Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:49

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Dat hij maar aan al je verwachtingen mag gaan voldoen!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 22:55

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst koetjeboe! Heeft hij/zij ook al een naam of heb ik daar overheen gelezen?

@Ria Lene is inderdaag goed op de hoogte van alle nakomelingen! Heel leuk mailcontact met haar (gehad) en ze vindt het onwijs leuk dat ik endurance met Kiet doe en wilt er graag van op de hoogte worden gehouden :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:07

Dat klopt. Ze volgt zijn nakomelingen zo veel mogelijk. Plaatst ook posts van zijn nakomelingen op zijn fb pagina. Echt leuk.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:08

@koetjeboe gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Op naar veel connemaraplezier en belevingen!

Ik ben trouwens van mening dat een paard een goede stap zowel galop moet hebben. Vooral omdat er aan deze gangen weinig aan verbeterd kan worden, met name de stap. Draf valt altijd te verbeteren. Galop natuurlijk ook wel maar met name qua verzameling en gedragenheid.
Maar ik ben dan echt een dressuurkakker die daar dan weer naar kijkt als ik opzoek zou zijn naar een dressuurknollie.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:15

Koetjeboe, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! !
Ik loop al weer erg achter....

Tineke, had jij nou spontaan wissels om de pas gereden?? Nou, dan zit dat er alvast op!

Welke gang het beste is bij Rebel?? Tsja, ik weet het niet. We hebben eerste jaren echt recreatief gereden. Boscrossen kan hij als de beste! En crosslessen kan hij ook goed mee.
Nu ben ik dressuur wat meer aan het oppakken en ik zie dat alle gangen beter worden. Maar het is geen super talent en ik ZEKER niet.
Maar we doen nu leuk mee in de B en stappen binnenkort over naar L1.
edit: en natuurlijk is rebel ook erg lief!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:40

FelineNanet schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst koetjeboe! Heeft hij/zij ook al een naam of heb ik daar overheen gelezen?

@Ria Lene is inderdaag goed op de hoogte van alle nakomelingen! Heel leuk mailcontact met haar (gehad) en ze vindt het onwijs leuk dat ik endurance met Kiet doe en wilt er graag van op de hoogte worden gehouden :)

Raclaghy rex. Dus ik noem hem gewoon rex

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:01

Rex, stoere naam!

Woeehoe gaaf Esje!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:58

Gaaf Esje. Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen!!
Koetjeboe: En nu maar oefenen op zijn voornaam/ niet roepnaam :D :D

Koffers hier gepakt.
Helemaal klaar om morgen naar Clifden te gaan.
Heb er zo'n zin in!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:21

Oh, ik ben jaloers! !!! Ik ben er een keer geweest en vond het super ondanks dat het pijpenstelen regende. Ik denk dat dat 2014 was, want ik heb degene die op voorpagina van dit boekje staat meen ik zien winnen.
Misschien volgend jaar weer, al denk ik dat ik enige van mijn gezin ben die wil.

heel veel plezier in Clifden!!!! enne....geen bezwaar tegen foto spam! :D
Laatst bijgewerkt door esje007 op 12-08-17 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:24

Dan vooral met een andere paarden / connemara liefhebber gaan, en je gezin dan lekker thuis laten :D :D :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 13:42

Ja ja ja... maak ons maar weer jaloers :(! Nee geintje, heel veel plezier en stuur eens wat foto's!

Ik heb gisteren voor het eerst weer op Kiet een rondje gedaan. Was even vergeten hoe kracht een paard kan hebben :wow: . Kiet had er in ieder geval zin in en we hebben toch wat mooie stukjes galop mee kunnen pakken. Nu ze eenmaal wat langer kan galopperen, wil ik het tempo iets hoger gaan maken. Dan komen haar bilspieren opeens van pas :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:27

net voor het eerst thuis op rex gezeten. hadden die van jullie ook moeite met op stappen de verkoper had het erover dat ze in Ierland nooit vanaf de grond opstappen.
naja hen het 2 keer geoefend. ging best goed. Ik merk wel echt dat hij het eng vind.
Heb 10 min in de bak gereden en toen 10 min door het bos gereden.
Hij was super braaf heel voorwaards maar hij kijkt nergens van op.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:45

Marrit leef je nog? :D
Goed gedaan zeg! Wat vind Lloyd het leuk :D

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:12

koetjeboe schreef:
net voor het eerst thuis op rex gezeten. hadden die van jullie ook moeite met op stappen de verkoper had het erover dat ze in Ierland nooit vanaf de grond opstappen.

