Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:14

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:15

Had trouwens nog een vraagje, misschien dat jullie er iets op weten omdat het volgens mijn lesgever een kwaaltje is wat meer connemara's hebben.
Als ik draaf met Ginger, treed ze heel vaak met haar achterbenen niet in het spoor van haar voorbenen. Als ze ontspannen is wel maar vooral met wedstrijden komt dit probleem heel erg naar boven.

Sorry een beetje een onzinnige uitspraak van je instructeur dat heeft toch niets met ras te maken, maar veelal met iets rijtechnisch of inderdaad spanning.

MelissaV schreef:
Klopt, is alleen heel lastig om dan te spanning af te laten vloeien. En de wedstrijden die ik start heb je geen kans om op voorhand door de bak te stappen. Dat is het nadeel aan western :+
Zat al te denken om haar een paar keer mee te nemen naar een oefenjumping, puur zodat ze wat meer ervaring op doet op vreemd terrein. Oefenjumpings zitten er hier sowieso 4 in de buurt. De dichtsbijzijnde western oefenwedstrijden zijn minimaal 1 uur rijden.

Hoe bedoel je dit? Ik kan de wedstrijd ring ook niet van te voren verkennen bij springen of dressuur. Alhoewel bij springen laten ze tegenwoordig wel 1 of 2 extra in de ring zodat ze er nog wat meer door kunnen jassen in een uur.

Ermelo is voor ons niet naast de deur maar prima te doen! Er was op het afgelopen ONCK ook 18+ springen toch?!

Aah de foto's zijn leuk!
Laatst bijgewerkt door JeaDH op 06-09-15 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:18

Met niet de ring in mogen bedoel ik dat je bij dressuur vaak een rondje kunt stappen of draven voordat je begint aan je proef, ofja in België toch. Bij ons wacht je voor de poort en zodra je binnen komt, stop je bij de kegel en dan begin je meteen. En dat is voor mijn merrie wat teveel af en toe, ze is niet gewend aan veel mensen rondom de bak en dergelijke. Daarom dat ik dacht om eens wat jumpings te doen, dat is vaak een gemoedelijke sfeer maar kan ze toch wennen dat er microfoons gebruikt worden, dat er veel publiek en dergelijke staat

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:24

Klopt, bij ons kun je in de lagere klassen vaak nog wel even 1 of 2 rondjes de baan verkennen voordat je moet beginnen aan je proef.
Paar x gaan springen daar wordt ze misschien idd wat dapperder van. Kan vast geen kwaad. Ze moeten ook echt kilometers maken om te wennen aan nieuwe situaties.

@pizza, op het ONCK mag iedereen 18+ of niet gewoon springen. Heb je een startkaart dan in je officiële klasse. Maar als je dochter (of jij) bijv graag een rondje op 60, 80 of 90 cm wil springen dan kan dat ook, dan telt het gewoon niet voor KNHS-punten.
Er kan en mag veel op het ONCK ;)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:25

MelissaV schreef:
Met niet de ring in mogen bedoel ik dat je bij dressuur vaak een rondje kunt stappen of draven voordat je begint aan je proef, ofja in België toch. Bij ons wacht je voor de poort en zodra je binnen komt, stop je bij de kegel en dan begin je meteen. En dat is voor mijn merrie wat teveel af en toe, ze is niet gewend aan veel mensen rondom de bak en dergelijke. Daarom dat ik dacht om eens wat jumpings te doen, dat is vaak een gemoedelijke sfeer maar kan ze toch wennen dat er microfoons gebruikt worden, dat er veel publiek en dergelijke staat

Ik heb een vriendin die western rijd, die mag s'nachts???? soms in de wedstrijdring rijden :+ . Maar dat zal wel niet voor regionale wedstrijden zijn.
Ja zo, je komt de baan in rijd een rondje en de proef begint...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:27

Leuke foto's! Inez had zelf ook foto's gemaakt geloof ik toch?

MelissaV, heeeel veel km maken! :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:28

Ik heb Inez niet gezien met de camera in de hand. Misschien wat van de rijrubrieken maar tijdens de keuringsrubrieken had ze geen tijd.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:29

Melissa V Ik herken dan weer wel wat je zegt van het net niet intreden in de voorvoeten.
Bij eamonn is het dan toch net te weinig activiteit en net teveel op de voorhand.
Heel veel je paard gaan leren schakelen heeft bij ons geholpen. Maar op een hele subtiele manier bedenk dat je auto rijd en je op schakelt naar een vlottere draf zonder dat ze er vanvoor van verschiet.
Ook terug schakelen met beleid beetje terug en weer naar voren. Denk aan de koppelingen in je auto je hebt 5 standen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:30

Ze was wat foto's aan het maken toen Imke en ik buiten reden dus ik dacht dat ze misschien verder ook wel foto's gemaakt had. :=

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:36

Stuur d'r ff een mailtje! ;)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:37

Heb d'r een fb berichtje gestuurd! :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:24

Bosco is ook zo heerlijk eigenwijs. :D :+

Hij vind wijken heel moeilijk, opzij gaan doet hij wel maar echt scharen dat is toch wel heeeel lastig. Wat hij doet is heel snel over zijn schouder wegrennen en tegelijkertijd zijn achterhand net niet genoeg meenemen. Ik ben lang niet sterk (en vaardig :') ) genoeg om hem terug te drukken of iets, dus wat ik vandaag gedaan heb is in allebei de handen een zweep nemen zodat ik tegelijkertijd bij kan tikken zodat hij eigenlijk alleen kon doen wat ik vroeg van hem, en toen kon hij het 'opeens' heel goed. Die Bosco ook.. Eigenwijs zoals altijd. :D

