Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 22:36

Zie nu wel dat Bobby te koop staat! Van bokker Pinkelotje. Die de Konik eigenaren van het eerste uur nog wel zullen herinneren denk ik.

http://www.bokt.nl/markt/ad/426188/konik-pony-bobby

Maar waarom gratis...?
Pinkelotje, ik weet niet of je nog weleens in dit topic bent, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je hem gratis weg wilt geven. Er zijn heel veel handelaren enz. dus wees voorzichtig, zou jammer zijn als hij in verkeerde handen terecht komt.

StormMilagro

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:49

Ja ik zag hem ook staan en heb haar een PB gestuurd. Mijn stalhouder heeft vanaf november nog plek, dus wie weet kunnen wij iets voor hem betekenen :)

MrCheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:04

Leuk topic dit zeg. Wist niet dat Konik ook te beleren is, dacht dat het een "wild" paard was. Erg mooie uitstraling hebben deze dieren.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 03:14

Wat leuk om bronks te mogen begroeten!(ik kende haar niet)
Thor mee op trektocht...ik benijd jullie!
En boots die een schoonheidsslaapje doet, wat is hij al weer veranderd!(veel meer volwassen paard)
En gelukkig dat Nero ook buiten het bos kan komen (en het is heel begrijpelijk dat je meteen een doemscenario voor je ziet hoor met dat koliek verhaal van pumba ik heb dat ook meteen nadat het trekpaard van mijn man overleed met een slag in de darmen.nee dat zou niemand moeten overkomen die ellende )

Maar ook hier weer enkele plaatjes want het is alweer even geleden, zo een baby en peuter houden je wel bezig!Mijn zoontje maakt het goed en doet alles wat hij moet doen drinken,slapen en luiers vol poepen.

Hier een bijzonder moment, ik werd door mijn kindje herinnerd aan mijn voorbeeld funktie.
ze moet altijd haar paarden jas aan (bp)als ze iets met de paarden doet....
En tja toen kwam ze dus ook voormij met de paarden jas aan...dus dames al ben je 36 weken zwanger dat is geen reden.Tot mijn verbazing paste het ding nog ook :+
Afbeelding

(tja hoe fout is deze foto dan)
Afbeelding
Maar onze grote vriendelijke reus geniet een bijzonder vertrouwen

En hier het enige paard van bokt wat achter de wagen gespannen wordt:
Afbeelding

Maar zich nu echt afvraagt of hoeven vet helpt tegen zweet voeten:
Afbeelding

Skylar laat zich op een warme dag verleiden tot een koel drankje van zijn gezeldschaps dame:
Afbeelding

dan was er nog een mama die een nieuw halster ,een singel en ander prut bestelde op internet...en toen er jehova's aan de deur kwamen, dochterlief deed er zelf nog een mooie bal bij (kuch).
(Eindelijk waren ze weg en ik snel op bevestigen drukte zonder controle omdat ik anders opnieuw kon beginnen.) De verrassing was dus toen de bestelling uitgepakt werd en ik niet thuis was deze foto:
Afbeelding
(je begrijpt het al dat kon niet meer retour). ;)

Maar nadat het ding meer als gym bal door haar in huis en tuin was gebruik ging die onder lichte dwang naar de paarden....
Daar hield dat ding de gemoederen hoog...opa shet gaf een aanzet en smoky kaatste de bal terug en zo ging het even door. Skylar daar in tegen keek het schouwspel eens aan en besloot om hem maar eens te proeven te schoppen en te pletten toen wist hij waar dat ding toe diende...als je jeuk hebt kun je daar je buik aan schuren :D ( maar toen was dus de kaart vol en is er geen foto van)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En hun grootste fan moedigt hun natuurlijk aan! *\o/*

tenslotte nog een herfst portret:
Afbeelding
Afbeelding
Waar het natuurlijk als een paal bovenwaterstaat dat het stal seizoen weer is begonnen...
zonde want de zomer is weer voor bij! :o

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:18

Wat een leuk verslag Kwita! En wat is Skylar al groot geworden zeg! Weet je hoe groot hij nu is?

Ja Boots raakt een beetje puppy-af nu haha, al blijft hij mijn puppy <3

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:39

Ik geniet altijd zo van je verhalen kwita en de mooie foto's erbij. Echt geweldig. En wat zien ze er allemaal goed uit! Dankje voor het delen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:39

voor alle belangstellenden in een konik in het topic konikpaarden redden of niet kun je inschrijven voor een koopdag als geinterresseerde [PP] Konikpaarden "redden" of niet?
melden bij solleke-noa

