Elbrich. schreef:ilsse schreef:daar ben ik wel weer blij mee
mooie pony heb je !
Ben er ook erg blij mee
dankjewel! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elbrich. schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind wel dat er ERG LAAG getaxeerd wordt.![]()
Als je kijkt naar de reële prijzen wat de pony's/paarden waard zijn, zijn de prijzen
hier véél en véél lager..
ilsse schreef:haha ja oke.... Wat zal je die van mij serieus op inschatten? Ook qua bloedlijnen, premie's, leeftijd, klasse
Ik schat haar op ongeveer 3000 euro, misschien 3500 als je geluk hebt, maar als ze snel weg zou moeten is er ook een goede kans dat je met minder genoegen zou moeten nemen. Waar ik dit op baseer? Ik probeer haar een beetje te vergelijken met mijn eigen merrie die ik voor 2500 euro gekocht heb (toen al wetende dat ik haar voor dat bedrag waarschijnlijk niet snel weer zou kunnen verkopen). Mijn merrie is 1.46 meter, oftewel een grote D, wat een gunstige maat is (D'tjes verkopen meestal beter dan E'tjes) en daarbij is ze bijna net zo oud als jouw pony. Mijn pony heeft net als die van jou een eerste premie gekregen (bij het EASP is ze ook nog ster, maar dat zegt ook niet veel
). Het grootste verschil is het niveau waarop de merries zijn uitgebracht. Die van jou is M-dressuur (?) geweest, maar er staat niet bij wanneer, wat in mijn ogen wel relevant is. Mijn merrie heeft B-dressuur en klasse 1 endurance gelopen, dus dat stelt niet zoveel voor. Bovendien moet ze eigenlijk opnieuw opgepakt worden omdat ze bij haar vorige eigenaar (manege) vooral erg goed in rodeo was.
Als het bij die van jou al een paar jaar geleden is dat ze M-dressuur was voegt dat als je het mij vraagt niet zo heel veel toe. Vandaar mijn schatting.
maar tis altijd wel mooi om te weten toch?
Rianneke schreef:Zouden jullie mijn nieuwe pony willen taxeren?
Marli een makkelijke 10 jarige nrps keurmerrie. (el beauty X ismar) Ze meet 1.47 en kan ong op b niveau lopen. Ze heeft erg goede en krachtige gangen volgens het nrps. Ze heeft de ibob met succes afgesloten maar daarna is er weinig meer mee gereden ivm fok... Wij zijn dat nu weer aan het oppakken en ze is erg leuk onder het zadel! Ze heeft 5 veulens gefokt waarvan 4 met een eerste premie. Het 2de premie veulen zou vorig jaar op de hk voorgestelt worden, maar door omstandigheden is dat helaas niet gebeurtVorig jaar is ze nog provinciaal kampioen geworden in raalte op de nrps keuring. En dat was het wel ongeveer.
Ze is drachtig van di-caprio du bois
Foto in een linkje want heb nog geen foto's![]()
http://www.paulvanoers.nl/fotoreportages/nrpsraalte2008/ppages/ppage225.htm
Deze foto is van vorig jaar op de keuring. Ze was toen behoorlijk leeggezogen door haar veulen