Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sizzle schreef:Ik heb niets tegen dravers als paard zijnde, maar zou er niet 1 willen die van de baan komt. Je hebt gewoon te weinig controle over wat er al mee gedaan is, vanaf welke leeftijd en waarom hij uitgekoerst is is ook niet altijd even helder. Ik zou al helemaal geen gekoerste laterale draver kopen, dat is toch doorgaans (en er zijn vast weer 3 uitzonderingen op bokt) echt wel een berg omschoolwerk om er weer een diagonaal van te maken. Als je enkel buiten wilt rijden is het weer geen bezwaar.
Onder het zelfde principe zou ik ook nooit een uitgekoerste volbloed kopen, net even te vaak slechte gewrichten gezien.
Het ligt ook aan je doel uiteraard.
unamie schreef:Only_Hellen schreef:@Unamie. De dravers die het uiteindelijk wel kunnen zijn niet zeldzaam. De ruiter die het talent, het geduld en de tijd ervoor over heeft, zijn zeldzaam.
Misschien zien die dressuurruiters het dan helemaal verkeerd en kunnen ze voortaan beter dravers kopen om de olympische spelen te winnen
unamie schreef:Flew schreef:Jappeloupe was Draver x Volbloed toch?
Klopt maar was in 1e instantie gefokt voor de drafbaan
Maar hij kon blijkbaar beter springen dan draven
Sizzle schreef:Ik heb niets tegen dravers als paard zijnde, maar zou er niet 1 willen die van de baan komt. Je hebt gewoon te weinig controle over wat er al mee gedaan is, vanaf welke leeftijd en waarom hij uitgekoerst is is ook niet altijd even helder. Ik zou al helemaal geen gekoerste laterale draver kopen, dat is toch doorgaans (en er zijn vast weer 3 uitzonderingen op bokt) echt wel een berg omschoolwerk om er weer een diagonaal van te maken. Als je enkel buiten wilt rijden is het weer geen bezwaar.
Onder het zelfde principe zou ik ook nooit een uitgekoerste volbloed kopen, net even te vaak slechte gewrichten gezien.
Het ligt ook aan je doel uiteraard.
Lover97 schreef:ik vind dravers niet het allermooist
Lover97 schreef:ik vind dravers niet het allermooist , maar als creatiepaaardje als bij het bos woont ofzo... het lekkerste voor een draver lijkt mij gewoon lekker crossen (als je ze weer hebt geleerd dat ze mogen galloperen) en voor mensen die niet te hard willen werken is dat goed toch??
_noukie_ schreef:Lover97 schreef:ik vind dravers niet het allermooist
Dit vind ik echt nergens op slaan.
Niet alle dravers zijn even knap, maar ook niet alle kwpners zijn even knap.
Wij hebben op stal 3 verschillende dravers gehad, en alle drie waren ze erg knap. Mooi klein koppie, mooi compleet gebouwd.. Echt plaatjes om te zien, die zeker niet onderdeden voor de kwpners op stal.
Niet elke draver heeft een ramsneus
Tulandro schreef:_noukie_ schreef:Dit vind ik echt nergens op slaan.
Niet alle dravers zijn even knap, maar ook niet alle kwpners zijn even knap.
Wij hebben op stal 3 verschillende dravers gehad, en alle drie waren ze erg knap. Mooi klein koppie, mooi compleet gebouwd.. Echt plaatjes om te zien, die zeker niet onderdeden voor de kwpners op stal.
Niet elke draver heeft een ramsneus
Nee maar ze zijn over het algemeen wel een stuk ieler en slanker gebouwd dan een sportpaard. En dat moet je mooi vinden. Daarbij zie je dat ze een heel ander achterbeenzetting hebben. Dravers moeten snelheid maken waardoor het achterbeen achter de massa wordt weggezet. Dit is zeer onwenselijk voor een dressuurpaard.
Lover97 schreef:ik vind dravers niet het allermooist , maar als creatiepaaardje als bij het bos woont ofzo... het lekkerste voor een draver lijkt mij gewoon lekker crossen (als je ze weer hebt geleerd dat ze mogen galloperen) en voor mensen die niet te hard willen werken is dat goed toch??
Ffortuna schreef:Ik moet echt zo hard lachen om de reacties in dit topic. Sommige mensen zeggen eerlijk waarom zij geen draver zouden willen hebben, en dan krijg je reacties van de mensen die wel een draver (willen) hebben van 'nee hoor de reden die je geeft is niet waar want mijn paard...'. Daar gaat het hier toch niet om?
Ffortuna schreef:en omdat dravers bekend staan als paarden waar beenproblemen regelmatiger voorkomen dan bij andere rassen en ik wil geen paard met problemen.