Sterkte zeg, vervelend he als je beessie pijn heeft en je niet weet wat er aan de hand is. Die van mij heeft het ook ooit gehad, echt op 3 benen alsof hij een been gebroken had, bleek om een klein hoefzweertje te gaan. Daar kunnen ze echt enorme last van hebben.
Nee klopt, is heel fijn omdat de Welsh toch wat stofgevoelig is, met dit hooi hoest hij maar heel af en toe. Als meneertje weer te gulzig is :p
Van een hoefzweertje kunnen ze idd goed kreupel lopen. Grond zakt dan wel even onder je voeten weg als je dat ziet. Nog effies en dan is de smid er.
Net het rapport van de thermografie binnen gehad. Staat niet zo heel veel op. De persoonlijk uitleg was uitgebreider. Maar goed dat kan je ook niet allemaal op een papier kwijt. Morgen komt de osteo voor in totaal 3 paarden. Ben heel benieuwd. Ga fijn een ochtendje behandelingen kijken en observeren.
de pony heeft een hoefzweer, jeetje wat kun je daar dan blij mee zijn! Arme melody, nu staat hij met z'n voet in t verband. Woensdag komt de smid weer om het na te kijken! Donderdag voor zijn apk-tje en dan is ie als t goed is weer top fit.
SM ik ben benieuwd wat er idd uitkomt bij de osteo, interessant om bij te zijn!
Zonnetje de smid haalde met zijn mesje alleen wat hoef weg, zodat hij met de tang kon voelen en toen spoot het er al uit, en de pony veranderde ook meteen weer, hij heeft echt veel pijn gehad. Daarna betadine met watten erin en verband erom, want in de soda vond melody echt GEEN goed idee. Morgen komt de smid weer, gaat het verband er weer af en kijkt hij nog even hoe het eruit ziet.
Net toch het verband er maar afgehaald, melody kreeg een hele dikke kogel, dus verband eraf en afspuiten maar. Een erg warm plekje bij de kroonrand, zeg maar heet, ook na het afspuiten. Maar goed dat de smid morgen weer komt....er zit vast nog iets
Heksje is door de osteo nagekeken. De vermoedelijke probleemgebieden waren er in werkelijkheid niet. Paar ruggenwervels losgemaakt. Deze zaten iets vast. Enige gebied met noemenswaardige spanning zat boven op de bil. Hier zijn wat naaldjes ingegaan. Dit leverde een hele boze merrie op die het tot dan toe allemaal errug lekker vond. Daarna ging ze al dribbelend richting wei en mattie. Geen nabehandeling nodig en vooral spieren/ kracht ontwikkelen.
Tribunals
Geplaatst: 15-09-15 15:36
Change3x schreef:
Thanks!
Een Barnsby Majestic zadel! Ideaal voor connies.
Even wat research gedaan, erg goede ervaringen! Mooi om te zien ook. Ik heb er nu een Kieffer München op liggen, fijn zadel, ligt er ook mooi op maar mijn voorkeur gaat uit naar een zadel met een wat meer 'gedwongen' zit en stevige kniewrongen.
Maxime, het zadel dat ik erop heb liggen gebruik ik ook op mijn paard. Heeft veel kniewrong en een diepe zachte zit! Daar heb ik expres voor gekozen omdat ik voor Bosco al beste lange benen heb en ik ze anders niet fijn kan laten 'hangen'. Kieffer had ik vroeger ook, ben ik zelf niet zo'n mega fan van maar het zijn wel goede kwaliteitszadels.
Een nieuw zadel is eigenlijk niet nodig omdat de Kieffer nieuw is en goed ligt, maar wil over een paar maanden toch wel graag een ander zadel dat mij wat beter ligt. Staleigenaresse heeft een Fryso op haar paard liggen, slag duurder dan de Majestic maar heeeerlijk zadel.. Majestic voldoet voor zover ik gelezen heb wel aan mijn eisen en ook fijn om te weten dat hij goed op jouw Connie ligt, dus wie weet
Het is dat je ver weg woont maar anders had je wel even een ritje mogen maken. Toen ik voor het eerst op dat zadel ging zitten dacht ik; oh jee dit zit nog fijner dan een zachte stoel.
Kort filmpje van het zwartje vandaag! Ik heb mn handen er nog aan vol.
Wauw, ziet er goed uit Change! Hij loopt erg mooi! Ik ga vanavond Otto nog even rijden, ik zou kijken of ik wat foto's kan maken! Heeft de rest ook gereden? Ben wel benieuwd hoe het is gegaan.