Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:10

:') ik weet van wie het komt :D

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:16

Dat maakt het des te erger ben ik bang. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:13

Weinig Connemaranieuws van mijn kant vandaag. Vooral veel, lang en hard gewerkt..
Kreeg wel, al werkend, de volgende foto's geappt:

Afbeelding

Afbeelding

Zucht...........

( maar wel heel trots op mezelf: na mijn laatste client mezelf toch nog een schop onder te kont gegeven, en om 21.30 nog begonnen met 6 km hardlopen. Missie is nu even het verhogen van mijn gemiddelde snelheid ( voordat we het aantal km weer gaan ophogen..)... En dat is gelukt! Tot nu toe liep ik met een gezapige snelheid van 7,2 km per uur. Vanavond was de gemiddelde snelheid iets minder gezapig: 8 km per uur.)

En nee... dit is niet off topic, want dit doe ik allemaal om mijn Connemara's beter te kunnen gaan rijden... :j :j :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:32

Wat een prachtige plaatjes Punz! Mooi zo met dat heiige (raar woord, schrijf ik vast verkeerd).

Dapper ook dat je bent gaan lopen. Ik vind het altijd heerlijk als ik eenmaal loop. Soms wel moeilijk om te gaan... Flink je snelheid opgehoogd ook, bijna een km pu harder. Ik heb juist van de week rustiger gelopen, ik heb nieuwe steunzolen en in mijn hardloopschoenen ging dat niet goed. Benen vlogen alle kanten op, alsof ze aan elastiekjes zaten. Dus rustig lopen en op techniek letten. En dat liep eigenlijk qua tempo veel lekkerder dan wat ik normaal doe.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:12

Mooie plaatjes punz!
En om 21.30 nog gaan hardlopen, pfff ik vind t knap!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:43

Mooi is dat he!? Ik kan ook van die mooie foto's maken 's morgens omdat het bij ons heel open is.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:40

Vanmorgen melody voor de derde x aan de longe gehad en ja hoor, hij blijft nu beide kanten mooi op de grote volte om me heen lopen en begint het al mooi te snappen. Stap en draf gaan al erg goed, galop ziet hij het nut niet zo van in geloof ik, haha hij valt steeds terug, dus doen we kleine stukjes en hebben we vooral geoefend met de overgangen aan de longe van stap naar draf en weer terug en zelfs richting de middendraf...trots op onze pony!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:12

Emmy7 schreef:
Vanmorgen melody voor de derde x aan de longe gehad en ja hoor, hij blijft nu beide kanten mooi op de grote volte om me heen lopen en begint het al mooi te snappen. Stap en draf gaan al erg goed, galop ziet hij het nut niet zo van in geloof ik, haha hij valt steeds terug, dus doen we kleine stukjes en hebben we vooral geoefend met de overgangen aan de longe van stap naar draf en weer terug en zelfs richting de middendraf...trots op onze pony!

Leuk, klinkt goed. Zo ben ik ook weer met Jaimy begonnen, ondanks dat ze al zadelmak was. Heb je zoveel profijt van als je aan de longeerlijn al fijn met ze kunt werken.

Van de week heb ik Jaimy ook nog even gelongeerd, iemand die haar niet kent zou het niet hebben gezien, maar ze was 'fris' dus ik dacht ik laat haar maar eens even los. Vervolgens heeft ze als een malle 5 minuten in de rondte gelaopeerd en daarna nog een poosje al snorkelend uitgestrekte draf. Toen het klaar was kwam ze bij me staan <3 . Jammer genoeg geen camera bij de hand....

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:44

Hahaha pizza, wat heerlijk! Malle pony en ja dan zul je altijd zien dat je geen camera bij je hebt. Ik ben zowiezo wel een voorstander van longeerwerk en probeer dit altijd 1 keer in de week te doen.

Vorige weer lieten we melody los in de bak, we dachten dat hij dat vast leuk zou vinden, nou hij snapte er echt niets van. Beetje achteraan klapperen ofzo hielp ook niet, werd ie niet anders van. Na een tijdje ons veulen er even bij in, dus die rennen....melody keek eens en keeknog eens en ja hoor hij ook rennen. Gister eerst het veulentje los en melody stond al in de startblokken klaar. Dus na een tijdje het draadje open en weg was ie, wat een lol!

