Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:55

Filmpjes!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/*

Hier verder niet zoveel werk voor de keuring. Her en der een schaartje en vooral wit wassen die handel. :D
Heb losgelaten dat mijn handjes jeuken om haar in te vlechten. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:00

Bedankt punz voor je uitleg. Zou erg leuk zijn als je meer info kan vinden.

Veel druk met keuringsklaar maken lees ik! Voor iedereen die heen gaat heel veel succes en natuurlijk ook heel veel plezier.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:17

Punz, voor de papieren van mijn ponys is weinig inspiratie nodig geweest. Niet dat ik er zo in thuis ben als jullie ;-)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:21

Ik vind de Ierse namen ook super! Jaimy's stamboeknaam gaat ook zeker haar sportnaam worden,
Hee Kezeg zit ook in Jaimy, haar moeder is Raissa de Kezeg van dezelfde fokker? En dat Raissa zit ook weer in Jaimy's stamboek naam +:)+

PS leuk filmpje Punz hoe zit het moet ik ook een jurkje meenenem naar de keuring :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:27

Bar............ hier ga je heimwee van krijgen..
In elke kroeg, elk restaurant...élke avond:

En tadaaaaaaa:
De Parade der Kampioenen.
Als alle rubrieken afgelopen zijn volgt de Championsparade door de straten van Clifden. Het filmpje wat ik gemaakt hebt doet niet helemaal recht aan het geheel, want ik stond op een ( erg) rustig stuk, maar even goed geeft het wel een leuk beeld.

Voorop de Clifden Show winnaar Drumbad Fletcher Moss, daarachter de reservekampioen, de merrie Banks Vanilla en helemaal achteraan de winnaar van het Puissance springen Blackwood Fernando en daartussen dus de andere (ze waren er niet allemaal overigens) rubriek winnaars..:

Herstel, herstel: derde paard ( eerste paard aan de hand) is Drumbad Fletcher Moss!
Laatst bijgewerkt door Punz op 22-08-15 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:30

https://youtu.be/KOU3qRXxjis

Filmpje van mijn puppy die de rare bedenksels van zijn baas moet ondergaan :') _O- Maar hoe trots ben ik op het laden! Ik vind het zelf zo ontzettend eng |o En zet die knop maar eens uit. Anyway, eerst paar keer met twee voeten erop en terug en uiteindelijk begon hem dat wrs zo te vervelen dat ie erin stiefelde :)) :+ Daarna weigerde hij toch nog, maar dat heb ik aardig op kunnen lossen. Volgende keer zal ik eens kijken of ik stukje naar achter kan lopen en hij blijft staan, ter voorbereiding op de stang dicht doen.

Het wordt het waar filmpjes topic zo :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:30

@ Pizza: Je moet vooral een hóed meenemen........... en van je gordijnen een jurk maken _O- _O-

"De Kezeg" is een stalnaam. Dus Raissa is dan waarschijnlijk inderdaad van de zelfde fokker als Plume de Kezeg ( die overigens van de hengst Janus is: zoek daar maar eens op: geweldig sportbloed!)

@ Marit, je postte waarschijnlijk gelijk met mij. Gewéldig filmpje. En trailerladen gaat toch super zo!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:40

Haha zie je het hier al voor je? KWPN en KPFS die een ereronde door de straten doet? :P

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:54

Leuk filmpje Marrit! Wilde jij nu geld uitgeven aan een trailer laad cursus? Koop lekker een mooi dekje oid voor dat geld :)*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:15

Lloyd is een droogkl**t. _O- _O-
Super mooi werk met het laden. +:)+ :j :j

Zijn reactie op de plu vind ik ook briljant. Eerst nog zulke :wow: ogen en daarna er uitgebreid naast gaan staan jeuken. En aan het einde nogmaals. Zeg vrouwtje als jij lekker met je pluutje gaat spelen dan ga ik even ergens anders chillen. :')

Nu nog de filmpjes van Punz bekijken. :D
Wat een ontzettend brave connies tijdens de parade zeg. :wow:

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:48

Punz, Door jou willen we allemaal naar Clifden :j . Geweldig die tradities en wat een mooie pony's.

Wij gaan dit jaar nog niet naar keuring. Meallan staat zich samen met veulen vol te vreten in het land, moet ook natuurlijk. Maar levert geen keuringsconditie op. Benson had ik op zich wel graag willen laten zien, want (helemaal niet bevooroordeeld hoor _O- ) hij is o zo goed geslaagd. Maar de lange rit met zo'n veulentje van nog geen 7 weken zag ik tegenop. Had wel een geweldige aanbod voor tussenstop met overnachting bij fokker, maar toch maar besloten om volgend jaar met Meallan voor stamboekopname te gaan.

