minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:16

jasmintjhu schreef:
1:fjord gewoon geen uitstraling en er zit echt niks in
2:tinker ik hoed niet van zulke slome paarden
3:haflinger/ijslander te sloom en geen uitstraling

Sorry hoor maar als in een fjord nix in zit? Ik rijd een fjord-appaloosaatje en die is harstikke gaaf. In fjorden zitten juist streken. Echt lekker een x en dikke bok of gauw even omdraaien. En die waar ik op rijd kan ook gigantisch hard crossen!

Lusitana

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:51

Ik denk dat je gewoon helemaal geen reden hoeft op te geven waarom je een ras minst favoriet vind. Het is immers gewoon je persoonlijke mening en het wil helemaal niet zeggen dat er wat aan het ras mankeerd, alleen past het gewoon niet bij jou.
Ik vind het leuk om te zien welke rassen als minst favoriet worden gezien door sommige mensen, maar het zegt niks over die rassen.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen als jij toevallig een exemplaar hebt van het minst favoriete ras van iemand anders....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:56

punkies schreef:
uuuh jongens, Slapen schiet niet op sit hea? Gaan jullie weer leuke fototjes plaatsen over ander peerden die andere helemaal niet mooi vinden..... Jeejzjz stop deze discussie het heeft echt gewoon geen zin

En wat heb jij gebruikt? Even wakker worden. Er is helemaal geen discussie. We spreken onze smaak uit!!! En die verschillen nog steeds, gelukkig.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:03

Lusitana schreef:
Ik denk dat je gewoon helemaal geen reden hoeft op te geven waarom je een ras minst favoriet vind. Het is immers gewoon je persoonlijke mening en het wil helemaal niet zeggen dat er wat aan het ras mankeerd, alleen past het gewoon niet bij jou.
Ik vind het leuk om te zien welke rassen als minst favoriet worden gezien door sommige mensen, maar het zegt niks over die rassen.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen als jij toevallig een exemplaar hebt van het minst favoriete ras van iemand anders....

Ik voel me niet aangevallen hoor vind gwoon een beetje stom! En dat is mijn mening!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:12

Ik sprak in het algemeen hoor, niet speciaal tegen jou, er komen er meer voorbij die ineens hun lievelingen willen verdedigen. Dat hoeft dus gewoon niet. Ik snap dat je boos wordt als iemand zegt dat paarden van een bepaald ras sloom zijn ofzo. Maar dat zien zij dan als een slechte eigenschap, terwijl het voor een gehandicapte bv weer een hele goede eigenschap kan zijn. Bovendien is een paard meestal wat de mens er van maakt. In het wild kun je rassen helemaal niet herkennen aan dat soort dingen (sloom, vurig, koppig etc), alleen aan uiterlijke kenmerken en bij sommige verschil in de manier van gaan.

Enfin, volgende met zijn lijstje?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:38

zeur niet zo man! Dat zijn gewoon vooroordelen dat fjorden of weet ik wat voor paarden sloom zijn! Dat vind ik niet eerlijk laat ze eerst is een landelijke enquete houden bij genen die fjorden hebben dan weten ze het pas!

wematje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:00

noekiejj schreef:
jasmintjhu schreef:

Sorry hoor maar als in een fjord nix in zit? Ik rijd een fjord-appaloosaatje en die is harstikke gaaf. In fjorden zitten juist streken. Echt lekker een x en dikke bok of gauw even omdraaien. En die waar ik op rijd kan ook gigantisch hard crossen!

Vindt ik ook ze mag wel en keer op mijn fjord komen rijden kijken of ze nog vindt dat er niks in zit Haha!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:01

Haha en dan op dur smoel eraf! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:15

Nu weer lijstjes, jongens, anders word het een ja/nee gebeuren over Fjorden!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:37

Is dat erg dan?
Dan geef ik een meest favorite top 1:
1 FJORD (appaloosa)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:42

noekiejj schreef:
Is dat erg dan?

Nou nee, maar het hoort niet in een topic waarin wordt gevraagd naar wat je minste favo rassen zijn...
Dit "gezwam" van mij hoort er ook niet in, maar ik probeer jullie even een beetje af te koelen Clown
noekiejj schreef:
Dan geef ik een meest favorite top 1:
1 FJORD (appaloosa)

Ook in het verkeerde topic, sorry Clown
(Ik snap je wel hoor)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:44

Wat een vooroordelen over de Fjorden zeg
(Ieder mag van mij z'n mening geven hoor, dus dit is mijn mening hier weer over Lachen )

Mijn minst favoriete rassen:

1: Tuigpaarden
2: Dravers
3: KWPN

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:32

1. Tinker (Ik vind ze gewoon sloom overkomen, al zitten er uitzonderingen tussen natuurlijk)
2. Fries (Ze zijn allemaal hetzelfde Knipoog )
3. Arabier (En dan dat superslanke type...)

