Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alfi2010

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:26

We laten echt niet iedereen op de pony's rijden hoor.
Ik geef les aan kinderen en alleen de grotere kinderen met een beetje ervaring mogen op de Konik rijden, en hij doet wel eens mee met de voltige les. Sowieso wisselen we regelmatig van pony omdat je van elke pony weer andere dingen kan leren. Bovendien staat rijden bij ons niet op de voorgrond. We doen ook veel grondwerk, werken aan de dubbele lange lijnen, mennen, voltige, schrikparcourtjes etc en vooral de omgang met en het verzorgen van de pony's staat hier hoog in het vaandel. Kinderen die alleen maar komen om te rijden verwijs ik door naar de dichtsbijzijnde manege. Ik heb het geluk dat ik mijn brood niet hoef te verdienen met de pony's en dus ook wel eens mensen weiger.

Of je de oerinstincten alleen ziet bij de "wilde" pony's geen idee, is me tot nu toe wel opgevallen dat die veel sneller en sensibeler reageren. Terwijl we ook een welsh hengstje van 3 hebben die zijn hele leven al (kwam hier op 4 maande leeftijd, was niet mijn keus dus hierover graag geen discussie) bij ons in een gemengde kudde loopt en die heeft het veel minder. Kan natuurlijk ook dier afhankelijk zijn maar bij deze twee valt het echt heel erg op. En die komen alle twee uit een wilde kudde.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 20:42

Toevallig, ook een Konik en een Fell Pony! Mijn Konik is helaas in September overleden, maar ze waren zo mooi samen. Idd ben ik met Kwita eens, een Konik vind ik nou niet echt bepaald super geschikt voor therapie, tenminste niet met kleine kinderen. Mijn hele verhaal met Pumbaa kun je in dit topic terugvinden. Het spiegelen en op je fouten gewezen worden herken ik zeer goed, ze zijn enorm eerlijk, eigenwijs en soms keihard. Wat ben ik vaak met mijn neus op de feiten gedrukt. Erg confronterend, maar ben hem zo dankbaar daarvoor. Ook ik ben door hem begonnen met Natural Horsemanship en dat heeft mijn leven, en ons leven samen drastisch veranderd.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 20:45

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 20:49

StormMilagro schreef:
Verlaat verjaardagscadeau voor Boots kwam vandaag binnen, ik ben verliefd! Gaat hem hopelijk heel gaaf staan deze sidepull!

[ [url=m/AiJKrw.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kreeg Nadine erbij:

[ [url=m/3Nsg0r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aahww leuk zeg! <3

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 20:53

Merk dat ik al een hele poos niet meer in dit topic heb gereageerd. Sorry daarvoor. Tis allemaal een beetje hectisch op het moment. Ik kan niet geloven dat het over 1,5 maand alweer een jaar geleden is dat Pumbaa overleden is. Het voelt als de dag van gisteren. Elke dag sta ik ermee op en ga ik ermee naar bed. Ik kan zo moeilijk echt afscheid van hem nemen. Alles herinnerd mij aan hem. Mis hem verschrikkelijk. Ik hou heel veel van mijn andere paardjes natuurlijk, maar ze zijn alletwee heel anders, en ik weet ook dat er geen tweede Pumbaa is. Ik ben dankbaar voor de tijd die ik met hem heb mogen hebben, maar wat had ik graag gewild dat het langer was...

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:34

Wow is het nu alweer bijna een jaar geleden? Wat gaat dat snel zeg! Ja een paard zoals hem vind je niet meer, hij was Uniek met een hoofdletter. Ik blijf het zo bijzonder vinden wat je hebt bereikt met hem, respect!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:21

Hallo, hoe is het hier? Het is al een tijdje stil dus ik hoop dat alles goed is met iedereen!

Afbeelding
Boots lag vandaag heerlijk van de zon te genieten, dus ben ik maar lekker bij hem gaan zitten. Relaxt paardje :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:33

Binnenkort meer nieuws, als er meer tijd is....maar alles is hier prima in orde met mens en dier!

