minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce11

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:19

Hm... Ik heb geen minst favoriet ras. Het hangt gewoon af in welke omstandigheden je zit.
Verder vind ik het onzin dat er mensen zijn die zeggen dat IJslander sloom zijn. Ik vind IJslander juist wel erg leuk! Dat komt omdat ze in omgang idd behoorlijk rustig, en 'sloom' gezien kunnen worden, maar een IJslander onder het zadel kan ik moeilijk sloom noemen! (Tuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar die zijn er overal). Ik rij best regelmatig op een IJslander die in de tolt super temprament vol is, maar zodra je weer op de grond staat, heel erg rustig is. Ik zie dat juist als een voordeel, en ik vind dat leuk! Vingers aflikken
Daarbij moet ik ook zeggen dat als je een paar IJslanders hebt die manege paarden zijn, liever lopen en vlotter zijn, dan andere rassen als welshjes, fjorden etc. (Pony's) .
Maar goed: Iedereen zijn eigen mening, en ik kan dit eigenlijk pas echt beoordelen als ik op alle rassen een paar keer gereden heb! Haha! Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:29

anouk1993 schreef:
ik vind alle paarden mmooooi!!!!!!
en vooral de tinker!
wat een nutloos topic! Boos!

Brede smaak heb jij dan........ Clown

Een topic is altijd voor iemand zinvol, dus nooit nutteloos........ Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:49

ik vind de appaloosa dus echt geen mooi iets :p er zijn uitzonderingen maar over het algemeen vind ik ze niks. Geen mooi patroon ed. zeg maar. Ken zelf ook geen mooie.

hafjes zijn heel gaaf! Vooral het luxe type Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:24

Ik ben geen fan van fjorden.
Dit heeft meer te maken met een ernstige val (bijna rug gebroken) en daardoor angst. Dat was door een fjord.
Ik weet het, het zit tussen m'n oren.
Er zijn maar een aantal fjorden waar ik op stap, omdat ik die ken. De rest echt niet
Het klinkt misschien stom, maar ik vind het echt niks.
Ik stap overal op, maar niet zomaar op een fjord...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:04

Amanda schreef:
Dit heeft meer te maken met een ernstige val (bijna rug gebroken) en daardoor angst. Dat was door een fjord.
Er zijn maar een aantal fjorden waar ik op stap, omdat ik die ken. De rest echt niet

Niet alle Fjorden zijn hetzelfde.. Zeker niet..
Maar ik snap je wel hoor! Ja Ik zou in jou positie denk ik ook wel weer goed de zenuwen krijgen als ik op een Fjord stap..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:27

Amanda schreef:

Ik ken het gevoel.... ik heb dat met zwartblessen (Gelderse paarden ? ) voor de kar Bloos

mjnavarro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:52

Gelukkig vinden we allemaal verschillende rassen niet en wel leuk Haha!
Als iedereen dezelfde paarden heeft wordt het maar een saaie boel hoor.

mjnavarro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:57

Oja vergeet zelf in te vullen welke ik het minst leuk vindt

1. Arabieren ( nerveus en vindt hoofd niet mooi)
2. Fjord (bouw niet mooi en geknipte manen afschuwelijk)
3. haflingers (karakter spreekt me niet aan)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:51

arabieren en volbloeds vind ik te nerveus

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:11

Th0mas schreef:

Arabische volbloeden ja echt super nerveus van een steentje op de weg schrikken ze al......................... Clown
Deze paarden zijn absoluut niet voor beginners.
Veelste wild deze paarden }> Moet je echt monty roberts voor heten om deze paarden te temmen.
En de mensen die zo knetter gek beest hebben hebben zelf heel wat stekies los zitten

En dan gaan die mensen je ook nog eens vertellen dat ze braaf nuchter relaxt en gewoon fijne paarden zijn die alround zijn
En dat ze beginners en kleine kinderen les geven op zo paard..die mensen hebben helemaal een kronkel in hun kop! Koe
Want die paarden zijn zo nerveus Slapen

Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen
Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:32

1: Fjord
2: Haflinger
3: Shetlander

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:27

Th0mas schreef:

En waarom al ik vragen mag?
Ik houd ook niet van Volbloeden, ik vind ze gewoon niet mooi, en ik ben een echt Koudbloedenmens. Maar ik kan er niet over oordelen of een Volbloed nerveus is, want ik heb nog maar op een enkele gereden.
En mijn Trekpaardmerrie, die kan zich ook verschrikkelijk aanstellen, die springt ook wel is weg voor een paaltje, en ik ben er met haar ook wel is vandoor gevlogen voor een schaap. En in het bos maakt ze zich ontzettend sterk en is ze verschrikkelijk moeilijk te houden, en ze moet dan van zichzelf voorop lopen, want als ze achteraan moet lopen gaat ze nog veel moeilijker doen. En ze is zelfs al 14 jaar. Voorderest trouwens wel een superbraaf en betrouwbaar paard hoor. Maar dat heeft dus niet echt mee te maken of het en volbloed of een koudbloed is.
Dat je niet van volbloeden houd omdat je ze niet mooi vind, dan vind ik het heel logisch. Want uiterlijk is wel rasgebonden.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:08

maar die arabieren en volbloed is in winter wel erg hyper *LOL*

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:25

jongens, het is nou eenmaal zo dat over het algemeen Arabieren, sneller een 'nerveuzer' zijn. Anders zouden ze het geen warmbloeden noemen. En zouden ze ze op de renbaan met haflingers, tinkers, en dergelijke zetten. Maar Barcelano, zie het nou niet beteen als het een beledeging. Sommige mensen houden daar heel veel van, en sommige niet Knipoog

