Oh en Emmy heel veel plezier met je les. Ben benieuwd hoe het gegaan is.
Qua neusriem zou ik 6 cm voor zo'n mooi Conniekoppie een beetje too much vinden. Denk dat als je een brede wilt een 4-4,5 cm al behoorlijk breed toont. Ze hebben van zichzelf al een vrij compact hoofd en Jackson heeft dan ook nog echt zo'n mooi brede kaak en ronde wangen.
Marrit13
Geplaatst: 07-09-15 09:00
@Punz: lief dat je aan me denkt, maar ik heb de 21ste de osteo (ook preventief, ik hou van dat woord ) daarna krijgt hij een week vrij dus dat gaat hem niet worden. Andere keer dus! Misschien kom ik wel kijken, als het weer een beetje leuk doet (en als dat mag natuurlijk)
Wat een leuke foto's Emmy! Voor nr 1 vind ik erg mooi. Zoals SM zegt; je dochter past er inderdaad mooi op, leuke combi.
JeaDH
Geplaatst: 07-09-15 10:39
Mooie foto's Emmy! en een leuke combinatie. Mooie frontriem heeft jullie pony, ik heb die ook te liggen, had ik gebruikt op een arabiertje, maar paste Jaimy niet, te klein . Dus op de keuring heb ik die van Iris haar paard gebruikt. Inmiddels heeft Jaimy een nieuwe voor op wedstrijd het is de onderste:
Als ik het zo lees word het een meeting op het ONCK, als wij kunnen, gaan we zeker komen!
lekkere frontriem Pizza. Niks mis met een glimmertje.
Marrit13
Geplaatst: 07-09-15 10:55
Glimmertjes
Mooie foto's Emmy!! Wat een fijne uitstraling heeft jullie pony.
TinekeVD
Geplaatst: 07-09-15 10:56
Bedankt voor jullie leuke reacties op de foto's. Onze dochte past er idd erg mooi op....met haar lange benen...hihi, we waren ook echt op zoek naar een grote maat pony.
En ik pas er dus ook op, heerlijk is dat, we zijn even groot, ik ben alleen wat eh breder zeg maar. Foto's van mij op melody volgen nog een keer, die moeten eerst nog gemaakt worden...heb ik nog niet helaas, dus heb mezelf ook nog niet zien rijden op hem, geen idee of het wel staat. Maar net mijn eerste les met m gehad en nu uitgeteld, pffff heerlijk gereden en gewerkt aan vooral overgangen van stapnaar draf, hij wil meteen in galop en maakt dus iedere x een huppeltje voor het aan draven. En danbetrap je jezelf er toch af en toe weer op dat ik te sterk ben met mijn hand, dus loslaten.... Maar goed dat er instructeurs zijn. Kan ik toch weer wat bijgeschaafd worden. Maar wel ontzettend leuk om weer aan mijn eigen rijden te werken enmeteen melody dingen te leren.
Mooie frontriem pizza, onze dochter had zelf gespaard voor die van haar, wilde ze zooooooo graag en ik moet zeggen, ik hou wel van bling haha en hij staat erg mooi!
Emmy ik ben na een half uur les ook altijd kapot hoor. Maar ik vind het zo leuk, leer iedere keer bij, en we boeken elke keer nog vooruitgang zo'n fijn gevoel!
Emma het lijkt al een heel stuk beter te gaan met zijn hoest. Ik ben nu ook weer beweging aan het geven en dan klinkt er een opstart kuchje ik hoop dat ok dit nog volledig weggaat. Maar ik zal nog 14 dagen geduld moeten hebben.
Nog even snel een vraagje trouwens, reageer straks even uitgebreid op de rest. Maar wat betekent dit in het Ierse stamboek: Er staat Irish en dan een vinkje Class: 3 Breeding en een vinkje Inspected: -- Wil het zeggen dat er mee gefokt is en dat ze niet voor inspectie mee geweest is?
Ik kan niet kijken in het paspoort want dat is ingenomen door het stamboek, die van jou niet SK? Ik denk trouwens dat Jaimy een veulen heeft gehad in Ierland, als ik haar uier zo bekijk. Ik ben benieuwt of ik dat veulen ook boven water kan krijgen lijkt me erg leuk!
Als je in de ierse database kijkt en je klikt op de tab offspring, dan kun je zien of er ( gerapporteerde) veulens zijn. Bij SkyMarian ( heb ik even als voorbeeld genomen) staat daar niets.
Deze paarden zijn klasse drie omdat ze niet ter inspectie zijn aangeboden (daarom staat een streepje bij inspection). Wat er wel met breeding bedoeld wordt weet ik zo niet. kan me voorstellen dat er íets is gedaan om de identiteit van het dier te checken????