Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:12

Even een mooie foto van gisteren, sanne in de stromende regen! En ....als enige foutloos.Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:16

Wow wat een prachtige foto! En wat een toppers, stoer!! Een echte Ier kan natuurlijk wel goed tegen regen, maar dit ziet er wel heel stoer uit!!!!

koetjeboe

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:25

gave foto.
wel heel jammer van de regen.

Ik ben nog steeds opzoek naar het verleden van rex.
nu heet hij raclaghy rex. En ik kwam een raclaghy lady tegen maar die is weer door iemand anders gefokt.
weet iemand hoe dat zit. ik dacht al die raclaghy paarden hebben de zelfde fokker

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:14

Afbeelding
Via het Iers stamboek kijken of je aan verdere contact gegevens kunt komen?

Tineke: wat een gewéldige foto! Zo apart met de regen zo! Echt gaaf!'

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:41

Super gave foto Tineke!!!!!! Wat een plezier straalt er vanaf!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:45

Idd, zo leuk dat Sanne gewoon met een big smile geniet van d'r rondje in de stromende regen!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:11

Genieten zeg! Ik vind springen geweldig. Maar met zo'n smile kan ik nooit springen :+ Gefeliciteerd met Sanne! Nog een jaar ponys.. wil ze uiteindelijk met Mel over naar de paarden?

Ik heb wel de stap gezet om meer te gaan lessen op ander terrein. Pony is onzeker omdat de hindernis gekleurd is of een plankje bevat en ik word daar weer onzeker van dat ze weigert. We moeten kilometers maken want ooooooit verschijnt Beaut B tussen de paarden }:0

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:06

Ik zag net bij de uitslagen van een springwedstrijd waar ik regelmatig rijd een connemara staan van i love you melody. Blackwoodland rock. Blijkt gewoon europees kampioen te zijn geweest :oo mooi dier!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:18

ik kan nog steeds niks vinden over rex de verkoper net geappt en hij zegt dat hij niet van een veiling komt maar van een fair volgens hem een soort markt.
weet iemand waar er ergens dat soort fairs zijn

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:54

Yup. Blackwoodland Rock is een EK pony.. sterker nog: Ook dit jaar deed hij mee voor het Nederlandse team.

Edit: bij het springen natuurlijk :D
Twee jaar geleden was hij op onze HK om een demo te geven. Niet perse een heel mooie pony, maar spríngen :oo :oo

... Ohh... wacht even.. ik heb misschien nog een filmpje...
Even mijn youtube filmpjes doorspitten..

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:05

Prachtige foto Tineke! En ik heb ook nog niet gereageerd op de Ierland foto's, maar heel leuk om het zo een beetje mee te maken! En dat van die juryleden wist ik ook niet. Zou dat vroeger (jaar of 25 geleden) ook al geweest zijn? ( de voorzitter van onze club was toen ook vaak jurylid, wat oudere tamelijk zware man, die ik me nog nooit op een paard had voorgesteld)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:13

Nope... geen filmpje. Wél een foto:

Afbeelding

Birgit:
Ik weet dat je ook jaren geleden al een bepaald niveau in het rijden moest hebben gehaald om te mogen jureren. Ik weet dan onder andere zo zeker omdat een bekende van mij heel graag ook het Z wilde jureren, maar dat niet kon omdat ze ivm een fysiek probleem dat niet meer kon halen.
Ze heeft toen hemel en aarde bewogen om dispensatie te krijgen, maar uiteindelijk is dat niet gelukt.
En dat is echt al heel lang geleden.

Maar goed.. die oudere zwaardere man die jij je niet op een paard kan voorstellen, kan natuurlijk in zijn jongere jaren natuurlijk best, slank knap én verdienstelijk ruiter zijn geweest :D :D
Je moet ooit het niveau gehad hebben. En tja.. als je 60 bent, kán dat langer geleden zijn.

Maar goed: als je 60 ben en je hebt een leven lang gejureerd... Nou... geloof maar dat iemand dan écht wel verstand van zaken heeft, en in staat is om een B,L, M of Z proef te jureren. Want uiteindelijk, ( al voelt het voor ons mindere goden soms anders) is het gewoon nog maar basis sport....

