Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:44

Ik ga vanmiddag even lekker door het bos kuieren. voor het eerst weer sinds de dazen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:52

Heerlijk kitobeer daar is het ook echt weer voor. Wij gaan morgen denk ik. Wij rijden in de zomer met zo'n vliegenrijdeken om en dat werkt perfect moet ik zeggen. Geen last van dazen met die deken.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:29

Naar het schijnt zitten er bij ons in de streek de agressiefste versie dazen die je hebt.
Volgens de mannen die hout kappen in het bos.
Ik vind het niet fijn rijden met het vliegendeken buiten . Je bent dan altijd op de vlucht.

Update over het hooi en het hoesten.
Het ging eerst beter met de ventipulmin normaal is hij dna na 3 dagen hoestvrij. Echter na een week zat er nog steeds een kuch. Ik begon het al wat vreemd te vinden. Gestopt met de ventipulmin en ja het werd weer lichtjes erger.
Omdat ik het hoesten meestal goed onder controle weet te houden snapte ik er niet veel van. Ik ben maar eens in het centraal hoesttopic gaan lezen de eerste paar pagina's.
Werd er ook niet veel wijzer uit.
Tot ik bedacht misschien heeft hij wel een allergische reactie op het soort gras of kruid dat er doorheen zit.
Ik had nog 6 balen nederlands hooi liggen dus mijn hooi netten leeg gemaakt en opnieuw gevuld met ander hooi.
Echt waar geloof het of niet . Na 1 dag hoest helemaal weg. Vandaag dag 2 alles is gewoon weg.
Ook vond ik dat zijn manekam weer ietsje zachter werd die vond ik de laatste 2 weken harder zijn maar ik had de link niet meteen gelegd. Omdat duits hooi onder de noemer van beste paardenhooi valt.
Dus mijn verwend nestje krijgt nu weer wat anders .
Je blijft zoeken en leren he met paarden.

Ik kan echt wel zeggen dat op vlak van huisvesting , voeding en lichaamsconditie mijn kennis heel groot is geworden de laatste 2 jaar.
Ik had alleen vroeger altijd het plan gehad net als punzl dat ik in dit stuk van mijn leven samen met eamonn allang de sterren van de hemel zou rijden. Hahahaha is dat effe anders gelopen.
Ach ja het is wat het is en ik had vandaag een heerlijk buitenritje met een top fitte pony.
Dat is wat anders dan hoe hij in mei in conditie zat.
Maar neem het mezelf niet kwalijk. Ik doe altijd steeds mijn best. En je vergroeid door de jaren heen echt wel met je pony. Sommige dingen worden dan normaal.
En ik heb hem dan ook alweer bijna 14 jaar.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:00

Hele ware woorden kitobeer. :j
Had het met mijn ruin net zo. Altijd wel wat loos en de sterren van de hemel rijden is nooit gelukt. Wel heb ik een verschrikkelijk goede leerschool gehad aan dat die. Had mij geen betere leermeester kunnen wensen op heel veel vlakken. :)
Vorig jaar na bijna 18 jaar hem bij me gehad te hebben afscheid genomen. Het was goed zo. <3

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:21

Zoals afgesproken!

Hier nieuwe foto's! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het verschil, 1 dag oud:

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:26

Oh wauw wat een lekkertje is dat aan het worden. :~
En Marrit....deze heeft ook spoilers. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:41

Spoilers rule 8-) Wat een leuk ding is het toch! <3 hou je hem?

Ware woorden kito, en elk paard is ook weer anders dus begint het helemaal opnieuw :') jeej :+

Ik heb zo lekker gereden! Er had iemand les, dus beetje zigzaggen. Lloyd wilde er eerst achteraab huppelen, de manegepoowny :') Daarna hele stukken lang en laag en fijn kunnen doorzitten. Ik was zó trots! De lescombi stapte mee uit buiten en die zei dat het er zo makkelijk uit zag. Fijn compliment omdat het voor mij echt zwoegen is nog :o morgen nog ff los spelen en dan ga ik naar Friesland dorpsfeest vieren. Heeft pony lekker vrij.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:59

Wat heeft hij lange benen zonnetje.
Prachtig kereltje is hij aan het worden.
Regelmatig foto's posten he.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:15

Tijd dat er van jouw dressuurcracker ook weer eens plaatjes komen Marrit. <<) <<)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:09

Ach nu ben ik best verdrietig, gisteren heeft onze dochter nog lekker les gereden met melody en nu ging ze net rijden, blijkt hij kreupel ;( zijn hoeven zijn niet warm, nergens een wondje te zien, het enige is dat hij rechts achter net onder het spronggewricht ietsje dikker is dan links achter, maar dat is heel minimaal, je voelt het alleen, het is eigenlijk haast niet te zien. Gatsie, maak me zo'n zorgen nu.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:16

Oh dat is balen Emmy. Hopelijk valt het mee en loopt hij snel weer goed. :(:)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:42

Wauw wat ziet het veulen er goed uit, leuk ding !!

