Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:22

Linette, je gaat gewoon starten zaterdag! :oo Pown kennende kan ze dat dan al prima hebben! :j

Saams, wat komen er toch steeds stoere foto's voorbij!

Punz dat ziet eruit als een heerlijk weekend!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:14

_Yasmine_ schreef:
Linette, je gaat gewoon starten zaterdag! :oo Pown kennende kan ze dat dan al prima hebben! :j

euhmm... :+ mag ik dan jou wedstrijdblouse lenen?? :=

Punz, fantastisch dat je nu ook de wissels kan springen.. _/-\o_ Wij gaan nog even oefenen voor een arbeidsgalopje :))

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:30

Ja! Bruine maatje 38! Hang hem zo klaar *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:26

YES!
Al kijkend naar trainingen van EK met Jou-Jou, was ik al vaker zo enthousiast dat ik hier het liefst een filmpje wilde plaatsen, maar ik vrees dat EK iets bescheidener is , iets voorzichtiger misschien ook dan ik. Maar nu kon ze toch echt geen nee zeggen..

Afgelopen zaterdag in de training al spelenderwijze een ZZ licht lijntje geprobeerd: op de diagonaal een halve (arbeids)pirouette, en dan in de wending een vliegende wissel..
En joh............die mafketels dóen het gewoon.... Zo gaaf! Ben er zelf nog helemaal hyper van:

( en nu snappen jullie ook hoe het kan dat ik een wissel kon rijden... Ponylief gaat het langzamerhand heel netjes leren van EK!)

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:38

Nou, ik had m al een paar x bekeken op fb en ik vind t ook een genot om naar te kijken, echt superknap!! Ik kan me echt wel voorstellen dat je helemaal lyrisch bent hierover punz en EK vast ook!!

Is het bij jullie ook zo nat? Er valt hier iedere dag minstens 15 mm tot soms wel 35!! Beetje teveel van het goede, dus ze lopen hier de wei echt aan prut.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:14

Ik zag hem ook, super gaaf wat zo'n Jou iit zn mouw schud (en Eline ook) ik vroeg me wel af is JouJou nederlands gefokt of ook import en voordat Eline begon met rijden had hij van zichzelf al zoveel souplesse en aanleg voor de dressuur?

Eline wanneer kan ik Beaut komen afleveren. Beetje lossigheid, B klaar en wijken is voldoende. Dan kom ik er wel weer halen :+ :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:18

Jou is Duits gefokt Saams. Hij komt uit de fokkerij van Patricia Smidt, die in Duitsland als zon 30 jaar sport Connemara s fokt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:22

Stoer! Dus aanleg is er zeker geweest :+
Is hij dan meer op de dressuur gefokt?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:42

Niet specifiek. Wel op een gewoon goede bouw, goede beweging en een fijn karakter.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:43

Dat is uitstekend gelukt :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:57

Dat is lief gezegd! Ik vind dat zelf natuurlijk ook wel, maar ja... ik ben zwaar bevooroordeeld. Liefde maakt blind he :+ :D <3

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:02

Wat een zorgen om Rosie, Schirocco.... Ik hoop voor jullie dat je binnenkort een weg weten te vinden in het voerbeleid... Ik heb me nooit gerealiseerd dat dit voor sommige paarden zo moeilijk kon zijn. Hoe gaat het vandaag met haar?

Punz, echt super gaaf die filmpjes van JouJou! Wat een atleet is het toch!! <3

Saams, ik kan je het echt aanraden om je pony te laten bijrijden door Eline. Clooney was vooral een opstapprobleem, maar daarna heeft Eline haar ook een paar keer door gereden na het opstappen en toen ging ze echt met sprongen vooruit! Heel gaaf om te zien. Ik kon aan Clooney ook zien dat ze dat fijn vond en heel goed snapte wat de bedoeling was.