Wilde die niet stil staan? Had ik bij die van mij ook. Heeft me 2 maanden geduurd voordat dit eruit wat.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:55

Van de ieren weet ik het eigenlijk niet maar in Engeland wordt er vooral vanaf een blok/opstaphulp opgestapt.
Kan me voorstellen dat dat in Ierland ook gebruikelijk is.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:25

Saaams schreef:
Marrit leef je nog? :D
Goed gedaan zeg! Wat vind Lloyd het leuk :D

Mijn vriend stond op stal te wachten met droge kleren :D en nu ben ik er weer. Vond het wel rete-eng deze keer met die gladde bodem hoor. Normaal spring ik wel wat hogere dingetjes maar voelde nu niet goed genoeg aan :o Over 2 weken een oefencross in de buurt, 40cm nou daar zijn we wel klaar voor. Ja Lloyd ging wel hard dat laatste rondje. Althans, zo voelde dat voor deze dressuurprikker die de bakrand mist _O- was na dat rondje ook wel klaar met alles (heb slechte knieen en icm kou, stress en korte beugels... au) en lekker terug gestapt.

Jullie gingen ook super! Vooral die hoge na de opsprong :oo echt superknap en wilde je nog zeggen dat ik vind dat ze een mooie ronde kont krijgt! *D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:29

Afbeelding

<<)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:31

Oooh jaloers!!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:37

Hahaha heerlijk! Ik kreeg nauwelijks mn kleding uit toen ik naar het toilet moest. We waren ook echt zeiknat :')
Vond pony wel knap dat ze niet bang was voor de uitklappende paraplu's naast er.
Haha, snap ik. Ik zou blij zijn met jouw galop tempo, Bjuut gaat altijd heeeul fanatiek hard. Goed he, sexy kontje. Hard aan het trainen dressuurmatig haha.
Benieuwd naar de fotos, we hadden een leuke groep.
Zonder ijzers zal het inderdaad best glad zijn geweest, ik heb er gelukkig weinig last van gehad door de stiften.

Veel plezier in Ierland! Ben zeer jaloers :oo

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:42

Dan moet ik voor 2018 maar eens op zoek naar een connemara liefhebber die mee wil! :D Anyone??

Ik stap zelf ook altijd op een blok op. (Ik misbruik daar o.a. de anwb paddestoel op het bospad voor := )
Ik heb paar jaar geleden mijn meniscus gescheurd toen Rebel een pasje wegstapte precies toen ik afzette. En die knie blijft ook na de operatie tamelijk zwak.

crossles, Saams en Marrit?? LEUK!!
Laatst bijgewerkt door esje007 op 12-08-17 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:42

esje007 schreef:
Dan moet ik voor 2018 maar eens op zoek naar een connemara liefhebber die mee wil! :D Anyone??

Ik stap zelf ook altijd op een blok op. (Ik misbruik daar o.a. de anwb paddestoel op het bospad voor := )
Ik heb paar jaar geleden mijn meniscus gescheurd toen Rebel een pasje wegstapte precies toen ik afzette. En die knie blijft ook na de operatie tamelijk zwak.

Ik!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:55

FatCat schreef:
koetjeboe schreef:

Wilde die niet stil staan? Had ik bij die van mij ook. Heeft me 2 maanden geduurd voordat dit eruit wat.

nou zodra ik vanaf de grond mijn voet in de beugel zet krijgt hij de schik te pakken.
Ik gebruik een cola krat om op te stappen maar die naast hem zetten zorgde ook voor spanning uiteindelijk stond hij stil naast de krat en dan moest ik hem eerst over de hals en billen aaien en dan ontspannende hij wat en kon ik op stappen.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:57

Hele fijne vakantie Ria! En inderdaad, tegen foto's geen bezwaar!
( en onze afspraak zal dan wel na 5 november worden, zondag werk ik altijd de hele dag!)

En veel rijplezier voor koetjebie met de nieuwe pony.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:58

Koetjeboe gefeliciteerd en dat jullie maar vele mooie momenten van elkaar mogen genieten.

Ria, ek en marit heeeeeel veel plezier in ierland, we lezen de verslagen wel weer.

Oja en wat opstappen betreft, met zadel geen probleem, zonder is een heeeeeeel ander verhaal

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:36

Die Ierland foto's... ik mis een kwijlsmiley. Prachtig, vooral die eerste Punz! Veel plezier allemaal.

Crosstraining klinkt weer top! Word er bijna jaloers van ;)

Gefeliciteerd met je aanwinst koetjeboe. Leuk! Veel plezier ermee. Opstijgen is hier standaard met krukje, dat was meer wennen dan zonder. Maar geen import, dus da's anders.