Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:37

Dank je Punz, ga ik meteen proberen

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:42

Die had ik helaas al gevonden en ook daar kwam ik niet verder mee via internet. misschien moet ik maar ouderwets een kaartje sturen naar deze man

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:03

Mellow ging in het begin er zo af zoals de jouwe erop gaat Marian. Hij stapt 1 stap naar achteren en gaat meteen vanaf het hoogste punt de trailer af! In het begin vond ik het shocking....bang voor beschadigingen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:05

Emmy7 schreef:
Onze pony is naar de smid geweest, ijzers eronder vandaan, zegt de smid dat er nederlandse ijzers onder zitten.....dat zou dus betekenen dat hij of al langer in NL stond dan ons verteld is, of dat ze in ierland ijzers uit NL eronder zetten. Iemand hier ervaring met dit soort dingen? Ik ben heel benieuwd waar hij vandaan komt, maar ik kom er maar niet achter

Als hij netjes op de ijzers stond dan is hij vast bij tieks beslagen....want uhh ik heb meerdere ponys gezien uit Ierland met ijzers....nouwwww dat kan je wel zien dat het geen NL beslag was -O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:13

ik had het toen nog gevraagd zonnetje maar bij tieks was hij niet beslagen.

hebben jullie allemaal jonge pony's die naar de keuring gaan en waar zo druk mee geoefend wordt in de trailer? blijft toch altijd spannend hoor. ons veulen is nu een paar x meegeweest op de trailer en de eerste keer stond hij er meteen 3 uren op, pfff maar alles ging goed, ik had er meer last van dan hij met z'n 2,5 maand oud.

wat hebben ze dan allemaal een eigen manier van op en af de trailer gaan. wij deden wel altijd transport beschermers om, maar bij onze nieuwe pony niet, omdat hij nog niets gewend is om zijn benen, dat moeten wij dus oefenen, want wanneer hij volgend jaar weer ijzers krijgt vind ik dat wel zo veilig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:13

@emmy: of eventueel het Iers stamboek bellen en vragen of er een mailadres / telnr bekend is?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:27

Weer even mijn profiel foto's gefixt. Ik snap er niks van, zomaar spontaan doen de foto's het dan niet terwijl ik er niks aan heb gedaan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:15

:D :D :D
Vanochtend les gehad

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geweldige pony..... Amazone heeft nog wel wat te leren

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:46

Knappe Punzel én Punz. +:)+ :D :D :D
Leren moeten we allemaal. :j

Heksje is 6, maar ging steeds iets moeizamer laden. Dus extra geoefend dat het zonder gedoe kan én ze zondag dus gewoon mee. Anders had ik de keuring afgezegd.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:27

Leuke foto's Punz! Zo lijk je net een minimens. :D

Bosje ook nog even vandaag!
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:58

Knappe pony punz

Idd fijn als je met een gerust idee de trailer op en af kan. Succes zondag, wij kunnen helaas niet maar wie weet komen we volgend jaar lekker kijken

Wat een mooi koppie heeft die van jou change3x

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:13

Zo trots op m'n gekke knol! Er zit vooruitgang in :D staleigenaresse heeft me vanavond wat op weg geholpen en dat hielp enorm! Jackson liep lekker voorwaarts, heerlijk ontspannen en fijn nagevelijk. Sinds ik hem heb nog niet zo fijn gereden! :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:40

Knappe schimmels! Mijn bruintje heeft een springles gehad :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:51

Change: Het is héél lang geleden dat ik een "mini-mens" ben genoemd :D :D
Maar ik ben inderdaad niet zo lang ( helaas wel iets te breed).

Bosco ziet er wel relaxed uit zo.

Tribunals: gaat helemaal goed komen. Jackson kan het, het is alleen de kunst om samen een combinatie te worden! Lekker begeleiding zoeken en genieten!!

Pizza: Bruintje doet het goed!! Superleuk altijd om filmpjes te zien. Pony toont echt erg relaxed. Heel fijn!
Laatst bijgewerkt door Punz op 27-08-15 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:00

Bosco heeft bedroom eyes. :+: :D

Heel tof Tribunals dat er vooruitgang in het rijden zit. Moet geweldig zijn zo'n fijne leerpony. :j

Wauw Jaimy doet het echt heel erg leuk zeg. :wow: Fijne ruime beweging ook. +:)+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:15

Tribunals wat fijn!

