Verder vind ik het onzin dat er mensen zijn die zeggen dat IJslander sloom zijn. Ik vind IJslander juist wel erg leuk! Dat komt omdat ze in omgang idd behoorlijk rustig, en 'sloom' gezien kunnen worden, maar een IJslander onder het zadel kan ik moeilijk sloom noemen! (Tuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar die zijn er overal). Ik rij best regelmatig op een IJslander die in de tolt super temprament vol is, maar zodra je weer op de grond staat, heel erg rustig is. Ik zie dat juist als een voordeel, en ik vind dat leuk!

Daarbij moet ik ook zeggen dat als je een paar IJslanders hebt die manege paarden zijn, liever lopen en vlotter zijn, dan andere rassen als welshjes, fjorden etc. (Pony's) .
Maar goed: Iedereen zijn eigen mening, en ik kan dit eigenlijk pas echt beoordelen als ik op alle rassen een paar keer gereden heb!

Ik zou in jou positie denk ik ook wel weer goed de zenuwen krijgen als ik op een Fjord stap..
:P he cinnepin:D) ik van nie sow op sportponys!!! en paarden
Sommige misschien, maar IK ken er geen enkele slome zenne... en Fjorden hebben geen uitstraling en er zit niks in??? Okee, er zijn zo'n fjorden, maar daarom toch niet alle fjorden?