[FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:17

*pakt nieuw toetsenbord nadat er weer eentje in kwijl verdronken is*
Ik ben benieuwd of de verkoper in de computerzaak erg raar zal opkijken als ik kom vragen om een waterproof toetsenbord... :P
Echt, die AT's...Die plak je toch gewoon vast tegen een mooie achtergrond en dat je dan alleen maar gaat kijken tot het mooi er af is gesleten...zucht :z

Nu hebben mijn verzorgkwartjes weliswaar vast geen metallic glans, toch kunnen ze flink glimmen, al valt dat op de foto's nog niet eens echt goed te zien. Sta er af en toe gewoon bij om te kijken en heel voorzichtig aan te raken, zo mooi :') :
wildkleur
Afbeelding
valk (als je goed kijkt zie je dat ze bij de manen ook wit heeft, wat al eerder in het topic is aangehaald)
Afbeelding

En iemand toevallig bekend met de kleur mudskin? Let vooral op de grootte van de meelsnuit. :D
Afbeelding

Amable

Re: [FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:20

Die mudskin is wel een héél apart kleurtje ja :j :))

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:22

Oo wat een plaatjes komen er toch voorbij!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:07

Twee achterkanten:

Afbeelding

En een mudskin! :j

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:10

Erg gave paarden heb je Jodi :j ben jaloers!
Martine, jouw paarden zijn van zichzelf al prachtig :D en hebben een leuk kleurtje!

Vind die metallic cremello AT echt onwijs gaaf :oo allemaal eigenlijk :')

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:13

jaaaaa mudskin *\o/*

ons muddy buckskinnetje :D
Afbeelding

niet muddy versie :=
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:27

zie trouwens ook maar HEEL weinig silver appels langs komen...die AT's zijn waanzinnig! staan ook absoluut nog steeds op mijn verlanglijstje. Prachtige paarden. Ik hoe van sjieke ranke glimwormen :)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:29

Woogy schreef:
zie trouwens ook maar HEEL weinig silver appels langs komen...

aimy
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:37

wordt dat niet gezien als palomino?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:44

nee hoor, ze is zilver appel bruin (appaloosa) en heeft absoluut geen creme kleur (eerder een vosje :') )

Afbeelding

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:46

Wat een sjiek ding joh, die draf foto is gaaf!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:49

Nog wat zilver: :P

Afbeelding

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:50

fleur is sooty palomino
Afbeelding

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:08

Wat een mooie kleurtjes komen er weer voorbij zeg! En die metallic cremello AT is echt geweldig <3

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:23

lakshmi schreef:
thanks fiffil :o ja euh je hebt gelijk := hier op bokt zei men dat het wsl een wildkleur is, maar voor het gemak schiet het er soms zo maar weer uit als valk. Hier die valk zonder metallicglans maar met 'gewone gezonde' glans
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5672_n.jpg

Is dit dezelfde als die donkere (sooty) valk naast de zwarte?
Die valk is toch gewoon valk met sooty, zie geen donkerder hoofd dus lijkt me geen wildkleur...
Laatst bijgewerkt door Joto op 08-03-12 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:26

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:39

Dat het zwart van de benen niet netjes helemaal doorloopt, is dat niet ook een wildkleur teken? Is duidelijk te zien op het plaatje dat Moragh quote. Die bovenste van mijn vorige post heeft dat ook, en daar zie je het aan het hoofd op zich ook niet zo snel van af dat ze een wilde kleur heeft.

En ik maar denken dat mudskin bijzonder was -O-
@jodi: heet die van jou niet eerder een muddalino? :D En oh, wat zijn die Rocky's toch leuk. :j

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:58

Moragh nee dat is een andere, die op de foto die jij hebt gequote is veel lichter van kleur en heeft geen wildkleur kenmerken zoals die andere.

Zilverappel vind ik ook zo'n mooie kleur!
Mudskin is ook heel apart :+ dat bestaat hier niet :n

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:07

Jij hebt daar alleen dustskin denk ik Lakshimi?
En Mabrouck... ik weet het niet, ene foto denk ik van wel, andere keer niet (bv 1e link heeft hij duidelijk donkerder hoofd, maar de 2e link niet....)
Maar goed, over dit soort dingen mogen we niet off-topic gaan geloof ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:41

Wat komen hier een prachtige paarden voorbij zeg :j
De don die is nog altijd een jeugd droom wat een prachtige dieren <3

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:57

Blijft erg leuk om al die mooie en aparte kleuren voorbij te zien komen <3

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:54

Volgens mij heeft wildkleur(dun) altijd een aalstreep.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:09

Denk dat die AT's wel meer glim hebben, maar opzich kan Champs er ook wat van hoor... het goed op de foto krijgen is alleen minder :+ Maar op deze foto is het wel te zien :j
Denk dat ik de metallic lak ook maar voor mijn cremello ga halen trouwens :D Wat een prachtige kleur met zo'n glans.

Afbeelding

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:12

Nicole schreef:
Deze zit er helemaal niet uit als een Akhal Teke's, deze is veel grover, deze vind ik wel ontzettend gaaf (alle kleuren daar maar deze bouw en hoofd spreekt me het meeste aan) Ik vind deze bouw zo mooi lekker grof inplaats zo smal enzo :P

Nu heb je het hier weliswaar over een Don en wijkt het enigszins af van het hoofdonderwerp van dit topic, maar er zijn drie typen AT: het type dat de meesten kennen ('windhond' of renpaardtype), middentype en massief type. Ik zal wat voorbeelden plaatsen verpakt in mooie kleurtjes. Helaas is het massieve type tegenwoordig wel zeldzaam.