Echt genieten als ze een malle bui hebben

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:54

Hoe longeren jullie? Met geen hulp of met touwtjes of bijzet of iets dergelijks?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:18

Deze gebruik ik altijd..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:23

Ik heb erg ouderwetse rubberen bijzetteugels, met een heel lang stuk rubber en een klipje waarmee ik deze aan het bit zet. Ik zal volgende week ook even een foto maken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:21

Ik heb nu de longeerhulp die pizza ook heeft.

Moet wel zeggen dat ik in de loop der jaren wel heel wat varianten gehad heb.
Van de touwtjes, bijzetteugel, pessoateugel, dubbele longe en dan nu deze. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:29

pessoateugel heb ik ook nog en touwtjes ook, maar omdat melody nog niet veel kent doe ik eerst een vrij losse bijzet eraan, hij moet eerst op eigen benen leren lopen en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een voorstander ben van iets tussen de voorbenen door doen. ben altijd wat angstig dat ze er met hun benen overheen gaan. de pessoa deed ik dan ook altijd aan de zijkant. dubbele longe wil ik altijd nog eens leren....

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:43

Ook een touwtjes achtig iets pizza!
Emmy, prima!

Ben altijd benieuwd hoe iedereen longeert. := Ben zelf van mening dat zonder hulpteugel longeren nogal nutteloos is. Wij (mam :') ) gebruiken touwtjes.
Afbeelding

Larry deed het gisteren ook goed! Ik heb hem nu weer anderhalve week ongeveer opgepakt na bijna een maand vrij weinig doen/niksen. We beginnen met oefenen van de sloot dus we zijn eerst begonnen met een blauw zeiltje onder de sprong. :)

Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:57

ziet er goed uit Change, brave pony!!! vond hij t eng?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:03

De eerste paar keer: een laag kruisje waar hij een paar keer gigantisch hoog overheen ging. :') Hij twijfelde wel toen maar er is maar 1 weg en dat is eroverheen. :D Daarna keek hij er niet meer naar. Ik denk dat een sloot voor hem ook geen probleem zal zijn nu ik gevoeld heb hoe gigantisch hij kan rekken en springen :P

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:03

Mooie sprong!
Met singel en touwtjes doe ik ook wel, maar de longeerhulp is zo makkelijk in gebruik, dus pak ik die veel vaker....

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:09

Heb ook alle varianten gehad; touwtjes, chambon, gogue, pessoa, bijzet en dubbele longe. Nu doe ik weer ff de bijzet, als hij iets achter zn billen kan dan dubbele longe :)

Wow hoog!! Blijven de hindernissen altijd staan bij jullie? Das wel ideaal, ik heb zo'n hekel aan dat gesleep :+

Jaimy heeft het najaar in de bol *\o/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:02

Pffff wat zal ik doen..

Morgen 6 uur m'n nest uit, Jack rijden met de bak voor mezelf, droog weer, lekker koel en half 11 naar school fietsen

of

Als ik eind van de middag/begin van de avond thuis ben rijden, bak deel ik dan samen met een vriendin en haar paard, kan gaan regenen en heel misschien onweer. Wel alle tijd van de wereld

Lastig :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:03

Optie 2. :)
Haast is nooit goed als je gaat rijden ....

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:09

En, wat is het geworden tribunals?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:48

Haast is nooit fijn nee. Met rust en ruimte kom je toch vaak verder. :)

Gisteren weer fijn gestuurd met de witte snollebol. <3
Nu een vol spreekuur tot half 5 en dan nog even langs om haar stal te doen.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:01

Kwam m'n bed niet uit _O-
Inmiddels staat er dat het vanavond gewoon goed weer wordt dus dat is mooi :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:17

_O- haha ja dat kan ook nog. En idd de voorspelling voor vanavond is wel weer goed. Nou veel plezier met rijden dan alvast.

Fijn SKymarian dat het zo lekker gaat.

Onze dochter heeft vanavond ook les, dus hoop dat het hier ook droog blijft.