Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:43

Change3x schreef:
Ik vind het heel jammer dat er gelijk weer in de aanval moet worden geschoten. Ik sprak toch ook niet over alle juryleden? ;) En ik had het ook niet over geen verstand hebben!

Je had het over "een enkeling" die er wel verstand van had ;) dus dat maakt automatisch het merendeel niet :D maar nogmaals, had een lange reis in de benen dus mss dingen wat te zwaar opgevat ;)

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:02

SAAMS: Jou ( Pattys Sweet Masquerade ) gaat naar de keuring voor de rubriek bestgaand.

Change: ik vond jouw uitspraak ronduit respectloos ten opzichte van een grote groep mensen die elke zondag tegen onkostenvergoeding bereid zijn om proeven te jureren. En dan blijkt ook nog eens dat je zelf niet eens op de hoogte bent van de feiten/ de eisen waar iemand aan moet voldoen om te mogen jureren. Dus daar reageerde ik op.
En volgens mij val ik je nergens aan. Ik zeg alleen dat ik het respectloos vind én ik heb de feiten op een rijtje gezet . Dat is alles.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:44

Saams, ik ben er zondag als toeschouwer bij. ( moet even kijken of ik me nog voor de lunch kan aanmelden). Kom jij ook?
Ik heb er zin in!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:46

Ik ga waarschijnlijk ook als toeschouwer. Beaut niet opgegeven ivm niet echt in shape. Klein dikkerdje en ze heeft de dag ervoor haar enting..
Ben van plan de camera mee te nemen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:24

Saams: Jammer dan dat we geen Ierse juryleden hebben. Die zijn namelijk gék op ( al dan niet kleine ) dikkerdjes :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:25

En ohhhh: Camera mee is áltijd gaaf natuurlijk
!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:26

Haha misschien iets voor volgend jaar? Ik ga nu de kunst eerst af kijken. Beaut is ook niet echt elegant met lopen.
Een beaut die achter me aan mee draaft, scoren we vast hoge punten mee }:0

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:33

Ohh... zó herkenbaar! Jou is ook zo vreselijk als hij aan de hand moet draven.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:37

Verder ziet ze er overigens best keuringswaardig uit zo.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:40

Haha zo vervelend. Ze kan daar echt boos om worden, tenzij je naar het weiland draaft ad hand. Dan is ze ineens ruim in haar pas en oren erop. Ezel.
Zo lijkt het wel he, in werkelijkheid is ze best een beetje te zwaar aan t worden. Marrit heeft haar recent gezien. :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:42

Valt mee hoor. Ik heb Lloyd als referentiekader dus... *kuch Vond haar prima op gewicht en vond vooral haar verandering in spieropbouw heel gaaf!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:51

Marrit13 schreef:
Valt mee hoor. Ik heb Lloyd als referentiekader dus... *kuch Vond haar prima op gewicht en vond vooral haar verandering in spieropbouw heel gaaf!!

Haha ja, dat vond ik leuk om te horen. Dat je vond dat haar billen gespierder waren :D
Lloyd is ook niet dik hoor :oo

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:14

Punz schreef:
SAAMS: Jou ( Pattys Sweet Masquerade ) gaat naar de keuring voor de rubriek bestgaand.

Change: ik vond jouw uitspraak ronduit respectloos ten opzichte van een grote groep mensen die elke zondag tegen onkostenvergoeding bereid zijn om proeven te jureren. En dan blijkt ook nog eens dat je zelf niet eens op de hoogte bent van de feiten/ de eisen waar iemand aan moet voldoen om te mogen jureren. Dus daar reageerde ik op.
En volgens mij val ik je nergens aan. Ik zeg alleen dat ik het respectloos vind én ik heb de feiten op een rijtje gezet . Dat is alles.

Nog steeds vind ik je erg aanvallend overkomen. Ik deel mijn ervaring en zeg daarbij dat het niet voor iedereen geldt. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar zo reageren op mij, alsof ik ongelofelijk fout zit, vind ik nergens op slaan.