En nogmaals: uitzonderingen daar gelaten. Natuurlijk bestaan er goede en minder goede juryleden, net zoals er goede en minder goede ruiters zijn.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:34

Birgit01 schreef:
Prachtige foto Tineke! En ik heb ook nog niet gereageerd op de Ierland foto's, maar heel leuk om het zo een beetje mee te maken! En dat van die juryleden wist ik ook niet. Zou dat vroeger (jaar of 25 geleden) ook al geweest zijn? ( de voorzitter van onze club was toen ook vaak jurylid, wat oudere tamelijk zware man, die ik me nog nooit op een paard had voorgesteld)
Ik heb in 1984 mijn eerste jurycursus gedaan. Toen was er al een eis van wedstrijdklassering (meende M1). Maar voor de toen zittende juryleden heeft dat mogelijk niet gegolden.

In mijn ogen is een goede ruiter niet automatisch een goed jurylid of goede coach/instructeur. En omgekeerd evenmin.

Wow, stoere sprong Punz! En mooie foto van Melody. Die lach van Sanne!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:34

Saams: Als je ziet waar deze I love you Melody nakomeling overheen gaat ( :oo ) , dan mag je best ambities hebben met jouw pony!!

En dan is veel op andere locaties rijden helemaal geen gek idee. Fijn je pony ervaring hiermee op laten doen, totdat het de gewoonste zaak van de wereld is om op een andere plek te werken!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:35

Koeke: helemaal mee eens!!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:38

Op pagina 491 van ons oude topic heb je een filmpje van Blackwoodland Rock geplaatst Punz!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:59

:D :D :D :D

Dan moet hij dus ergens tussen mijn youtubefilmpjes staan..........
Oeff.....

Ga ik nu maar even op zoek naar ons oude topic... :+

Edit: Jaaaaaaaaaaaaaa!
Met gróte dank aan Birgit:

En dan moet je bedenken dat de pony hier zo'n 2 dagen reizen in de benen had....

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:26

Ik heb dan weer geen idee hoe ik het filmpje naar dit topic kan 'toveren'. Ik kon het me nog goed herinneren, omdat het zusje van onze ponies er een veulen van heeft gekregen. Heb er van de winter nog mee geknuffeld toen we voor een vriendje van mijn dochter naar een pony gingen kijken bij Isabelle.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:36

:) Je kunt Isabelle horen op deze video.
En het zusje van jullie pony's, Welke dan? Nakomeling van Rasputin?
( *denkt heel erg na over de pony's die Isabelle nu heeft* .. Donna Camilla?)

En video plaatsen is makkelijk. Je bekijk het filmpje op youtube, drukt op delen , dan komt daaronder de url.. die kopieer je en zet je hier tussen:

[video ] hier de url [ /video]

en klaaaar!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:49

Van Punzel en Pandora bedoelde ik, Angelina . ( moest ooit kiezen tussen die twee, leken heel veel op elkaar, allebei valkschimmeltjes, maar Angelina was veel eenkenniger en ietsje kleiner) . Ze is op de keuring nog ster geworden de eerste keer. Vorig jaar met veulentje. Schrok wel dat ze er niet meer was vd winter, omdat ze teveel last had van der hoeven.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 01:01

Oh... hier mis ik iets. Is Angelina er niet meer? Wat heftig.

Ze was inderdaad van het jaar Pandora, Punzel, verder waren er toen Galactica, Maximus, Angelina en nog 1 merrie, waar van ik nu even niet op de naam kan komen. Een donkervalkje van Poetic Justice.
Maximus en Angelina waren als veulen al kleiner, maar ook echt jonger dan de rest van de veulens.

En alweer een Edit.
Galactica was het donkervalkje, het andere veulen was een cremello, ook van Poetic Justice: Alaska!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:18

Ik vind het heel jammer dat er gelijk weer in de aanval moet worden geschoten. Ik sprak toch ook niet over alle juryleden? ;) En ik had het ook niet over geen verstand hebben!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:23

Gave foto en filmpje! Ik heb het meisje ook opgezocht op facebook. Nog zo jong en al zo hoog geklasseerd met meerdere ponys. Pony doet het ook echt met veel gemak, evenals de filmpjes nog uit ierland. Beaut gaat nog hard oefenen :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:34

Als je het leuk vind om op hoog niveau sportende Connemara's te zien, moet je eens googelen/ op YouTube zoeken op oa de volgende namen:
Cul Ban Mistress ( teamgoud, individueel Zilver EK dit jaar), Goliath van de Groenweg, of een gouden ouwe: Dexter Liam Pondy

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:35

Dexter ken ik inderdaad. Daar zou ik best een nakomeling van willen :oo de rest zal ik even opzoeken.

Gaan er trouwens ponys as weekend naar de keuring vanuit ons topic?