minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joepje

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:47

kellyhorse schreef:
ookal is dit ren oud discussie wil ik nog even zeggen: ik vindt
1. arabier
verder heb ik niet enne inkers zijn nie sloom dan ligt yeta an die tinker

En nu nog normaal leren schrijven...dan ben je al weer een stuk slimmer.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:49

joepje schreef:
kellyhorse schreef:
ookal is dit ren oud discussie wil ik nog even zeggen: ik vindt
1. arabier
verder heb ik niet enne inkers zijn nie sloom dan ligt yeta an die tinker

En nu nog normaal leren schrijven...dan ben je al weer een stuk slimmer.

*grinnik*

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:51

judith_slu schreef:
het is maar goed dat iedereen zijn voorkeuren heeft, anders zag je straks overal alleen maar haflingers ofzo staan Haha!

dat zou echt geweldig zijn Tong uitsteken:P:P Whahaha nee, ik begrijp wat je bedoelt Clown

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:55

dems75 schreef:
jasmintjhu schreef:
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling

whahaha, ik daag je uit om mijn ijslander "sloom" te noemen...en for that matter...any ijslander!
ik ben werkelijk waar nog NOOIT een slome ijslander tegengekomen

maak kennis met Rodi:
Afbeelding
haha hijs liever lui dan moe. Maar ontzettend lief, verder ken ik er ook niet veel nee, en ik vind ijsjes top!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:08

joepje schreef:
Barcelano schreef:
Arabisch volbloed nerveus waar kom dat fabeltje vandaan ze zijn juist super koel in hun hoofd>>>>Oke iedereen zijn eigen mening maar als je die geef doe het dan wel op waarheid berust.
Arabisch volbloed te iel>>>Nooit gehoord van de Spaanse Arabisch volbloed zeker.

En het ligt er aan wat jullie defenitie is van Arabier>>Arabische volbloed
Of kruisingen wat dat is wat het woord arabier betekend Ja

Hèhè! eindelijk eens een zinnige verklaring,
ipv. die onzin dat Arabieren zenuwachtig zouden zijn! OK dan!
Tja, het zijn natuurlijk geen slome koudbloeden.
Maarja,niet iedereen houdt van een slome knol..
Voor mij nooooit een ander ras meer!

aardig

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:03

kijk, ik vind dat iedereen zijn eigen menig mag hebben over welk ras hij/zij leuk vindt!! Het is ieders zijn smaak en ik vind dat men deze heeft te respecteren. Je zult iemand mening (bijna) nooit kunnen veranderen om dat het in het gevoel ligt. En zoiets niet op feiten berust!! Daarom vind ik het jammer dat sommige mensen hun mening zo presenteren alsof heel de wereld het daar mee eens moet zijn, misschien niet hun bedoeling, maar zeg er dan meer je mening in, bijvoorbeeld dat je dat vind, en niet dat het zo is. Ook vind ik het ronduit schandalig dat iemand fjord met dt schrijft Boos! Ik snap dat men voorkeur kan hebben. Maar meeste mensen vallen op het karakter van iemand. En ieder paard van bijna elk ras heeft wel een ander karakter. Ik snap dat je sommige paarden niet mooi vind, maar als je dan zo kortzichtig bent dat je zegt der er helemaal geen mooie types van zijn.. Misschien hebben die wel het goudste hartje...!!!
Nou dat is mijn mening.. en een top 3 heb ik lekker niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:09

Ik hield nooit zo van fjorden, omdat ik er maar 1 kende en dat was echt n vals kreng. toen ben ik eens wat beter rondf gaan kijken, en er zitten zulke leuke bij!!! en dat is dnek ik wel met elk ras zo.
Ik heb wel n voorkeur: haflingers. Niet allemaal zijn mooi, maar sommigen zijn zo sierlijk, met n gouden karakter en dan de kleur en de manen......... wauw.

Verder vind ik het belachelijk dat je ander mans paarden zo afkraakt. ik las ergens 'slome koudbloeden'..... wil je viv eens uitproberen?? Haflinger met PIT...... Ieder zn eigen smaak, maar kraak elkanders paarden niet af want dat slaat nergens op. Ik ben ook zo verwaand als wat, ik houd niet zo van appaloosa's maar dat zegt niet dat ik ze allemaal lelijk vind en ze gewoon afkraak!!

Indrapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:37

Tjonge, wat een discussie zeg! Maar er zijn ook mensen die van alles leuk vinden. Zo heb ik al bijna zeven jaar een draver, gewoon omdat ik iets met dravers heb. Maar ik heb op veel verschillende beestjes gereden die ook heel leuk waren. Een kruising Groninger/Brabander bijvoorbeeld. Een blok van een beest, eigenlijk veeeeel te groot voor mij, maar wat een geweldig beest! En snel hoor!
Verder heb ik een poos op een Lippizanermerrie gereden. Een totaal ander type, maar ook leuk. Op een stoeterij in Frankrijk heb ik van die stevige Percheronhengsten gezien en daar kan ik ook helemaal voor vallen. Maar ook een Arabiertje kan mij heel erg charmeren, of een Fjord met een leuk koppie.
Wat mij betreft ligt het voornamelijk aan de uitstraling van het individu. Net als bij mensen. Op een manege heb ik ooit geweigerd om een bepaalde merrie te rijden. Mooi beest, quarter, maar wat een bitch! Uiterlijk mooi maar innerlijk niet.

Succes met de rest van de discussie! Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 06:34

ik ben persoonlijk helemaal weg van arabieren. heb nu zelf ok eindelijk een arabische hengst van bijna een jaar oud. dat ze altijd zo gek zijn is ook onzin. die van mij is heel lief en makkelijk in tegenstelling tot een verzorgpaardje van mij waar een kwart tinker in zit (3/4 mix rijpaard). verder hebben we een heleboel shetlander. ook een ras dat niet snel populair is bij veel mensen. ze zijn vaak ook niet makkelijk, maar hun karakter is vaak super. ook vind ik haflingers niks aan. dit is niet omdat ik hun karakter af wil kraken, maar ik vind ze gewoon niet mooi. wel weet ik dat ze enorm verschillend zijn. misschien wel het meest van alle rassen. ow, dravers zijn ook leuk trouwens. kun je alle sleren wat een goed dressuurpaard kan, dit is ook iets wat veel mensen niet weten waardoor ze dravers niks vinden.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:44

Top 3 minst favo ras.
Fjord (Ik heb gewoon totaal niks met fjorden, waarom weet ik neit eens precies)
Arabier-achtigen (zo beter dan?...) (die vind ik te nerveus, en te druk, en nee dat is geen fabeltje, bijna alles wat ik ken, waar arabier in zit, is gewoon flink druk en/of nerveus, en dat voegt niet met mij)
Appaloosa (Ik hou niet van al die stippels Clown)

Mijn top 3 meest favo ras? (willekeurige volgorde Clown)
IJslander
Haflinger
Shetlander
Ik ben gewoon meer van de koudbloedjes Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:03

pardon? shetlanders zijn echte volbloedjes hoor!!!:P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:32

[quote="Berdientje"]Top 3 minst favo ras.

Arabier-achtigen (zo beter dan?...) (die vind ik te nerveus, en te druk, en nee dat is geen fabeltje, bijna alles wat ik ken, waar arabier in zit, is gewoon flink druk en/of nerveus, en dat voegt niet met mij)
Appaloosa (Ik hou niet van al die stippels Clown)

Je zeg het goed.
Alles waar Arabier in zit dus de kruisingen(Niet allemaal natuurlijk voor ik iedereen op me dak krijgt Clown )

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:09

volgens mij zit in bijna elk ras verweg wel arabier, gehalve bij de fjord enzo

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:17

en de shetlander!! vind het daarom enigsinds wel komisch dat ik zo gek ben van arabieren, en dus een arabier heb, verder een shet.welshwaar dus ook klein scheutje arabier door zit, en de rest shetlanders!!:D

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:23

punkies schreef:
volgens mij zit in bijna elk ras verweg wel arabier, gehalve bij de fjord enzo

Dat is zo ontzettend moeilijk te zeggen.. Dan zou je een stamboom van je paard moeten hebben die eeuwen terug in de tijd gaat.
De Percheron en de Boulonnais (Trekpaardrassen) hebben ook een Oosterse achtergrond. Daarom zijn ze ook net wat lichter enzo dan een echte Ardenner bijvoorbeeld.
Ook in een Fjord zal best wel eeuwen terug misschien wat Arabisch bloed zitten.

sierramissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:47

Lyte schreef:
Mijn minst favo rassen zijn:
1. Trekpaardrassen, echt super karakter, maar niet voor mij...
2. Tinker (srry tinkereigenaren, maar ze zijn mij wat te sloom )
3. Fjord (hoewel ik er erg mooie tussen vind zitten)

sloom??? dan heb juh mijn tink nog niej gezien die heeft een arabier eruit geracet Haha!
haha

gr

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:44

ik vind alle paarden mmooooi!!!!!!
en vooral de tinker!
wat een nutloos topic! Boos!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:15

Ik weet niet waar diegene het vandaan haalt, maar shetlanders zijn toch echt wel koudbloeden Lachen Oftewel een robuust ras.

Verder kunnen mensen weer erg beledigend hun mening brengen merk ik, dat is toch wel jammer.

Wij hebben nu een Tinker, Anglo-arabier, KWPN-er en shetlander staan en dan merk je wel enigzins verschil uiteraard. Maar de vooroordelen verleer je snel.

Wel kan ik begrijpen dat mensen die meer van koudbloeden houden, de arabische paarden bijv wat te iel vinden. Onze anglo-arabier is voor het type paard waar ie tot behoort vrij grof, maar vergeleken met de Tinker is en blijft hij iel Lachen Het is maar net waar je van houdt. Onze Tinker en Shet behoren overigens tot de luxere types van het soort en de KWPN is van Don Ruto, dus dressuurgefokt.

Men moet eens leren per paard te kijken en niet per ras. Menigeen koudbloed kan sloom overkomen in de ogen van een volbloedfanaat, maar in het heetst van de strijd kan de sloomste dikkerd omslaan in een race-eend. En de meest nerveuze iele pony kan als enige "cool" langs een eng obstakel voorbijgaan bij wijze van.

Hoe een paard overkomt wilt niets zeggen in hoe hij reageert op bepaalde situaties en over hoe het karakter is als die aan het werk moet.

Mensen verschillen, paarden verschillen en het paard wordt deels gevormd door de mens.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 19:01

Citaat:
Mensen verschillen, paarden verschillen en het paard wordt deels gevormd door de mens.

OK dan!

Als er niemand meer normaal kan doen kan er isschien maar beter een slotje op. Dit geld natuurlijk neit voor iedereen, maar sommige mensen voelen zich ineens zo aangevallen, door een ander zijn mening.

Ieder zijn eigen mening oke !! Knipoog

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:38

Niet echt minst favoriete, maar vind de Akhal Teke toch wel zo lelijk Nagelbijten / Gniffelen

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:35

Zelfs in de fjord zit AV bloed net zoals in haflingers.

In de sportpaarden zit bijvoorbeeld Amurath OX als je de stamaboek nagaat pluizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:50

Mijn minder favo rassen? eehmz

1 haflinger ( vind ze niet mooi )
2 ijslander ( totaal niet mijn type paardje )
3 paarden met ramshoofden Tong uitsteken

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:29

Ieder zijn mening en mijn mening is dat IMO Fjorden, Haflingerd etc minder aantrekkelijk zijn.........

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:00

Barcelano schreef:
Zelfs in de fjord zit AV bloed net zoals in haflingers.

In de sportpaarden zit bijvoorbeeld Amurath OX als je de stamaboek nagaat pluizen

Zelfs in Trekpaarden zit oosters bloed. Kijk maar naar de Percheron of de Boulonnais.
Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen de AV daarom maar geweldig moet vinden.
Ik vind het zeker geen verkeerde paarden, maar het is absoluut niet mijn smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:23

Minst aantrekkelijke?

1.fjord
2.sommige appaloosa's vind ik niet zo mooi, andere weer wel.
3 sommige shets hebben niks wat ik mooi vind...
Van elke ras is er heus wel 1 paard dat ik mooi vind...

Haflingers zijn mijn favoriet.. sommige mensen roepen dat haflingers niks kunnen, maar dat is heel erg kortzichtig. Er zijn zat haflingers die Z2 lopen. Vivaar is ook super fanatiek en doet alles met gemak, binnen 5 minuten loopt ze de sterren vd hemel......

Sorry moet toch even reclame maken Haha! Haha!