Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:45

EK19 schreef:
Saams; ziet er goed uit, filmpke daarvan ook!

Losrijden ging heel fijn en het 1e gedeelte van de proef ook. Totdat we bij de eerste vliegende wissel kwamen... hij raakte helemaal in paniek, kreeg spanning en gooide tong over het bit... we hebben er nog maar wat van gemaakt wat er nog van te maken viel. Maar je bent het hele galopgedeelte en laatste draftour helemaal kwijt. Dit resulteerde 193.5 punt (204 is een wp).. 2e proef ging fijn, 2 vliegense wissels iets minder maar wel correct. Alleen een jury die heel maar dan heel streng was en we uitkwamen op 201 punten... 4e vd 10!alleen dr 1e 2 hadden een winstpunt bij deze man.

Maar goed ik mag niet klagen, 2e proef zelf fijn door kunnen sturen en dat terwijl ik er pas sinds anderhalve week op zit (nu de 7e keer in totaal) <<)

Gaaf Jacobien, wanneer ga je Z starten? :)

heb pas 3 wp in t M2 dus dat duurt nog eventjes hihi :)

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:15

Marrit, ben jij zaterdag ook present in Ede? :D

FasKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:25

Hoihoi!
Alweer eventjes geleden dat ik mij in dit topic heb voorgesteld, samen met mijn 4 jarige onbeleerde connemara Storm.
Ik had nog 0,0 ervaring met het ras, ondertussen zijn we 2 weken verder en wauw!
Connemara!!
Vandaag voor de 2e keer opgezeten, en ze heeft geen stap verkeerd gezet, echt geweldig!
Ik ben verkocht _/-\o_

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:41

Saaams schreef:
Marrit, ben jij zaterdag ook present in Ede? :D

Ja |o jank nu al :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:05

Woeh gezellig. Nu nog even een fotograaf regelen :+ ik houd van fotos haha

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:27

Ik kom denk ik alleen dus helaas mijn fotograaf blijft thuis. Maar die beslist dat vaak op laatste moment dus wie weet :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:01

Wel heel blijven hè Marrit...

Je moet zondag namelijk wel mee!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:21

EK, toch wel heel fijn dat je m in de tweede proef kon herpakken en fijn hebt kunnen rijden.
En idd iers groen :D

Saams en marit veel plezier!

Hier aan t aftellen tot sanne weer thuis komt...pony zal t ook fijn vinden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:37

Hoi. Ik wil een connemara gaan kopen. Maar wel een die flink aan de maat is.
Rond de 1.55 kunnen jullie mij tips geven waar ik dan het beste kan kijken. En zoeken

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:45

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:58

Bedankt. Heb gelijk gebeld

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:49

Hai, ik kom weer even binnenvallen...lees zo af en toe wel mee, leuk om te lezen hoe het met jullie Connies gaat. Mijn veulen staat nog bij mams, dus heb zelf niks te melden eigenlijk. (Ze heeft het overigens heel erg goed gedaan op de veulenkeuring daar, erg leuk).

Ik ben zo langzamerhand aan het nadenken over het transport eind oktober van Duitsland naar Nederland. Wil haar misschien professioneel laten vervoeren, maar ben ook aan het denken over de opties om het zelf te doen. Vanwege de afstand zou ik dan een bijrijder / 2e chauffeur nodig hebben, met een E-rijbewijs. Is er in dit topic wellicht iemand die het leuk vindt om een keer te kijken bij Sternberg Connemara's en mee te gaan om het veulen op te halen?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:27

:) slimme actie!

Sterberg Connemara's/ de fam Kraemer is een aanrader om naar toe te gaan!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:50

Slecht om naar toe te gaan. Kom ik met nog een pony thuis zometeen :+

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:00

Punz schreef:
:) slimme actie!

Sterberg Connemara's/ de fam Kraemer is een aanrader om naar toe te gaan!!

ik spreek geen woord engels of duits, of is er hier iemand die wel een dagje uit wilt daar naar toe die de taal wel spreekt

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:08

Hi Koetjeboe,

Ik spreek wel goed Engels, maar mijn Duits is vrij belabberd. Moet je een chauffeur met E-rijbewijs hebben?
En waar moet jij naar toe in Nederland?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:11

esje007 schreef:
Hi Koetjeboe,

Ik spreek wel goed Engels, maar mijn Duits is vrij belabberd. Moet je een chauffeur met E-rijbewijs hebben?
En waar moet jij naar toe in Nederland?

