Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:34

Connemara's hebben blijkbaar zo hun eigen ideeën over hoe op en af een trailer. Jaimy draait nog steeds op de klep om als ze er af gaat. Eerlijk gezegd heb ik ook nog niet veel moeite gedaan om het haar op de "normale" manier aan te leren...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:36

Die gewoonte heeft heksje ook. :j
Moet zeggen dat ik me over beide niet druk meer wil maken. Schuin stapt ze er ook op en zolang ze niet omdraait in de trailer mag het van mij op de klep. Fijne is dat als het mij niet kan schelen zij wel gewoon recht haar dingie doet. :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:39

Recht, schuin, omgedraaid. Boeien, als ze er braaf en veilig op en af gaan is het goed toch? Met een vleugje connie jus erover extra aantrekkelijk. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:55

Idd en Jaimy heb ik altijd transport beschermers om, als ze er naast stapt achter, wat nog nooit gebeurt is, kan ze haar benen niet beschadigen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:11

Hier is het zonder de transportbeschermers....je let maar op als je zo debiel er op of af gaat. }>

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:37

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens :-)
Heb er in mijn "pony" leven al een aantal gezien die er flink rot afkwamen ....
Hier vol in de peeskappen/springschoenen en achterkappen of transportbeschermers

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:45

Ik vind dat het aan paard/pony zelf ligt. Bij Ben hoef ik nooit wat om te doen. Maar bij die KWPNer die ik rijd, doe ik wel altijd om. Is maar net hoe ze zich houden/gedragen op de trailer.

Staat Ben samen met Pars op de trailer, doe ik beide wel transportbeschermers om.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:46

Eigenlijk ben ik helemaal niet van de peesbeschermers ect. Ik heb onlangs voor het eerst in mn leven voor peesbeschermers gekocht. Maar puur omdat ik ze zo gaaf vond en ze ontzettend stoer pasten bij mijn wedstrijd outfit (croco bruin lak <3)!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:03

8)7 EK ha, ha. _O- _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:14

Vroegah had ik mijn ruin ook in de beschermers. Inmiddels al jaren niet meer. :D

Is er nog wat van het croco bruin lak te zien als ze eenmaal in het zand hebben rondgestampt? :') :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:48

Lloyd weet heel goed waar zn achterbenen zitten, echt verbazingwekkend. Kan makkelijk corrigeren, op cm's toe. Dus geen beschermers hier, hij heeft er een hekel aan ook :')

Heksje :') ze kijkt er ook lekker uiig bij }:0

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:17

Wij doen nooit transport beschermers om. :P meestal wel peesbeschermers maar ook niet altijd. Hebben al genoeg ellende gehad vorig jaar dus dan doe je er wel van alles aan zodat ze zichzelf niet kunnen beschadigen.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:33

Ja zeker zijn ze dan nog mooi! Zijn de pro van BR zijn zo fijn.. hihi alleen niet meer bruikbaarhahahaha. En Devil past ze helaas niet _O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:02

Blij. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Heksje zonder spanning in de trailer met de stang er dicht achter. Niet duwen en rustig wachten tot de stang weg was en op commando weer de klep af. Laatste schijfje wortel er in en gelijk gestopt. Knappe merrie. <3 <3 <3 <3
Ga zo de trailerdame maar mailen om de date van vrijdag te annuleren. :o

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:11

Wow tof!! *\o/* ze komt zaterdag nog ff bij ons, omdat ik wat hulp nodig heb bij alleen laden. Heb vanavond heerlijk gereden, daarna buiten uitgestapt, nieuw stukje hij gaat als een slak dan :') maar doet het wel <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:17

Tis ook wel echt een lekkertje hè die Lloyd. <3 <3

Kan nog niet alleen laden. Tenminste niet de stang er achter dicht doen. Voor nu iig het belangrijkste dat ik snap wanneer ze wel en niet de wagen op gaat. :) En nog belangrijker er op vertrouwen dat ze het doet.
Morgen weer verder.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:45

Curly: wat een lieve foto zeg!!

