Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:04

Yv_ schreef:
Rugby, ik ga er vanavond even voor zitten. Zit nu op een klant te wachten en op m'n telefoon zijn foto's heel irritant te beoordelen!

Inez, wel een leukestippel hoor :)! En dat terwijl ik helemaal niets met stippen en/of bont heb!

Curly2day, hoezo eng? Ik vind een dressuurzadel juist 'eng'! Nouja, eigenlijk gewoon irritant en voor geen meter zitten haha! Toen er net spat was geconstateerd moest ik een week even afwisselen met dressuurzadel, om te kijken of-ie daar misschien beter onder liep, maar dat was 1 groot drama haha! Verschrikkelijk vond ik het hoe je zit verstoord wordt en dat je in een bepaalde houding geduwd wordt :D

Nou er lijkt mij nogal een verschil te zitten als je bijv. met een sprong niet goed uitkomt en dus of op je dressuurzadel klapt of met je buik op de knop van een westernzadel....... dat bedoel ik met eng.

En dan heb je misschien wel niet op een voor jou passend dressuurzadel gezeten, het ligt ook aan je smaak. Je hebt zadels waarin je erg opgesloten zit,maar bijv. een KN die heeft een redelijk vlakke zit.

Ach ieders zijn ding!

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:16

Ik heb ook een Connemara van nu 35. Ze is niet raszuiver en ik heb ook helaas geen paieren erbij gekregen. Alleen maar haar leeftijd en dat ze connemara was. Ik heb wel voordat we haar kochten een zoon van haar gekocht. Van hem was zijn vader wel een raszuivere connemara. Dat was SeaStar van Vijvershof. De naam van de zoon was Clever Star. Ik ben nog steeds opzoek naar hem. Hij heef tto 4 jaar geleden op een manege in Wassenaar gestaan als Poekie, maar is toen verkocht en ze konden me niet vertellen waar naar toe helaas...dus misschien dat iemand hem kent...zou zo graag willen weten hoe het met hem gaat. Was mijn eerste eigenpaardje en ik mis hem nog steeds.

Ik heb de merrie dus nog wel van 35. Die doet het nog steeds heel goed. Rij er zelf niet meer op, maar een meisje van 12 wel. Zo'n 3 keer in de week beetje hobbelen. Geniet ze nog steeds van.

Ik ben ook echt verkocht aan de connemara en ik denk ook dat als ik ooit weer een nieuw paard/pony koop het toch echt weer een connemara word. Heb nu 2 kwpners gehad, maar die halen het er niet bij hoor! En ook voor mijn zoontje van nu bijna 3 lijkt het me erg leuk om een connemara te hebben. Als ie komt duurt het nog een paar jaar, dus dan kan hij er ook mooi op rijden.
Nu stapt ie af en toe eens op mijn ouwe en dan zie je ze allebei genieten. Zal er binnenkort wel eens foto's van plaatsen...

Yv_

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:41

@Curly: Haha, ik snap je punt wel! Zo ken ik er ook genoeg die een westernzadel weer juist verschrikkelijk vinden zitten, door de "ruimte"...
Ik heb geen idee of toen dat zadel voor mij passend was, het was Moon zijn oude zadel, van toen hij nog van mijn nichtje was, dus die had ik even geleend. Ik moest een les met beide zadels filmen en opsturen naar de DA, hij zou daar zijn conclusie uit trekken. Gelukkig voor mij vond hij 'm met westernzadel beter lopen :D..

Kermit: 35 jaar? Wooooow, wat een gigantisch mooie leeftijd zeg! Die zoon ken ik helaas niet, maar misschien Inez wel? Heb je foto's van beide paardjes?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:43

Hallo Kermit,
Wat heerlijk dat zo'n oude merrie nog lekker rond loopt! Gaaf hoor.

Sea Star ken ik nog wel, maar eigenlijk voornamelijk van naam. Kan me hem van vroeger niet meer herinneren. Clever Star zag ik in het studboek staan. Zijn moeder (Isabel) saat als NRPS-merrie te boek, maar dat kan een registratie-papier zijn en niet een officieel NRPS-papier.

Hier zijn twee foto's van Sea Star op de hengstenkeuring.

Afbeelding

Afbeelding

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:54

Wat leuk om de vader van hem te zien!! Ik heb nooit wat van hem kunnen vinden. Het verbaast me wel dat het een schimmel is hihi...want zijn zoon was bruin zoals zijn moeder. Ook was hij heel rank gebouwd, terwijl zijn moeder en nu blijkt dus ook zijn vader eigenlijk best fors zijn.
Echt gaaf om zo weer iets meer te weten te komen over ze.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 21:11

Sea Star is valk, maar dat kun je op de foto's niet echt goed zien. Maar ook al was hij schimmel geweest, dan kan het zomaar gebeuren hoor dat er een bruin veulen van komt. Zelfs van twee schimmels.

Heb je een foto van jouw merrie?

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:41

Afbeelding
Deze foto is van vorig jaar.

