Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:17

Volgens mij ben ik de enige inzender uit het "Hoge Noorden" :Y)
Het meten word dat door een officiële pony meter gedaan, en is het dan voor dit jaar ook gelijk klaar voor wedstrijden?
Pooh vandaag naar les geweest, Jaimy moest totaal uit haar comfort zone, dat deed ze niet zonder slag of stoot, maar daarna liep ze wel fijn! Ze moest er net wat dieper door en dat is best moeilijk :j

Marrit13

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:20

Pizza als je even Fries wilt praten stel ik me beschikbaar hoor :') of kom je niet uit Frl?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:35

Marrit13 schreef:
Pizza als je even Fries wilt praten stel ik me beschikbaar hoor :') of kom je niet uit Frl?

We zijn Friezen maar wonen in Groningen :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:43

Hoi allemaal,
Ik zou het erg leuk vinden om hier af en toe ervaringen te delen. sinds een paar weken (eind juni) hebben wij een connemara voor onze dochter gekocht en nu ben ik begonnen met lezen, maar jee 162 pagina's zijn er wel erg veel :)
voor degene die het leuk vinden, het is een 5 jarige ruin van 1.55, blauwschimmel en afstammeling van I love you melody. de pony is nog maar net in NL, twee weken voordat hij bij ons kwam is hij in NL gekomen, dus hij heeft al veel meegemaakt de laatste tijd. Pony is ook nog niet zo lang onder het zadel, maar wel erg braaf. Hij is al lekker 4 weken mee geweest op vakantie naar het strand en nu we weer thuis zijn gaan we dressuurmatig wat meer aan t werk. ze springt er ook al mee en dat doet hij super. Morgen zal ik proberen een foto te plaatsen.

Maar ik heb ook een vraag. Is er iemand die stallen kent uit Ierland? ik ben zo benieuwd waar hij weg komt. het uitzoeken van afstamming e.d. vind ik ook altijd reuze interessant.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:45

Ik weet daar weinig van maar ik weet wel dat I love you Melody heeeeeele goede spring pony's geeft! Goede aankoop dus :D

Op Google kun je ook veel vinden als je de naam van de pony intypt en we hebben hier in het topic een paar echte kenners. :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:04

Hallo Emmy welkom hier! Leuk ook een import Connemara. Mijn Jaimy is dat ook, zelfde verhaal als bij jullie. De fokker staat in het paspoort dus dat zou je verder moeten helpen..

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:10

pizza64 schreef:
Hallo Emmy welkom hier! Leuk ook een import Connemara. Mijn Jaimy is dat ook, zelfde verhaal als bij jullie. De fokker staat in het paspoort dus dat zou je verder moeten helpen..

Welkom! Weinig origineel, zelfde verhaal hier :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:13

Zag dat de catalogus van de keuring op de site staat maar kan er helaas niks wijzer van worden van hoelaat ik Bosco moet rijden etc :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:25

Oh het is nu veranderd zie ik!

Alleen nog even uitvogelen hoelang alle rubrieken duren en dus kijken hoelaat we kunnen arriveren.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:37

Ik stuur je de dagindeling nog wel even in een mailtje Elysa.

@Emmy, gefeliciteerd met jullie pony. I love you Melody is idd een mooie sportafstamming!
Is het ook de bedoeling dat je dochter er wedstrijden mee gaat rijden?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:39

Super fijn Bar! Dankje :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:43

Ik ben ook benieuwd naar de tijden :) of worden die ook nog op FB geplaatst?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:53

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:06

Welkom Emmy. Foto's? O:)
Hier ook een importgevalletje. :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:18

Bar, dat is idd de bedoeling.
Bij deze twee foto's
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:19

Oh gezellig. Die van mij en van Marrit en C2D (nog iemand vergeten? :o ) komen van dezelfde stal. :))
Erg leuk dier. :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:24

Ooooh leuk!

Larry Andy ook SM :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:26

Die van Pizza ook dacht ik! :+

Mooie pony zeg, wow!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:08

Welkom Emmy. Wat een knappe pony heb je! Volgens mij heb ik hem IRL gezien bij de verkoper. :)

SkyMarian schreef:
Oh gezellig. Die van mij en van Marrit en C2D (nog iemand vergeten? :o ) komen van dezelfde stal. :))
Erg leuk dier. :j

Deze hebben wij gezien Suus volgens mij! Dit was toch de bredere die te koop was maar die al gereserveerd was??

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:29

Nee Jaimy komt daar niet vandaan....

Knappe schimmel Emmy!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:41

Emmy7 schreef:
Hoi allemaal,
Ik zou het erg leuk vinden om hier af en toe ervaringen te delen. sinds een paar weken (eind juni) hebben wij een connemara voor onze dochter gekocht en nu ben ik begonnen met lezen, maar jee 162 pagina's zijn er wel erg veel :)
voor degene die het leuk vinden, het is een 5 jarige ruin van 1.55, blauwschimmel en afstammeling van I love you melody. de pony is nog maar net in NL, twee weken voordat hij bij ons kwam is hij in NL gekomen, dus hij heeft al veel meegemaakt de laatste tijd. Pony is ook nog niet zo lang onder het zadel, maar wel erg braaf. Hij is al lekker 4 weken mee geweest op vakantie naar het strand en nu we weer thuis zijn gaan we dressuurmatig wat meer aan t werk. ze springt er ook al mee en dat doet hij super. Morgen zal ik proberen een foto te plaatsen.

Maar ik heb ook een vraag. Is er iemand die stallen kent uit Ierland? ik ben zo benieuwd waar hij weg komt. het uitzoeken van afstamming e.d. vind ik ook altijd reuze interessant.

Zie mijn profiel ik heb ook een i love you melody op stal staan. Waar is de jouwe gefokt?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:57

Emmy: welkom!
En voor alle anderen: zó leuk dat ik jullie op de keuring tegen ga komen! Dat verzacht het vertrek hier morgen uit Clifden wel een beetje!
Het was vandaag weer zo'n prachtige dag. Geweldige springsport gezien, waarbij de paarden hier in Het jachtspringparcours ook een stuk van een riviertje doormoeten, wat altijd weer spectaculair is om te zien:
Afbeelding
Een dag springenwordt hier dan afgesloten met het puissance springen, wat dit jaar echter snel Klaarwas: bij 1.45 was de winnaar (Blackwoord Fernando)al bekend:

Afbeelding

Vervolgens nog een bezoek gebracht aan inmiddels kennissen, fokkers die we hier vorig jaar hebben leren kennen, van Moorland Connemara's. Dat is zó gaaf als je daar op bezoek gaat. Je ziet dan de pony's die gisteren nog volledig opgepoetst stonden te showen ( en hun klasse wonnen!)nu lekker in hun natuurlijke omgeving:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En tja...
Dan zit Clifden 2015 er al weer op. Morgen gaan we weer naar huis..
Maar joh: wat hébben we het hier gaaf gehad!
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:34

Bedankt, wij hebben hem bij stal tieks weg.

Zonnetje de pony heet tralee's melody en is gefokt door Mr. jeremiah Meehan, Penure, Doon, Tralee, Co. Kerry

Een hele rits, ik kan er helaas nog geen wijs uit worden. En op google levert de naam van de fokker mij helaas niets op

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:36

Wat een gave foto's weer Punz! Die foto door het water! Tof. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:52

Ik merk dat ze erg origineel zijn qua namen in Ierland. Not!

Ik zal als ik maandag thuis ben in de mijne zijn paspoort kijken.