Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:42

Gaaf! Welke klasse moet je rijden tot het sportpredikaat?

Weet ik niet Feline, het is heel raar en al vanaf dat ik haar heb komt het keer op keer terug

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 18:48

Klasse 2 + 3, alleen dat is meer dan klasse 3 startgerechtig, dat is een jaar (of 2) geleden veranderd dat je met 2 punten al naar klasse 3, dus moet eigenlijk nog even mailen of dat klopt.

Of Klasse 2 + 1 en L1+1, dus dat is ook nog een optie. Maar hoop/wil het gewoon volledig met endurance doen :)

Edit. Er zou vandaag nog een connemara meedoen, maar die was er uiteindelijk niet. Iemand die hem/haar kent toevallig? Wel onwijs leuk! Connies zijn heerlijk veelzijdig :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:55

Dat is zeer haalbaar! Super gaaf! Mooi doel voor volgend jaar. Je sportpredikaat ophalen tijdens de merrie keuring. Endurance zal ook seizoensgebonden zijn net als de cross? Of niet?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 19:00

Nou het is wel wat meer km's (40-79), but we shall see. We hebben in juni een mooie zware rit in wassenaar gedaan van 30km en toen zei m'n begeleidster 'Nou nu is ze echt wel klaar voor een klasse 2 hoor'. Maar nu ook prima hartslagen, ondanks dat het 1 blubberzooi was. Iedereen heeft ook langzamer gereden dan 'normaal'. Voor sportpredikaat moet je sowieso op de keuring zijn, ik weet niet of we 3 wedstrijden voor augustus al gaat starten dus dat is even afwachten. (En ook nog goedgekeurd worden!).

Laatste wedstrijd is 28 oktober en eerste in maart dacht ik. Ik weet eigenlijk wanneer de cross start, maar het is wel een redelijk lang outdoor seizoen :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:05

Voor sportpredikaat hoef je niet op de keuring te zijn hoor. Is eigenlijk puur administratief. Je krijgt een mooi stempel met prestatie erbij in het stamboekpapier.
Edit: jij bedoelt denk ik het keurpredikaat Feline. Daarvoor moet je idd wel naar de keuring komen.

Persoonlijk vind ik eigenlijk wel dat er wat meer aandacht mag zijn voor het prestatiepredikaat.
Huldiging op ONCK of keuring bijvoorbeeld. In mijn bestuurstijd wel eens aan de orde gekomen op een vergadering maar nog niet concreet geworden.

Welke Connemara deed er nog meer mee? Vorig jaar was er iemand op de keuring die ook endurance doet namelijk.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 21:15

Ik bedoel idd keurpredikaat! Prestatiepredikaat gaat ons denk ik niet lukken. 3x een 80-er is vrij enthousiast voor een 22/23-jarige tegen die tijd :+.

De pony heette Moonlight, maar is dus helaas niet gekomen. Vader is easter :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:22

Oh doet die tegenwoordig endurance?!
Niet de pony die ik bedoelde maar ik ken hem nog wel van de vorige eigenaar. Is een kruising uit een moeder van onbekende afstamming.

En ja, klasse 3 is wellicht iets te ambitieus :=
Maar je weet het niet. De vader van Easter begon op zijn 22e of zo nog aan een dressuurcarriere en liep op zijn 25e in het Z
Kun je niet vergelijken met lange afstanden maar toch.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:29

Nou geen idee, verder nooit op een startlijst gezien maar bekijk ze ook niet allemaal. Tja 80 km lopen word het probleem niet perse: "It's not the distance what kills the horse, but the speed" en dat is wel heel erg waar. Het lijkt me heel gaaf om een keer te rijden in ieder geval. Dus wie weet. Voorlopig trainen we rustig verder en het allerbelangrijkste is dat Kiet gezond en happy blijft, ik geniet van iedere rit die ze kan en wil lopen met mij. Het blijft gewoon een super andere sport dan dressuur of springen. Ik vind het meeste aparte er nog steeds aan dat iedereen zei dat je echt een betere band krijgt en meer een combinatie wordt, terwijl ik echt met Kiet kan lezen en schrijven, is dat zo verbeterd. Vooral tijdens ritten is ze zo enorm op me gefocust. Vandaag hadden we enorm veel bagger dus, maar ook redelijk veel paden met boomstronken. Dan merk je wel dat ze mij compleet vertrouwt en graag meedenkt met het makkelijkste pad. Ik had het niet verwacht, maar ben mijn hart echt verloren aan deze sport. Inmiddels ben ik ieder weekend wel weg, danwel met Kiet, danwel groomen op wedstrijd :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:56

Dat klinkt goed! Het is niks voor Beaut. Die word te enthousiast en blijft pieken in hartslag. Conditie is goed, maar ze wil blijven doorgaan :')
Heb je in kiet haar jongere jaren gesprongen net haar?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 10:32

Ik heb Kiet 'pas' 7 jaar, waarvan 2 jaar nu eigenaar. Dus erg jong was ze ook niet. We hebben wel gesprongen, maar het ene moment wilt ze wel en het andere moment vertikt ze om een stap in de bak te zetten als er een hindernis staat :'). Dus helaas mijn springdromen aan de kant gezet. Natuurlijke hindernissen vindt ze wel heel leuk, heb altijd gezegd dat het een leuk crosspaard zou zijn als ze alles zou springen. Maar dat is dus met de dag verschillend :')...

