Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:14

We zitten door het hele land. Meesten in Gelderland/Brabant en Noord/Zuid Holland. Maar sommige mensen willen best ver rijden hoor voor een evenement!!

Yv_

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:36

Nou, moeten we (nouja jij denk ik :+, gezien ik geen mailadressen van connemara eigenaren heb) eens kijken of dat van het najaar te realiseren valt.. Hier mag je in het najaar weer overdags het strand op, weet niet hoe dat elders in nl is!

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:18

Beetje laat, Maar hier nog een connemara fan!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 23:13

Hallo Laura, beter laat dan nooit :D . Welkom!!
Heb je zelf ook een Connemara?

@Yv: is denk ik iets voor het Connemara forum zo'n oproep om te kijken of er animo voor is. Ook zouden we de e-mail nieuwsbrief daar voor kunnen gebruiken. Ik denk dat je gewoon een datum moet prikken die voor jou uitkomt en dan kijken of er mensen willen komen. Neem dan dus niet 17 oktober want dan hebben we weer een crossdag!

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:29

Nee, ik heb zelf geen connemara. Rij de connemara's op de zonnehoeve. Ik weet niet of jullie dat kennen?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 09:29

Natuurlijk kennen we de Zonnehoeve :j .
Piet is jaren geleden de stoeterij begonnen met onze pony's (toen wij stopten met de stoeterij). O.a. Bibi, Iltshi, Hatatitla zijn door mijn vader en mij gefokt en later dus aan Piet verkocht.

Heb jij ook mee gedaan aan het ONCK met de Zonnehoeve pony's?

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:01

hee!
Strandrit is echt heel erg leuk doe dat ook meestal paar x per jaar ! Maar dan met de manege pony's want ik heb geen eigen Connemara maarja misschien valt er wel wat te overleggen dat we mee mogen zou wel gaaf zijn! want wij zitten ook vlak bij het strand !!

Groetjes

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 11:37

Yv_, laat even weten op welk strand het zou zijn en 1 of 2 data-voorstellen, dan zal ik een oproep maken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:38

Ik heb me geloof ik ooit weleens aangemeld op het connemara-forum, maar zou m'n god het wachtwoord en inlognaam niet meer weten :+. Kom er niet zo vaak :).

Ik ga even brainstormen, ook voor een leuk strand! Dit strand heir is natuurlijk wel lekker dichtbij voor mij, maar niet echt heel boeiend qua duinen. Zou leuk zijn om de strandrit met een duinrit te kunnen combineren! Weet dat dat bij Kijkduin (Den Haag) of Meyendaal (Wassenaar) en misschien zelfs Katwijk wel kan, maar ik weet niet hoe je daar zit met het parkeren van trailers!

Evt. weet ik een ónwijs leuke rit, dat is polder, "bos", duin en strand gecombineerd. Duur circa 2- 2.5 uur. Vertreken vanaf recreatiegebied Madesteijn, Den Haag. Daar is zeker wel genoeg ruimte voor trailers en auto's, alleen niet met hete zomerdagen, gezien de badgasten dan in het meer zwemmen.

Suus, jij rijdt bij HCW toch? Anders zou ik een mailtje kunnen sturen naar Ton of er de mogelijkheid is dat manegeruiters op connemara's voor een gereduceerd bedrag mee zouden kunnen? En misschien zelfs ook wel voor evt. andere geinteresseerden die zelf geen connemara hebben?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 12:51

Yv_: Je inlognaam is daar ook Yv_ 8-) . Wachtwoord kan ik voor je wijzigen (ben namelijk beheerder van dat forum), maar dat zullen we maar even via e-mail verder afhandelen.

Heb je bij Madesteijn ook mogelijkheden om na afloop (of halverwege) wat te eten/drinken en eventueel pony's ergens te stallen?

Pfff, moet ik wel eerst weer gaan rijden, anders hou ik zo'n buitenrit niet vol :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:57

Hallo Connemara fans..

Een vriendin van mij heeft een GGK connemara hengst te koop staan .. http://www.connemara.nl/dekhengsten/dek ... .asp?Id=30

Op de site staat M2 +1 maar dat is ondertudden Z1 + 2 . Momenteel word hij gereden door Rachel Fokker ( Power & Paint )

Voor meer info kun je me PB-en .

Groetjes Dowie

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:03

Oh kijk, dat is handig :D! Denk dat het wachtwoord dan ook hetzelfde is als hier haha! Zal ik een topic aanmaken om te kijken of er uberhaupt animo voor is, of wil je dat in de nieuwsbrief of mail doen?

