Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinn12

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:22

Wat grappig echte drafpaarden! Dat is Nuno ook echt! Die draaft het liefst de hele tijd! Galop doet ie ook super hoor maar het liefste draven!

Oei vervelend van Qoke! Heel gedoe zo'n operatie! Hoop dat het allemaal soepel verloopt en dat het gewoon goed is als het weggehaald is!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:29

Ja het is maar klein en normaal gesproken gemakkelijk te verwijderen maar ja je weert het nooit he.

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:41

Nee toch vervelend! Maar we gaan er maar vanuit dat het gewoon goed is! :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:52

Daar ga ik idd ook maar van uit. En dan is het hopen dat er niks nieuws groeit.
Maar ze weten niet of het goedaardig, kwaadaardig of een wratwoekering is. Ze moeten het eerst verwijderen en dan laat ik hen daarna onderzoeken Wat het exact was. Nu kan er ook een ppunctie gedaan worden maar dat kan ook een ontsteking veroorzaken en dan ben ik verder van huis.

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:17

Ja precies! Beter weghalen en dan mogen ze ermee doen wat ze willen! Even afwachten maar inderdaad héél erg spannend!

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:54

Hoi allemaal,
Mijn partner en ik zijn gisteren met onze 4 jarige hengst naar de hengstenkeuring geweest v h vlaamsepaard in Waregem en hij is goedgekeurd voor de dekdienst. Het is een sportieve rijtypische brave hengst genaamd Quaraqus C-P Stal Epona. Dit is de eerste europees geboren goedgekeurde hengst. Staat vanaf nu beschikbaar voor dekdienst bij Dhr. T. Coen in Aarsele te België. Ik heb hem onder het zadel uitgebracht en mijn partner in de aangespannen trekproef en we hebben nog nooit zo een slim paard gehad!
Ik moet nu echt eens proberen om foto‘s te plaatsen in mijn profiel van deze hengst en onze andere vlaamse paarden.
Groetjes Matty

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:45

Nog even ter verduidelijking: deze hengst heeft een in belgië gefokte vader en moeder.
Andere goedgekeurede hengsten van dit ras hebben een Amerikaanse vader of moeder. Of is geïmporteerd uit Amerika.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:47

@suuske: He wat heftig! Sterkte ermee, en hopelijk is het onschuldig... Wel een heel gedoe weer naar de kliniek enzo...
Trouwens Salvo galoppeerd ook vrij gemakkelijk hoor, en dan inderdaad ook snoeihard haha

@Vlaamspaard: Gefeliciteerd! Ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's! Wat is zijn afstamming?

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:56

Gefeliciteerd!! Heb al een foto gezien! Hij is werkelijk prachtig! Wou dat ik een merrie had haha!! :D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:17

@leanne_salvo ja is idd een heel gedoe maar ik vertrouw het niet helemaal dus wil toch graag weg hebben hopelijk werkt Qoke een beetje mee.

@vlaamspaard gefeliciteerd! ! Foto Foto Foto! !!!

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:26

@leanne_salvo.
Quaraqus zijn vader is: Master Stal Coen. vv Market Ways Master Bobby
Zijn moeder is: Lestra Stal Coen. vm Rustic Acres Macintosh

Ik weet dat jij helemaal weg bent van Maxamillion deze is nog Kampioen geworden maar is over zijn top heen. Wij vinden deze hengst te grof van type maar voldoet qua postuur wel aan de doelstelling v h vlaamsepaard.
Maar wij zien liever een fijner type en zie het is ons gelukt.
Ik zal deze week er is voor gaan zitten om de foto‘s te plaatsen. Heb zelf van de keuring geen mooie foto kunnen maken want we waren druk met de hengst.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:33

@suuske: snap ik!
@Vlaamspaard: ben heel benieuwd naar de foto's! Salvo heeft ook Bobby bloed trouwens :j Afstamming staat in mijn profiel...

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:33

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:35

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:38

Nou dit zijn 2 foto's van de hengst had het gelijk in beeld willen krijgen maar dat lukte mij nog niet (sorry ontzettend onhandig met dit gedoe) Heb nog een mooie toegestuurd gekregen van onder het zadel op de keuring maar die krijg ik niet toegevoegd in mijnalbum.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:31

@vlaamspaard pfiejoew wat een knapperd is het. Heel mooi gebouwd lijkt wel wat op de mijne, mijn vlaam is ook redelijk luxe en fijn gebouwd Afstammeling van nothfork duke deze hengst was ook mooi luxe en elegant gebouwd. Het is dat ik geen merrie heb maar anders..... dan wist ik het wel wees er maar zuinig op.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze 4 jarige raszuivere merrie hebben wij te koop. Is zadelmak, ook al mee op buitenrit naar strand geweest, loopt voor de slee in enkelspan en voor de kar in 2 span met haar moeder deze ook nog in ons bezit. De 4 jarige staat rechts voor in span( op foto links in de berm)
Ivm tijdgebrek willen wij haar verkopen.
Voor serieuze interesse kun je mij pb sturen.

EINDELIJK GELUKT *D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:58

Woehoew eindelijk gelukt vlaamspaard.
Hele leuke merrie helaas ben ik al voorzien.

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:45

Suus, Leanne en Marjolein: Dank voor de felicitatie's

@leanne_salvo: je profiel in gezien, inderdaad ook een afstammeling van Bobby, was ook geen grof type maar wel ontzettend groot! Dus salvo wordt een knoeperd, heb je trapje nodig om er op te komen.
Zou niet wachten hoor tot zijn 5e jaar zonde van de tijd kan je echt al eerder op hoor....

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:34

Zo kliniek is gebeld as maandag moet ik Qoke brengen dinsdag wordt hij geopereerd en dan moet hij nog een paar dagen daar blijven :(:) |(

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:35

@suuske;Sterkte en succes hoor met Qoke.

Hoe plaats je foto's in je profiel????

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:24

@suuske: ahh sterkte meis!! :(:) Het is even niet leuk, maar straks wel fijn ervan af!

@vlaamspaard: op dezelfde manier als hier in het topic. En ik hoop inderdaad dat Salvo groot gaat worden. Ik ben 1,87m dus ik heb een grote nodig :D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:17

Ja hopen dat het allemaal goed verloopt.
Pffff ben blij als het dinsdag is.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:12

Heey Hallo!
De kliniek heeft me om 17.15u gebeld. Alles is goed gegaan met Qoke. Ze hebben 4 sarcoïde weggehaald. Waren waarschijnlijk goedaardige gezwellen. de wondjes hebben ze behandeld met een substantie welke tumor cellen uitschakelt en dood. Zodat er sowieso niks kan groeien of ontwikkelen.
Wel had hij de dames na de operatie even meegesleurd naar de andere hal met paarden. Ze zeiden so hey als hij wat wilt dan gaat ie gewoon he jeej dr zat geen rem op de grapjas.
Morgen krijg ik definitief te horen wanneer hij naar huis mag waarschijnlijk morgen al maar dan heb ik geen vervoer dua dan haal ik hem donderdag ochtend op

Vlaamspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:41

Hey Suuske, zo dat is dan achter de rug, sarcoïde is toch een vorm van huidkanker?