EK hebben we nog een leuke foto van Benson om te plaatsen?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:15

:D
Jullie moeten ook allemaal naar Clifden

En als je daar bent: de Sky road loop is een must!! ( dit keer zelf niets van geplaatst)

Edit: YouTube is my friend:

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:50

Vandaag de Veluwezoom op gegaan. Samen met stalgenootje, dwars door woonwijk, bruggetje over, maar hij was heel braaf <3 in het bos bij eersre galopje een vreugdebokje en de turbo aan, maar als ie dat kwijt is is het ook echt weg. Hij was wel heel moe daarna :') Maar hij kon nog eten gelukkig :+ we zullen wel spierpijn hebben morgen }:0

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:34

Heel leuk al die filmpjes Punz!

Bosco vandaag weer is meegenomen, in de BB foutloos met 80 punten en een 2de plek! :D de B was helaas een ander parcours dus hij had de hindernissen nog niet gezien, hij was wat gespannen en alles ging een beetje rommelig maar met 1 stop en 70,5 punt mag ik erg tevreden zijn!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:51

Top Marrit. Klinkt als een geslaagde rit. :)

Mooie score Elysa. +:)+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:50

Wat leuk al die filmpjes!

Marrit watheerlijk dat het zo goed ging, valt het mee met de spierpijn?

Change wat goed gesprongen, en hoge stijlpunten!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:40

Spierpijn valt mee, maar ben ontzettend stijf :+

Elysa gefeliciteerd!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:45

Afbeelding
Afbeelding
Hier nog wat foto's van Fino van Benson! Hij wordt zo gaaf! wij vragen ons alleen ontzettend af, wat voor valk hij gaat worden.

Alles een beetje meegelezen hier en daar, veel beppen doen jullie.

Volgende week is het zover... na 3 jr wachten ons zelf gefokte connemara x kwpn inrijden! Spannend!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:21

Aaaaaaw, té schattig!!! <3 Hij is al heel licht!

Komt je vaste inrijbuddy je weer helpen?? Spannend zeg, ben benieuwd hoe ze het doet *\o/*

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:42

Volgens mij krijgt hij net zo'n prachtig kleurtje als Ben, wel iets donkerder denk ik. Zo'n mooie kleur als onze Starlight had

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:40

Spannend Eline. :j

Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh Benson. <3 <3 <3 Jammer dat je niet naar de keuring komt Fino, maar wel heel begrijpelijk. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:49

Mooi veulen EK19! En idd spannend als je gaat beleren. L kruising kwpn x connemara. Mag ik vragen waarom je daarvoor gekozen hebt?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:46

Dag 3 trailerladen oefenen. Eerste 2 dagen ben ik ruim 1-1,5 uur bezig geweest.
- Uitgevonden hoe het voor haar het beste werkt om gewoon te volgen. :7
- Losgelaten dat ze recht voor de klep moet staan. :roll: Ze heeft de vreemde gewoonte om zichzelf naast de verlichting aan de rechterzijde te parkeren en vanaf daar op het hoogste punt op te stappen en dan om het hoekje de trailer in te wandelen. 8)7
- Geduld ( := )bij elkaar geschraapt om rustig 15 minuten te wachten tot dat zij haar ei gelegd had. %)
Met als gevolg dat we vandaag ongeveer 20 minuutjes geoefend hebben en ze zo voor de beloning gaat dat ze compleet gefocust de trailer op en af gaat en tussendoor ook nog bereid is te wachten. *\o/* *\o/*

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:53

Marrit13 schreef:
Aaaaaaw, té schattig!!! <3 Hij is al heel licht!

Komt je vaste inrijbuddy je weer helpen?? Spannend zeg, ben benieuwd hoe ze het doet *\o/*

Marrit jazeker! Vrijdag komt ze voor 2weken hahaha.. en neemt zelf haar 2 knappe mannen ook mee! Ik ga haar helpen en we plannen een wedstrijdjr hier in de buurt waarbij ik haar dan kan coachen:D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:54

Bar schreef:
Volgens mij krijgt hij net zo'n prachtig kleurtje als Ben, wel iets donkerder denk ik. Zo'n mooie kleur als onze Starlight had

Ja ik heb ook zn vermoeden dat het zn kleurtje gaat worden. En dat vind ik echt heel gaaf! <3 beetje zoals Jack <3