De Aziatische ogen of hooded eyes zijn een kenmerk van deze woestijnpaarden, maar staan verder los van hun kleur, hoewel die mogelijk ook ontstaan is vanwege het klimaat waarin ze zijn gefokt.

lakshmi schreef:
Jorieke, kwijl kwijl kwijl zoals gewoonlijk, prachtige paarden met prachtige kleuren. Is dat een recent onderzoek? Vind het wel erg interessant altijd!

Nee, dit is al langer bekend, maar er wordt momenteel geen verder onderzoek aan gewijd bij mijn weten.
Ik quote mezelf even van mijn eigen topic:

JoSav schreef:
Over de goudglans bij dit ras: het is echt een soort gouden glans die te vergelijken is met de glans in mensen haar of dieren met het satijn gen. Het komt doordat de haarkern heel dun en soms zelfs onderbroken is en het omhulsel daaromheen is veel breder; dit omhulsel vang en breekt het licht dat erop valt waardoor ze dus heel spectaculair kunnen glanzen.

JoSav schreef:
n het kort is de haarkern in tegenstelling tot bij gewone paardenvacht onderbroken en extreem dun in tegenstelling tot een gewoonlijk dikkere kern en de huls eromheen juist extra breed (dit deel vangt en reflecteert het licht)

Ter illustratie foto's van haren van glimmende en niet glimmende Akhal-Teke:
http://www.cgakhaltekes.com/index_Page2110.htm
Vergelijking van haren: http://akhal-teke.org/images/hairs_compared.jpg
Bovenste is van een AT, middelste van een Arabier, onderste van een Appaloosa x Engels Volbloed.

Ik zie dat 1 foto het niet doet. Deze kan ik wel uploaden voor de liefhebber.

xElienx schreef:
echt WOW :~ :~ :~ *haalt een doekje over het toetsenbord*
zijn die gouden en metallic AT's ook in miniformaat verkrijgbaar?!? :):)

die Asiatische ogen vind ik wel heel apart. nog nooit gezien.

Er wordt momenteel een onderzoek opgezet over de mogelijkheid van het bestaan van een miniatuur. Meer kan ik er nog niet over zeggen. Het onderzoek zal grotendeels gevestigd zijn in Iran.

Mooie paarden en kleuren komen er trouwens weer voorbij. Ik heb een halve mudskin, telt dat ook? Meestal is 1 zijde zwart en 1 zijde wit. :')

Pluizebolpum schreef:
Dat het zwart van de benen niet netjes helemaal doorloopt, is dat niet ook een wildkleur teken?

Denk niet direct alleen wildkleur gerelateerd want mijn valk heeft dit ook, inclusief grijze (of witte) haren tot onderin de benen, terwijl ze toch echt getest is als valk (niet op wildkleur getest overigens, maar ze heeft dan ook geen aalstreep). Ze is door de fokker wel getest op champagne ivm haar goudglans, maar die was negatief. Het zou kunnen dat ze rabicano heeft, maar ik denk zelf van niet omdat dit erg zeldzaam is bij de AT.

Wat kleurige AT geordend naar type:
Algemeen type (race):
Piastr cremello.
Khanbegler valk.
Shakhid valk.
Yazaidym goudbruin.
Zelfde paard in zwaardere conditie
Ahilles goudpalomino. Paard is 1.70 (vrij groot voor een AT) Op deze foto is hij nat, is nl. tijdens een endurance wedstrijd.

Middentype:
Met goudglans.
Paikend goudbruin.
Massiever:
Khair-Shael valk.
Hoofdfoto Khair
Maruk De bult op zijn been is van een oude wond. Daar heeft hij verder zover ik weet geen last van.

Massief type:
Aran, zwart
Aran
Koldune, valk.
Koldune
Dialog goudvalk.
Agilas perlino. (foto door Hypofocus, geloof ik) Hier was hij 22, inmiddels wordt hij dit jaar 27.
Kan zo online niet een goede standfoto van hem vinden, behalve niet zulke flatterende en die doen hem absoluut geen recht. Kan er wel 1 uploaden.

Faline schreef:
Denk dat die AT's wel meer glim hebben, maar opzich kan Champs er ook wat van hoor... het goed op de foto krijgen is alleen minder :+ Maar op deze foto is het wel te zien :j
Denk dat ik de metallic lak ook maar voor mijn cremello ga halen trouwens

Prachtig paard met een heel vriendelijke uitstraling. De AT glans lijkt trouwens wel echt een beetje op metallic spray in de haren, met of zonder direct zonlicht erop. :j Is met kunstlicht ook te zien. Is dat bij champagne ook zo?

/weer genoeg spam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:28

JoSav schreef:
Agilas perlino. (foto door Hypofocus, geloof ik) Hier was hij 22, inmiddels wordt hij dit jaar 27.
Kan zo online niet een goede standfoto van hem vinden, behalve niet zulke flatterende en die doen hem absoluut geen recht. Kan er wel 1 uploaden.

Klopt, heb 'm in 2007 op de foto gezet.
Een aantal merries en nog 1 andere hengst van Karakum heb ik ook op de foto gezet.
Geen standfoto's overigens.