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:02

Ik had gehoopt om een enthousiast verhaal te schrijven over mijn dressuur wedstrijd van vandaag. Maar dat gaat m niet worden. ...het ging bedroevend slecht. -O- -O-
ik word er een beetje moedeloos van. Inmiddels zit op 16 wp in de B, maar het gaat afgelopen wedstrijden steeds minder. Misschien omdat ik zelf steeds meer stress ervaar omdat ik elke keer hoop dat het NU goed moet gaan...
pfffff....wat een hobby... :(
als lichtpuntje, dan maar even terugkijken op wat foto's van zaterdag. Met een heel enthousiaste pony op de hei. Dat was wel leuk!! En dan showt hij toch een mooi achterbeentje.
Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:04

Mooie draf! :oo
Jammer van je wedstrijd? Start je nog steeds B of inmiddels al L?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:13

Ik start nog in B. Ik wil eerst keer nog echt naar tevredenheid een B proef rijden, liefst minimaal 195 punten.
Vandaag slechts 178 en 184....
Op deze manier blijven we nog wel ff in de B....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:14

Ik zou gewoon eens L gaan starten. Misschien gaan andere oefeningen wel juist beter. Je hebt al aangetoond dat je het kan :D
Ik ben blij met 180. Meer zijn we niet waard met die beroerde galop

Pinky26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:23

Zijn jullie connemaras ook zo druk?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:29

Esje: kan het zijn dat je met meer druk, minder ontspannen start? Toen je net begon met starten stond je er misschien meer blanco in, en was je in het rijden misschien meer bezig met het rijden, en minder met de punten. Jezelf de druk op leggen dat je een minimale score moet halen, maakt misschien dat je verstrakt, daardoor minder echt rijdt, waardoor de punten tegen vallen en je in een negatieve spiraal terecht aan het komen bent?

Pinky: wat bedoel je? Ik heb een wat hete, looplustige snel reagerende merrie, en een meer flegmatieke, maar hardwerkende ruin met een mening, maar 'druk' zou ik ze niet willen noemen

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:54

Punz, zoiets zal het inderdaad wel zijn. Het is alleen erg lastig om de knop om te zetten.
Met training ziet het er nu al wel veel beter uit.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:37

Spannend weekje, voor deze vrijdag zou ik de uitslag moeten krijgen van die HWSD test

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 11:22

Esther wat staat het dekje mooi onder jouw zadel :)) ! Ben er nu beetje jaloers op hahaha :'). Ik zou als ik jou was gewoon een keer L1 starten, desnoods HC. Ik vond de L1 verademing na de B omdat ik daar wat meer kon gaan rijden (destijds met Jinja) en dat positief werd opgepakt. In de B vonden ze het wel prima als je gewoon rustig de proef doorkwam hier :+. Het feit dat je wel iedere keer met een wp thuis komt, zegt wel de juryleden ook vinden dat je een niveau hoger kan. En slechter dan 140 ga je echt niet rijden dat weet ik zeker, dus je kan in principe niet worden teruggezet in de B. Misschien ook een keer een proefgerichte clinic rijden? Ik weet dat de lesgeefster van SM goede geeft (gaf?), misschien weten eline/ria nog een goede in de buurt?

Spannend koetjeboe! Laat je het hier weten? En rex zag er goed uit boven de hindernissen op FB 8-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:32

Spannend koetjeboe, laat je de uitslag weten? Hoe gaat het nu met Rex?

Woensdag komt de dierenarts voor Beaut. Ze heeft deze week een mini vakantie. Morgen even loswerken aan de longe, woensdag springen en daarna vrij.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 12:03

Voor enting of iets anders saaams?

Kiet heeft na-wedstrijd vrij en mag nu lekker drie dagen eten en spelen op de wei. Ze staan bij ons alweer snachts binnen omdat het door die regen 1 grote drap is geworden. Merk dat ze dat toch wel fijn vindt zodat ze rustig even hooi en slobber/muesli kan eten zonder gestoord te worden. Ze heeft zelf haar senioren voer opgegeten :wow: . Alleen om 8 uur is ze er klaar mee en wilt ze naar buiteeeeeeeeen. Dan staat ze echt als een merrie te gillen joh niet normaal :')

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:31

ja ik laat de uitslag zeker weten hier.
verder gaat het goed hij eet nu goed.
En langzaam aan komt er iets meer vlees op. zijn nekje begint en nek te worden. en de bil spieren zie je niet meer zo overdreven.

Maar hij springt dus echt geweldig en hij is zo braaf en relaxt.
tot nu toe zei ik als hij echt HWSD heeft breng ik hem terug maar ik geloof niet dat ik dat nog kan. als hij het heeft ga ik er geloof ik maar gewoon het beste van proberen te maken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:40

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:48

Nee Feline, Beaut is van de rare kwaaltjes. Al vanaf dat ik haar heb eens in de zoveel tijd wondjes op haar heup bot, soms rechts en andere keer links of zelfs allebei de kanten. Bijt ze kapot en meestal met betadine en honingzalf of zilverspray verdwijnt het weer na 2/3 weken. Nu de dierenarts er maar voor gebeld omdat het dus blijft komen en zelfs als het dicht is reageert ze er erg gevoelig op.
Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:12

Ik ben bang dat mijn uitslag nog ff duurt op de site staat 21 sept krijg ik de uitslag omdat ze het eerst een week hebben laten liggen voor ze het in behandeling hebben genomen.
Zou willen dat ik het toch naar Amerika had gestuurd