Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:59

Emmy7 schreef:
Mooi veulen EK19! En idd spannend als je gaat beleren. L kruising kwpn x connemara. Mag ik vragen waarom je daarvoor gekozen hebt?

Omdat ik graag het hogere dressuur werk in wil. Eigenlijk wilde ik met Ben ZZlicht uitrijden tot hij niet meer kon. Hij is 143m en mag geen ZZ zwaar omdat hij daarvoor te klein is (mag vanaf 1.48.9m). En om nu een dressuurpaard aan te schaffen hebben we geen geld voor om heel eerlijk te zijn.

Toch wil ik ook in de connies blijven omdat ik er helemaal verliefd op ben. Wij konden voor een dekking kiezen van de hengst Sijbrand (v. Heartbreaker). Zo ga je toch de hoogte in voor eventuele zwaardere werk en je hebt toch vaak wel een deel karakter van de connemara. Ze is heel erg goed gelukt en kan geweldig lopen. Al hoewel Eefje (veulen van Devil en Ben) haar heel erg overtreft qua lopen! ! Ik kwam terug van de les en mevrouw liep te showen door de wei en echt heel gaaf!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:00

SkyMarian schreef:
Dag 3 trailerladen oefenen. Eerste 2 dagen ben ik ruim 1-1,5 uur bezig geweest.
- Uitgevonden hoe het voor haar het beste werkt om gewoon te volgen. :7
- Losgelaten dat ze recht voor de klep moet staan. :roll: Ze heeft de vreemde gewoonte om zichzelf naast de verlichting aan de rechterzijde te parkeren en vanaf daar op het hoogste punt op te stappen en dan om het hoekje de trailer in te wandelen. 8)7
- Geduld ( := )bij elkaar geschraapt om rustig 15 minuten te wachten tot dat zij haar ei gelegd had. %)
Met als gevolg dat we vandaag ongeveer 20 minuutjes geoefend hebben en ze zo voor de beloning gaat dat ze compleet gefocust de trailer op en af gaat en tussendoor ook nog bereid is te wachten. *\o/* *\o/*

Waa super!!!

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:07

Leuk EK19, een heel bewuste combinatie dus! erg leuk om met zo'n gedachte te gaan fokken. En puur voor jezelf gefokt dus.

Skymarian geduld wordt beloond! Fijn zeg haha wat een beloning al niet kan doen

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:45

Knappe heks <3 geduld doet veel he? :') die knop is wel eens stuk bij mij }:0 Super dat er vooruitgang in zit! Heksje laadt bijzonder met dr hoekje om :P

Leuk Eline! Mocht ik gaatje hebben, dan kom ik ff aanvliegen als jullie dat leuk vinden! (En mooi weer. Zonder storm :') )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:06

Knopje geduld is chronisch naar de haaien bij mij. _O- _O-

Ga je dan ook *-:) maken Marrit? O:)
Ben je er zondag ook?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:30

Pfff door al die drukte met school helemaal geen tijd om hier een update te doen. Heb alles wel weer trouw bijgelezen :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:26

Ben benieuwd wat voor een weer het zondag gaat worden. Voor als nog staat er een voorspelling van 27 graden. %) :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:32

Nou ik hoop toch dat het iets minder warm wordt :')

Is het binnen of buiten?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:46

Bij droog weer buiten, met regen vluchten we naar binnen

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:49

Okee thanks! Dan zal ik van te voren wel even de punten schoonmaken voor als het op gras is!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:37

Ik hoop dat we eindelijk weer een keer volledig buiten de keuring kunnen houden. Dat is echt al wel 5 jaar geleden geloof ik.....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:38

En ik maar zeggen dat het in augustus aaaaaltijd lekker weer is. Niet dus. :D Of is de keuring normaal in september? Dan klopt mijn statement nog. :Y)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:40

Marrit13 schreef:
Knappe heks <3 geduld doet veel he? :') die knop is wel eens stuk bij mij }:0 Super dat er vooruitgang in zit! Heksje laadt bijzonder met dr hoekje om :P

