Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:07

Pizza: Ik heb je met enige jaloersheid bekeken zondag ;) :D en ik ben vastbesloten om je voorbeeld te volgen. Er MOET gewoon minimaal 10 kg af!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:12

Punz schreef:
Pizza: Ik heb je met enige jaloersheid bekeken zondag ;) :D en ik ben vastbesloten om je voorbeeld te volgen. Er MOET gewoon minimaal 10 kg af!

:o

Zet 'm op jij KUNT HET OOK!!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:26

Ik hou je op de hoogte!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:27

Ik ben vrijdag naar de sportschool geweest, gewoon voor de lol, maar godskolere wat een spierpijn. -O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:31

Tja.. Sinds 2,5 maand ga ik 3 keer per week hardlopen, sinds ci 3 maanden 1 x pw naar de sportschool ( ruiterfit trainingen) en 4 a 5 keer per week rijden.

Je zou toch denken dat de beweegkant nu wel in orde is...

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:38

Punz schreef:
Tja.. Sinds 2,5 maand ga ik 3 keer per week hardlopen, sinds ci 3 maanden 1 x pw naar de sportschool ( ruiterfit trainingen) en 4 a 5 keer per week rijden.

Je zou toch denken dat de beweegkant nu wel in orde is...

Ik ben maar iets meer gaan bewegen, maar vooral (veel) minder gaan eten....Tussen de 1500 en 1800 kcal per dag. Inmiddels kan ik best wel af en toe zondigen, maar daarna iedere keer weer terug op mijn "dieet".

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:47

Dat moet ik ook gaan doen hoor Pizza. Het bewegen is meer omdat ik meer balans en conditie wil hebben voor het paardrijden. Is in principe niet om af te vallen, maar is in reactie op na mijn galblaas operatie een klein half jaar naar mijn Jou-Jou instructrice zitten kijken, en vervolgens conclusies gaan trekken over fitheid ed die nodig is om echt goed te kunnen rijden. Vandaar uit ben ik gaan sporten

Maar om af te vallen moet ik inderdaad ook simpelweg de inname gaan beperken. Inderdaad écht niet boven de 1800 kcal komen..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:14

Mijn rigoreuze afvalproject is nu 2 weken geleden in gezet! Sporten en opletten...er gebeurde nagenoeg niks. Ik heb meerderen met dit dieet goed en blijvend zien afvallen en ik heb het ook een x gedaan. Een hele tijd goed op gewicht geweest maar door omstandigheden zelf alles eraan gegeten. Maaaarrr eraf gaat het niet zomaar. En na elk dieet ligt het aan jezelf of het eraf blijft. Lastig punt aangezien ik een emo eter oa ben en het er heeeel snel aankomt.

Succes dames!!! *\o/*

tribunals: ik denk dat voor een pony 6 cm echt TE veel is. Maar dat is mijn mening.

Punz doet het goed! En wow hij is 6 cm groter dan mijn Mellow! Dan kan hij wel wat hebben :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:53

Maxime, ik zou die 6cm maar laten liggen. :j

Nou dat wordt volgend jaar een onck hoor Punz! :D

Weet iemand wanneer de foto's van de keuring worden gepubliceerd?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:36

Punz schreef:
Dat moet ik ook gaan doen hoor Pizza. Het bewegen is meer omdat ik meer balans en conditie wil hebben voor het paardrijden. Is in principe niet om af te vallen, maar is in reactie op na mijn galblaas operatie een klein half jaar naar mijn Jou-Jou instructrice zitten kijken, en vervolgens conclusies gaan trekken over fitheid ed die nodig is om echt goed te kunnen rijden. Vandaar uit ben ik gaan sporten

Maar om af te vallen moet ik inderdaad ook simpelweg de inname gaan beperken. Inderdaad écht niet boven de 1800 kcal komen..

Ik dacht eerst als ik zo weinig eet word ik vast flauw, duizelig moe oid, maar niets van dit alles, zelfs niet tijdens mijn nachtdiensten. Eigenlijk voelde ik me fitter! Logisch wel eigenlijk, alle ongezonde dingen laat je staan! En geen idee of het met mijn gewichts verlies te maken heeft of met Jaimy en het zadel wat ik op haar heb, maar mijn houding en zit is ook beter.......

De wedstrijden van het ONCK waar worden die gehouden?

Ik ben ook zo benieuwt naar de foto's Change.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:39

Tjonge ik lees hier over afvallen...veel succes hoor! Ik weet nu dat het moeilijk is en echt doorzettingsvermogen vraagt.