Skymarian: *\o/* *\o/* *\o/* Voor het laden!
Gaat goed komen hoor!! Ik heb met Jou-Jou aanvankelijk ook mijn laadissues gehad, maar ik kan nu echt probleemloos alleen met hem op pad.

Verder: hier ook zonder transportbeschermers de trailer op. Toen ik Jou in Duitsland gekocht had, is hij met een professionele transporteur naar Nederland gekomen. En die wilde beslist geen transportbeschermers. Dus sindsdien gaat hij er zo op, en dat gaat eigenlijk ook gewoon goed. Nu moet ik zeggen dat hij ook echt rustig op de trailer staat.

Peesbeschermers ben ik gaan gebruiken toen Jou ivm wedstrijden op ijzers kwam, en hij daar toch wel heel erg aan moest wennen. Sindsdien gebruik ik ze met het rijden... ( maar als ik er over na denk: in de wei doet hij idioter dan tijdens het rijden....dus tja.......Of dat dan allemaal zo zinvol is....)

En hoezo, weten wanneer ze wel laadt? Altijd natuurlijk !!!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:50

Misschien moet ik zeggen onder welke voorwaarden.

Niet 'er op moet' maar wel 'eruit mag altijd'. Dat geeft mij tussen de oortjes heel veel rust en het maakt dat zij gewoon op haar gemakje kan bedenken wanneer ze er klaar voor is. Met als gevolg dat ze nu 9 van de 10 keer zonder twijfel achter mij aan wandelt de trailer in. :)
Beetje jammer dat er meestal iemand komt kijken wat we aan het doen zijn als ze net druk aan het nadenken --> }:0 }:0 }:0 is of het wel of niet oké is. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:19

Bar/ Punz krijgen ze zondag op stal wat hooi of is het verstandig zelf mee te nemen? :)
Dan weet ik of ik zaterdag een extra hooizakje voor haar klaar moet zetten.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:41

Herkenbaar SM :') Lloyd is dan wel iets minder gecompliceerd, maar in grote lijn zelfde problematiek ja :+ En de geduldknop bij de baas installeren }>

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:46

Geduld??? Never heard of.... :n :n :n
'Gelukkig' is Heksje genadeloos... }>

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:16

Onze pony is naar de smid geweest, ijzers eronder vandaan, zegt de smid dat er nederlandse ijzers onder zitten.....dat zou dus betekenen dat hij of al langer in NL stond dan ons verteld is, of dat ze in ierland ijzers uit NL eronder zetten. Iemand hier ervaring met dit soort dingen? Ik ben heel benieuwd waar hij vandaan komt, maar ik kom er maar niet achter

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:22

Pony is in ieder geval wel in Ierland gefokt, staat in de Ierse database. Is vervolgens binnen Ierland verkocht, eigenaar op papier in ierland is nl niet de fokker.

maar kan goed hoor, dat ze er bij Tieks ( daar komt de pony toch vandaan?) er ijzers onder gedaan hebben. Sommigen zijn van mening dat de beweging dat wat beter toont, dus dat zou een reden kunnen zijn dat je pony daar beslagen is.

Hoe zijn de voeten van je pony verder?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:25

Voeten zijn gelukkig erg goed en de ijzers zaten er al onder. Hij schijnt bij een grote sportstal weg te komen, maar weet helaas geen naam.
Ik kon wel vinden dat hij als paar maanden oud veulentje verkocht is in oktober 2010 op de ashbrookstud veiling, maar daarna vind ik niets meer over hem.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:35

Als je hier:

https://www.cpbs.ie/
De stamboek gegevens van je pony in de database opzoekt kun je in ieder geval de laatst bekende Ierse eigenaar vinden. Misschien dat dat je verder helpt?