Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 18:35

Oh die plekjes waar je het laatst over had. Ja lastig ik zou het ook niet weten. Succes woensdag!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:21

koetjeboe schreef:
https://youtu.be/HDUItj6AAFo

Heb een action cam gehaald, en die moest gisteren uiteraard worden uitgeprobeerd.

Wat springt hij braaf!! Gaaf bos, waar is dit? Beaut wil ook, je eigen sgw bos!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:26

Koetjeboe: VS is ook niet zo snel als ze zeggen hoor. Meestal duurt dat ook wel wat langer, geen idee of het dan in het transport ligt, of de verwerkingssnelheid daar. Hoe dan ook, bij de "VS-route"is dus de doorloop snelheid ook heel erg wisselend. Regelmatig echt weken moeten wachten.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:43

Saaams schreef:
koetjeboe schreef:
https://youtu.be/HDUItj6AAFo

Heb een action cam gehaald, en die moest gisteren uiteraard worden uitgeprobeerd.

bathmen. zie dat je uit soest komt. kom je keer hier heen springen. staan nog meer hindernissen als wat je in het filmpje ziet
Laatst bijgewerkt door koetjeboe op 11-09-17 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

om een idee te geven dit is wat ik zie aan de hoeven van rex.
zoals op de eerste foto zit in alle 4 de hoeven. voor is het ergste.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:55

koetjeboe schreef:
Saaams schreef:

bathmen. zie dat je uit soest komt. kom je keer hier heen springen. staan nog meer hindernissen als wat je in het filmpje ziet

Ja doen we! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:44

Hee dat zijn hindernissen van de SGW wedstrijd die ze daar elk jaar hebben. Heb daar vorig jaar meegereden. Leuk!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:33

Vandaag photo's binnen gekregen van mijn massage shoot.
Stiekem toch wel een beetje heel trots met de uitstraling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:38

Mooie foto's! Straalt een hoop rust uit. :)

Is dat masseren puur voor de spieren of ben je ook met ingewanden en de botten bezig? Een goede osteopaat werkt bijvoorbeeld blokkades weg, dat heeft grotendeels echt met het bottenstelsel te maken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:40

Change3x schreef:
Hee dat zijn hindernissen van de SGW wedstrijd die ze daar elk jaar hebben. Heb daar vorig jaar meegereden. Leuk!

ja klopt de meestehindernissen laten ze na de oefen cross altijd staan. en dan mag iedereen er gewoon vrij gebruik van maken

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:42

Ongeveer een uur rijden. Lijkt me gaaf om in de buurt te hebben zeg!

Ik heb wel vandaag een borsttuig met losse martingaal gekocht voor Beaut. Iets meer controle :')
Losse martingaal vind ik lelijk. Vandaag dus de borsttuig.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:58

ik heb ook een borst tuig martingaal vind ik ook niet mooi.
even over mijn hoef foto's hebben die van jullie ook wel eens zulke scheuren in de hoeven

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:03

Beaut heeft harde hoeven en nooit scheuren. Maar ze staan nu wel 4 kant op ijzers ivm cross seizoen. Normaal alleen op ijzers voor ivm scheef en snel afslijten. Maar nooit problemen met haar hoeven.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 11-09-17 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:10

ik ben zo bang dat hij het heeft. mijn verstand zegt dat ik hem dan terug moet brengen. maar mijn gevoel zegt heel wat anders. zou willen dat ik morgen de uitslag had

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:14

Wat is de prognose van de aandoening?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:17

Saaams schreef:
Wat is de prognose van de aandoening?

volgens mij niet goed. lees verhalen over paarden die kreupel lopen waar de hoefwand tot halverwege de hoef weg is. en waar ze het paard moeten laten inslapen. maar zit ook op eem engelse facebook site en daar zitten ook wel een paar redelijke succes verhalen tussen. maar het meeste wat je leest word je niet blij van

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:40

Change3x schreef:

Is dat masseren puur voor de spieren of ben je ook met ingewanden en de botten bezig? Een goede osteopaat werkt bijvoorbeeld blokkades weg, dat heeft grotendeels echt met het bottenstelsel te maken.
nee ik doe geen osteopathie. Omdat te volgen moet je dierengeneeskunde gedaan hebben. Ik wil in de toekomst zeker bij blijven leren. Medical taping is het volgende. Momenteel werk ik inderdaad op de spieren in samenwerking met bewegingsanalyse kun je wel veel. Blokkades krijg je ook los met massages . Maar als je de oorzaak niet aanpakt blijft het terug komen. Management en juiste training zijn van cruciaal belang.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:40

Ik heb gelukkig nog nooit een HWSD-geval in het echt gezien en waag me op basis van foto's echt niet aan een uitspraak maar ik kan me voorstellen dat de onzekerheid vreselijk is. Balen dat je toch nog een kleine week langer op de uitslag moet wachten.
Het beroerde van HWSD is dat het ongeneeslijk is. Er zijn pony's die er redelijk tot goed mee kunnen functioneren maar er zijn ook pony's waarbij het levenslang tobben is totdat het moeilijke besluit tot inslapen genomen moet worden. En wat voor de ene pony wel werkt hoeft voor de andere weer niet te werken.
Ik blijf iig voor je duimen dat het "gewoon" slechte hoeven door verwaarlozing zijn!

