over de "dish"van een arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:38

Ja die van Franca vindt ik weer hartikke mooi, maar wat vinden jullie van dit hoofdje?
Afbeelding

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:43

OH MY GOD!!!! Dat is dus wat ik bedoel met een extreme, lelijke en onnatuurlijke snoet. Echt NIET mooi. Dat gaat gewoon te ver.

Cheyenne als veulen...daar had ze ook meer dish dan nu.
Afbeelding
Hier al wat uitgegroeid:
Afbeelding

En dan haar broer die ik persoonlijk een erg mooi hoofdje vind hebben. Maar dat is mijn smaak.
Afbeelding

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:45

Franca, Hoe oud is Yen op 2e foto?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:46

Ik weet het niet precies, maar ik denk een maand of 8? Ik heb de foto van de fokker gehad. Lachen

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:46

Chiqa schreef:
Ja die van Franca vindt ik weer hartikke mooi, maar wat vinden jullie van dit hoofdje?
Afbeelding

Mag je zo komen brengen! Maar dan wel het liefst in merrievorm Knipoog

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:49

Ik vind dat paard zelfs een belediging voor een zeepaardje. Vooral die mond.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:00

Op deze foto lijkt de pony wel overbeet te hebben, verder is dit echt te onnatuurlijk naar mijn idee, de neusgaten lijken niet meer op de neus te passen. Dit valt bij mij onder de noemer: Misvormd hoofd.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:00

Sjuimpje schreef:
Op deze foto lijkt de pony wel overbeet te hebben, verder is dit echt te onnatuurlijk naar mijn idee, de neusgaten lijken niet meer op de neus te passen. Dit valt bij mij onder de noemer: Misvormd hoofd.

Op de eerste plaats wil ik het woord PONY niet meer horen. Een arabisch volbloed is een PAARD en géén pony. (mijn haren gaan overeind staan, en ik heb er hééél veel).
Het paardje op de foto vind ik weer prachtig. Mooi smoeltje. Geef mij er maar weer 10 van op stal ha ha ha.

Mango: dat jij ALLE veulentjes lelijk vind, vind ik een kwalijke zaak. Arabische veulentjes (de meeste) zijn juist poppetjes om te zien, totaal niet lelijk, je weet niet waar je het over hebt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:04

Afbeelding

Zucht, naar zo'n tweeling zijn wij nou op zoek..... Prachtig !!

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:06

Z'on tweeling wil ik ook wel Knipoog
Stoere foto ook!

Wie zijn het?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:19

Bij mij is alles onder de 1.60 een pony, ik heb zelf een kleine Fries staan en die wordt ook pony genoemd, ik maak gelukkig zelf nog wel uit wanneer ik de term pony in de mond neem

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:22

Dat is duidelijk, geen arabieren liefhebber.
Het is het ARABISCH VOLBLOED PAARD !!!! Nooit te oud om te leren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:24

Zo zijn er ook mensen die IJslanders paarden vinden, ik noem dat ook pony's.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:29

Net als fjorden en haflingers.
Als je een paard wilt moet je een grotere kopen.
Verder valt het me op dat Arabierenliefhebbers tot de aggressiefste paardenfreaken behoren.
Ik word er altijd een beetje bang van. Heb het idee dat ze me komen vermoorden als ik het niet met hen eens ben Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:32

horseranch"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Op de eerste plaats wil ik het woord PONY niet meer horen. Een arabisch volbloed is een PAARD en géén pony. (mijn haren gaan overeind staan, en ik heb er hééél veel).
Het paardje op de foto vind ik weer prachtig. Mooi smoeltje. Geef mij er maar weer 10 van op stal ha ha ha.

Mango: dat jij ALLE veulentjes lelijk vind, vind ik een kwalijke zaak. Arabische veulentjes (de meeste) zijn juist poppetjes om te zien, totaal niet lelijk, je weet niet waar je het over hebt.
[/quote]
Als je het over PAARDEN hebt, zou ik een beetje uitkijken met een woord als poppetje.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:38

Hè bah, vervelend als weer WPN-freaks en haflingergekken zich met de discussie gaan bemoeien.
En Billy boy, je hoeft niet bang te worden hoor, we bijten echt niet !!
Het is gewoon een FEIT dat de arabier een PAARDENRAS is nogmaals !!!
En ja, arabierenveulentjes zijn net schattige poppetjes, kleine hertjes, als het beestje maar een naam heeft. Ik kan er ook niks aan doen dat de arabier foktechnisch het best in elkaar zit, sorry !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:40

Het is nou eenmaal mijn mening dat je een paard niet als poppetje moet beschouwen. En zo briljant zijn ze foktechnisch allang niet meer hoor, niet als je meer wilt dan een paard dat een rondje door de baan showt aan de hand.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:51

Als ik poppetje zeg bedoel ik niet dat ik hem/haar in een kinderwagen stop en aankleedt als baby hoor !!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:56

Het gaat er niet om dat jij het een paardenras vind, het gaat erom hoe er gebracht wordt dat je het geen pony mag noemen... Op een forum mag je je mening geven en ik vind die (pony-)schimmel een toegetakeld smoelwerkje hebben.

