Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:40

Marrit13 schreef:
Hmm ja ok snap de redenatie :j ik zou dan bang zijn om in een cirkeltje te komen; hij heeft stress, verbruikt ook weer energie bij het rijden, eet niet goed etc. Maargoed ik ben ook altijd erg aan de voorzichtige kant hoor, ben soms misschien té zuinig op mijn paarden :+

ik doe ook niet veel meer als stappen nu buiten. heel klein stukje draf en verder stukje galop en dan weer veel stappen

koetjeboe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:35

bloed uitslag is binnen. ze hebben de wat minder uitgebreide test gedaan. er is onder andere gekeken naar de eiwitten en wat mineralen.
hij had een fors selenium tekort.
dat verklaard waarom hij zo slecht in zijn spieren zit.
mogelijk heeft hij meer tekorten maar die zaten niet in deze test.
hij krijgt nu al vanaf het begin vitamine korrels en dat zou het probleem wel moeten oplossen

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:11

Punz schreef:
Kitobeer: Je wil niet weten hoe groot de vraag naar maxi Connemara's is. Je hebt echt een collectors item!

Voor geen geld van de wereld te koop. <3
Staleigenaar heeft ook zoiets van zulke leuke pony verkoopt hem en we gaan de volgende ophalen.
Echt niet. Hahahaha tis mijn pareltje.

Oja vandaag met voet in de stijgbeugel gehangen in de longeerbak. In zijn hoofd is het ok maar in dat van mij nog niet ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 00:58

Gelijk heb je Kito: waarom zou je een fijn paard verkopen?

Mag ik misschien even een non connemara verhaal er tussen door plaatsen?
Vanavond met EK naar een bekende van mij geweest ( wij doen karaktertesten bij haar puppys, en zij scheert Jou en Punz). We waren uitgenodigd om eens om haar Non-pro EK Reining paard te komen rjiden.

Uitnodiging stond al een tijdje, maar vanavond dan toch gegaan. En joh, het was super gaaf, maar wat mij betreft ook echt moeilijk. Had het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen met leren rijden.
En wat een power heeft zo'n dier! Kennen jullie dat weeë gevoel in je maag als je iets te snel accelereert ( in een kermis attractie bv)? Nou... dat had ik vanavond dus met het aangalloperen op dit paard :oo
Maag nog bij C terwijl we al bij A waren _O-
EK echt compleet in de slappe lach bij het zien van mijn gezicht en mijn ietwat benauwde...whoooowww ( nee... niet het stoere woohaa........maar gewoon benauwd..wooooooohhhhhhhh) En op video ziet het er dan niet eens zo heftig uit, maar ooh...wát een gevoel, wát een power!! Ik trap nooit meer in de filmpjes waarin het er allemaal zo makkelijk uit ziet. Mán wat is dit een vak apart!!

Daarna ook mogen spinnen ( nou ja... een poging tot...). Zo gaaf om dat eens te mogen proberen!

En natuurlijk is er gefilmd, dus jullie kunnen deels meegenieten ( met dank aan EK voor de treffende bewerking :D :D :

Natuurlijk heeft EK ook gereden, en dan wordt wel direct weer duidelijk wie van ons twee het ruitergevoel heeft. Na even kennis gemaakt te hebben met wijze van rijden, reed EK zo met het dier weg, zag er gewoon direct goed uit...Zo mooi om te zien.

En ook EK heeft de spin mogen proberen, maar dat ging direct al zo goed, dat mijn bekende besloot dat het wel een tandje spectaculairder kon: Een spin op neckreining alleen, dus zonder hoofdstel.

