(Sorry boktupload, heb toestemming om te delen
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daarom juist extra leuk dat ze hem stiekem al had bewerkt en extra heeft gegeven!
Danique_G schreef:Wat leuk AlwaysH! En wat is je haar lang zeg![]()
Kan me voorstellen dat je schrikt als ze achterover klappen. Maar, schrale troost. Dat hoeft niet altijd wat te beschadigen. Behalve hun ego dan. Hopelijk komt dat goed
Mag ik weer even een noob vraag stellen aan de kenners van de rensport? Het zit al een paar dagen in mijn hoofd
Op snelheid gebruikt het paard het bit/ruiterhand wat als vijfde been. Wat moet ik me hierbij voorstellen qua druk? Als dressuurruiter zou ik denken dat teveel druk het bewegingsapparaat belemmerd omdat er teveel druk staat op het tongbeen. Dit blokkeert indirect de beweging van veel spieren elders in het lichaam waardoor het dier wellicht niet op snelheid kan komen. Of is dit meer iets van: “ja dat weten we, nemen we voor lief ivm veiligheid.”?
Maar dat hierboven is waar je naartoe werkt — een van de dingen die je mensen veel zult horen zeggen is “get him settled” oftewel: ontspannen en in een fijn ritme met het hoofd niet te hoog, waarin je eigenlijk gewoon je handen op de schoft kunt laten rusten.
). Het zwaartepunt van de ruiter ligt meer naar voren dan op de eerste foto, maar wel verder boven het paard dan bij Frankie, en let ook op de handen die echt op de schoft liggen. Zou hij straks willen stoppen, dan zal ook hij zijn gewicht iets naar achteren verplaatsen, waardoor ook zijn handen iets meegaan naar achteren. Ook hier liggen de knieën weer voor de voeten.