Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yv_ schreef:Oh kijk, dat is handig! Denk dat het wachtwoord dan ook hetzelfde is als hier haha! Zal ik een topic aanmaken om te kijken of er uberhaupt animo voor is, of wil je dat in de nieuwsbrief of mail doen?
Edit: Wat een onwijs gave foto van dat veulentje op de connemara site Inez!!
Citaat:Hai Connemra- eigenaren!
Samen met Inez op het welbekende bokt, spraken wij over een gezamelijke strandrit met allemaal connemara's.
Nu zijn we natuurlijk reuze benieuwd of hier animo voor is!
Gezien de "openingstijden" van het strand en de lokaties van de connemara's, is het het handigs om dit in het najaar te doen. Dan zijn er geen regeltjes en tijden waar we ons aan moeten houden en kunnen we naar hartelust gaan rijden. Mogelijke datums zijn zaterdag 18 of zondag 19 september, zondag 3 oktober of zondag 10 oktober. Of ergens in november, maar dan moet er wel rekening gehouden worden met evt. slecht weer!
Ikzelf heb 2 opties, die ik hieronder zal beschrijven. Uiteraard zijn meer ideeen welkom!
Optie 1: Den Haag e.o.
Gezamelijk parkeren op het parkeerterrein bij recreatiegebied Madetsteijn, Den Haag. Vanuit daar via de Uithof en Landgoed Ockenburg (en een straat of 4 woonwijk) naar de duinen en via de duinen naar het strand. Uiteindelijk het strand weer af en via de polder terug naar de parkeerplaats. Bij deze parkeerplaats is een brasserie aan het water, waar evt. medereizigers zonder paard wat kunnen drinken en/of eten, terwijl de ruiters met de rit meegaan. Parkeerplaats is gratis, eten en drinken op eigen kosten. Er is helaas geen mogelijkheid om daar je paard even vast te zetten, zodat de ruiters wat kunnen gaan drinken. Eventueel is het mogelijk (moet ik natuurlijk wel eerst overleggen met mijn staleigenaresse) dat we bij een strandopgang halverwege eraf gaan en de paarden bij mij op stal of op het land zetten. We hebben maar 6 stallen, dus land is dan waarschijnlijker. Vanaf daar zitten we na ongeveer 10 minuutjes weer op het strand en kunnen we de rit vervolgen. Duur van de rit zonder tussenstop meegerekend is zo'n 2 a 2.5 uur. In de buurt van deze route zit ook Hippisch Centrum Westland, welke ook een aantal connemara's heeft. Evt. zou ik met de eigenaar van de stal kunnen overleggen of we wat connemara's mee kunnen krijgen (voor een gereduceerd tarief) voor evt. medereizigers zonder paard. Kosten voor deze rit zullen op ongeveer 3 euro per persoon liggen, om een voorraad drinken en eten op mijn stal klaar te kunnen zetten. Zonder tussenstop uiteraard ook geen kosten, op eigen vervoer na.
Info over het recreatiegebied: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... estein.htm
Optie 2: Meyendel, Wassenaar
Gezamelijk parkeren bij de Wassenaarse Slag, Wassenaar. Vanuit daar kun je door de duinen het strand oprijden en eindeloos op het strand vertoeven.
Er zit daar een pannenkoekenboerderij waar we na de rit gezamelijk wat kunnen drinken en/of eten. Ze hebben daar uitsmijters, pannenkoeken, poffertjes etc. Ook hebben ze een soort van paddock van +- 20x10 met stand-plaatsen voor ongeveer 25 paarden. Kosten hiervoor zijn er niet, mits er wat genuttigd wordt op het terras. Ik ben verder niet bekend met deze route, dus tijdsduur etc. zou ik even aan exstalgenoten moeten vragen, die er regelmatig te vinden zijn. Er zit geen connemarafokker oid in die buurt, dus het kan dan zuiver met eigen paarden.
Meer informatie op: http://www.meyendel.nl
Graag hoor ik van jullie of er animo voor is! En misschien zijn er zelfs nog betere opties dan Meyendel of Madesteijn!
Groetjes, Yvonne
Leliaardje schreef:Natuurlijk kennen we de Zonnehoeve.
Piet is jaren geleden de stoeterij begonnen met onze pony's (toen wij stopten met de stoeterij). O.a. Bibi, Iltshi, Hatatitla zijn door mijn vader en mij gefokt en later dus aan Piet verkocht.
Heb jij ook mee gedaan aan het ONCK met de Zonnehoeve pony's?