Leuk filmpje pizza64, ziet er heerlijk relaxt uit.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:03

Knap bruintje! :D Echt een leuke pony!

Maxime, komt goed met jullie!

Bosje vind het allemaal wel goed zolang hij niks hoeft te doen . :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:40

Vanochtend dikke vette stress. De auto die de trailer moet trekken wilde niet meer van de elektronische handrem en startte dus niet. Laden gaat dan weliswaar beter, maar had vandaag en morgen echt nodig om nog te oefenen. Gisteravond hebben we voortijdig moeten staken. Kind doodop en Arno zeiknat en verkleumd door de regen.
Vanochtend had ik al in mijn hoofd zitten dat we zondag alleen als toeschouwer aanwezig zouden zijn. -O-
Behoorlijk teleurgesteld naar stal. :\ Daar kreeg ik al een hart onder de riem gestoken dat zij met alle liefde hun auto voor de trailer wilde zetten én helpen oefenen met stang als ik dat wilde. <3 <3
Bedacht eerst maar de stal te doen en dan verder te zien. Nog geen 3 drollen later belde Arno op. Hij had de boardcomputer kunnen resetten en de handrem was er vanaf. *\o/*
Hij was onderweg en ik kon toch gewoon oefenen.

Kind is zo lief geweest om heel lang geduld te hebben en te wachten. Ik ruim 2 uur met Heksje geoefend. Aanvankelijk wilde ze helemaal niet de wagen op. Wel mooi wat verschillende methodes kunnen proberen. O:) Helder is iig dat druk totaal niet werkt voor haar. Rust en zelfvertrouwen zijn de sleutelwoorden. Uiteindelijk liep ze er keer op keer netjes op en op commando af. Stond ook rustig uit haar hooinet te bikken. :)
Arno van binnen gehaald en weer stapsgewijs toegewerkt naar het sluiten van de stang. We hebben hem vandaag niet volledig gesloten, maar alle stappen heeft ze glansrijk doorstaan. <3
Afgerond en haar fijn op de wei gezet. :j Morgen nog een hele dag om te oefenen met het bevestigen van het laatste stukje.

Net nog snel een vliegendeken gehaald. In de wei red ze zich prima zonder, maar met het laden is het vrij irritant om elke 2 tellen een ander communicatielijntje te krijgen omdat ze naar een vlieg moet happen. Zweetdeken is met 30 graden een beetje overdreven. :')
En zo vult de kast zich toch langzaam met zooi. :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:47

Oef wat een stress :(:) goed dat je doorgepakt hebt, en met mooi resultaat als gevolg! Lloyd mag morgenavond lessen, de stang wordt het onderwerp vd les :')

Vandaag was hij vreselijk aan het zuigen met hoevenkrabben, nadat ik ff uit mn plaat was gegaan kon hij het wél :+ }> Gelongeerd en met uitstappen de container ff opgehaald die was geleegd. Boeit hem geen reet dat rammelende ding naast hem <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:48

Pizza leuk filmpje! Ze beweegt idd mooi ruim en soepel :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:50

Oh SM, ik heb morgen om 18 uur les, je bent welkom om te komen kijken hoor ;)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:04

O brr wat een stress SM, gelukkig is de auto weer ok! Het trailerladen komt ook vast goed.
Tja Marrit Lloyd zal wel denken proberen kan altijd.... :Y)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:54

Foei stout Lloyd. ~~}>

Ik hou het zeker in het achterhoofd Marrit. Weet alleen niet of het lukt. Ze gaan bij ons om 17:30 op stal en ik wil haar dan eigenlijk gelijk wassen en doen zodat ze klaar staat voor zondag. :)

Voor vandaag is iig de pap op. :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:42

Vandaag nog even een keer Bosco rijden, hopen dat er nog wat vetjes vanaf vliegen want hij is echt heel dik. :') en natuurlijk wassen + invlechten!

Wij hebben zin in morgen en hopen vooral op een gezellige dag!

Ik had nog een vraag: wordt er hooi gegeven of moeten we zelf wat meenemen?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:34

Iedereen heel veel succes morgen en natuurlijk veel plezier en vooral genieten!

Ook hier voor ons een spannende dag want melody mag mee naar zijn eerste wedstrijd, pffff reuze spannend, onze dochter gaat een parcourtje springen. Eigenlijk gewoon als oefening dat hij ergens anders komt, ander terrein met veel pony's mensen en dat soort dingen.