Afbeelding
Deze is 2 maanden geleden gemaakt. Ik zat nog voor 1 keertje even op haar. Normaal rij ik haar niet meer hoor!

Afbeelding
Mijn zoontje die het geweldig vind op op haar te "rijden" Nooit gedacht dat ie dat ooit nog zou kunnen.....

Afbeelding
Deze is al wat ouder, maar ik blijf hem zoooo leuk vinden....

Het meisje wat meeloopt op de foto rijd haar nog wel zo'n 2-3 keer in de week. Daar geniet ze nog steeds zo van!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:57

:wave: Hi allemaal,
Tijd geleden, stil geweest hier zeg! Alles goed met iedereen en de paardjes??

Gaaf die foto's.. Lijkt me zo leuk om Moon over 15 jaar ook gewoon nog te hebben! Vind het zo jammer dat er gewoon nérgens iemand hier schijnt te zijn die veulenfoto's van hem heeft ;( ;( !!

Ik heb zaterdag de schrik van mijn leven gehad! Daarna begonnen de zenuwen van ervoor een beetje op te spelen en heb ik gigantisch in een deuk gelegen, maar eigenlijk was het helemaal niet grappig. Vriendin van me was hier en we gingen even naar het strand met poown, om zonsondergangsfoto's te maken, die had ik namelijk nog niet. Vriendin lekker door het water stappen op poown, nieteens zo diep. Zie ik ze ineens van opzij omlaag gesleurd worden! Toen stond hij op maar zakte hij nog een keer door z'n voorbenen heen, waarschijnlijk een zandbank die ineens ophield. Zag er echt niet leuk uit, ze gingen 2 keer koppie onder! Mijn vriendin was bij de tweede val echt even bang dat hij niet meer omhoog kon komen, want de golven bleven over zijn hoofd stromen.. Arm stel! Gelukkig alles weer goed gekomen, op waterangst van poown na. Nouja, dat komt met veel oefenen hoop ik wel weer goed. Was echt schrikken. Was ook echt blij dat mijn vriendin gewoon lekker kan paardrijden, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als er iemand anders op had gezeten! Hier het bewijs! En nog een sfeerfotootje, al is de kwaliteit om te janken..
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 23:28

Oh, dat is schrikken zo'n duik!! Gelukkig alles goed gegaan.
Ik vind die laatste foto wel heel erg mooi hoor!

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:35

@Yv_
Hee,
Ik zou nog eens voor jou rond vragen op de manege of iemand veulen foto's heeft van Moon het moet haast wel dat iemand een foto heeft, Helaas heb ik geen contact meer met het meisje die de moeder van moon heeft want dat zeker wel een foto gehad, maar ik ga even voor je rond vragen als dat zou willen:D

Groetjes,
Suzanne

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:38

Oh Suus, als je dat zou willen doen... Hééééél graag! Heb een tijdje geleden met Ton contact gehad, maar dat is helaas ook op niets uitgelopen. Inez had me nog stille hoop gegeven dat een vriendin van haar misschien nog veulenfoto's zou hebben, maar die had helaas dat jaar niet geshoot! Zóóó zonde dat het spoor doodloopt ;(!

Was zeker schrikken Inez! Wil ik zeker nooit meemaken, en ook nooit meer zien! Ben daarna ook niet meer geweest, want kreeg donderdagmiddag een telefoontje dat hij niet zo lekker liep en hij loopt nog steeds een beetje vreemd. Niet kreupel, maar wat kort als-ie wat langzamer loopt. Uptempo lijkt er niets aan de hand. Ook op de wei schijnt hij nergens last van te hebben. Hou het maar in de gaten, vind het een beetje vreemd.

Verder nog nieuwtjes?
Zag mooie foto's voorbij komen op je hyves, San!

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:15

@Yv,
Oke ja dat is natuurlijk wel jammer nou ik ga me best doen hihi, kan me niet voorstellen dat er echt helemaal niemand foto's heeft :P ik laat het je weten!

Groetjes, Suzanne

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 23:20

Vervelend Yv. Misschien heeft hij z'n spieren zo aangespannen dat hij toch iets verrekt heeft?

Verder niet zo heel veel nieuwtjes. Ons Connemara forum werkt weer, dus daar is hier en daar nog iets nieuws te vinden, maar het is ook beetje vakantie tijd denk ik.
We zijn weer met Giga aan het rijden, na haar koorts week eind juni. Nog rustig aan want ze heeft toch wel wat conditie ingeleverd.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:51

Kwam gisteren deze foto tegen van Giegje een 2 maanden geleden of zo. Wat een schatje hè <3 .

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:18

Ah wat lief! Zit ook helemaal onder de vlekjes als ik het goed zie zo he? Weten jullie toevallig hoe dat verder gaat verschimmelen? Houden ze die vlekjes of trekken die weer weg, of...?

