wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 22:15

Nono heeft wel meer afwijkingen: hij is dol op lange mannen, dat is pas echt om je dood te schamen.... helaas zijn de buurman, de buurboer, de kleinzoon van de andere buren en de hoefsmid allemaal lange mannen.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 12:33

de heren hebben heerlijk in de box geslapen vannacht: er lag een enorme berg mest.... :(

De hele paddock staat nu onder water, dus ook de route naar de box toe.Nono háát natte voeten, dus staat zielig in de stromende regen naar me te balken. Ik weet niet wat ie verwacht: of ik de stroomdraden doorknip zodat ie de kortste weg naar z'n box kan, of dat ik hem op ga tillen ofzo...... hij is wel een ENORM watje hoor......

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:51

Onze Paco heb ik gekregen van een cirkusartieste, zij werkt in de Olmse Dierentuin met haar dieren.
Aangezien ik nog steeds treurde om de dood van Roosje (een adoptieezeltje overleden op een hele oude leeftijd - haar verhaal kan je lezen op mijn site bij varia) wilde de artieste mij bedanken voor mijn hulp bij problemen met huisvesting van haar ezeltjes in de winter.
Gelukkig voor mij had Paco in Denemarken het ezeltje uitgehangen, hij had het idee in zijn hoofdje gehaald, geen bezoekres doe ik netjes mijn kunstje, bij de voorstellingen met bezoekers ging hij knus bij het publiek staan, hij wilde vanuit de tribune kijken hoe zijn maatjes het deden. Het gevolg : Paco mocht naar mij toe komen, hij wilde toch niet meer werken in het cirkus. Het heeft wel een tijd geduurd voor hij zich thuis voelde, maar o wee, hij voelde zich thuis en daar begon onze lieve Shreck aan zijn grimassen en deugenieterij.
Hij is nog steeds hengst, maar geweldig eigenwijs, ons Roosje was echt een vrouwtje, elke morgen deed zij samen met onze poes Minnie een ochtendserenade. Onze poes Minnie heeft enorm geleden met het verlies van haar bedje (zat of lag altijd bovenop Roosje) en samen hebben wij gehuild om het verlies van ons Roosje, maar Paco zullen wij ook nooit kunnen vergeten. Elk dier is zo uniek, elk dier krijgt een plaatsje in mijn hart.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:16

wat een verhaal Adri, kan je een boek over schrijven!

Ik kreeg dit filmpje toegestuurd.... :D :+ <3

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:52

Hahaha dat filmpje!! Geweldig gewoon!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:01

Ik meld me ook maar even.
We hebben twee bonte ezeltjes,fil fil met haar bonte ezel heeft de liefde voor bonte ezels aan gewakkerd,maar het was mijn dochtertje die twee bonte van Vake had gekregen.
Een mini merrietje van 83cm en een hangstje van 90 cm(beiden volwassen )
En balken dat ze kunnen,amai....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:05

vanuit de wachtkamer van de tandarts (ben bij-verdoofd moet nog wel een uurtje voor een zenuwbehandeling) mijn nieuwe tandarts is zo gek op ezels dat ie meteen komt kijken komend weekend _O-

Kan ik Nono influisteren dat ie hem es flink pijn doet, want dat doet ie mij ook..... ik heb toch al tig zenuwbehandelingen gehad maar zo'n pijn als nu kan ik me niet heugen..... :(

Komt volgens hem omdat ik 2 jaar geleden aan die kant m'n jukbeen en oogkas gebroken heb gehad (was duidelijk te zien op de foto)
Als ie nog 1 foto maakt, ga ik licht geven

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:13

savath schreef:
Ik meld me ook maar even.
We hebben twee bonte ezeltjes,fil fil met haar bonte ezel heeft de liefde voor bonte ezels aan gewakkerd,maar het was mijn dochtertje die twee bonte van Vake had gekregen.
Een mini merrietje van 83cm en een hangstje van 90 cm(beiden volwassen )
En balken dat ze kunnen,amai....