Dat ziet er dan zo uit:

Kortom: we hebben echt een topavond gehad. Genoten van een heel andere tak van paardensport, op een super geschoold paard, en zo ongelofelijk gelachen! ( EK kwam niet meer bíj toen ik weglanceerde in galop, met een verschrikt gezicht en een heel benauwd wooo-oohhhh., ikzelf na het zien van het filmpje ( waar je dus de snelheid van accelereren natuurlijk niet ziet) ook niet.... :D :D )

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:06

het ziet er idd heel gaaf uit. leuk om eens te proberen!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:19

Het ziet er gaaf uit, Punz! Maar geeft dat spinnen ook geen kermis misselijkheid? ?
Ik heb vandaag twee uur met Rebel buiten gereden. Het was heerlijk. En wat een topper is het toch: steeds vrolijke oortjes er op, alert maar wel heel braaf en dapper langs alle spannende objecten. Erg voorwaarts, maar steeds prima terug te nemen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:42

Ziet er goed uit! Brave Rebel!

Pony met identiteitscrisis!!! Ze krijgt bruine stippen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:57

Esje: gek genoeg bij het spinnen geen last . Dat is heel comfortabel eigenlijk. Maakte me van te voren wat druk over mijn (gebrek aan) balans bij het spinnen, maar dat was dus niet nodig.
( Lol: itt bij het aangalopperen :oo := , daar had ik echt even een balans probleem)

Saams: lijkt er op dat je een vliegenschimmel hebt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:15

Heel vreemd. Ze was altijd spierwit met 2/3 verdwaalde stipjes

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 18:17

Even van deze kant helaas niet zo leuk nieuws.. besloten om Kiet terug te trekken voor de keuring van morgen :\

Vond haar donderdag met een dik been, dus na overleg met de DA gelijk in de avond begonnen met antibiotica zalf omdat het misschien omhoog geslagen mok kan zijn. Verder iedere dag gekoeld, gestapt en gekleid, maar ik vind het eigenlijk nog niet goed genoeg verbeterd. Maar goed we zitten pas op 2.5 dag zalf. Afgelopen december heeft ze ontstekingsremmers ingespoten gekregen, maar toen was 't been wel een stuk dikker en wist ik vrij zeker dat ze het had aangetikt (aangevallen door een hond). Ben even niet al te happy... ;(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:18

Ah nee wat jammer..

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:26

Ah nee wat ontzettend jammer Feline -O- ;(

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:38

misschien slinkt het been nog optijd.
ons anders paard heeft het ook wel eens vaker gehad. ik deed vaak het been nachts een aantal dagen bandageren in combi met de behandeling van de da. meestal hielp dat goed. heb je ook vocht afdrijvers gekregen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:39

kijk wel uit dat het geen einschuts word want dat moet op een andere manier worden behandeld. En duur veel langer

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:57

Ach, wat een rot nieuws! Ik duim voor je dat ze snel weer in orde is!!

Saams: bij een vliegenschimmel nemen de stipjes elk jaar in aantal toe...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:59

Meen je dat? Ik dacht dat ze dat gewoon al hadden. Arme Beaut... ik wil gewoon een spierwitte :=

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:36

De mijne had er ook maar een paar 6 maanden geleden en nu staat ze vol -O-

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:09

Feline hopelijk is kietelen snel beter . Keuring of niet. Dat is balen zeg.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 21:42

@Koetjeboe de keuring is morgen. Ondanks dat ze helemaal goed is, ga ik dat risico gewoon niet lopen. Het is ook nog 3 uur met de trailer. Verder gewoon contact houden met DA. Einschuss is het absoluut niet iig ook niet geweest.

Afbeelding

Dit was donderdag. Nu vind ik het op de foto's onwijs meevallen, maar het is duidelijk te voelen.. heb wel het idee dat het weer minder is dan vanochtend.

Ben er echt een beetje naar van. Ben toch altijd bang dat het dan opeens afgelopen is met een oud paard. ;(

Saaams Kiet heeft ook wat stipjes. Sommige schimmels krijgen er maar een paar, dus hopen voor je dat hun papa ervoor heeft gezorgd dat ze niet meer stipjes krijgt :)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:57

Wat sneu FelineNanet! Hoop dat Kiet snel opknapt, dat is toch altijd het belangrijkste. Beterschap voor haar.

