Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:28

Ja echt een plaatje :j :j

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:46

Wat leuk, zie mijn parade filmpje voorbij komen haha.
Ben vanaf het eerste ONCK ieder jaar aanwezig geweest, de laatste jaren helaas pony-loos.

Mijn connemara heb ik helaas 2 jaar geleden op 28 jarige leeftijd moeten laten inslapen vanwege een gebroken been. Heb haar 17 jaar gehad dus het gemis is nog erg groot.
Zou graag weer een pony willen aanschaffen maar ik wacht nog even tot ik ben afgestudeerd haha.

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:15

Top dat je je filmpje op youtube hebt gezet ( welke was precies van jou?). Ik maak er regelmatig dankbaar gebruik van vrees ik :)

En akelig van je pony zeg. Zo wil je je dier eigenlijk niet verliezen.
Snel afstuderen dan maar, en dan weer een Connemara?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:37

Deze :)

Staat er ook nog een van 2012 op trouwens

Als het allemaal goed gaat ben ik dit jaar afgestudeerd en ik denk dat het wel weer een connemara wordt!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:48

Die paradefilmpjes zijn zo leuk :j :j
En wat heb je jouw pony een mooie periode bij je mogen hebben Charlotte :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:54

Die paradefilmpjes.. Net een snoepwinkel! Veel moois <3

Nav mijn posts hier in dit topic heb ik 2 weken terug mogen kennismaken met een Connemara pony, en er ook op mogen rijden! Hele leuke ervaring, zelfs ik als bangebroek voelde me redelijk zeker op de pony. Dus het ras staat nog wel hoog op mijn lijstje, samen met de New Forrest.

Blijf vooral leuke filmpjes plaatsen O:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:33

Marrit13 schreef:
Die paradefilmpjes.. Net een snoepwinkel! Veel moois <3

Nav mijn posts hier in dit topic heb ik 2 weken terug mogen kennismaken met een Connemara pony, en er ook op mogen rijden! Hele leuke ervaring, zelfs ik als bangebroek voelde me redelijk zeker op de pony. Dus het ras staat nog wel hoog op mijn lijstje, samen met de New Forrest.

Blijf vooral leuke filmpjes plaatsen O:)

Ik vraag me af wat de verschillen (in karakter) zijn tussen de connemara en de new forest.
Mijn ervaring met de new forest (vroeger bij een new forest fokkerij gereden) is dat ze heel werkwillig zijn, 'licht' te rijden maar ook wat nerveuzig. Een buitenrit was toch altijd wel wat spannend zeg maar :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:39

Ik denk ook dat ze iets bloederiger zijn inderdaad. Ik ken er ook twee (NF), superbraaf, maar idd wat rillerig. Natuurlijk moet je per pony kijken, er zullen ook heus rillerige Connemara's zijn.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:00

Er zijn in ieder geval Connemara's met meer dan voldoende temperament.
Echt ril horen ze in principe niet te zijn, maar ja.. er zal hier en daar natuurlijk best een exemplaar tussen zitten!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:29

Ligt denk ik ook aan de ruiter. Mijn merrie is bij andere ook een ontzettend watje, heel onzeker en bang van alles. (Is ooit een kindje afgevallen omdat ze haar cap goed zette). Terwijl ze bij mij veel zekerder is en veel minder verschiet (ze schrikt nog wel maar dit is veel sneller onder controle).
Een jaar geleden was ze af en toe gewoon gevaarlijk als ze schrok, steil overeind en daarna nog flink bokken. En dat was echt geen gemeen karakter, pure angst. Sinds ze thuis staat en meer in de hand komt op een normale, vriendelijke manier is het het zachtaardigste paard wat ik ooit gekend heb.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:30

Ligt zeker ook aan de ruiter! Ben ik levend bewijs van :') maar ene pony is van zichzelf wat zekerder dan de andere. Ik zou eigenlijk een kinderpony moeten hebbben :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:50

Marrit13 schreef:
Ligt zeker ook aan de ruiter! Ben ik levend bewijs van :') maar ene pony is van zichzelf wat zekerder dan de andere. Ik zou eigenlijk een kinderpony moeten hebbben :+

Herkenbaar... :')
Ik ga straks ook op zoek naar een pony die wat minder gevoelig is voor mijn onzekerheid. Elke pony is daar natuurlijk wel gevoelig voor maar de ene meer dan de andere.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:55

Op een van mijn connemara's zou ik niet snel een andere ruiter zetten, pony is van aard heel erg paniekerig, nerveus en heet onder het zadel, daarom moet er iemand op die zelf heel rustig en kalm kan blijven, daar ken ik niet veel mensen van behalve ikzelf daarom durf er niet eens iemand anders op te zetten, toch bang dat er iets gebeurd dan!

Maar ook connemara's zijn allemaal anders, al zijn ze in de omgang (voor zover ik er ervaring mee heb) over het algemeen heel rustig en koel.