Hihi, fil fil :') wat ontzettend leuk dat jullie nu ook 2 bonte ezeltjes hebben! :D

Mijn bonte monster kan sinds kort flemen op commando:

Afbeelding

:D

Leuk dat je tandarts op bezoek wil komen! De Engelse leraar die ik op de middelbare had is ook al eens langsgeweest bij onze ezeltjes. :D
Stuk minder van je behandeling, sterkte. :(:)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:54

Haay,
ik woon nu op de plek waar rommy staat <3 HIHI dus nu heb ik een aantal projectjes :Y) De kwpner een beetje fatsoen leren.. rommy verder trainen :j
Hij vindt het vet eng... dat gekke wijf die hem als enige begrijpt nu gewoon elke dag _O- Hij had het zondag al door dat ik bij hem kwam wonen denk ik... Ik wou met hem uit wandelen en ging die stilstaan.... Hij wou niet op de weg.... Heel raar normaal heb ik zo'n hengstenbandje extra om voor als hij te hard wilt.. Ging die stilstaan.. Nouja, ik snap dat als hij een keer geen zin heeft dus hem terug gedaan naar de rest andere ezel meegenomen en hij vond t niet eens erg...

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:55

WHOE Fiffill leuke foto _O- _O- Ik wil ook zulke foto's........

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:58

Wat leuk dat je daar nu woont!
En wie weet wordt Rommy nog eens wat minder jaloers :P dat zou wel handig zijn.
Ik wil eigenlijk Gijs even helemaal opnieuw opvoeden... of "opnieuw", eigenlijk is hij nooit echt goed opgevoed. Hij vindt alles eng, is waanzinnig druk etc. dus dat kan nog wel een hele opgave worden... helaas is het weer echt vreselijk vandaag en het is natuurlijk ook niet handig om te oefenen als het zo winderig is, schrikt hij weer van alles.
In 't zandstuk loopt hij braaf achter me aan, maar het is zo'n ontzettende druktemaker buiten... hij is ook nooit echt veel alleen op pad geweest, dus dat zal ook nog wel even wennen zijn voor 'm. Ach, met veel rust en geduld komen we er wel..

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:09

_O- dan mag hij wel achter rommy aan lopen die vindt echt helemaal niks eng... Stampt door alle plassen heen :D maarja... Als hij een keer losbreekt gaat hij vanzelf wel stilstaan :j Zo denk ik, ik maak me er niet druk om en dan doet hij dat ook niet... Ja, het zal echt vet handig wezen als hij toch minder jaloers wordt... hij is ook weer van de bach af dat kan er ook mee te maken hebben...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:14

Mwoh het gaat hier vaak niet eens om dingen echt eng vinden, maar ook om doen alsof :roll: hij is ook ontzettend speels... nu hij ouder is is hij wel wat rustiger geworden, maar vroeger was het echt een bommetje. Met mij liep 'ie wel, met anderen meestal niet (dan rende hij gewoon keihard terug naar mij) maar zodra er iets spannends was kwamen er wat bokken en liep meneer m'n hielen er bijna af :+ hij heeft ook echt een ontzettende puberperiode gehad, hij is nu 7 maar hij komt nooit buiten. Er is verder niemand die wat met 'm (of met de rest) doet, en ik heb zeker het afgelopen jaar ontzettend weinig tijd gehad, laat staan dat ik tijd had om me met 4 dieren bezig te houden... dan zijn d'r toch altijd andere die voor gaan, omdat hij niet per se hoeft en omdat hij altijd zo lastig is geweest. Het is niet dat je 'm even uit de wei plukt en een stukje gaat wandelen. :P

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:26

ik meld me ook even.
ik verzorg een fries en mijn shetlander staat daar ook op stal. nou hebben ze daar ook een ezel staan waar ze helemaal niks mee deden en aangezien ik ook de enigste bent die de fries doet ben ik de ezel er ook maar bij gaan doen. een jaar geleden beet die alleen maar en was totaal geen mensen gewend nu kan ik als die ligt bij hem gaan liggen het enigste wat die niet wil wat ik ook doe is met je meelopen.Afbeeldingvorig jaar 2009

groetjes

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:05

Jaja fil fill jou leuke ezel bracht ons op iedeeen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 14:01

vanmorgen kwam mijn pensio(en)npaard: een oude ruin die het in de polder, in de klei niet meer trekt.Hij komt overwinteren.

De ontmoeting was heftig: hij begon meteen achter Nono aan te jagen, die zomaar over 2 stroomdraden heen sprong, heel keurig overigens, maar wel zeker 80 cm :wow: dat doet zelfs mijn paard hem niet na!

De ruin claimde Nono, Nono mocht geen stap doen zonder dat de ruin het ook deed.
Ik hoop dat het nog bijtrekt, want Nono wilde naar Ukkie en dat liep de ruin niet toe.

Morrie heeft een uurtje meegedaan met rennen en ging toen toch maar hooi eten, dat is altijd belangrijker. Toen de ruin gerold had (en omgerold, wat hij al in geen jaren meer gedaan had) ben ik maar weggegaan.Vanmiddag maar es kijken wat de schade is

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:04

Wat een lieverd o0gwen0o!