Ik heb een e rijbewijs, ik woon in bathmen overijssel

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:12

maar heb die man belt die die connemara van marktplaats heeft diertje klinkt goed precies wat ik zoek.
Hij appte dat hij nu niet thuis is, en heb gevraagd of ik morgen langs kan komen dus dat even afwachten

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:05

Iemand die het leuk vindt om mee te gaan, moet idd wel e-rijbewijs hebben, of ik moet een combi regelen die met B-rijbewijs te rijden is. Ik heb zelf gewoon mijn E-rijbewijs, maar gezien de afstand vind ik het fijner om met zijn 2-en te rijden. En gezien de liefhebbers hier in het topic, dacht ik: misschien vindt iemand het leuk om mee te gaan.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:13

Iirene schreef:
Hai, ik kom weer even binnenvallen...lees zo af en toe wel mee, leuk om te lezen hoe het met jullie Connies gaat. Mijn veulen staat nog bij mams, dus heb zelf niks te melden eigenlijk. (Ze heeft het overigens heel erg goed gedaan op de veulenkeuring daar, erg leuk).

Ik ben zo langzamerhand aan het nadenken over het transport eind oktober van Duitsland naar Nederland. Wil haar misschien professioneel laten vervoeren, maar ben ook aan het denken over de opties om het zelf te doen. Vanwege de afstand zou ik dan een bijrijder / 2e chauffeur nodig hebben, met een E-rijbewijs. Is er in dit topic wellicht iemand die het leuk vindt om een keer te kijken bij Sternberg Connemara's en mee te gaan om het veulen op te halen?

Ga ik even over nadenken want heb altijd al eens bij Sternberg willen kijken. Ik heb wel een BE-rijbewijs maar rijden met alleen een veulen lijkt me nogal spannend eerlijk gezegd.
Wil je op 1 dag op en neer?

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:24

Ja, dat is ook de reden dat ik er ook aan denk om haar professioneel te laten vervoeren, dan staat ze niet alleen op de trailer (vrachtwagen). Denk dat ik het aan de fam Kramer voorleg, zij kunnen wellicht een beetje inschatten ahv karakter en welke ervaring ze al heeft met (tijdelijk) alleen staan.

Als ik zelf ga, wil ik het liefst de ene dag heen rijden, ergens overnachten en de dag erna terug rijden

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:40

Ohhh Bar: Skousboe Morning Rock bekijken!!

De meest sprookjesachtige Penny My Little Pony Connemarahengst ooit!!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:58

Ik ben door het dolle heen. Die man die die connemara te koop had. Kon vanmorgen niet. Nu ga ik morgen middag kijken maar hij blijkt er 2 te koop te hebben staan. 1 van 150 en 1 van 155 beide L dressuur en B springen. De kleine springt ook makkelijk een parkoers van 1 meter.
De grote is helemaal verkeersmak van de kleine weet hij dat niet want die was net binnen. Ze zijn beide geïmporteerd. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden bij die geïmporteerd ponys.
Ze zijn trouwens beide schimmel de kleine is al iets lichter.

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:37

wat leuk koetjeboe!
Mijn pony is ook geïmporteerd. Het jammere is dat je vaak helemaal niks weet van de achtergrond. Die van mij heeft een litteken van het transport overgehouden dus dat is misschien iets waar je even goed naar moet kijken. Robin heeft er gelukkig helemaal geen last van :)
Veel plezier en hopelijk zijn jullie een match!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:44

Mijn merrie is ook geïmporteerd en ik merk dat ze veel tijd om te herstellen/acclimatiseren nodig heeft gehad. Geef ze ook de tijd en de ruimte om hier te wennen.

Die van mij heeft een terugslag gehad met zadelen en het hoofdstel indoen.

En ik denk dat er in Ierland een x iets mee gebeurt is, merrie is op stal angstig en zwaai bewegingen rondom het hoofd kan ze niet goed handelen.

Succes iig, het klinkt goed!