Vind ze veel te vergelijken met New Forest pony's!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:07

Wat wel een kenmerk van Connemara's is, is dat ze wel makkelijk wat eenkennig zijn. Dus dat merk je wel. Zomaar even een andere ruiter er op zetten valt niet altijd in even goede aarde.
Wat bange pony's zullen dan wat onzekerder worden, de meer brutale Connemara's maken er dan op hun eigen wijze gebruik van.. :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:11

Punz schreef:
Wat wel een kenmerk van Connemara's is, is dat ze wel makkelijk wat eenkennig zijn. Dus dat merk je wel. Zomaar even een andere ruiter er op zetten valt niet altijd in even goede aarde.
Wat bange pony's zullen dan wat onzekerder worden, de meer brutale Connemara's maken er dan op hun eigen wijze gebruik van.. :D

Haha nu denk ik even terug aan wat je een keer vertelde over je valk op het onck met een andere ruiter. :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:14

Woepssss
Heb ik dat hier op bokt verteld.. LOL..

:o :o :o :o :o :o

Maar inderdaad..
Dát dus :D :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:37

Dat is geen enkel punt, ik vind dat juist wel fijn :+ Ik koop een pony voor mezelf tenslotte :Y)

We zien wel wat er op mijn pad komt! Ik weet in ieder geval heel duidelijk wat ik níet wil :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:42

Als rillerig ken ik ze ook niet. Wel idd eenkennig en ook wel een tikkie eigenwijs.
Mijn dame stond met de jaarwisseling nog heerlijk te eten zonder te blikken of blozen toen er een weiland verderop carbid geschoten werd. Ook het vuurwerk kon haar niet deren. Eigenlijk maakt het meeste haar niks uit. Behalve bakkabouters en de rode speelbal van de honden :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:08

Niet "ril"... maar wél met een mening, (en met name een grote hekel aan onverwachte/irriterende geluiden achter hem, daar kan hij dus écht bóós over worden :oo ):

Er sloeg achter hem een deur dicht... en dat beviel hem niet.. ( het nijdig uitslaan met zijn achterbeen is dan nét niet vastgelegd):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bok was prima uit te zitten, het ná de bok naar rechts wegdraaien, waar je hier op de foto net het begin van zien, was iets lastiger, maar ook dat kwam goed.

( overigens verliep de rest van de proef súper, we werden ondanks deze storing in wat de middendraf moest zijn, toch nog eerste :D )

En verder is hij dus gewoon superbraaf hoor!!

Echt :j :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:17

Kungfu pony <<)
Niks mis met een pony met een mening. Hier in onschuldige vorm een troela die geen appels blieft, maar wortels. Dacht eerst nog dat ik me vergiste. Tot ik idd zag dat ze de appels 1 voor 1 uit haar voerbak haalde en op de grond spuugde. Zelfde behandeling konden ook de paardensnoepjes ondergaan. Was verdorie net een lama met haar gespuug _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:22

Ohhh Inderdaad, de mening rondom snoepjes..

Je hebt van die emmertjes met 'smikkels'. In de smaken appel, wortel, vanille (oid) en naturel..

Meneer blieft alleen de smaak 'naturel'... al het andere wordt beleefd geweigerd!
Verder heeft hij overigens wel een zéér gezonde smaak: voor goed weidehooi laat hij zijn brokken staan!

( gewoon hooi heb ik het dan over, muesli gaat wel boven het schrale graszaadhooi ( wat het leeuwendeel van zijn hooirantsoen vormt...))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:25

Brokjes zijn ook groot favoriet, maar dat staat op een karig rantsoen. Hooi vindt ze allemaal wel prima.
Maar appels :n ...paardensnoepjes :n .....wortelsssssssss baas ~~}>
Oh en of ik ze dan wel naar haar wil brengen. Ze zal als ze op stal staat niet even een stapje naar voren doen om er 1 aan te pakken :') ....de trol.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:32

SkyMarian schreef:
Brokjes zijn ook groot favoriet, maar dat staat op een karig rantsoen. Hooi vindt ze allemaal wel prima.
Maar appels :n ...paardensnoepjes :n .....wortelsssssssss baas ~~}>
Oh en of ik ze dan wel naar haar wil brengen. Ze zal als ze op stal staat niet even een stapje naar voren doen om er 1 aan te pakken :') ....de trol.

Oh nee die van mij is gelukkig een hele makkelijke eter :)
Maar dat is dan wel weer een draak met andere dingen hoor, zo trekt ze liever eerst haar hooi door haar hele stal heen zodat zij het op kan eten en de rest het niet meer lust. Slim bekeken :Y)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:38

Zo ver we weten is ze geen moeilijke eter, maar niet alle traktaties worden gewaardeerd :+
Ook lekker dat smeren met het hooi :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:44

Weer leuke verhalen hier!!!

Morgen ga ik naar ierland!

De piny is behooooorlijk dik. Als het veulen maar blijft zitten tot ik terug ben!!