Ik deel mijn mening en mijn ervaring, niet meer en niet minder. Klaar. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:21

Punz schreef:
Elk jurylid is minimaal M. Dat ben jij toch nog niet, of vergis ik me?

Wat ontzettend neerbuigend van je Ria. Dat ik op het moment geen M rij zegt toch niks over mijn ervaring? (Die kloppen omdat ik zelf met deze mensen gesproken heb)

Daarnaast klopt dat niet, ik ken juryleden die zelf L1 of L2 rijden.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:07

Gaaf al die mooie filmpjes van al die top connies!!

Saams het is idd de bedoeling dat sanne er straks gewoon lekker mee bij de paarden gaat starten.

In de juryleden discussie had ik me nog niet gemengd dus bij deze....ik ben het ook niet altijd met juryleden eens, maar ook niet met bepaalde manieren van rijden. Zo heb ik liever een pony die er met de neus iets uitloopt dan een die te diep loopt en daarover verschillen meningen in paardenland sterk. Zo dus ook bij juryleden! Ook heeft onze pony geen hoefjes die tijdens de middendraf boven zijn oren uitvliegen en de ene jury ziet dat toch graag en een ander kijkt meer naar het gehele plaatje, tja. Ik weet wel dat jureren hartstikke moeilijk is en dat het voor jezelf als ruiter soms een fijne proef is, maar wanneer je echt per onderdeel kijkt het toch net niet helemaal mooi is. De inzet net niet netjes genoeg, een onregelmatige drafpas in een heeeeele mooie middendraf, tja dan verlies je alweer wat. Ik zou het jureren niet kunnen. En eerlijk is eerlijk, ik vind het ook makkelijk een jury de schuld te geven, tegenwoordig kijk ik eerst naar mezelf. En....dan hebben we het er nog niet eens over dat het gevoel heel anders kan zijn dan het beeld. Zoveel mensen zoveel wensen denk ik dan maar.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 13:14

Ik ga met Kiet naar de keuring voor aan de hand in ieder geval. Als je met bestgaand weer zonder dek moet rijden weet ik niet of ik ga rijden.

Kiet krijgt te snel singelwondjes ed en heeft nu een flinke beet gehad op de zijkant. Met een dekje ertussen ligt bovendien het zadel goed, zonder niet. Merkte ik in 2012 al met Jinja al. WOW zadels worden opgemeten op wat eronder komt, in dit geval mijn dikke endurance dek. Met een normaal dekje merk je al dat er andere headplate in kan en dat hij dus niet optimaal ligt. Nu rijdt ik met niks anders dan mijn pad dus maakt het niks uit, maar wel als je zonder dek moet rijden :').

Weet iemand dat toevallig? Wilde vanavond even mailen erover, maar wellicht weet iemand het nu al :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 13:42

Edit. Wbt juryleden. Ik heb zowel wedstrijden gereden als veel geschreven. Daarnaast groom ik nu een combinatie van B tm M2. Als schrijver altijd bij de 'goede' jurys terecht gekomen (zeker dit jaar op het ONCK, erg leuke mensen!). Wat wil zeggen ze punten voor harmonie, eerlijkheid en goede rijdstijl. Wat voor mij oa betekent van achteren naar voren rijden. Zowel bij jurys geschreven die tm M2 als hoger juryeren. Wat me wel opvalt is dat er veel niet hoog durven te punten. Een 10 zal nooit gegeven worden, ondanks dat het wel zou moeten kunnen. Desondanks weten ze wel waar ze het over hebben en heeft iedereen op hoger niveau gereden of rijdt dat nog steeds. Je kan jury worden zonder wedstrijdklassering, maar dan heb je wel een enorm zware selectie op je. Maar goed wat zegt die klassering af en toe nog. Ik zie ik de M combinaties rijden waarvan ik ze niet B-waardig vind. De combinatie die ik groom is niet ideaal: starten in de M1 tussen de paarden met een kwart shet van 1.43 valt toch wel op. Niet alle jurys kunnen daar doorheen kijken en oordelen op het plaatje wat ze zien, maar vergelijken het met een benen-zwaaiende KWPN-er. Tja dat is soms het geval en dat is jammer. En we hebben echt genoeg jurys gehad waarvan ik echt dacht dat ze stront in hun ogen hadden. Paarden die kreupel liepen niet uitgebeld, combinaties die winst lopen (200+ punten) terwijl het paard geen enkele keer daadwerkelijk nageeflijk heeft gelopen of zo'n ruiter die letterlijk stuitert.