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:18

Wij hebben er inmiddels een konik bij! Super blij mee.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:22

Afbeelding

Afbeelding

Meet Bronx!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:07

Oh wat een leukie! Vertel meer

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:12

Het is Koniker Bronx van bokker IndianaBronx. Op haar profiel kun je zijn verhaal vinden.
Wegens omstandigheden heeft ze geen tijd meer voor hem. Ze had hem in bruikleen gegeven aan een stal, maar daar moest hij onverwachts met onmiddellijke ingang weg. En nu staat hij bij ons.
We hebben hem inmiddels overgekocht en zijn super blij met hem. Moet nog wel een en ander aan gesleuteld worden (mentaal en fysiek), maar zijn op de goede weg.
Vorige eigenaresse komt nog steeds regelmatig bij hem kijken, we hebben goed contact en ik hoop dat dat zo blijft.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:25

Ah wat fijn dat jullie hem hebben overgenomen! Ik ben benieuwd hoe het straks met hem gaat

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:56

Hij is al enorm verbeterd hoor!
Van niet de trailer in willen naar los mee de trailer inlopen binnen 2 weken.
En ook fysiek gaat hij enorm vooruit.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:09

Mooi zo, altijd zo fijn om die verandering te kunnen zien!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:25

Afbeelding
Ah wat leuk om Bronx terug te zien! Zijn vorige baasje heeft hier ook wel eens gereageerd. Bronx en pumbaa waren toch wel de paardjes waardoor ik verliefd ben geworden op dit geweldige ras. Niet te geloven dat het alweer een jaar geleden is Nadine..

Hier een leuke foto van Thor en mij. Hij is pas geleden voor het eerst mee geweest op trektocht. Hij vond het Super! We hebben allebei genoten.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:38

Afbeelding
Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:11

Oh wat een heerlijke foto's Avalon! Echt genieten volgens mij

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:50

Whoehoe....wat super leuk!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 12:57

Hey wat leuk om Bronx weer te zien!

En prachtige foto´s Debby, zag er al een paar voorbij komen op FB. Wat ga je goed met Thor, super! +:)+ Zo´n trektocht lijkt mij ook heeeerlijk.

Ik ben inmiddels verhuisd met de paardjes :) En heel blij dat het zomereczeem seizoen ten einde loopt nu, ik merk zo'n waanzinnig verschil in Nero, met zulk weer een compleet ander paard. Het buiten rijden gaat ook goed, ben zelfs een paar keer met hem langs een drukke weg gegaan laatst en dat ging heel goed. Kippenvel moment dat we dat al samen kunnen, is toch heel anders dan rijden in het bos, waar hij ook vaak boskabouters ziet :p Hij heeft me weer zoveel vertrouwen terug gegeven, dat is onvoorstelbaar in een relatief korte periode met veel ups, maar ook veel downs.
Met de kleine smurf samen gaat het nu ook veel beter, ze kunnen eindelijk bij elkaar staan. Prachtig om te zien. Charly heeft laatst een paar keer koliek gehad, de dierenarts moest er bij komen dus dat was allemaal heel erg spannend en alle gebeurtenissen en emoties van toen met Pumbaa kwamen als een klap weer terug, dat was echt even slikken. Ik was ook behoorlijk in paniek, zo bang dat het weer gebeurt, volgens mij zou ik dat niet overleven als ik dat nog een keer mee moest maken. Verschrikkelijk. Maar we moeten positief blijven! Het hoeft natuurlijk niet altijd fataal te zijn, maar ik merk nu ik zoiets heb meegemaakt dat je gelijk het ergste gaat denken hè.

Hopelijk gaat het goed met jullie mooie Koniks!!

Afbeelding

Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:22

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:22

Lijkt mij een fjord of kruising fjord

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:01

Iig zeker geen konik. Idd eerder een kruising fjord. Wel een leuk dier!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:39

Ben blij dat jullie mijn vermoedens bevestigen haha!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 22:27

Zeker geen Konik haha, dat kun je zo zien. Ik denk ook eerder aan een Gra Fjord of een kruising Fjord.