Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:05

Leuk Marleen! Wat ga je met Dancer doen? Was ook geïnteresseerd in hem, maar ging ineens snel met de verkoop. Hij heeft een fijn huis gekregen zo te zien *\o/*

@esje007 Wij hebben dezelfde ponysmaak geloof ik ;)

Mooie foto's van Ierland weer! Die schapen in het filmpje...

Zag net in H&H een prachtige foto van Skaergardens Delicious Love (v. Wirtsmühle Delaney's) die een M&M championship gewonnen had. Even een filmpje van haar gezocht en toen was het ineens veel later :o

Bar

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:27

Dat is een beste merrie hè! <3

Veel plezier met Dancer evanesance! Je kunt goed zien dat hij half Connemara is.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:31

Ja er waren super veel reacties. Dus snel een afspraak gemaakt om te kijken. En een paar dagen later opgehaald!
Dancer meet 1.56,9.
Ik ga nu voornamelijk dressuurmatig rijden. Uiteindelijk wil ik wel wat sprongetjes gaan maken met hem.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:50

Wat leuk Marleen!! *\o/* Mooie foto van die knappe bink van je! <3 Super gezellig dat we stalgenootjes zijn geworden! En.....hebben we toch weer een Connie op stal!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Mooie foto's van de reis naar Ierland! Wat een rare grijze connemara heb ik er tussen gespot... :+ :D
Veel plezier gewenst nog daar!!

Vandaag zijn we wezen Connemara's kieken bij Curly! Marlon had mazzel en mocht knappe Caroll rijden.
Volgens mij komen wij nooit meer los van de Connemara's... :D . (willen we ook niet!!!!!!!!! <3 )

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:06

Welkom Marleen!! Leuke pony!!

En Marieke: blijft toch goed staan, een Connemara !

Hier in het Ierse alles nog Ok. Gisteren show, vandaag sport en wat bezoekjes bij kennissen en dan zit het er al weer bijna op

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:09

Even snel wat foto's nog ( met dank aan EK voor de foto van Moorlands Snowy River die ze bij hem thuis van hem maakte):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:33

Wat heerlijk dat we zo lekker kunnen meegenieten van Ierland!!!

En *\o/* mijn bodyprotector is binnen en in het echt net zo gaaf als op de foto, hij past super, dus binnenkort volgt vast een foto als ik aan t rijden ben. Nu een heel stuk rustiger met rijden omdat sanne weer thuis is, ook heeeeeerlijk! Kunnen ze samen nog even genieten voordat de studie begint.

Toevallig ook nog n plaatje geschoten van I love you Melody??? Punz of 1 van de anderen?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:42

Ik zag op FB nog wel een foto van Melody voorbij komen bij iemand. Het is wel een heer op leeftijd zo langzamerhand.

En de supreme champion van Clifden dit jaar is nauw verwant aan I love you Melody. Komt uit dezelfde moeder en de vader van die merrie is een halfbroer van Melody (van vaderskant dan wel).
Zelfde fokker ook uit Frankrijk.
OP de foto's vond ik het een mooie merrie maar daar kunnen Punz en Marrit en EK meer over zeggen.

Heerlijk dat dochterlief weer thuis is!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:28

Winnaar was een gewéldige merrie!
Überhaupt waren de merrie groepen sterk dit jaar. Hengsten vielen daarbij eigenlijk wat tegen .

I love you melody zelf was niet in Clifden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:38

Voor de liefhebbers, de laatste spannende momenten voor het bekend maken vd winnaar :

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:09

Afbeelding

Deze foto van I love you Melody kwam op FB voorbij. Bij de eigenaar thuis en zo uit de stal of wei vermoed ik.

Mooi filmpje Punz, hele blije eigenaar en terecht.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:00

Mooi filmpje punz

Bedankt Bar, erg leuk!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:59

Mooie plaatjes uit Clifden!
Ik ben benieuwd naar je bp, Tineke!
Ik hang nu op de bank, moe en een beetje teleurgesteld. Vandaag weer op wedstrijd geweest met Rebel en ik was niet ontevreden over de proeven, al waren ze beide niet perfect. Maar punten vielen me tegen. ..183 en 186.5. Dat geeft nu niet bepaald zelfvertrouwen om naar de L1 over te gaan. -O-
Ondanks uren poetsen ook in een proef slechts een zes voor verzorging....nu had Rebel de knotten vannacht wel beetje verprutst dus die zaten niet superstrak, maar best netjes. En hier zaten uren poetsen en fles zilvershampoo in...
oh well....too bad.....

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:44

esje007 schreef:
Mooie plaatjes uit Clifden!
Ik ben benieuwd naar je bp, Tineke!
Ik hang nu op de bank, moe en een beetje teleurgesteld. Vandaag weer op wedstrijd geweest met Rebel en ik was niet ontevreden over de proeven, al waren ze beide niet perfect. Maar punten vielen me tegen. ..183 en 186.5. Dat geeft nu niet bepaald zelfvertrouwen om naar de L1 over te gaan. -O-
Ondanks uren poetsen ook in een proef slechts een zes voor verzorging....nu had Rebel de knotten vannacht wel beetje verprutst dus die zaten niet superstrak, maar best netjes. En hier zaten uren poetsen en fles zilvershampoo in...
oh well....too bad.....