Leuk Eline! Mocht ik gaatje hebben, dan kom ik ff aanvliegen als jullie dat leuk vinden! (En mooi weer. Zonder storm :') )

Ja leuk!! Durf je dat wel aan met 2 rooie en hun 2 valkhengsten in Eerbeek.... }> }>

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:42

Ir111 schreef:
En ik maar zeggen dat het in augustus aaaaaltijd lekker weer is. Niet dus. :D Of is de keuring normaal in september? Dan klopt mijn statement nog. :Y)

De keuring is altijd in augustus :D

Vorig jaar was het wel droog maar had het de week ervoor zo geregend dat de bodem te slecht was en we alsnog naar binnen moesten uitwijken

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:45

Ik zal mijn statement aanpassen naar 'bijna aaaaaaaaaaaaltijd'. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:48

Hier geen kalkoenen/ stiften/ punten of zo hoop dat ze kan schaatsen. :+

Ir111

Met haar voeten zou ze geen problemen moeten hebben op t gras Suus. Tenzij je een dik parcours gaat springen. :D

edit: tegen de tijd dat je gaat starten op gras passen we de bekapping wat aan. Kun je met grip prima uit de voeten (let op de woordspeling :D ) zonder ijzers op gras. :j
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 25-08-15 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit13

EK19 schreef:
Marrit13 schreef:

Ja leuk!! Durf je dat wel aan met 2 rooie en hun 2 valkhengsten in Eerbeek.... }> }>

Nee :') Ik rij gewoon aantal keer voorbij om aan jullie te wennen en dan stap ik uit. Misschien. Misschien ook niet. _O-

@SM: misschien neem ik toestel wel mee as zondag. Laatste keer heb ik zo'n ruzie met de nieuwe camera gehad en was ik erg ontevreden over het resultaat dus hij ligt nu in een hoekje totdat ik weer zin heb om ermee te oefenen :evaw:

- Jemig hou eens op met posten kom er niet tussen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:54

Gewoon camera meenemen Marrit en die gast met 2 camera's om zijn schouders (Mijn hubbie) tackelen en even heeeeeeeeeeeel diep zuchten dat het niet lukt.....die kan toch zijn smoel niet houden en helpt dan gelijk waar nodig. :D :D

Heksje oefent dagelijks met haar stappers op het gras. Geloof niet dat ze er zelf veel hinder van heeft en anders weet ik haar voetengoeroe te vinden <<) . Tis wel de bedoeling om een sprongetje te gaan maken (morgen zadels passen :):) ), maar dat zal wel blijven bij een huppeltje thuis. :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:55

We kunnen nog wel een fotograaf gebruiken Marrit.... O:)
Onze vaste fotograaf komt zelf met tig pony's dit jaar en heeft weinig tijd om te fotograferen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:56

SkyMarian schreef:
Gewoon camera meenemen Marrit en die gast met 2 camera's om zijn schouders (Mijn hubbie) tackelen en even heeeeeeeeeeeel diep zuchten dat het niet lukt.....die kan toch zijn smoel niet houden en helpt dan gelijk waar nodig. :D :D

Hahaha, tot in detail krijg je uitleg! :D *-:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:57

Mocht je nog een fotograaf nodig hebben dan moet je Arno even aan zijn jas trekken Bar. :)
Heb 'm hooguit her en der even nodig om te helpen met Heksje.

Vergeet de details van de details niet Eendt. :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:59

Ja die details van de details van de details, die doen het hem. Als je het na Arno's uitleg niet kunt Marrit vergeeet het dan maar. :')

(dat is een grapje he? :D )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:59

Zou wel top zijn als hij wat foto's wil maken SM :o

Ik heb mijn hub geprobeerd over te halen maar die wil niet mee -:(-

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:01

Arno maakt echt zulke gave foto's! :j Allemaal kleine kunstwerkjes (ik heb thuis drie van aan de muren hangen :) ).