jecco_ellen schreef:Dank je.
Ik hou meer van de zwaardere types, ben zelf niet een van de lichtste dus wat grover past mij beter.
En boven de 1.50 krijg ik hoogtevrees...
Idd, gelukkig verschillen smaken want als we allemaal hetzelfde paard zouden hebben, zou er ook niks meer aan zijn he.
Ik vind een highland persoonlijk ook wel heel erg mooi ! zag er ooit 2 op een ruitertreffen en die mensen waren er ook van in de wolken, heb toen uitgebreid met hen gepraat en ook kans gehad om even met de paarden bezig te zijn, ik had toen nog niet lang mijn vorige konik verloren en had intussen een appaloosa, maar dat klikte absoluut niet en was dus erg hard terug op zoek naar een konik-look alike ... koniks waren toen niet makkelijk te vinden... nou, die highlanders, dat leken me ook erg intelligente dieren en bovendien ook sober te houden (wat ik heel erg apprecieer in een paardenras), en cool in het hoofd. De eigenaren vertelden me dat ze beresterk waren, erg lief in omgang ook met kinderen, niet koppig zoals bv een fjord dat wel kan zijn, maar wel moeilijk in de periode dat je ze moet inrijden, geen doetjes, en best wel pittig. Maar eenmaal goed ingereden en de "puberteit" voorbij, heerlijke betrouwbare paardjes .. helaas, wat ik een serieus minpunt vond: de prijs/.... toen, 10 jaar geleden denk ik, ongeveer, kostte een 3 jarige zo'n 3000 euro, onbeleerd dus. Maar verder vind ik ze super hoor...zeker de muiskleur... hoe zou dat nou komen???