Bij deze alvast 1 foto van gisteren. De enige die ik al heb en ik vind m zo mooi!
Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:42

Emmy7 schreef:
Tjonge ik lees hier over afvallen...veel succes hoor! Ik weet nu dat het moeilijk is en echt doorzettingsvermogen vraagt.

Bij deze alvast 1 foto van gisteren. De enige die ik al heb en ik vind m zo mooi!
[ [url=m/8S0izk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3 , gelijk goed voor aan de muur!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:48

Prachtige foto! <3

Het onck wordt gehouden in Ermelo.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:51

Change3x schreef:
Prachtige foto! <3

Zijn daaraan voorafgaand geen selectie wedstrijden? het is gewoon op 1 dag?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:02

Alles op 1 dag! :D Het is echt een superleuke en gezellige dag!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:20

Hoeveel cm zouden jullie doen dan? Heb nu een mooie lak gevonden en die is 5. Al 1 cm minder :')

En lieve foto Emmy7!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:21

pizza64 schreef:
Change3x schreef:
Prachtige foto! <3

Zijn daaraan voorafgaand geen selectie wedstrijden? het is gewoon op 1 dag?

Geen selecties idd. Het is een beetje vergelijkbaar met de New Forest sportdag alleen op iets kleinere schaal omdat er nou eenmaal meer New Forests dan Connemara's in Nederland zijn.

Meestal is het ONCK in juni. En goed dat jullie erover beginnen. Het is nu alweer tijd om de KNHS achter de broek te zitten voor een datum voor volgend jaar!

En ik kreeg net in een pb de link naar de foto's die de hubbie van SM gemaakt heeft vorige week:
https://www.oypo.nl/C4E4CBE656115B26

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:22

Oh en idd. wat een prachtige foto Emmy!!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:23

Wauw wat is Punzel toch een gaaf beest! Ziet er super goed uit!

Waarom is het ONCK zo ver :( :( verdorie kan ik weer niet komen kijken :(

Qua neusriem zou ik max 4,5 cm pakken voor haar.

Had trouwens nog een vraagje, misschien dat jullie er iets op weten omdat het volgens mijn lesgever een kwaaltje is wat meer connemara's hebben.
Als ik draaf met Ginger, treed ze heel vaak met haar achterbenen niet in het spoor van haar voorbenen. Als ze ontspannen is wel maar vooral met wedstrijden komt dit probleem heel erg naar boven.
Haar actiever laten draven is dan geen optie want ze is zo hectisch dat ze dan te hard gaat ipv ruimer.
Dus ik dacht ik vraag het hier, misschien zijn er meer die dat probleem hebben en weten jullie oefeningetjes om het op te lossen/ te verbeteren

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:28

Klinkt mij niet als iets typisch Connemara maar meer als niet voldoende rechtgericht zijn van je pony.
Wij werken hier aan door zijgangen te rijden, met name schoudervoor en schouderbinnenwaarts (afhankelijk van wat je pony al kan). Veel voltes rijden en dan met name ook verkleinen en vergroten van de voltes.
Werk dus waarbij het binnenachterbeen goed moet ondertreden.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:34

Bar schreef:
Klinkt mij niet als iets typisch Connemara maar meer als niet voldoende rechtgericht zijn van je pony.
Wij werken hier aan door zijgangen te rijden, met name schoudervoor en schouderbinnenwaarts (afhankelijk van wat je pony al kan). Veel voltes rijden en dan met name ook verkleinen en vergroten van de voltes.
Werk dus waarbij het binnenachterbeen goed moet ondertreden.

Klopt had ook al zoiets van: net of iedere connemara dat doet. Maar schouderbinnenwaarts enzo pakken we geregeld mee en dat is geen enkel probleem. Opzij voor het been ook niet, thuis tenminste. Thuis is het probleem ook niet aanwezig, het is enkel op vreemd terrein dat ze dat doet.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:36

Dat is dan gewoon spanning denk ik.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:48

Klopt, is alleen heel lastig om dan te spanning af te laten vloeien. En de wedstrijden die ik start heb je geen kans om op voorhand door de bak te stappen. Dat is het nadeel aan western :+
Zat al te denken om haar een paar keer mee te nemen naar een oefenjumping, puur zodat ze wat meer ervaring op doet op vreemd terrein. Oefenjumpings zitten er hier sowieso 4 in de buurt. De dichtsbijzijnde western oefenwedstrijden zijn minimaal 1 uur rijden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:49

Misschien is NAFF instant magic wel wat voor je pony!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:50

Wat is dat?
Heb haar en mezelf haha afgelopen wedstrijd bach rescue remedy druppels gegeven maar dat hielp niks.