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:29

Goed om te lezen dat ze er toch voor kiezen om een nieuw tehuis te zoeken voor een deel van de koniks! Ik had het topic even ontstipt omdat ik zo geïrriteerd raak van de domheid van sommige mensen 8)7 ieder zijn mening natuurlijk, maar sommige reacties slaan natuurlijk nergens op. En ik voel me ook een beetje persoonlijk aangevallen als het op mijn favoriete ras aankomt :D
Ik hoop op een hoge opkomst! Had er zo nog eentje bij gewild! Maar helaas is dat qua tijd en geld niet haalbaar.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:50

nou ik kan je begrijpen ...had er ook last van het aangevallen voelen maar ook de domheid van sommigen.
Het zou levensgevaarlijk zijn voor te jonge kinderen om op zo een semi wild dier te zitten...zou het voor volwassenen dan veiliger zijn? (hoe dan ook ik heb er hard om gelachen)
dan moet je gaan schaken dat is het enige paard wat niets verkeerd kan doen uit zichzelf...maar zij kon er niet om lachen :x

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:15

Ja erg frustrerend! Zo merk je hoeveel misconcepten er nog bestaan over koniks. Ik erger me vooral aan de opmerkingen dat ze financieel waardeloos zijn. Ik ben blij met mijn paard en wat hij voor anderen op papier waard is kan me echt niet interesseren :) iedereen die Thor Kent stelt zijn mening bij. Je kunt ook niet anders dan er verliefd op worden! Zelfde geldt voor jullie smokey en skylar. Zo lief dat ze zijn met je dochtertje, dan smelt je toch! En daarom vind ik het zo jammer als mensen ze de kans niet geven.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:29

Helemaal met jullie eens! Ik heb het topic bijna gelijk toen deze discussie ontstond ontstipt, ik werd er gewoon naar van.
Ik ben in elk geval blij met (bijna dan) mijn Konik :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:53

nou vooral dat die ene kans... het maakt zoveel verschil voor dat dier.
En ik ben echt gelukkig met mijn ragebol en vlekkie.... ja zo zijn hun bijnamen hier in de buurt :+

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 01:28

Ja jeetje wat een discussies daar... maar ik ben blij dat iemand zich inzet voor deze Koniks die iets minder een plaat voor het hoofd heeft :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 07:48

Ik heb het topic ook niet meer verder gevolgd, kan daar ook niet goed tegen. Fijn dat er toch verkocht gaat worden ipv klakkeloos geslacht, dan hebben tenminste een deel van de dieren kans op een mooi leven.

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:02

Ook maar weer eens een update van de kleine Onchao.. Althans, zo klein is ze niet meer. :')

Zo langzamerhand een beetje meer aan het doen, zo heeft ze vandaag voor het eerst tussen twee touwtjes stilgestaan tijdens het poetsen en kent ze een klein trucje. Had niet verwacht dat ze zo braaf zou zijn, ze is echt een draak af en toe! Maar wat een heerlijk beest. Verder mag ze gewoon nog lekker veulen zijn.
Afbeelding

Het is hier zo stil haha, hoe is het met de andere koniks? :D

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:14

Wauw dat koppie!! <3 die wordt echt heel mooi. Hoe oud is ze nu?
Hier met Thor is alles goed! Momenteel staat het even op een laag pitje, hoop dat ik snel weer wat meer tijd heb voor mijn knappe mannetje. Hopelijk bij jullie allemaal ook alles goed!

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:41

Hoihoi,

Heb al een hele tijd niet meer gereageerd, maar lees nog wel leuk mee haha! Wat een schatje Onchao!

Met Kaiyo gaat het goed! In juli zijn we verhuisd naar een nieuwe stal, helaas was dit een verkeerde keuze. De sfeer op stal was erg negatief, en Kaiyo vond het er erg saai, ondanks dat hij veel buiten stond. Dit resulteerde in heel dominant en vervelend gedrag vanuit hem en ruzie met de stal eigenaren. We zijn 1,5 week terug naar (voor de kenners) stal Wennekers verhuisd. De paarden fabriek van Amsterdam. Tot nu toe vindt hij (en ik ook) 't geweldig. Zoveel te zien en zoveel andere vriendjes. Ook heeft hij een fijn uitloopje en een gekke buur!

Afbeelding

Helaas zit rijden er voorlopig voor mij niet in. Begin van dit jaar heb ik een scooter ongeluk gehad, en nu achteraf blijkt dat mijn knieschijf destijds toch is gebroken. Vanaf begin 2017 heel intensief fysio + veel rust, hopelijk kan ik er daarna weer op, want het kriebelt met alle geweldige faciliteiten nu wel (4 binnen banen, ik heb uberhaubt nooit 1 binnenbaan gehad met hem! _/-\o_ )

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:50

Avalon87 schreef:
Wauw dat koppie!! <3 die wordt echt heel mooi. Hoe oud is ze nu?
Hier met Thor is alles goed! Momenteel staat het even op een laag pitje, hoop dat ik snel weer wat meer tijd heb voor mijn knappe mannetje. Hopelijk bij jullie allemaal ook alles goed!

