Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:52

Ieren (niet allemaal hoor) doen rijtechnisch gezien vrij weinig. Ze mikken er een ruiter op en dat is het dan ook wel. Het goed afstemmen op de hulpen, stuur en nageven moet allemaal nog er op gezet worden. :j
Die van mij was net zo op ruim 5 jarige leeftijd. :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:56

Ah dus dat zou ook kunnen skymarian en ja marrit braaf is hij idd. Super lieve pony. We gaan er rustig mee aan de slag, wil vooral niets overhaast doen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:58

Jups. De meesten zijn niet echt doorgereden. Je kan er prima op. Ze doen het over het algemeen echt braaf, maar finetunen moet nog 'even' gebeuren. Lekker de tijd voor nemen. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:46

Hier moet ik ook sleutelen. Maar vandaag weer fijn gereden. Nog een lange weg tot ik tevreden ben! Na wat mindere dagen dat ik dacht pfff komt niet goed gaat het nu weer dagelijks steeds vooruit! :-D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:54

Zonnetje hier zeg ik ook altijd tegen mijn dochter dat paardrijden net is als de zee, het zijn golven die omhoog en omlaag gaan, soms gaat het beter dan een ander x en idd dan weer een paar dagen wat minder en ineens merk je weer een stapje vooruit.
Ik merk alleen dat ik de druk van buitenaf erg moeilijk vind. Ik wil het kalm aan doen op een manier die voor ons goed voelt, zonder dwang en erge druk bij de pony, maar zo vaak als ik al te horen heb gekregen dat die pony al best nageeflijk kan lopen, grrrrr terwijl hij dat heus wel doet, maar niet meteen vanaf dat je op stapt en ook niet de hele tijd en wij vinden dat niet erg maar instructie, vrienden en kennissen dus wel, tja....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:59

Emmy7 schreef:
en wij vinden dat niet erg maar instructie, vrienden en kennissen dus wel, tja....

Het is simpelweg niet aan hunnie hoe het dier gereden wordt. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:07

Klopt skymarian, we nemen er lekker de tijd voor en genieten gewoon van alle kleine stapjes en leuke dingen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:11

Goed zo. :)
Jullie hebben een hele knappe meneer. Wees er maar fijn zuinig op, zoals jullie het liefste willen. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:12

Emmy herkenbaar. Ik had dat met mijn jonge paard twee jaar terug. Door de druk van anderen staakte hij vervolgens.....pleurde ik eraf.....paard na maanden geklooi, weidegang en rust weer naar andere stal gebracht maar uiteindelijk toch verkocht. Vertrouwen was weg. Dus je EIGEN plan trekken. Daarom klooi ik nu zelf aan. Heb weinig vertrouwen in de rust en geduld van anderen..... En heb menig paard al op niveau gereden dus dit moet ook wel lukken tot dat ik denk dat ze/wij toe zijn asn een stapje meer. Ik wil ook niet over mijn ponys grenzen gaan.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:15

Klopt zonnetje heel herkenbaar, zo is het bij ons ook wel eens gegaan hoor, je probeert je gevoel te volgen en dan ineens merk je dat je dat niet meer doet en dat het dus verkeerd is gegaan ergens, das zo jammer.

Dank je skymarian, komt vast goed

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:20

Wel de reden waarom ik weer ponys heb *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:42

Pony's zijn zo ontzettend leuk. *\o/* .....en soms ook even niet. _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:47

Als je echt een goede instructrice hebt dan weet ze juist hoe je zo'n pony moet rijden! En idd lekker de tijd nemen.

Ler gaat ook steeds beter! volgend jaar voor de grap een keer een B proefje rijden. :=

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:55

Ik heb ook zó lekker gereden <3 Merk wel teveel aan links gewerkt, is de stelling rechts weer stugger :') vandaag voor het eerst in draf ook kleine stukjes nageeflijk en heerlijke galopjes. Daarna blokje om buiten, daar werd ie in het bosje even heul vrolijk }> maar ik kon hem goed terugnemen en daarna weer wegdraven. Jup, heel tevreden baasje hier <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:57

+:)+ +:)+ +:)+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:59

Heeerlijk Marrit! :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:19

SkyMarian schreef:
Pony's zijn zo ontzettend leuk. *\o/* .....en soms ook even niet. _O-

Haha zo ist maar net

Heerlijk marrit!

Leuk change, en idd een goede instructrice.....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:20

En grote paarden zijn zelden leuk... O:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:22

:')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:23

Haha wij hebben toevallig ook een groot paard en dat is echt een super schat, kan ik niet anders zeggen.Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:23

Gave update Marrit. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Wat is dat dan lékker he!

Enne SkyMarian:
Citaat:
....en soms ook even niet. _O-
???

Moet je iets melden hier...?? ( maw: is er iets gebeurd? Nee toch??)

Zelf zit ik nog steeds op een roze wolk. Blij met zondag, blij met de positieve reacties allemaal, en nog blijer met het feit dat ik vanochtend eerst heel fijn op Punzel gereden heb, en vanmiddag net zo fijn op Jou. Hoe rijk kun je zijn!

Gaaf paard Emmy, en wat een leuk veulen staat daar ook bij!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:25

Dank je punz, veulentje is van een pony vader :D en idd hoe rijk kun je je toch voelen, heerlijk als t zo goed gaat

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:26

Nee hoor Punz. Ik drijf ook nog vrolijk op een barbieroze wolluk. <3 <3 <3

Dat moeten 2 mooie geluksmomentjes geweest zijn vandaag op die 2 knapperds van je. :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:30

Emmy: Vast een Don Cremello dan.... of toch niet?

En jaaa SkyMarian..... zo fijn!
Punz nog even gezellig over het weggetje langs de wei aan de hand uitgestapt:
Afbeelding

Daarna lekker de tijd genomen om met Jou te tutten voordat ik met hem naar de les "moest".
Heerlijk gewoon!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:15

Mijnen bollewol valt vanaf vandaag onder de noemer rot verwend.
Eamonn heeft een stofallergie waar ik op gepaste tijden extra ondersteuning moet aan geven. Vorige week donderdag eamonn weer flink aan de hoest. Was ook weer heel raar weer. Denk ik dan.
Tot op vandaag nog steeds af en toe een lichte kuch.
Tot mijn belgische frank valt .

In februari ben ik overgestapt op duits kruidenhooi en toen heeft hij 1 maand letterlijk moeten wennen aan de kriebel in zijn keel. Ondanks dat zijn hooi altijd tussen het half uur en het uur ligt te weken helemaal onder water.
Bij de vorige levering hooi was het duits hooi op en had ik nederlands paardenhooi. Niks aan de hand tot zover. Nu heb ik weer duits hooi. En sinds ik het nu geef weer een hoest. Tot een lichte kriebel nog.
Vanavond viel dus het kwartje dat meneer weer opnieuw moet wennen en weer harder moet kauwen.
Dus waarschijnlijk nog even wennen en dan is de kuch weer onder controle.
Ik heb al zoveel geleerd van deze pony om in te zien dat welke kleine veranderingen een grote impact kunnen hebben. Maar we gaan maar gewoon door met leren en verzorgen he.