Gets emmy dat soort dingen zijn nooit leuk, even een paar dagen rust en dan nog eens kijken hoe die loopt.

iemand hier toevallig een schimmel en een grijze ifor williams trailer?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:57

Hopelijk valt het mee Emmy!

Ik ben sinds 9 uur aan t werk en heb geen zin meer. _O- Nog een uur te gaan :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:09

Bah Emmy! Haal je nog niets in je hoofd, kijk het rustig aan :(:) mss ff koelen of groene leem erop, kan nooit kwaad.

Lloyd kwam de laatste 10m dravend naar me toe vandaag <3 dacht dat ik zn masker af kwam doen, helaas :') heerlijk los in de longeerbak en ook daar paar stukjes neusje naar beneden *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:19

Wat een superschattig veulentje! <3

Oh bah Emmy, hopelijk is het niets ernstigs!

Bosco en ik hebben vandaag weer punten gesprokkeld. 2 foutloze rondjes en 1e met 76 stijlpunten dus dat betekend dat we nu maarliefst B+5 springen zijn. :') In ieder geval heel blij dat ons harde werken en oefenen beloond werd! En dan even bedenken dat hij nog niet zo heel lang geleden 10m voor de sprong al ging stil staan en zich niet meer verroerde wat je ook deed... -O- *\o/* Blije baas!

Afbeelding

Afbeelding

Moe maar voldaan. :D

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:24

Change wat goed! Gefeliciteerd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:50

Ah wauwww change!!! Goed bezig en stoer!! :D

Balen van een kreupele pony! Hopelijk valt het mee!!

Ik ben vanmorgen ook een bosritje wezen maken, mooi een uurtje weggeweest! Hij was weer erg braaf en geen koppigheid gehad onderweg :D alleen hij kan af en toe zo enorm overdreven gaan hinniken onder het mom van: ik ben zooooooo alleeeeeeennnnnn!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:51

Zonnetje wat heerlijk dat je zo het bos in kan enne dat hinniken...daar kan melody ook wat van jeetje, die voelt zich dan idd ook zoooooo alleen, haha. Van de week haalde ik de merrie even bij melody en haar eigen veulen weg. Merrie en veulen gaven geen kik, maar melody schreeuwde de hele boel bij elkaar _O-

Helaas is hij nog erger kreupel dan gisteren. Gelukkig heb ik een hoefsmid met jonge kids, dus net even een appje gestuurd en meteen bericht terug, morgen komt hij langs om te kijken of het een hoefzweer is. Arme pony.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:59

Zijn z'n hoeven warm? Zo nee dan zou ik de DA er even bij halen. :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:01

Het kan ook hoog bovenin zitten dan voelt het niet perse warm is mijn ervaring vorig jaar geweest. Duurde toen 10 dagen voor het er boven uitkwam. Was poedersuiker ik dacht meteen: afmaken. Was met een andere pony dan die ik nu heb.

Oh mellow kan ook niet apart vd rest. Ik wilde merrie met veulen buiten gaan laten 24/7 maar mellow werd gek op stal. Hinniken druk maken. Pff

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:02

Hij hinnikt in de wei naar het veulen en het veulen naar hem. Zo cute!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:26

Tja morgen komt de smid en donderdag zou hij zowiezo nagekeken worden. Ik laat de paarden jaarlijks even nakijken, algehele checkup zeg maar dus die afspraak stond er al. Jeetje wat kun je daar mee zitten zeg! Echt niet leuk!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:28

Hechtingen er vanmiddag uitgehaald en daarna heel fijn gereden. Top dier!
Afbeelding

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:22

Hallo! Zou ik mee mogen praten? Ik rijd sinds kort ook een Connemara.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:24

Ah wat fijn tribunals!

Welkom pringle