Arme Nono := en dat springen ken ik... 'lompe' (zo ziet hij er uit, maar hij is leniger dan je denkt) Jason is ook eens over een meter stroomdraad gesprongen :+ Gijs rende voorop, tussen de draden door (was een opening waar ze naar de andere wei konden) en Jason die zat zo dicht op Gijs dat hij het niet meer haalde, en toen vloog hij ineens over de draad heen :wow: dat hadden wij ook niet verwacht hoor... :P

Gijs vond springen ook altijd wel leuk :j
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:23

Ik heb jaren ezeltjes verzorgd.
Zoveel plezier mee gemaakt met die beesten.
Misschien kennen jullie de eigenaar wel. Jo Laan uit de Beemster.
Ik verzorgde daar altijd Miranda. En ik ging alle keren mee naar de keuringen. Vroeger wonnen onze ezels dan ook altijd. Zo geweldig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:30

Hoe lang geleden was dat? Die zijn ook een keer bij ons op de keuring geweest meende ik, dat is toch die man met dat 8 span? Wij hadden toen een keuring op ons erf (ik weet niet of ze toen bij de prijzen zaten - ik dacht van niet - , die van ons hadden namelijk behoorlijk wat gewonnen en er was een man met 2 hele grote ezels die ook in de prijzen zat ;) We hadden de 1e, 2e en 3e plaats en Gijs zou dagkampioen zijn maar ze hebben toen voor een andere ezel gekozen omdat de mensen van de boerderij niet wilden dat onze ezels alle prijzen wonnen omdat het door ons georganiseerd was oid... was een beetje vaag, ik liep toen met Gijs en ik had 'm graag dagkampioen gezien natuurlijk :Y) ). Is ook alweer een paar jaar geleden...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:36

Oe dat is echt al heel lang terug. Ik denk dat het al 21 jaar geleden is. Dus echt al heel lang geleden!
Tegenwoordig heeft hij niet zo veel meiden meer lopen dus de ezels zien er niet meer zo goed uit vindt ik.
En hij rijdt ook altijd met een 8 span ja.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:47

Oh dat is inderdaad heel lang geleden :)) dit was, even denken... in 2005 schat ik? Ik weet het niet zeker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn ezels er niet zo geweldig uit vond zien toen, vooral de hoeven niet. ;) Er was wel een hele club meiden mee die over het terrein gingen rossen op die ezeltjes, die renden echt alle kanten op :+ ze reden ook met het 8 span toen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 14:51

Zo ongeveer sprong Nono ook, het ging te snel om er een foto van te maken. Het was nog best elegant, betere techniek dan m'n trekpaard :+

Het pensio(e)npaard is z'n leven lang (jaartje of 30)al dol op ezels en nu ie de kans krijgt,claimt ie z'n eigen ezel.....wacht maar tot Nono vannacht als het gaat regenen in z'n box verdwijnt en er blijkt nogeen stroomdraad op paardenhoogte voor te zitten }>

Nono sloeg wel flink van zich af, naar achteren en naar opzij, daar schrok meneer de ruin toch wel van :7

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:55

Is ook zo Fiffill. Jo zelf wordt ook wat oud nu he. En denk dat hij het ook niet meer zo goed kan bolwerken. Maar ja het is niet anders!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:57

Toen Keji hier kwam had Zaza nog nooit een ezel gezien, maar ze claimde haar ook meteen := er mochten niet eens mensen in de buurt komen... arme Keji vond het niks, die vond die pony maar eng. :')

Nono durft iig nog van zich af te slaan, dat doen ze hier niet... Zaza is de baas, die hoeft alleen maar 'n oor in d'r nek te leggen en de ezels lopen met een grote boog om haar heen :+ alleen Gijs, die met haar is opgegroeid, wil haar nog wel eens pesten door naar d'r te happen en dat staat ze oogluikend toe. :Y)

ponyparadijs schreef:
Is ook zo Fiffill. Jo zelf wordt ook wat oud nu he. En denk dat hij het ook niet meer zo goed kan bolwerken. Maar ja het is niet anders!

Precies, ik vond het wel erg leuk om te zien al die ezels in dat span en die meiden die mee waren waren gek op ze :j Jo zelf ook... het zag er sowieso erg gezellig uit.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:06

Ik heb daar toen echt een onwijs leuke tijd gehad. Met de kerst in een kerststal staan. Echt geweldig.
In Nuenen naar de keuring, daar sliepen we altijd bij mensen thuis. Zo lief.