Ik ken in Nederland 1 eigenaresse van een HWSD-pony. Zij heeft helaas na jarenlang tobben haar pony in moeten laten slapen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:46

Koetjeboe die horizontale scheur is inderdaad niet normaal. Stel dat je beslist hem terug te brengen dan voor verborgen gebrek ? Hoe oud is hij nu? Want opzicht stel dat hij het heeft. Ik vind de conditie nu niet verschrikkelijk slecht. Als het echt maand in maand uit slecht zou gaan had je dat vast opgemerkt met de koop.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:51

kitobeer schreef:
Change3x schreef:

nee ik doe geen osteopathie. Omdat te volgen moet je dierengeneeskunde gedaan hebben. Ik wil in de toekomst zeker bij blijven leren. Medical taping is het volgende. Momenteel werk ik inderdaad op de spieren in samenwerking met bewegingsanalyse kun je wel veel. Blokkades krijg je ook los met massages . Maar als je de oorzaak niet aanpakt blijft het terug komen. Management en juiste training zijn van cruciaal belang.

Interessant!
Osteopathie is dacht ik ook mogelijk als je zelf al humaan fysiotherapeut bent.

Ik vind een behandeling van een osteopaat/masseur altijd heel fijn. Er is toch altijd wel iets wat beter kan, en soms lopen paarden een blokkade ook op in de wei.. de reden waarom Leo nu een eigen wei heeft... Merk nu al verschil!

Dus superfijn dat er mensen zoals jij zijn die een handje helpen!

En ja management en een paard netjes rijden, dat is wel het belangrijkste! Anders kun je elke maand aan een behandeling beginnen. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:03

Kitobeer: helaas klopt dat niet. Bij HWSD kunnen slechte periodes afgewisseld worden met periodes waarin het relatief gezien wat beter lijkt te gaan met de hoef.

Daarnaast vraag ik me ook af hoe lang de pony al in Nederland is?
Om een onduidelijke reden lijken de lijders in Ierland zelf minder last te hebben, dan wanneer ze naar het buitenland gaan. Gedacht wordt dat de relatief constante vochtigheid van de bodem in Ierland daar mee te maken heeft. Wisseling vochtigheid van de omgeving ( dus van nat naar droog of andersom) kan het verergeren.

Ik duim van harte dat het mee valt Koetjeboe. Hoop voor je dat je snel helderheid hebt.

Mocht het wel HWSD zijn dan is de prognose niet heel gunstig, zeker als je je pony ook gewoon wil gebruiken....

Er is een Duitsland wel een hoefsmid die heel veel ervaring heeft met HWSD voeten (Ray Knightly) , en de dame die Bar bedoeld, kan daar ook veel over vertellen, over wat eventueel helpend is/kan zijn. (in het omgaan met, want het gaat niet over zoals je weet)

Maar vooralsnog hoop ik van harte dat het geen HWSD is...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:04

kitobeer schreef:
Koetjeboe die horizontale scheur is inderdaad niet normaal. Stel dat je beslist hem terug te brengen dan voor verborgen gebrek ? Hoe oud is hij nu? Want opzicht stel dat hij het heeft. Ik vind de conditie nu niet verschrikkelijk slecht. Als het echt maand in maand uit slecht zou gaan had je dat vast opgemerkt met de koop.

hij stond op ijzers. ik lees ook dat het zich vooral kan uiten bij weers veranderingen. paarden die altijd in ierland in de blubber staan hebben nergens last van tot ze geimporteerd worden en in een ander klimaat komen te lopen.
toen hij op ijzers stond zag het er aardig normaal uit. hoef was wat uit model meer niet.
als het redelijk stabiel blijft zoals het nu is heb ik er geen problemen mee. maar als het alnog word zoals al die dramatische foto's op internet dan word ik echt niet vrolijk.
maar hij is zo lief. vraag mij af wat er met hem gebeurd als ik hem terug breng...
maar zijn hoeven zien er nu goed uit hoor. ik vijl ze wel heel veel zodat die hoefwand maar rond blijft en niet verder brokkeld want hij staat nu al knap kort.
ik rij met hoefschoenen gelukkig.
ijzers zou misschien niet handig zijn met deze aandoening.
die meid die die pony had met de aandoening heb ik gemaild ze gaat mijn foto's bekijken

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:07

"Die meid"?

Oeps
Die meid is een dame.... met érg veel deskundigheid (helaas) in het omgaan met HWSD...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:11

Punz schreef:
"Die meid"?

Oeps
Die meid is een dame.... met érg veel deskundigheid (helaas) in het omgaan met HWSD...

bedoel ik ook niet neer buigend hoor. Hier hebben we het altijd over meiden en knullen.

maar ze vind die scheur ook verdacht.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:57

Koetjeboe, wat een vreselijke onzekerheid! Ik heb er geen verstand van, maar hoop van harte dat het geen HWSD is!
Mooie foto's, Oona! Ziet er top uit!