Ik ben iig erg blij in de endurance, hartslag kan niet liegen en je kan niet met 1x trainen aan komen zetten. Ook hier zijn argumenten hoor, maar de sfeer is toch anders dan onder de dressuurruiters. Misschien is dat wel een regio dingetje maar er zitten hier echt onwijs veel kakkers :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:10

Feline: de rubriek bestgaand is inderdaad zonder dekje.

Change: ik denk dat wij fundamenteel verschillende meningen hebben over wat respectvol is naar anderen. En ik was niet aanvallend maar oprecht heel erg boos. Ik hou er niet van als een complete groep mensen als incompetent wordt weggezet.
Maar goed, denk dat we ook daar simpelweg fundamenteel van mening verschillen.

Moet verder zelf (vrees ik )nog steeds leren dat ik er ook voor kan kiezen níet te reageren. Een vaardigheid/ wijsheid die ik soms onvoldoende beheers / bezit.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 14:29

Thanks Punz! Waarom is dat eigenlijk? Is zadelvormig dekje ook niet toegestaan. Ik moet even kijken of ik dan wel ga rijden :o

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:56

Ik dacht dat een zadelvormig dekje wel mocht?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:15

Ik zet geen complete groep mensen weg. Maar goed. :D

Discussie geeïndigd!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:22

Zadelvormig kan ik me voorstellen dat dat mag!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:19

https://youtu.be/DNKvd_A7Fsk

Ik heb rex vandaag mee genomen naar het bos achter mijn manege daar staan wat cross hindernissen.
Ik wilde er een paar proberen maar uiteindelijk heeft hij alles gesprongen.
Ik ben helemaal geen held met springen maar dit voelde zo vertrouwt.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:48

Leuk koetjeboe, waar is dat?

Herkenbaar FelineNanet over endurance. Ik ken het van de zijlijn, maar bij eventing is/was het ook zo. En diep in mijn hart blijf ik gewoon een crossmeisje :+

En tja, ik heb wel even op mijn handen moeten zitten toen ik die opmerking over juryleden las. Was bang dat ik anders iets zou typen waar ik spijt van kreeg. Blij dat ik niet meer jureer :)

Evengoed vind ik juryleden soms ook onbegrijpelijk punten, maar ach dat houdt de verrassing erin :D Voor mij overigens wel een reden om nooit naar wedstrijden te gaan waar je twee proeven bij één jury rijdt. Ik wil twee meetlatten, niet één.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:55

koeke schreef:
Leuk koetjeboe, waar is dat?

Herkenbaar FelineNanet over endurance. Ik ken het van de zijlijn, maar bij eventing is/was het ook zo. En diep in mijn hart blijf ik gewoon een crossmeisje :+

En tja, ik heb wel even op mijn handen moeten zitten toen ik die opmerking over juryleden las. Was bang dat ik anders iets zou typen waar ik spijt van kreeg. Blij dat ik niet meer jureer :)

Evengoed vind ik juryleden soms ook onbegrijpelijk punten, maar ach dat houdt de verrassing erin :D Voor mij overigens wel een reden om nooit naar wedstrijden te gaan waar je twee proeven bij één jury rijdt. Ik wil twee meetlatten, niet één.

dit is in bathmen