NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:18

Elbrich. schreef:
ilsse schreef:
:D daar ben ik wel weer blij mee

mooie pony heb je ! :~

Ben er ook erg blij mee :D dankjewel!

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:29

Elbrich. schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind wel dat er ERG LAAG getaxeerd wordt. :o
Als je kijkt naar de reële prijzen wat de pony's/paarden waard zijn, zijn de prijzen
hier véél en véél lager..

Laag getaxeerd? ik vind dat er belachelijk hoog wordt getaxeerd (als het aankomt op de "pony's" groter dan 1.48 m.) Paarden van 1.55 (ook nog eens zonder (veel) wedstrijdervaring) worden zomaar getaxeerd op € 5000,-. Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat wanneer het er op aan komt je in je handjes mag klappen met € 3.500. Taxeren is allemaal leuk en aardig, maar gewone (+ te kleine) paarden zijn er meer dan genoeg en die kun je echt niet iedere dag verkopen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:39

Ik denk ook dat er hier (op een enkeling na) eerder te hoog dan te laag getaxeerd wordt. Wij kunnen wel met ons allen bepalen dat een pony of paard meer waard is, maar dat wil niet zeggen dat je dat er ook voor krijgt als je hem daadwerkelijk te koop aanbiedt. Overigens maakt het ook nog een hoop verschil hoe (en waar) je dat precies doet en hoe lang je bereid bent te wachten op iemand die er meer voor wil betalen. In deze tijd gaat het niet vanzelf in elk geval.

ilsse

Re: NRPS-taxatietopic, maximaal 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:44

nou ja in de verkoop is altijd anders... Veel mensen (behalve handelstallen) gaan ook wel lager met de prijs, voor een heel goed tehuis. En sommige gaan voor makke pony's en leggen daar veel voor neer. De andere voor de bloedlijnen en de premie's. en dan heb je nog mensen die voor de klasses gaan.
tis erg verschillend, en iedereen doet een ruime schatting toch?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:48

Inderdaad, behoorlijk ruime schattingen vaak. Dat geeft helemaal niet en ik val daar ook niemand op aan, maar als we nou ook nog tegen elkaar gaan zeggen dat er hier gemiddeld genomen laag getaxeerd wordt houden we onszelf wel heel erg voor de gek. ;)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:51

haha ja oke.... Wat zal je die van mij serieus op inschatten? Ook qua bloedlijnen, premie's, leeftijd, klasse

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:06

ilsse schreef:
haha ja oke.... Wat zal je die van mij serieus op inschatten? Ook qua bloedlijnen, premie's, leeftijd, klasse

Dat vind ik nog best lastig aangezien het voor mij geen dagelijkse bezigheid is. ;) Ik schat haar op ongeveer 3000 euro, misschien 3500 als je geluk hebt, maar als ze snel weg zou moeten is er ook een goede kans dat je met minder genoegen zou moeten nemen. Waar ik dit op baseer? Ik probeer haar een beetje te vergelijken met mijn eigen merrie die ik voor 2500 euro gekocht heb (toen al wetende dat ik haar voor dat bedrag waarschijnlijk niet snel weer zou kunnen verkopen). Mijn merrie is 1.46 meter, oftewel een grote D, wat een gunstige maat is (D'tjes verkopen meestal beter dan E'tjes) en daarbij is ze bijna net zo oud als jouw pony. Mijn pony heeft net als die van jou een eerste premie gekregen (bij het EASP is ze ook nog ster, maar dat zegt ook niet veel :+ ). Het grootste verschil is het niveau waarop de merries zijn uitgebracht. Die van jou is M-dressuur (?) geweest, maar er staat niet bij wanneer, wat in mijn ogen wel relevant is. Mijn merrie heeft B-dressuur en klasse 1 endurance gelopen, dus dat stelt niet zoveel voor. Bovendien moet ze eigenlijk opnieuw opgepakt worden omdat ze bij haar vorige eigenaar (manege) vooral erg goed in rodeo was. }> Als het bij die van jou al een paar jaar geleden is dat ze M-dressuur was voegt dat als je het mij vraagt niet zo heel veel toe. Vandaar mijn schatting. :Y)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:10

haha oke.. Ja ach ik doe haar toch niet meer weg ;) maar tis altijd wel mooi om te weten toch?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:13

Ja natuurlijk, is altijd leuk! :D Eigenlijk zouden er gewoon twee topics moeten zijn, eentje voor de mensen die graag fantaseren over de topper die ze op stal hebben staan en eentje voor de mensen die serieus overwegen om hun pony/paard te verkopen. ;)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:14

ja idd 1 hobby en 1 verkoop :P

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:13

Ik heb hier al eens gereageerd een hele tijd geleden, ben niet echt goed in taxeren, maar voor de geinteresserden:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fs%3D1

Is de moeder van mijn super paardje...Zij is ook echt gaaf, maar ik mag geen 2 -:(- _-:(
Zie wel mooie ponies hier langs komen!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:28

hmm, persoonlijk vind ik haar hoofd nogal groot. Maar goed het gaat om de taxatie, ik vind haar het geld wel waard ! 2500,-