Even kijken... Bij Madesteijn zelf heb je een tentje aan het water waar je kan zitten, maar niet je paarden kunt stallen. Kijkduin precies hetzelfde. Ergens op de terugweg zouden we evt. wel een aflslag verder op het strand eraf kunnen gaan en dan naar mijn stal om wat te drinken. Met wat overleg kunnen de paarden daar wel even in de bak of op het land. We hebben maar 6 stallen, dus voor elk paard een stal gaat niet helemaal werken :). Vanuit daar zitten we in 10 minuutjes weer op het strand en zouden we de rit weer kunnen vervolgen.

Meyendaal ken ik zelf niet, hoor alleen van exstalgenootjes dat het daar ook heerlijk rijden is. Schijnt daar wel een terasje te zijn, maar weet niet in hoeverre je daar je paarden kwijt kunt. Ga ik even navragen!

Haha, van de week ook een strandritje gemaakt van 2 uur met mijn stalgenoten, voel mn knobbels nu nog :+!

Edit: Wat een onwijs gave foto van dat veulentje op de connemara site Inez!! <3

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 13:30

Yv_ schreef:
Oh kijk, dat is handig :D! Denk dat het wachtwoord dan ook hetzelfde is als hier haha! Zal ik een topic aanmaken om te kijken of er uberhaupt animo voor is, of wil je dat in de nieuwsbrief of mail doen?

Edit: Wat een onwijs gave foto van dat veulentje op de connemara site Inez!! <3

Maak maar een topic aan. Dan doen we het daarna ook nog in de nieuwsbrief.

Gaaf hè, die foto :D . Lekker ding.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:30

Heb het geplaatst op het connemara forum! Weet niet of alle connemara eigenaren daar komen, dus zal het hier ook even neerzetten in een quote!

Citaat:
Hai Connemra- eigenaren!

Samen met Inez op het welbekende bokt, spraken wij over een gezamelijke strandrit met allemaal connemara's.
Nu zijn we natuurlijk reuze benieuwd of hier animo voor is!

Gezien de "openingstijden" van het strand en de lokaties van de connemara's, is het het handigs om dit in het najaar te doen. Dan zijn er geen regeltjes en tijden waar we ons aan moeten houden en kunnen we naar hartelust gaan rijden. Mogelijke datums zijn zaterdag 18 of zondag 19 september, zondag 3 oktober of zondag 10 oktober. Of ergens in november, maar dan moet er wel rekening gehouden worden met evt. slecht weer!

Ikzelf heb 2 opties, die ik hieronder zal beschrijven. Uiteraard zijn meer ideeen welkom!

Optie 1: Den Haag e.o.
Gezamelijk parkeren op het parkeerterrein bij recreatiegebied Madetsteijn, Den Haag. Vanuit daar via de Uithof en Landgoed Ockenburg (en een straat of 4 woonwijk) naar de duinen en via de duinen naar het strand. Uiteindelijk het strand weer af en via de polder terug naar de parkeerplaats. Bij deze parkeerplaats is een brasserie aan het water, waar evt. medereizigers zonder paard wat kunnen drinken en/of eten, terwijl de ruiters met de rit meegaan. Parkeerplaats is gratis, eten en drinken op eigen kosten. Er is helaas geen mogelijkheid om daar je paard even vast te zetten, zodat de ruiters wat kunnen gaan drinken. Eventueel is het mogelijk (moet ik natuurlijk wel eerst overleggen met mijn staleigenaresse) dat we bij een strandopgang halverwege eraf gaan en de paarden bij mij op stal of op het land zetten. We hebben maar 6 stallen, dus land is dan waarschijnlijker. Vanaf daar zitten we na ongeveer 10 minuutjes weer op het strand en kunnen we de rit vervolgen. Duur van de rit zonder tussenstop meegerekend is zo'n 2 a 2.5 uur. In de buurt van deze route zit ook Hippisch Centrum Westland, welke ook een aantal connemara's heeft. Evt. zou ik met de eigenaar van de stal kunnen overleggen of we wat connemara's mee kunnen krijgen (voor een gereduceerd tarief) voor evt. medereizigers zonder paard. Kosten voor deze rit zullen op ongeveer 3 euro per persoon liggen, om een voorraad drinken en eten op mijn stal klaar te kunnen zetten. Zonder tussenstop uiteraard ook geen kosten, op eigen vervoer na.
Info over het recreatiegebied: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... estein.htm

