Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:09

Hele mooie pony Emmy!

Ja dat stukje door de rivier is echt leuk in die rubriek! Ooooh ik wil ook weer naar Clifden!
En Blackwood Fernando, dat is toch de pony die ook in het Ierse pony dressuurkader zat of zit ik nu helemaal verkeerd?

Edit. Oh nee, dat was Blackwood Dancer. Wel zelfde fokker.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:14

Super leuk verslag weer Punz, bij ons staat eerst Engeland en het gebied waar de New Forest pony's leven op de verlanglijst. Maar met de komst van Jaimy en jou enthousiaste verslagen, staat Ierland op de 2de plaats.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:00

Tof verslagje Punz. *\o/*
Dat riviertje heb ik idd op de nodige clifden filmpjes voorbij zien komen. :j

Poeh warm dagje vandaag. Mooie reden om na 3 dagen rijden een dagje te teuten. Eens kijken of we her en der alvast wat haren kunnen fatsoeneren voor de keuring. (Oren --> >;) >;) :n :n :n :n :n :n >;) :n :n :n ) :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:13

Oren moet bij Jaimy ook nog, ik heb al met schaar en met tondeuse geprobeerd ze vind het niet leuk :( .
De benen was dan weer totaal geen probleem maar jeutje wat een haar -O- . Het was zoveel werk dat Iris er op een gegeven moment zo bij zat. (enjawewetennietverstandigmaarhetisgoedgegaan)

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:21

Mwah dat gaat hier net zo. :')
Kan zo wel de tondeuse meenemen. :)*
Just in case, ben eigen meer van de schaar. Scheren jullie de benen met de haarrichting mee?

Ach en als die oren niet willen...dan willen ze maar niet. Hoeven ook geen kale flappers te worden. :)

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:23

Wij doen ook alles met schaar hier, alleen scheren in de winter als al het haar eraf gaat :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:24

:oo :oo heulemaal kaal, och erm!! :oo :oo :') :') :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:25

Sielughhhh :')

Helaas moet het echt, wij hebben het nooit gedaan totdat Connie nummer 1 kwam. :')

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:29

Ja bij ons gingen ze ook helemaal kaal die teddyberen. Oren doe ik ook altijd met de schaar. En iig niet uitscheren. Alleen de fluffy flappen eruit knippen en de randjes beetje bijwerken.

De KWPN'er krijgt altijd een jachtmodelletje in de winter.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:30

Mutsje zat afgelopen winter in een prima te pruimen wintervacht. Dit jaar gaan we het meemaken. Ze verhaart iig al flink.
Mijn ruin schoren we vroeger ook. De eerste keer hadden we geen idee of hij met een achterbeen zou gaan wapperen als we de haren rondom de piem weg zouden scheren. Daar heeft dus een klein bosje 'schaamhaar' opgestaan het eerste jaar. _O- _O- _O-

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:33

_O- _O- wat een giller!

Bij de KWPN'er had ik ook geen idee wat ze zou doen de eerste x scheren. Vandaar dat ik toen de benen niet heb laten doen. En eigenlijk beviel me dat zo goed omdat ze toch de hele dag buiten staat in de winter, dat ik het ieder jaar zo doe.
Maar bij de pony's vind ik dat geen gezicht. Die hebben zoveel haar dat het contrast te groot wordt.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:35

Inderdaad is het net of ze Moonboots aan hebben :')
Oren helemaal kaal van binnen mag dat nog wel? Ik wil ook alleen de uitstekende haren weg en de randen mooi scherp dat lukt mij beter met de tondeuse.
Laatst bijgewerkt door JeaDH op 22-08-15 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:37

Benen sloeg ik ook vaak over. De connemara van de buren vroegah lieten ze de benen wel ongeschoren. Die liep permanent met Uggs aan. :+
Bij Heksje gok ik zo maar dat ik geen vriendjes maak als we met een scheerapparaat aankomen. :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:41

Oren uitscheren is verboden maar zie het toch nog wel veel gebeuren.

Het 1e jaar hadden we Larry ook in een jacht model geschoren omdat hij nog niet helemaal fit was na die Ierland-Nederland reis, nou dat zag er echt niet uit. :')

Hoelang doen jullie altijd over scheren?
Ik heb het vorig jaar iemand laten doen en die deed er wel 4/5 uur over per pony. :o

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:50

Wat een leuk Clifden verslag !