Dit is mijn mening over deze rassen. Dus geen gezeur aub Knipoog

M'n lievelingsras (als dat mag Haha! ) is de KWPN en de Welsh (A) de KWPN omdat je er gewoon lekker mee kan sporten en de Welsh omdat de Atjes gewoon superleuke beestjes zijn.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:07

Misselijk lekker topic
sommige argumenten kloppen echt van geen kant.
Ik vind het karakter bepalend of ik het ras leuk vind of niet.
ik vond fjorden ook niks. tot dat ik die van m'n vriendin ging rijden en die naar maanden met boksessie's vliegend over de dijk, harde galop afdaling naast de sloot voor de snelwe etc. en waar ik uiteindelijk zonder zadel over de dijk mee kan wegrijden,dat doet je mening echt diep veranderen. toen wist ik gelijk dat ik niet alle fjorden over 1 kam moet scheren
dat is wel wat vele doen in dit topic

het fjordenpaard is nog steeds niet 'mijn' ras. maar tigra vind ik gewoon super Lovers

Ik zelf ben altijd gefocused op de snelheid. en dat speel je ook wel door op je paard. na een tijdje op tigra wist ze ook wel wat mijn plannen waren en dat is zeker geen verkeerd tempo geworden.
het eigenwijze wat sommige argumenteren voor hun mening kan ik wel plaatsen. ik weet ook wel als tigra een sprint trekt en voel dat ik haar niet meer houd. maar dat boeit niet rustig blijven zitten goed kijken waar je heen gaat en dat probleem is opgelosd. is maar net hoe je het went of keert ze stoppen toch wel een keertje. relaxt blijven zitten op de kont of gewoon verlichte zit aan gaan met die banaan Vork

Je hebt gewoon een favoras die je aanspreekt en de ander wat minder. maar hoef je niet gelijk te zeggen dat die mindere geen uitstraling heeft want dat ligt het meest aan de ruiter _/-o_

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:19

Hey,

Ik hou het minst van

tinkers
andere zwaargebouwde rassen

,omdat ik meer van slanke sportpaardjes hou, KWPN...enzo. Tinkers en andere zwaargebouwde rassen zijn (MEESTAL, NIET ALTIJD!!!! Ach gut ) toch wel aan de langzame kant...

xx

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:47

jongens, zullen we dan afspreken dat je wel een lijstje samenstelt maar niet de rede erbij zet! Dat is namelijk echt niet leuk voor mensen. Ze gewoon zoiets als:
1 arabier
2 haflinger
3 Quarterhorse (dit is niet mijn lijstje hoor maar gewoon ff als voorbeeld)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:53

arabier op nummer 1? Boos! Boos! Boos!

hahaha, nee grapje hoor...had m wel door Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:06

elinax21 schreef:
arabier op nummer 1? Boos! Boos! Boos!

hahaha, nee grapje hoor...had m wel door Knipoog

hahaha haflingers vind ik de meest geweldige, die heb ik ook en ook een quarterhorse dus er klopt niets van Tong uitsteken Knipoog Clown maar je had hem door Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:08

ik heb n arabiertje Vingers aflikken en we heben verder 16 shetlanders en een shet welsh

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:16

Punkies:daar dacht ik ook aan. een lijstje zonder reden voorkomt veel gedonder Schijnheilig

FJORDCHICO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:43

jasmintjhu schreef:

nou, ik kan je 1 ding vertellen. fjorden hebben dus echt wel een hele goede en leuke uitstraling! je hebt naar de verkeerde gekeken denk!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:07

Dat bedoel ik maar fjorden zijn donders gaaf!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:50

Dat vind jij. Ik hou niet zo van fjorden, maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect voor de mensen en de paarden heb. Ik vind ze er leuk uitzien, maar ik hou meer van het sporttype.

1 Quarterhors
2 Dravers
3 tinker

Hier bedoel ik niks mee!! Dit is gewoon mijn ('persoonlijke'!!) mening!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:23

meningen verschillen godzeidank zeg! Het was toch eens niet zo.
En jij bent toch blij met jouw paard? Kan jouw nou schelen wat half bokt erover vind? Mij idg niets, veel mensen zeggen dat hafjes niet kunnen springen, laat ze het lekker zeggen, ik weet dan Rosa wel kan springen, dus. Zij missen wat dan hoor Knipoog niet aangevallen voelen als iemand jouw pony op het lijstje zet Knipoog

kellyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:38

ookal is dit ren oud discussie wil ik nog even zeggen: ik vindt
1. arabier
verder heb ik niet enne inkers zijn nie sloom dan ligt yeta an die tinker