Optie 2: Meyendel, Wassenaar
Gezamelijk parkeren bij de Wassenaarse Slag, Wassenaar. Vanuit daar kun je door de duinen het strand oprijden en eindeloos op het strand vertoeven.
Er zit daar een pannenkoekenboerderij waar we na de rit gezamelijk wat kunnen drinken en/of eten. Ze hebben daar uitsmijters, pannenkoeken, poffertjes etc. Ook hebben ze een soort van paddock van +- 20x10 met stand-plaatsen voor ongeveer 25 paarden. Kosten hiervoor zijn er niet, mits er wat genuttigd wordt op het terras. Ik ben verder niet bekend met deze route, dus tijdsduur etc. zou ik even aan exstalgenoten moeten vragen, die er regelmatig te vinden zijn. Er zit geen connemarafokker oid in die buurt, dus het kan dan zuiver met eigen paarden.
Meer informatie op: http://www.meyendel.nl

Graag hoor ik van jullie of er animo voor is! En misschien zijn er zelfs nog betere opties dan Meyendel of Madesteijn!
Groetjes, Yvonne

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:00

Leliaardje schreef:
Natuurlijk kennen we de Zonnehoeve :j .
Piet is jaren geleden de stoeterij begonnen met onze pony's (toen wij stopten met de stoeterij). O.a. Bibi, Iltshi, Hatatitla zijn door mijn vader en mij gefokt en later dus aan Piet verkocht.

Heb jij ook mee gedaan aan het ONCK met de Zonnehoeve pony's?

Ja klopt, ik heb daar ook aan meegedaan. Met een jonge d pony, heb daar alleen mee gesprongen.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:45

Oooh kom ik weer eens binnenvallen :D
Wat gaaf die strandrit, als jullie het in Madestein gaan houden heb ik zeker wel interesse om mee te gaan :D Mijn zusje denk ik ook wel. Wij staan vlak bij madestein is gewoon te rijden. Dus ik wacht met spanning af :)

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:11

Wat me trouwens net te binnen schiet :P Bij onze stal kun je ook paarden 'huren' om een strandrit te maken, het zijn alleen geen connemara's :P
@Yv_ Volgens mij sta jij echt vlak bij mij aangezien ik de route vanaf Madestein en dan via de voetbalvelden en Ockenburg langs de golfbaan en dan het strand ook heel erg vaak rij, is een hele leuke route :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:38

Jij staat toch op HCW, Allexiiej? Ik heb Ton gemaild, hij wil meewerken met verhuur van connemara's voor de rit! Kon alleen geen korting geven en hij had als voorwaarde dat er een begeleider vanaf hun stal ook meeging.

Klopt, dat is ook die route die ik bedoel... Héérlijke route, denk zelf dat-ie leuker in dan Meyendel, gezien je ook bos en polder erbij kunt combineren..

Nouja, hoor het wel. Nog niet veel response tot nu toe.

Ik ga naar bed, heb echt de meest verschrikkelijke dag ever achter de rug geloof ik. Seriues, hoeveel narigheid kan een mens op 1 dag verdragen :?!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:13

Nee ik stond op HCW :) Nu sta ik op El Sham in Monster. Jaa die route is echt geweldig gewoon heerlijk door die duinen erbij super :D Hopelijk komt er wel nog response want het lijkt me echt heel erg leuk :)
Tja het was vrijdag de 13e he, ikzelf heb er eerlijk niet veel van gemerkt gelukkig!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 14:45

Oooh okee. El Sham is wel een stuk opgeknapt geloof ik he? Was vroeger echt zo'n manege-manege, maar geloof dat het nu echt wel een prima stal is met die boxen zo en die nieuwe buitenbak? Ik kom er altijd langsgestapt als ik naar Madesteijn ga, ik sta namelijk ongeveer bij het dorp van Monster..

En als we geen response krijgen, rij ik gewoon een keertje langs El Sham en gaan we samen op pad ;). Lijkt me wel eens leuk om eens met een andere connemara te rijden!

Nou, het was echt zwaar gister! Had een oma die een herseninfarct had gehad, een hond die waarschijnlijk lymfeklierkanker heeft en toen ik op stal kwam, had er een paard in de sloot gelegen die er een gigantische open wond aan over had gehouden. Wat mij betreft kon die dag gewoon echt niet slechter :(

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:59

Jaa inderdaad het is erg mooi geworden :)
Sta jij dan bij dat kleine stalletje tegenover de school in Monster?
Jaa inderdaad lijkt me erg leuk gewoon een keertje gaan rijden :)
Nou erg veel sterkte ermee! En gelukkig is het niet al te vaak vrijdag de 13e he ;)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:52

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:58

Hee iedereen,
sorry voor mijn late reactie maar mijn laptop was kapot !
ja ik rijd op HCW en het lijkt me heel gaaf om meetegaan ik zag dat ton wou mewerken hieraan lijkt heel leuk?

Groetjes Suzanne

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:53

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:17

Het crossen was inderdaad weer erg geslaagd!!!!!!
Mooie foto's Inez

De onck noteren we weer !