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:04

Haar bespiering is ook wat weg omdat ze niet zo vaak meer gereden wordt, als alles er weer bij is klopt ze wel heel mooi!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:51

Ik zou ook 2500,- zeggen Blacknestor

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:33

Ik probeer het nog maar een keer aangezien niemand wil taxeren :o
Rianneke schreef:
Zouden jullie mijn nieuwe pony willen taxeren?
Marli een makkelijke 10 jarige nrps keurmerrie. (el beauty X ismar) Ze meet 1.47 en kan ong op b niveau lopen. Ze heeft erg goede en krachtige gangen volgens het nrps. Ze heeft de ibob met succes afgesloten maar daarna is er weinig meer mee gereden ivm fok... Wij zijn dat nu weer aan het oppakken en ze is erg leuk onder het zadel! Ze heeft 5 veulens gefokt waarvan 4 met een eerste premie. Het 2de premie veulen zou vorig jaar op de hk voorgestelt worden, maar door omstandigheden is dat helaas niet gebeurt :(:) Vorig jaar is ze nog provinciaal kampioen geworden in raalte op de nrps keuring. En dat was het wel ongeveer.
Ze is drachtig van di-caprio du bois :)
Foto in een linkje want heb nog geen foto's :o
http://www.paulvanoers.nl/fotoreportages/nrpsraalte2008/ppages/ppage225.htm
Deze foto is van vorig jaar op de keuring. Ze was toen behoorlijk leeggezogen door haar veulen :(:)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:36

Die van jou is onbetaalbaar Rianne! :D Nee sorry, ik weet het echt niet. :o

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:43

Pfff onbetaalbaar? Ik heb der toch ook gekocht? :Y) Probeer het dan eens mariska! Ik ben wel benieuwd!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:53

Ik kan wel iets 'proberen', maar ik heb gewoon echt geen idee. :o Ik ben wel benieuwd wat je voor haar betaald hebt O:) want ik zou niet weten wat je nou voor zo'n keurmerrie betaalt. Jammer dat ze nog niet in de sport is uitgebracht maar wie weet komt dat nog. ;) Ik vind haar erg leuk in elk geval!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:37

Lisa: 5000,-
Safiera: 3500,-

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:32

NicoleHorses schreef:
Lisa: 5000,-
Safiera: 3500,-

Waarom sla je de mijne nou over? ;( :(:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:37

Rianneke ik zou voor jou merrie nu 4000 - 4500 euro betalen. at heeft ook te maken met het feit dat ze door een leuke hengst gedekt is. Zu wel 'zekerheid op dracht willen'

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:01

Ik kom ook even hier.
Heb mijn nrps merrietje te koop staan en ben benieuwd wat jullie voor haar zouden geven.

Eerst mijn taxaties:
LisaMS: 5700
Safira: 3800

Mijn pony:

Mistral, merrie, 15 jaar (1-4-1994) en 1.30m hoog.
Vader is idzard, de rest van het papier zit er absoluut
niet onaardig uit.

Pony is op 4 jarige leeftijd Nederlands kampioen L1 geweest
en kent nu enkele oefeningen van het M1.

Mistral is súper braaf. Iedereen kan opstappen en wegrijden.
Een 5 jarig meisje gallopeert er los mee door de bak. (uiteraard onder begeleiding).
Ze zal geen stap verkeerd zetten en is gewoon heel betrouwbaar.

Op buitenrit is ze ook bomproef. Treinen, traktors, treinspoor, quads, motors ze kent het allemaal. Ze is zeer makkelijk terug te rijden buiten en is ook een aantal keer bitloos mee naar buiten geweest.

Ook kan ze een sprongetje maken maar is meer type dressuurpony.

Mistral heeft geen gebreken of zomerexceem.
Wél heeft ze bij de vorige eigenaar een ongeluk gehad waardoor ze nu een klein stukje van haar linkerkaak mist.
Ze heeft hier volgens de dierenarts en paardentandarts geen last van aangezien het bit hier nog achter zit.

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's in de link van mijn onderschrift. :)

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:37

Kyra:6000. mooi pony nog niet zo oud en heeft al veel bereikt in de dressuur.
safira:4500 omdat hij 1ste premie heeft gehaald en M heeft gelopen.
Marli : 3500 jmmr dat er niet veel mee is gereden maar. het is een goede fok merrie die goede nakomelingen geeft.
Mistral:3000 hij is al op leeftijd en in de sport heeft hij nog niet zo veel bereikt. het is wel een mooi paard en zo te lezen ook erg lief.

Moderatoropmerking:
Te taxeren paard verwijderd, afstamming onbekend hoort in het kruisingen topic. Hier horen alleen paarden met NRPS-stamboekpapieren, dwz volledige papieren.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:43

pony zonder papieren hoort in het kruising topic geloof ik..

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:56

ik zag het niet in de begin post staan.daar staat alleen dat hij nrps papieren moet hebben en die heeft ze. allen geen bekende ouders.