En die Mel met zijn geitenvriendjes!! haha! :D Tineke, wie weet wordt jullie Melody de eerste pony met zijn eigen geit?! (al die grote bekende sportpaarden hebben toch een eigen vriendje?)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:16

Eline is denk ik veel te druk voor nog een pony haha. Beaut is opstappen niet zo'n probleem. Maar je moet best wat hand gebruiken om haar te laten loslaten in haar kaak en onderhals. Dat is zo jammer. Ze heeft zo weinig souplesse in haar lijf. Overigens heeft de ruiter ook niet zoveel souplesse :') }:0

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:24

Kitobeer, hoe ging het in Vierhouten? Ben heel benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:24

Ook mijn polo is gearriveerd!

Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:31

Goed bezig Punz en mooie polo Ria!

Gister een hele intensieve maar fijne les gereden, ik ben super tevreden. Vandaag daarom maar chillen in de longerbeek en ff een tut toiletteer dagje :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FasKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:03

Hoihoi! mijn naam is esther en vanaf komende week eigenaar van een connemara merrie! Ik sluit me graag bij dit topic aan :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:51

Saaams schreef:
Eline is denk ik veel te druk voor nog een pony haha. Beaut is opstappen niet zo'n probleem. Maar je moet best wat hand gebruiken om haar te laten loslaten in haar kaak en onderhals. Dat is zo jammer. Ze heeft zo weinig souplesse in haar lijf. Overigens heeft de ruiter ook niet zoveel souplesse :') }:0

Alsof ik dit getypt heb, zelfde 'probleem' hier :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:56

Zet ze zich niet juist vast door veel handgebruik? In mijn ogen zie ik dan trekken. :+ Ze zijn toch sterker dan jij en ik samen dus dat zal toch niet de uiteindelijke oplossing zijn...

Leuke verhalen komen er verder voorbij!
En wat balen zeg, de ellende met Rosie. %)

FasKaya, foto! :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:00

Change3x schreef:
Zet ze zich niet juist vast door veel handgebruik? In mijn ogen zie ik dan trekken. :+ Ze zijn toch sterker dan jij en ik samen dus dat zal toch niet de uiteindelijke oplossing zijn...

Leuke verhalen komen er verder voorbij!
En wat balen zeg, de ellende met Rosie. %)

FasKaya, foto! :D

Het is niet super trekken en alleen maar vasthouden. Maar wel een ophoudingen maken tot ze los laat icm binnenbeen en daarna handen openen als beloning voor het resultaat. Ze liep vandaag een heel stuk fijner, stap is sowieso inmiddels al heel los en ontspannen, met name de draf waar ze zich enorm bij op drukt en over de galop ga ik niet eens beginnen :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:10

Oh zo, dat klinkt inderdaad als logisch. :D

Larry liep pas het laatste halfjaar/driekwart jaar dressuurmatig goed en fijn voordat hij verkocht werd. :') Hij vond het ook altijd heel moeilijk om zichzelf los te laten. Uiteindelijk heeft hij het wel geleerd maar geduld is wel een vereiste geweest. En volgensmij heb jij ook heel veel geduld dus over een tijdje kun je zeggen: gelukkig heb ik volgehouden! En dan heb je er straks nog een echte dressuurpony aan. 8)7

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:18

Hahaha ik hoop het, rome is ook niet in 1 dag gebouwd. We hebben lol en ja soms plak ik er graag achter het behang. Maar we maken nog altijd vooruitgang en dat vind ik het belangrijkste, al zijn het kleine stapjes. Op het moment dat ze in haar kaak en hals ontspant kan je er met je been alle kanten op buigen :D

FasKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:24

Ze is 3 jaar en komt uit ierland, op het land opgegroeid en zover ik weet al die tijd nog nooit in mensenhanden geweest, tot een paar maand terug. Dus wel een opknappertje maar zeker een leuke uitdaging waar ik mn handen aan vol ga hebben!
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:24

Leuk! Weet je de afstamming?

FasKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:28

Saaams schreef:
Leuk! Weet je de afstamming?

Nee, ik krijg als het goed is vanavond een foto van haar paspoort :D