Ik ga vanavond met een stel stalgenoten naar het strand, eens kijken wat meneer ervan gaat vinden... Zijn grote liefde (ja, hij is sinds kort homo ;) ) gaat ook mee, dus denk dat het wel goed komt!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 16:22

Mijn ervaring met de vliegenschimmels is dat er steeds meer vliegjes / vlekjes komen als ze ouder worden. Onze Black Beauty (ooit was ze zwart :+ ) was op hoge leeftijd zomers weer zo donker: zat ze echt helemaal onder de "vliegjes". Erg mooi.

Veel plezier (hoop ik!!) op het strand! En doe voorzichtig!

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:12

Ja, ik heb de foto's van de bosal clinic op mijn hyves gezet, was erg leuk. Verder is het erg druk, dus heb ik het aantal fora een beetje beperkt ;) Het connemaraforum zit ik wel nog, dus tja...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:34

Ah okee... Het is en blijft een toverbal haha!
Kreeg je mailtje van die crossles, maar gaat voor mij helaas over. Ga ik nooit redden met mijn werk en eigenlijk heb ik al dat gehaast ook niet over voor 1 lesje :). Jammer dat het zo ver rijden is en ik er dus echt een dag voor moet uittrekken!

Bosal Clinic? Wat houdt dat in San?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 12:37

Ik had het gezien Yv. Misschien dat je 17 oktober wel kunt?
Het is op de 17e wel dik een uur les: een uur springen en daarna nog de waterbak in. Dat is op zich ook wel ruim voldoende denk ik.

Het is voor een hoop mensen inderdaad ver rijden, maar er zijn al deelnemers uit Friesland en België geweest en die hadden geen spijt van de rit 8-) .

Mochten er nog mensen willen crossen: dinsdagavond 17 augustus worden er nog een paar Connemara-cross-lessen georganiseerd!

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:37

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:49

Ai ai, dan heb ik al wat in mijn agenda staan! Nouja, ooooooit komen we écht :D! Tuurlijk vind ik de rit op zich niet erg, maar als het 's avonds een uurtje les is, ben ik pas ergens heel laat weer thuis.. Want na het rijden, wil je 'm nog even verzorgen, even bij een andere les kijken/ervaring opdoen, drankje en sigaretje en paard weer in de trailer.. En dan is het gehaast, gestress... Daar heb ik geen zin in, vandaar dat ik zei dat ik het er daarvoor niet over heb :). Kwam er misschien een beetje krom uit, haha!

Oh, wat gaaf San! Dus jij kan mij vertellen hoe ik mijn mecate vast moet knopen :+? Heb ooit de paardenhaar mecate eraf gehaald omdat ik het echt verschrikkelijk vond rijden en een touwmecate gekocht, maar die krijg ik er dus niet aangeknoopt haha :). Moon reageert ook zo leuk op een bosal! Erg leuke plaatjes ook zeg! En mooi zadel heb je op het oog!

Gister ging de strandrit trouwens goed! We waren met heel stal, op 1 na (dus wel 5 paarden ;) ). Heerlijk gestapt over het strand en hij liep zelfs ineens achter de rest het water in, toppie! Alleen probeerde hij nu elke keer over de golfjes te springen, erg grappig gezicht. Op de terugweg kwamen we mijn moeder tegen die met de hond aan het banjeren was, dus toen heb ik haar er nog even opgezet, gezien ze nog niet helemaal durfde. Ging supergoed :D. Ze is een beetje groot voor hem, I know, maar ze rijdt misschien 1x in de maand en omdat ze me zo gigantisch helpt, gun ik haar die lol ook.
Afbeelding

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:52

Nou Yv, dat ziet er super uit!

Ja, ik kan je dat inderdaad vertellen. Als je het eenmaal weet is het simpel. En als Moon al neckreining kan, dan heb je de paardenharen niet meer nodig, maar als het een staartharen mecate is, zou ik hem best willen overnemen. Die ik nu heb is eigenlijk voor de tweede fase. Moet dus nog even mijn spaarpotje spekken voor een echt goeie... :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:55

Vrees dat-ie nog ergens op mijn oude stal ligt... Onding! Kriebelde als een gek haha!
Ik heb trouwens nooit via levels/faces oid gereden, ik gaf gewoon richting aan en hielp hem met mijn been en zit. Nu is eigenlijk alleen nog zit nodig. Of alleen teugels, dan doet-ie het ook. En als-ie een Moon bui heeft, dan alles :+. Maargoed, ik rij dan ook western met een grote dosis Yv :D!

Ja, succes, die krengen zijn echt megaduur!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 12:56

Ziet er leuk uit Yv!!

Misschien moeten we een keer een Connemara strandrit organiseren?
We hebben al eens een poging in de buurt van Heiloo gedaan, maar nog een poging wagen, kan nooit kwaad.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:58

Dat is ook wel erg leuk ja! Waar wonen de meeste connemara-eigenaren een beetje? Ik woon aan het strand, maar hier in de buurt ken ik nog maar 1 andere connemara. Denk dat zij ook wel mee wil! Er zitten er wel een boel op de manege in Wateringen, maar geloof dat dat allemaal manegepony's zijn..