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:46

punkies schreef:
jongens, het is nou eenmaal zo dat over het algemeen Arabieren, sneller een 'nerveuzer' zijn. Anders zouden ze het geen warmbloeden noemen. En zouden ze ze op de renbaan met haflingers, tinkers, en dergelijke zetten. Maar Barcelano, zie het nou niet beteen als het een beledeging. Sommige mensen houden daar heel veel van, en sommige niet Knipoog

Volbloeden

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:34

Ik ben niet gek van koudbloeden.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:44

punkies schreef:

Arabieren zijn volbloeden.. Knipoog
En Koudbloeden kunnen net zo'n groot temperament hebben om de snelste te zijn als een Volbloed, alleen ze hebben hun bouw niet zo mee om het te winnen van een volbloed, en dat is de reden dat ze niet op de renbaan zouden kunnen starten.
En vaak kunnen ze het tempo wel halen.. Maar dan is het maar eventjes hard, en dan zakt het langzaam wat af, ze kunnen het niet zo lang volhouden als volbloeden.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 06:43

ik heb een poosje geleden een welsh cob/tinker gereden. ze kon niet zo hard....dachten we...
dit was dus totdat we gingen crossen met een draver en met haar. ze hield haar bij! was nog geen een paard gelukt waar ik op reed! we konden zelfs bijna inhalen Haha!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:51

Th0mas schreef:
maar die arabieren en volbloed is in winter wel erg hyper *LOL*

Jaja, toevallig omdat jij er 1 (of misschien een paar) kent die toevallig 'swinters "hyper" is, moet je dat natuurlijk niet meteen over alle Volbloeds zeggen hè?
Ik zou willen dat mijn Arabisch Volbloed een beetje meer hyper was.. Clown
Wat een onzin om dat te zeggen! Alle Arabieren hebben het zeker zooo koud dat ze hyper worden, hahaha!
Behalve de Arabieren met een dikke vacht, die zijn vast en zeker super sloom...
Trouwens, leer eerst maar eens schrijven.. Knipoog

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:10

Over arabieren kan je inderdaad niet zeggen dat ze in de winter 'hyper' zijn. Alle arabieren zijn weer anders, er zullen heus wel drukke arabieren tussen zitten, maar lang niet allemaal denk ik. Dit is net zo bij fjorden, daar zijn ook altijd van die vooroordelen over. Dat ze sloom zijn etc. Ik kan me daar echt aan ergeren. Hebben die mensen ooit een fjord echt gekend? Het zijn namelijk helemaal geen rustige beginnerpaardjes! die van mij gaat er ook vandoor als er een kat uit de bosjes springt hoor. En ook hier zijn alle paarden weer anders. Er zijn heus wel slome fjorden, maar ze zullen lang niet allemaal sloom zijn.

puiloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:32

mijn top 3 miste rassen is :

- arabier (ik houd er niet van ik houd van koud bloeden)

-welch(ze liggen me gewoon niet )ps: heb self een kruising shet welch hihihihi:D

-kwpn(heb dr self een verzorgd maar die stinkt Tong uitsteken:P he cinnepin:D) ik van nie sow op sportponys!!! en paarden

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:23

ik heb ook een shet/welsh! eigenlijk is het gewoon een welsh met een shetbuikje Knipoog

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:37

jasmintjhu schreef:
1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling

Ijslander SLOOM? Verward Sommige misschien, maar IK ken er geen enkele slome zenne... en Fjorden hebben geen uitstraling en er zit niks in??? Okee, er zijn zo'n fjorden, maar daarom toch niet alle fjorden?
Srry hoor, mijn mening...

mcrielaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:17

Eowyn3003 schreef:
jasmintjhu schreef:

Ijslander SLOOM? Verward Sommige misschien, maar IK ken er geen enkele slome zenne... en Fjorden hebben geen uitstraling en er zit niks in??? Okee, er zijn zo'n fjorden, maar daarom toch niet alle fjorden?
Srry hoor, mijn mening...

Ja.. Wat moet je nou in godsnaam met een Koudbloedpaard/pony? Ze zijn zo sloom!! Ze zijn werkelijk waar te lui om hun poten op te tillen! Ze kunnen gewoon helemaal niks! Je kan er alleen maar een paar stapbuitenritjes mee doen, en dan heb je wel gehad. (Zo denken de mensen blijkbaar..) Rolleyes
En even een toevoeging.. IJslanders zijn over het algemeen heel vurige pony's, en daarom rijden er altijd kleine volwassenen op, omdat ze voor kinderen vaak te vurig zijn.

puiloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:41

jasmintjhu schreef:

jah idd uhhhhmzz kikker in mii keel ./...

ijslanders sloom als de ijslander van pebblesje begint te lopen houyd je dan maar vast whooow wat is fdat beest snel Haha!