje aso om dan ook te rijden.

Onze bak droogt ook vrij snel op, maar als het non stop stort regent krijg het daar de kans niet voor :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:06

Bar schreef:
Wat leuk Pronkjewail! Rustig blijven zoeken, er is best veel aanbod momenteel (voor Connemarabegrippen dan).

Het is wel heel lastig om achter sportprestaties te komen. Omdat hij volgens de site van Tieks 1.52 is verwacht ik niet dat hij in Ierland echt in de sport gelopen heeft. Daar kennen ze geen E-pony's.
Hij is op de veiling in augustus te koop aangeboden maar in de catalogus staat helaas ook geen verder info over hem.
In Ierland is het niet heel erg gebruikelijk dat hengsten en fokmerries in de sport lopen.
Ik heb op internet wel een artikeltje over zijn grootvader Thunderbolt gevonden: http://www.connemarapony.ch/gal06.htm

Zijn verdere afstamming kun je hier vinden: http://www.cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=45281

Het valkje ziet er op de foto ook geweldig uit. Zo jammer dat daar geen papier bij zit

Bar, waar kun je de catalogus van de veiling vinden? ik was zo benieuwd of ik melody daar ook in kon vinden. het enige wat ik kon vinden was een veiling van okt 2010 waar hij dus als veulentje geveild is.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:18

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:18

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:19

:D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:24

Bar is ook gewoon de goeiste. +:)+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:28

De snelste _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:31

Precies! :7 :7

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:48

Dankje allemaal voor de tips! Kan van hieruit inderdaad wel een stukje door het bos, misschien eens proberen. Ben nog nooit alleen met haar op buitenrit geweest. Ga ook het ebook downloaden wat Bar er op zetten en gewoon ff helemaal terug naar de basis. Geen wijken, geen galopwissels, gewoon simpel stap, draf en galop. En dan eens kijken waar we uitkomen.
Zadel zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn, kan natuurlijk altijd eens kijken als ze het over 3 weken nog doet of ik een paar keer een ander zadel er opgooi om te kijken of ze het nog doet.

Las dat Melody weer goed loopt, super zeg! komt weer helemaal goed.

Heb net nog even geshopt voor de welsh, heel gaaf hoofdstel gekocht van DHH. Normaal 110,- nu afgeprijsd naar 55 euro bij de CVS Ruitersport :D Staat hem echt heel mooi, nu nog een zadeltje scoren en een ruiter :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:10

bedankt voor de link Bar en SM, helaas had ik die allemaal al doorgeplozen en hem nergens kunnen vinden... -O-

dat zijn leuke koopjes melissa!

melody wilde ook echt even laten zien dat hij weer topfit was. ik deed hem even zijn dekentje om, want het zou echt heel hard gaan regenen en daarna bedacht ik dat ik m even in moest spuiten met anti bijt voor het veulen, dus ik spuiten...was melody het niet zo mee eens, hmmm hij liep weg, dus ik daar heen en nog eens spuiten, lekker handig zo zonder halster enzo, haha, was hij het nog minder mee eens, dus twee galop sprongen en toen sprong meneer in een gemakje over de draad vanuit de paddock in de bak...eeeehhh tja en daar stond ie dus te kijken van zo daar ben ik mooi vanaf. nou en die draad is 3 laags en best hoog. malle pony, morgen maar weer eens zien of ie helemaal goed loopt, dan kan dochterlief het bos wel even met m in....malle pony :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:12

Hahahha, dat is ook echt typisch zo'n actie als je ff vlug n spray op wil doen ;) Daar is de Welsh hier ook heel goed in.
Heb net even zitten zoeken op de veiling waar Ginger vandaan komt, maar ben haar nog niet tegen gekomen op foto's, weet ook niet in welk jaar ze verkocht is.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:15

welke veiling komt ginger vandaan? is dat weer een andere? misschien kan ik daar ook eens kijken

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:25

Volgens mij komt die van jou niet van een veiling emmy. Wel briljante spuitbus ontwijk actie. :7

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:26

Op haar paspoort staat Glenmaddy fair, maar als ik dat intyp kom ik uit op Glenamaddy fair, en via daar kwam ik uit op Ballinasloe Horse Fair. Maar vind niks over Ginger zelf, wel foto's en filmpjes gezien van die veiling. Maar kan geen catalogus ofzo terug vinden.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:34

Zou ook nog kunnen SM, maar waar dan wel vandaan, gewoon een stal ofzo?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:47

Jups gewoon van een stal. Worden niet alleen maar pony's op de veiling gekocht. :)

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:18

Otje staat lekker in de wei. Meestal aan het eten, maar soms ziet hij opeens dat er merries in de wei tegen over hem staan. Hard in galop er naar toe en hard hinniken :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:55

Heerlijk dat hij in de wei kan pringle, hier is het echt veel te nat, het water staat erop en na de regen van vandaag heb ik ook de halve bak blank, maar als daar geen regen meer bij komt is dat gelukkig morgen weer weg. Bij ons staan ze dus in de paddock en gaan ze een keer op een dag even in de bak, omdat het veulen zijn energie even kwijt moet en dan lekker kan rennen.

Sm dan is het wel erg moeilijk erachter te komen waar hij vandaan komt en ik ben juist zo benieuwd, lijkt me zo leuk om te weten.

Tribunals nog gereden?

Wanneer ga je naar de roodschimmel kijken pronkjewail?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:21

Hier is alles ook zeiknat maar ze staan met zn alle wel lekker buiten. Vanmiddag na mijn werk eerst alle 3 de jonkies maar even gedaan en voor de grote stortbuien was ik gelukkig klaar! Wij hebben zn zware bak dat hij nu juist met alle regen het best te rijden is. Geen plasje in te bekennen haha.

Hierbij even foto van Roos vanmiddag met mij. Nu 2.5 week ondee het zadel. Is een screenshot van een filmpje, dus niet super kwaliteit.

Afbeelding

Lekker dat Otje buiten staaat. Heeft hij Ben nog niet gehoord of gezien? Die staat nu bij Jo in het landje!

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:31

Volgens mij wel, hij galoppeerde wel hard die kant op en ging heel hard hinniken :)