Een Freak is op mij niet van toepassing, grappig dat jij juist dat woord in de mond neemt.
Waar zit er trouwens een Haflingergek?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:33

horseranch schreef:
Hè bah, vervelend als weer WPN-freaks en haflingergekken zich met de discussie gaan bemoeien.

Zijn we minderwaardig of zo dan? Dat we niet van het edele Arabierenras houden. Ik vind Arabieren leuk, maar de mensen eromheen vaak niet. Terwijl ik op een Arabierenstoeterij stage gelopen heb, waar de mensen heel normaal waren
Citaat:
En Billy boy, je hoeft niet bang te worden hoor, we bijten echt niet !!

Ten eerste ben ik geen boy, ten tweede hoef je niet zo rot-arrogant te doen. Ik had liever dat je beet als dit achterbakse gedoe Frusty
Citaat:
Het is gewoon een FEIT dat de arabier een PAARDENRAS is nogmaals !!!

What's new? KWPN-ners, Haflingers en fjorden zijn dit ook.
Arabieren en zo zijn alleen klein genoeg om bij de pony's te horen, net als Fjorden en Haflingers.
Citaat:
En ja, arabierenveulentjes zijn net schattige poppetjes, kleine hertjes, als het beestje maar een naam heeft. Ik kan er ook niks aan doen dat de arabier foktechnisch het best in elkaar zit, sorry !!!!

Dream on. Arabierenveulens zijn net zo speciaal als alle andere veulens, behalve dan dat ze een krater in hun neus hebben. Dat maakt ze voor mij niet aantrekkelijker moet ik zeggen.
En foktechnisch het beste in elkaar?
Lamenielache, hoe wil je dat bewijzen?
Volgens mij ben je doorgeschoten in je passie voor Arabieren.
Ik zal je dit vertellen: ook al zijn morgen alle Arabieren in een keer uitgestorven, dan draait de wereld nog gewoon door hoor.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:36

Ojee, dit is niet meer zo gezellig. Zullen we met zijn allen elkaar en alle paardenrassen in hun waarde laten!! Lijkt mij veel gezonder. Knipoog

groetjes van een niet-agressieve arabierenliefhebster Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:54

Goh, goh, ik ruik het slotje al......

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:58

Citaat:
Ik zal je dit vertellen: ook al zijn morgen alle Arabieren in een keer uitgestorven, dan draait de wereld nog gewoon door hoor.

Bij zulke antwoorden, kan mij het gevoel niet ontgaan, dat je deze topic bezoekt, om eens flink te gaan roeren en een niet zinnige discussie probeert uit te lokken. Ik heb maar een regeltje gequote en geef daar maar een duidelijk antwoord op:Het zou de grootste verarming zijn. Als mensen met passie over hun paarden praten, is dat een genot om aan te horen, maar als je er alleen op uit bent om te katten, kan je beter een andere topic opzoeken, waar het de bedoeling is elkaar een hak te zetten. Wij praten hier over de dish en niet denigrerend over een krater in de neus. Ik heb je profiel bekeken en heb de indruk, dat naar het Arabische volbloed niet je voorkeur uitgaat...het zij zo...Maar weet dan, dat wij er wel van genieten en een ieder naar zijn smaak. Steek gerust er iets van op, maar kraak het niet af!!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:07

Krater in een neus klinkt idd niet echt aardig..... Noem jou ook geen "roste muus" als je rood haar zou hebben, maar een "roodharige" (klinkt wat vriendelijker).
Die krater heet "dish", netjes uitspreken dus voor als je het niet zou weten.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:16

Arabsrulezz"]
[quote="Chiqa schreef:
Afbeelding

Mag je zo komen brengen! Maar dan wel het liefst in merrievorm Knipoog
[/quote]

Kom op zeg! Hardstikke mooie Arabier, Om El Extreem, niet alleen een mooi koppie, maar ook een geweldige karakter
Ik denk dat jullie hem eerst in het echt moeten zien, in real live zie je dat het heus wel meevalt. Ik vind hem in iedergeval geweldig Lachen.
Hij heeft trouwens ook "Most beautiful head" (Salon du Cheval) op zijn naam staan...

Ik vind het trouwens echt absurd dat er 17 bldz's gediscusieerd wordt over een dish van een Arabier. De één vindt een rechte kop mooi, en de ander niet. Enne...Newsflash: dish behoort tot één van de raskenmerken.