Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RoyalMemory schreef:Hoever denk je dat ie vooruitkomt als ie dat achter de massa plaats? Ze plaatsen in full speed (dus niet altijd voor de duidelijkheid) het achterbeen juist óm het voorbeen heen!
Tulandro schreef:Misschien geheel offtopic.. maar waar ik als dressuurruiter over val bij dravers is de galop. Ik help regelmatig een vriendin met een draver en hij kan wel galopperen. Het is alleen niet vergelijkbaar met een galop van een 'normaal' paard. Hij heeft geen sprong en het een 4 takt in plaats van een 3 takt. Voor de mensen die dravers hebben: galopperen die van jullie ook zo of is er geen verschil te zien met dressuur/spring paarden? Want de ervaring leert dat juryleden hier toch minder hoge punten voor moeten geven, het is immers een taktfout.
saskiab schreef:In mijn ogen hoeft een draver niet temprament voller te zijn dan een kwpn, nrps of een ander type paard dat hoger in het bloed staat.kan Het ligt naar mijn weten niet specifiek aan het ras. Wel heb ik ervaren dat ze erg leergierig zijn.
Maar persoonlijk hou ik zelf totaal niet van de bouw van dravers, net zoals de bouw van Engels volboeden.
Dat is voor mij de reden dat ik geen draver zal nemen. Ik vind er niks aan. Smaken verschillen. Sommige mensen geen fries of een kwpn.
Als ik een advertentie zou plaatsen zou ik er ook bij zetten dat ik geen draver, fries of halflinger zoek.
Tulandro schreef:Misschien geheel offtopic.. maar waar ik als dressuurruiter over val bij dravers is de galop. Ik help regelmatig een vriendin met een draver en hij kan wel galopperen. Het is alleen niet vergelijkbaar met een galop van een 'normaal' paard. Hij heeft geen sprong en het een 4 takt in plaats van een 3 takt. Voor de mensen die dravers hebben: galopperen die van jullie ook zo of is er geen verschil te zien met dressuur/spring paarden? Want de ervaring leert dat juryleden hier toch minder hoge punten voor moeten geven, het is immers een taktfout.
Lielle schreef:RoyalMemory schreef:Hoever denk je dat ie vooruitkomt als ie dat achter de massa plaats? Ze plaatsen in full speed (dus niet altijd voor de duidelijkheid) het achterbeen juist óm het voorbeen heen!
en dat wil je dus niet als dressuurruiter. Dan heb je nl een stuwend en geen dragend achterbeen. Een paard dat achter wijd gaat in draf is niet sterk genoeg om te dragen, en ik snap dat dat niet kan op topsnelheid, maar het is dus niet gewenst in de dressuur.
Lielle schreef:RoyalMemory schreef:Hoever denk je dat ie vooruitkomt als ie dat achter de massa plaats? Ze plaatsen in full speed (dus niet altijd voor de duidelijkheid) het achterbeen juist óm het voorbeen heen!
en dat wil je dus niet als dressuurruiter. Dan heb je nl een stuwend en geen dragend achterbeen. Een paard dat achter wijd gaat in draf is niet sterk genoeg om te dragen, en ik snap dat dat niet kan op topsnelheid, maar het is dus niet gewenst in de dressuur.
daNiielle_ schreef:Persoonlijk zou ik geen draver willen, omdat het altijd de neiging zou blijven houden om hard te draven in plaats van te galoperen. In een springparcours kun je zoiets gewoon niet hebben en ook in de dressuurproef niet.
En wat maakt het uit?
Ik vind trekpaarden afschuwelijk, de ander sportpaarden... Zou toch wat zijn als we allemaal hetzelfde paard willen.
Lielle schreef:Mijn punt was dat het argument van het ver ondergeplaatste achterbeen van de draver helemaal niets zegt over de kwaliteit van de (dressuur)draf, het is juist ongewenst.
En natuurlijk kun je het ze leren. Maar als je ambitie in de dressuur ligt, is het toch voor de hand liggend dat je een paard zoekt dat daar van nature meer geschikt voor is? Ik zag het al eerder voorbij komen, ik ga mijn KWPN-er toch ook niet omscholen tot koersende draver (of renpaard trouwens).
Kortom, ik snap best dat jullie de vooroordelen willen ontkrachten, maar ik denk dat het wel zo eerlijk is om reeel te blijven over de (on)mogelijkheden van je paard en het ras in zijn algemeenheid. En natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn die de regel bevestigen, maar dat zijn precies dat, uitzonderingen.
Judith_ schreef:daNiielle_ schreef:Persoonlijk zou ik geen draver willen, omdat het altijd de neiging zou blijven houden om hard te draven in plaats van te galoperen. In een springparcours kun je zoiets gewoon niet hebben en ook in de dressuurproef niet.
En wat maakt het uit?
Ik vind trekpaarden afschuwelijk, de ander sportpaarden... Zou toch wat zijn als we allemaal hetzelfde paard willen.
Het maakt mij niet zoveel uit of je wel of geen draver wilt... Maar nu kies je toch wel een heel erg vooroordeel wat nergens op gebasseerd is. Mijn draver heeft gekoersd en heeft sprint gewoon aan in galop als ik hem daar de hulpen voor geef, blijft helemaal niet hard draven.
daNiielle_ schreef:Persoonlijk zou ik geen draver willen, omdat het altijd de neiging zou blijven houden om hard te draven in plaats van te galoperen. In een springparcours kun je zoiets gewoon niet hebben en ook in de dressuurproef niet.
En wat maakt het uit?
melizz13 schreef:hard draven is er zo uit en ze kunnen ipv van hard draven zeker wel galloperen
maar daarom hoef je het niet zo te zeggen dat trekpaarden afschuwelijk zijn
het gaat niet eens over trekpaarden
daNiielle_ schreef:melizz13 schreef:hard draven is er zo uit en ze kunnen ipv van hard draven zeker wel galloperen
maar daarom hoef je het niet zo te zeggen dat trekpaarden afschuwelijk zijn
het gaat niet eens over trekpaarden
Ik zeg niet dat ze afschuwelijk zijn, ik zeg dat ik dat vind.
Daarbij moet je niet alleen die zin lezen maar wat ik daarmee bedoel.
En zoals in mijn vorige post: Ik heb nog NOOIT een draver netjes op de achterhand gesloten zien galoperen.
Lielle schreef:Anoniem schreef:Volgens mij werken ik en mijn paard harder dan de gemiddelde dressuurmiep met dr kwpn
en dit soort opmerkingen lijken me dus ook nergens voor nodig. Ik heb het toch ook niet over de gemiddelde recreatieprutser met dr draver?
Anoniem schreef:Lielle schreef:Anoniem schreef:Volgens mij werken ik en mijn paard harder dan de gemiddelde dressuurmiep met dr kwpn
en dit soort opmerkingen lijken me dus ook nergens voor nodig. Ik heb het toch ook niet over de gemiddelde recreatieprutser met dr draver?
Ik zeg toch niet dat het verkeerd is om een dressuurmiep te zijn? Dat heeft voor mij geen negatief idee hoorAls k dressuur ruiter had gezet was het wel goed geweest ?