Ja wordt je toch spontaan verlief op.. <3 Ze is nu anderhalf!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 09:11

Wat een mooie beestje Oblivion!

Fijn dat het met Thor en nu ook met Kaiyo goed gaat! Toch heel erg belangrijk welke plek je staat hoor. Pumbaa was daar ook altijd gevoelig voor. Nero en Charly staan nu ook op een andere plek en ze voelen zich er zo ontzettend thuis. Dat is het allerbelangrijkste. Ik heb dan ook echt een 5 sterrenplekje gevonden, dus daar heb ik ook ontzettende mazzel mee. Wat heftig van je ongeluk Belinda, ik hoop ook echt dat alles weer snel geneest en je weer lekker kan rijden, zeker nu je weer een binnenbak hebt!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 09:13

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:27

Wat een mooie foto's Nadine!
En wat fijn dat het goed gaat met Kaiyo, Thor en Onchao! En hopelijk gaat het snel ook weer goed met jou, Belinda!

Met Boots gaat alles ook lekker, we gaan alleen waarschijnlijk wel weer verhuizen (over belangrijk over welke plek je staat gesproken haha)... :\ Laat ik zeggen dat waar ik nu sta, ik niet krijg waarvoor ik betaal... Het was in de zomer prima, maar nu, bah...
Als het goed is heb ik al wel een nieuw plekje gevonden voor mijn 2 draakjes. Iets verder van mijn huis nu, maar wel dichterbij vanaf mijn ouders. Lekker weer 24/7 buiten (denk dat Boots daar wel blij van wordt), in een wat grotere ponykudde, 1 buitenbak direct naast de wei, eentje in het bos, waar het direct aanligt!
Alleen kan ik er mijn kasten niet kwijt, zit een beetje in een dilemma wat ik daarmee doe. Of bij de eigenaar van de wei thuis (maar dan moet ik daar steeds eerst langs als ik iets nodig heb), misschien iemand van de huizen naast de wei vragen? Thuis gaat niet passen in ieder geval...

Edit: even een foto van gisteren erbij!
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:58

oh man wat een lief koppie op Onacho, tja behalve knap ook een hartediefje...
Wat vervelend Belinda, ik hoop echt dat je snel weer rond huppelt en er geen klachten aan overhoud.
4 binnen banen....dan straks hebben we een dressuur konik, of een plaatselijke zandstorm! Tja we zijn hier gezegend met onze stalling, het is zo enorm belangrijk.

En niet krijgen waar je voor betaald is een grote domper op de pret.Het kasten dilemma...ik zou het even niet weten maar zo blijf je slepen met spullen dat is vervelend.

Storm wat lijkt Boots op zijn moeder op de foto van bouw en houding! :D
En nu eindelijk antwoord op een vraag van tijden terug skylar is ongv 1.30 en zijn billen staan weer hoger dus we wachten af.Ik hoop zo dat hij de 1.40 haalt ,geduld ,geduld en nog eens geduld :o

Nadine wat een heerlijk topic van de paartjes,leuke foto's weer

Hier hadden we vanmorgen een vervelende verrassing een ontstoken oog bij skylar dik en pus...we horen vanmiddag wat te doen van de da, schoonmaken helpt niet meteen misschien een ab zalfje!
En smoky die ligt heel tevreden als een oma'tje in het zonnetje en die andere 2 stuiteren maar om haar heen, als ze het beu is dan geeft ze de shet op zijn kop...en skylar lacht hem dan uit Natuurlijk niet echt lachen maar zijn houding zegt genoeg(best gemeen eigenlijk :+ )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:12

Hier een vervelende start van de dag om 3 uur vanmorgen werd vera het trekpaard opgehaald.
een onvermijdelijk moment en de afspraak hebben we zelf gemaakt als het niet meer gaat dan is het zover, maar als het moment daar dan is jak ,de tissue doos is inmiddels ook leeg.
Ik weet dat het echt beter is, een paard dat door de artrose op 3 ipv 4 benen loopt dat kan toch niet.
Ze liep zo vol vertrouwen de veewagen in blij dat zij nu weer eens mee mocht, gelukkig had ze geen idee van wat haar te wachten stond. Zo lief en trots als ze was wat zal ik haar missen.
Het andere trekpaard pasja blijft maar roepen want het is haar maatje en moeder, toch is er een die haar begrijpt en troost. Pasja staat met haar neus op smoky haar schoft te leunen verder niets, maar wat blijft het bijzonder zicht samen op rust inde mist.(Misschien is dit wel de start van een hele nieuwe onverwachte vriendschap!)
Afbeelding
Doe iedereen de groeten daar boven, oude reus!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 16:43

Wat vreselijk, heel veel sterkte Kwita!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:32

Sterkte Kwita! Y;(