Gaaaaaf Punz! Heb je ook een lange versie van het accelereren? En dan met jouw waaaah erbij :D Word ook misselijk als ik naar die spin kijk, maar klinkt goed dat het meevalt als je erop zit. Heb het in ieder geval op mijn bucketlist gezet.

Prachtige omgeving esje007! Is dat in Brabant?

Dat voeren vind ik wel een dingetje. Volgens mij heeft kleine beer gewoon een eetstoornis: hij eet non-stop als ie de kans krijgt en wordt van lucht al dik :( Hij had een flinke wormbesmetting toen hij hier kwam wonen en dat was best handig ;) Kon gewoon voeren zonder dat hij dichtgroeide.

Basis is hier geanalyseerd voordroog met balancer/supplementen en een beetje bietenpulp. En da's voor de pony meer dan genoeg. Maar... hij loopt samen met o.a. een paar pensionado's (KWPN) die nog weleens restjes overlaten. En al die restjes peuzelt hij dus minutieus op :(

Op het moment lopen ze overdag in de wei. Zijn 'collega's' zie ik regelmatig tussendoor in de paddock of op stal, maar hij graast dus echt non-stop tot hij uit de wei gehaald wordt. Komt niet eens binnen om te drinken. Het blijft voorlopig behelpen met graasmasker, minder wei-uren dan de rest en iedere dag een uur in de molen. 't Is dat ie verder leuk en lief is :+

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:06

Beterschap voor Kiet!
Leuke filmpjes Punz. Cool dat jullie gelijk met zo'n goed paard aan de slag mochten.
Net even de deelnemerslijst vd keuring bekeken. Isabelle heeft dit jaar blijkbaar weer een veulentje van Blackwoodland Rock! En Pandora's moeder zag ik er ook bij staan (Mayday), maar doorgestreept helaas, jammer! Ik kijk weer uit naar de foto's! Veel succes voor degene die er naartoe gaan!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:03

feline gelukkig gaat het dan al weer beter. ik dacht uitje verhaal te horen dat hij echt een heel dik been had. maar idd op de tot valt het mee.
gelukkig dat het nu zo goed als weg is.

wat betreft vliegenschimmel.
ik vind dat dus prachtig.
mijn vorige pony kreeg er gelijk met het wit worden steeds meer vliegjes.
rex is al aardig wit en heeft echt maar enkele stipjes. zou hij er dan toch nog meer krijgen

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 11:14

Nee gelukkig niet. Afgelopen december had ze dat. Toen werd ik gebeld dat ze niet helemaal lekker liep. Een uur later was ik op stal en ze liep dusdanig beroerd dat ik dacht dat ze iets gebroken had, been was toen ook vanaf de hoef tot bovenaan even dik. Echt bizar. Maar bij dit vind ik de timing ook gewoon heel raar. Ze had dinsdag 13.5 km gelopen, niks geks gedaan en donderdag was het dik. Het is even niet anders. Ga nu 2 x per dag heen om te zalven dus kan het wel mooi in de gaten houden.

Veel plezier op de keuring voor degene die gaan!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:18

Ik zit inderdaad in Brabant, vlak onder Eindhoven.
Ik ben nog steeds dik tevreden met mijn woonomgeving, het enige nadeel is dat het strand ver weg is. Maar wonen aan de bosrand, pony op pensionstal op 1 km afstand en heel veel uitruimogelijkheden is wel heel fijn.

Op 5-jarige leeftijd was Rebel een appelschimmel. (We hebben geen baby en jeugd fotos.) Grotendeels blauwgrijs, met wat rossige plekken. Daarna werd hij steeds witter en nu steeds meer vlekjes. Deels bruine en deels zwarte. Die op zijn benen vind ik niet zo mooi, het lijkt net of er modder zit. Heel vaak is dat ook zo, maar als ie gewassen is lijkt het nog steeds vies.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:20

Waar sta jij met Rebel eigenlijk Esje? Ik sta nu in tegen noord eindhoven maar ga mss verhuizen naar het zuiden. Dan moet pony mee natuurlijk.