Verzorgingspunten zijn er vanaf het L1 niet meer! Dus dat scheelt. :=

Ik rij in de L2 hogere punten dan mijn laatste paar L1 wedstrijden, dus dat zegt allemaal niet zoveel. Lekker overgaan! Komt goed!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:53

Iemand die een combinatie met een schimmel die schoon is een 6 voor verzorging geeft is waarschijnlijk een azijnzeiker......dus waarschijnlijk zijn die punten helemaal zo slecht niet.
Hoe was de rest van de deelnemers gepunt?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:13

Er zaten hoge punten bij. Ik denk ook terecht, aan het losrijden te beoordelen. Proeven heb ik weinig van mee gekregen.
Ach, soms pakken de punten hoger uit dan verwacht, en nu viel het tegen.
Ik wil eigenlijk nog een keer beide proeven boven de 190 punten rijden voor ik overstap. Ik heb ook nog lang niet zoveel ervaring als bv Change. En ik mag nog 15wp erbij in de B tot ik over moet! :+
die 6 vond ik wel wat triest, misschien had ze niet door dat Rebel een vliegenschimmel is....die vlekjes gaan er echt niet af. :=

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:36

esje007 schreef:
die 6 vond ik wel wat triest, misschien had ze niet door dat Rebel een vliegenschimmel is....die vlekjes gaan er echt niet af. :=
Hilarisch dit! En maar schrobben :+ Ben het helemaal met Bar eens. Had je twee keer dezelfde jury?

Wat is er op tegen om een keer L1 te starten? Als je hem een beetje voor elkaar hebt (en zo klinkt het wel) komt dat best goed en scoor je net zo of hoger dan in de B. En als het erg tegenvalt start je gewoon weer B.

Wat is je bodyprotector snel gearriveerd TinekeVD! Heb je een linkje?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:53

Qua proeven rijden heb ik ook weinig ervaring, ik ben zelfs heel slecht in het netjes rijden van oefeningen. := Wel leuk om te horen!

Je mag nog 15 wp in de B rijden, dan haal je zeker weten nog wel een keer die 190+ punten! :D En jury's zijn vaak ook gewoon stom, er is maar een enkeling die het zelf beter kan. (Daarom zijn ze maar gaan jureren. :P )

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:31

Change3x schreef:
En jury's zijn vaak ook gewoon stom, er is maar een enkeling die het zelf beter kan. (Daarom zijn ze maar gaan jureren. :P )

Mag hopen dat je grapje maakt _O- anders rij je geen winstpunten meer als ze dit lezen haha!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:11

Het verschil B - L1 is niet zo groot hoor. Als Rebel en jij het wijken een beetje onder de knie hebben kun je best naar de L1!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:23

Marrit13 schreef:
Change3x schreef:
En jury's zijn vaak ook gewoon stom, er is maar een enkeling die het zelf beter kan. (Daarom zijn ze maar gaan jureren. :P )

Mag hopen dat je grapje maakt _O- anders rij je geen winstpunten meer als ze dit lezen haha!!

Toch is het vaak zo! Ik bedoel het natuurlijk op een grappende manier maar bij een groot aantal zit er wel een kern van waarheid in.

Een kennis van mijn mams is jury en voordat hij reed was hij veel strenger, nu hij zelf ook rijdt is hij een stuk milder geworden omdat hij nu zelf ervaart dat het allemaal niet zo makkelijk en maakbaar is. :)

Zelfde geldt voor een aantal mensen die zijn gaan jureren omdat ze het rijden te moeilijk vonden, maar het toch leuk vonden om actief te blijven in de sport.

Is ook niks mis mee, toch? :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:16

Nee hoor, alleen hoop dat je beseft dat het heel denigrerend kan overkomen. Jury's die in hun spaarzame vrije tijd dit zitten te doen :+ en ik ken zat juryleden die er wél verstand van hebben. En het lijkt mij dat juist een enkeling er géén verstand van heeft en het merendeel wél dat mag ik dan toch hopen althans :D Je kan zo makkelijk je slechte punten op een jurylid "afschuiven" en dat vind ik jammer. Maar Esje; je hebt mooie punten gereden toch?

En wellicht ben ik extra prikkelbaar, lange reis vanuit Ierland deze dag; al 12 uur onderweg :') dus lees ik dingen mss verkeerd ^)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:32

Alle Ierlandgangers weer veilig thuis gekomen? ?

Ik wil mijn punten ook absoluut niet op de jury 'afschuiven', hoor! En inderdaad met 2 wp is niks mis. Het voelde alleen beter gaan dan vorige proeven die zo rond 190 punten opleverden.

En ik waardeer het enorm dat de juryleden, ringmeesters en schrijvers hun weekend hieraan besteden! !!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:03

Jawel , zijn vandaag allemaal weer veilig thuis gekomen. Hoeven alleen nog maar bij te komen van een fantastische maar vólle week... Even uitblazen dus.

En change.. ik heb even een printscreen gemaakt van de vereisten om te mogen jureren. En nu zeg ik niet dat er geen slechte juryleden zijn, ik zeg ook niet dat er geen slechte ruiters zijn, maar joh... een béétje respect voor mensen die én een juryopleiding hebben doorlopen( En DUS wedstrijdruiter zijn (geweest ) én hun vrije tijd opofferen zodat JIJ kunt rijden zou op zijn plaats zijn..

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:08

Kortom, voor de helderheid: elk jurylid heeft het dus beter gedaan dan de klasse waar je in start én heeft zich geschoold als jurylid ...

Dus waar zit het " stom" en " het is maar een enkeling die het beter kan"?

Elk jurylid is minimaal M. Dat ben jij toch nog niet, of vergis ik me?