Iedereen al druk met de keuring, leuk hoor. Misschien kom ik smiddags nog wel even om het hoekje kijken.

Oren uitscheren is volgens mij ook verboden, ik knip alles bij met de schaar. Vroeger branden we de kaaklijn bij met een kaars. Word ie heel mooi strak van.

Scheren hier alleen de wedstrijdpony, verder niet. Ik vind het persoonlijk wel mooier maar niet handig omdat ze hier 24/7 buiten staan (met dek dat wel).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:09

Scheren altijd tegen haarrichting in.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:49

Dat is wel heel lang Elysa! Ik laat het doen en de ponys waren ong in 1,5 uur klaar. En superstrak en netjes.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:15

Zonnetje81 schreef:

Onderbeen deden wij altijd met de haren mee. :)
Scheren afhankelijk hoeveel er geschoren moet worden. :j

Manen, staart en sokken bijgewerkt en gewassen. Hoef ik het de rest van de week alleen maar een beetje bij te houden, zodat het wit 8-) blijft.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:22

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:27

SkyMarian schreef:
Zonnetje81 schreef:

Onderbeen deden wij altijd met de haren mee. :)
Scheren afhankelijk hoeveel er geschoren moet worden. :j

Manen, staart en sokken bijgewerkt en gewassen. Hoef ik het de rest van de week alleen maar een beetje bij te houden, zodat het wit 8-) blijft.

Dan krijg je happen. Ik scheer mellow zijn onderbenen tot de knie tegen haren in. Heb met de haren mee getest en was geen succes.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:37

Nooit geen happen gehad. Denk ik maar net waar je voorkeur ligt. :)

Link doet 't. :j

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:02

Vanaaf geoefend met de trailer in mijn upje. Gekke Heksje deed het echt heel goed. Ben veel verder gekomen dan ik verwacht had. :):)
Wordt vervolgd iig.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:31

SkyMarian schreef:
Vanaaf geoefend met de trailer in mijn upje. Gekke Heksje deed het echt heel goed. Ben veel verder gekomen dan ik verwacht had. :):)
Wordt vervolgd iig.

Hoe leuk!! Geduld is een schone zaak :+ Wij ook geoefend vandaag :D hij is er zelfs helemaal in gelopen *\o/* tot 4x toe en ook rustig er weer uit. Zal nu ff filmpjes monteren.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:34

Vet tof dan zijn we gewoon even ver gekomen vandaag. *\%/* *\%/*
Leuk een filmpje. Komt u maar door. :):)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:50

Oh... Jóngens.. wat maken jullie een werk van jullie pony's..

Vrees dat ik bij Jou alleen de pluizen bij zijn oren weg knip, even kijk of zijn vetlokken niet al te woest zijn, en hij wordt gewassen.. Thats it. Maaar goed.. hij doet ook alleen maar mee aan de rubriek bestgaand.. én zijn staart is zwart. Dat scheelt allemaal wel natuurlijk :) :)

@ Emmy, mbt de gegevens van de fokker van jouw pony: achter de naam van de fokker staat zijn adres ( de straat, buurschap, dorp en county of "rayon") De pony is dus gefokt door Mr Jeremaih Meelan., wonende aan de straat (?) Penure, wijk Doon, stad Tralee, County Kerry ( Co is de afkorting voor County). Ik zal eens kijken of ik wat meer info kan vinden!

Verder: vind je dat écht mbt de Ierse namen Zonnetje? Ik heb net een twee dagen lang in de Clifden catalogus gekeken en joh... ik ben echt zo gecharmeerd van de namen... Ik bedoel maar, zoals de winnaar Drumbad Fletcher Moss... dat is toch gewéldig! Of Clonmoylan Uisneach, Badgerhill Prince, of oohhhhhhh wát een pony: Plume de Kezeg.. Of om maar een andere beroemdheid te noemen Ashfield Bobby sparrow, Banks Vanilla ( oohhh wát een klasse merrie!!). Vind ik echt allemaal geweldige namen, waarbij de naamgeving toch vaak ook met veel gevoel voor historie gebeurd..

Enne...
Zijn jullie al Clifden moe?
Zie nl dat ik nog 2 filmpjes niet gedeeld heb....