Het liefst zou ik de hele L klasse overslaan en meteen M starten omdat al die oefeningen hem 1000x makkelijker af gaan maar ik heb nog nooit Z gereden dus dat is even dikke vette pech. :Y) Dat wordt even door de L2 heen hopsen en dan kijken hoe ik hem in 't M1 zonder zweep een proef door krijg. _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:27

Gewoon aanslingeren die luie geit. ~~}> :D

Vandaag alleen maar de stal uitgemest. Zou visite komen bij ons en langs stal zou de fanfare een rondje komen toeteren ivm het schuttersfeest. Ze zijn in die periode even naar binnen gegaan en later weer naar buiten. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:32

SkyMarian:
Wil je Arno heel erg hartelijk bedanken voor de foto's!! Ze zijn prachtig!!

Hoe gaat het nu als ik ze wil gebruiken? Kan ik ze met beeldmerk zo gebruiken, of moet ik ze bestellen? ( sorry.. ben vrees ik een "foto-beet" als het gaat om dit soort zaken...en ik wil natuurlijk het eea op fb plaatsen... :) .)

Edit, vergeet ik helemaal de prachtige foto hierboven!

Emmy: echt een heel, heel, heel mooie foto! Dat beloofd wat voor de rest!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:53

Echt geen idee Punz. :')
Zal het zo even vragen als hij zo een keer zich beneden 'durft' te begeven. :') :D :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:58

Arno gaat het een en ander aanpassen nu, zodat je ze ook kunt delen. Is niet met een minuut klaar, maar wel vanavond geregeld. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:18

Iris weet hoe het moet, zoooo makkelijk zulke kinderen _/-\o_ .

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:22

:) Heerlijke foto!

Wat ik me dan mn afvraag Pizza, is hoe het dan zit met het copyright. Kunnen/mogen we de foto's zo gebruiken, of toch liever niet?

Was zo blij met Arno's aanwezigheid op de keuring, dat ik hem niet boos wil maken... :o

( en wil hem nog een keer vragen om een fotoshoot.. ben zo onder de indruk van die laatste foto van Pars, dat ik echt Arno een keer officieel wil inhuren voor een shoot!)

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:29

Er is wel een mogelijkheid om ze van de site te trekken, echter heel eenvoudig is het nu ook weer niet. Persoonlijk vind ik dat dan wel weer jammer. De foto's mogen namelijk met beeldmerk gewoon gebruikt worden op internet. Het enige dat niet mag is de foto's met beeldmerk gebruiken voor commerciële doeleinden.

Ik ben nu een fotogallerij aan het opbouwen op mijn site zodat jullie de foto's met beeldmerk eenvoudiger kunnen downloaden.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:31

Arno24 schreef:
Er is wel een mogelijkheid om ze van de site te trekken, echter heel eenvoudig is het nu ook weer niet. Persoonlijk vind ik dat dan wel weer jammer. De foto's mogen namelijk met beeldmerk gewoon gebruikt worden op internet. Het enige dat niet mag is de foto's met beeldmerk gebruiken voor commerciële doeleinden.

Ik ben nu een fotogallerij aan het opbouwen op mijn site zodat jullie de foto's met beeldmerk eenvoudiger kunnen downloaden.

Ik ga ook foto's bestellen hoor Arno! zitten mooie tussen en zo mooi scherp! En op fb heb ik je website genoemd...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:33

Punz schreef:
Was zo blij met Arno's aanwezigheid op de keuring, dat ik hem niet boos wil maken... :o

Ach Punz hij vindt de connemara-wereld zo vriendelijk en gemoedelijk dat hij het echt met heel veel plezier heeft gedaan. En die smerige rat heeft me nog dagen onder de neus gewreven dat hij wél een connie-shirt heeft. >;) :D :D :D :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:43

Ah wat een lief stel zijn jullie <3 :+

Wij zijn afgelopen dagen naar Zuid Limburg geweest, ff ertussen uit :) Prachtig is het daar toch.

Lloyd heeft me niet gemist, was net druk met eten en geirriteerd dat ie ff uit de box moest omdat ik moest mesten. Mijn zonnestraaltje :') {:}

Ga ik nu ff bijlezen, leuk! :D

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:51

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:53

Effies checken of het werkt. :P

Afbeelding

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... *\o/* *\o/*

Hé Marrit. Wat heb je toch ook een lekkere mopperkont hè? Die moet toch maar eens in het echt bewonderd worden. O:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:06

Aaahhhhhh Marrit... Jou moest ik nét hebben!
EK19, de gastruiter van Jou-Jou en ik zelf gaan zaterdagmiddag 26 september lessen bij Ineke Jansen in Borculo, zie http://www.inekejansen.nl/

EK met pars, gastruiter op Jou-Jou, en de combi Ineke/Ria op Punzel. Iets voor jou om ook mee te gaan? We nemen allemaal een half uur les, a 25 euro pp, je kunt er ook voor kiezen om een uur te lessen, in combi met iemand anders ( dan zit je dus met 2 personen in de les, en rijdt dan een uur)

En Emmy: geen idee waar jij zit, maar zin om mee te gaan?