Tuurlijk dat vertel maar eens hoe jij bij de connemara terecht bent gekomen ? Ik ben wel benieuwd.
curly2day
Geplaatst: 13-09-15 17:35
Welkom Pringle, welke connemara rij je ?
Even afwachten Emmy, lastig he ...
Tribunals heeft ook lekker gereden, ik ook Kareltje is buiten alleen ook goedgekeurd, dus van de week kan ik lekker zelf op pad
pringle11
Geplaatst: 13-09-15 17:39
Mijn zus heeft ong. 2 jaar geleden de kans gekregen om een connemara hengst te rijden, dus vanaf toen ging ik wel eens mee naar het ONCK en de keuring. Deze is zomer is mij ook aangeboden om een connemara hengst te rijden en daar was ik heel blij mee want het is een hele goede en fijne pony. Nu rijd ik hem ong. 5 weken en hij doet het heel goed, ik ben ook naar de connemara keuring geweest in de vakantie en ben 3e geëindigd met het bestgaand dressuur.
Ja die heb ik ook op het onck gezien prachtige connemara. Vind je het makkelijk om zijn knopjes eruit te rijden of net niet ? Daar ben ik wel benieuwd naar.
3 Jaar geleden heeft eamonn een peesblessure opgelopen ik had er zelfs niets van gemerkt. Ik was op buitenrit en hij zakte erg door zijn achterhand meerdere keren dat vond ik heel erg raar. Maar verder heeft hij nooit een stap kreupel gelopen.
Zonnetje81
Geplaatst: 13-09-15 21:28
Bij mijn paard begon het als een hele lichte tik die je voelde maar niet zag. En dat hij meer op hand en voorhand ging lopen. Uiteindelijk zware peesblessure en na 2 jaar revalideren en zakken euro's verder heb ik hem moeten afmaken omdat hij niet meer zonder pijn kon lopen. Vreselijk dus ik zie ook nu bij Mellow steeds spoken.
Mijn vorige D pony, een New Forest, heeft bij ons ook zware hoefbevangenheid gehad. Dat heeft hij op de kliniek in Enter opgelopen omdat er vrij weinig naar hem omgekeken werd. Geen idee meer waarom hij daar toen stond, volgens mij door een infectie ofzo. In ieder geval, hij zou volgens hen nooit meer beter worden dus ze wouden hem een spuitje geven. Maar ik wou dat niet, het was wel míjn pony en ik wilde hem perse houden. En geloof het of niet maar binnen een jaar was hij weer helemaal de oude! Hij is nu 25 en nog topfit en ziet er nog supergoed uit. Hij leert kleine kindjes rijden en heeft nog steeds streken . Wij hebben toen echt geluk gehad! Had die pony voor geen goud willen missen.
Ja dat snapte ik!! Ik bedoel dat ik het snap dat je dan met alles wat meer uit kijkt of er sneller wat achter zoekt.
Punz
Geplaatst: 13-09-15 23:05
Hier ook weer een tevreden connemara amazone. Jou was fijn vandaag, dus weer de rituele oren tijdens uitstappen foto:
Tribunals: fijn dat het verder nu helemaal goed is. Emmy: Ik duim voor je dat het snel weer ok is!
Curly2day: Heerlijke, heerlijke foto! En fijn dat je alleen op pad kunt!
Pringle11: Tuurlijk mag je hier meepraten! Ik heb je tijdens de keuring je je lintje mogen uitreiken vd rubriek bestgaand (en ben de eigenaresse ( en normaal ook de ruiter van) van nr 2 in die rubriek: Jou-Jou, of zoals hij officieel heet: Patty's Sweet Masquerade, die nu gereden werd door een gastruiter). Heel fijn om te horen dat de klik er is tussen jou en Otto!! We gaan jullie dan denk ik snel in de sportuitslagen zien Gaaf hoor
Zo, ik ga ook weer wat meer meepraten hier, maar eerst even bijlezen
Zag dat het over longeren ging, Ginger longeer ik eigenlijk praktisch niet omdat zij echt heel hectisch is. Wel af en toe wat grondwerk, waarbij ze ook in cirkels rondom mij moet lopen dus ze kent het wel. De kleine Welsh longeer ik wel geregeld, die longeer ik met een elastiekje. https://www.youtube.com/watch?v=-0WScqy26Cw Vooral omdat hij zich snel opkropt, op deze manier gaat hij wat meer lang en laag lopen.
Zonnetje: Dat veulen is echt super schattig! Leuk beestje
Emmy: Wat vervelend dat Melody kreupel loopt, hopelijk goed nieuws van de hoefsmid vandaag!
Change: Wat springt Bosco goed zeg! Proficiat met je eerste plaats!
Welkom Pringle! Otto is echt een gave hengst!
Punz: Gave oortjes foto! Heel apart die zwarte rand rondom zijn oren!
Hier gaat alles op zijn gemak, vooral bezig geweest met het weiland en de rijbak. We hebben vrijdag gehooid dus er moesten weer 65 balen hooi opgeruimd worden Nu mijn rijbak nog eens slepen en stenenvrij maken. Dan kunnen we palen zetten en lint spannen. Dan is eindelijk alles af
curly, dat is toch wel erg fijn dat je zelf op pad kunt, brave Kareltje
pringle wat leuk, je bent dus niet onbekend binnen de connemara wereld. lekker genieten en heel veel succes samen, maar dat komt vast goed.
klopt zonnetje, die hororscenario's heb ik dus nu ook, kan er niet van slapen en overdag komt er weinig uit m'n handen, ben er echt door van slag. melody loopt echt slecht, hij is zo zielig...nog een paar uurtjes dan weten we meer. ik hoop dat het een hoefzweer is, maar ik kan er weinig van zeggen. en anders donderdag afwachten...
punz wat fijn en wat een prachtige oortjes!!! en dank je ik hoop ook dat t meevalt, de horror verhalen hierboven sla ik dus maar even over...
melissa het klinkt allemaal goed, druk bezig dus!! afgelopen vrijdag nog hooien, dan had je wel geluk met het weer zeker? het was hier wel mooi weer, maar de ondergrond nog zo nat, dat was hier niets geworden. e succes met stenen rapen, hopelijk liggen er niet al teveel in? en dan de afrastering van je rijbak nog....wordt vast mooi!
Ja klopt, heeft 3 dagen gelegen, is heel mooi droog geworden. Wel laten wikkelen, want voor hooi was het net te nat, dus nu gewoon goede kwaliteit voordroog wat bijna net zo droog is als hooi.