Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lissie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:41

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:57

Waaaauw die is kicken zeg !! <3
Is dat je vaste paard?

Leanne, ik heb hetzelfde! M'n leven lang al gek van shires, nu sinds 2 jaar een echte eigen shire. Ook in het beleer proces, en zelf nog nooit op een shire gereden. Begin nu wel erg benieuwd te worden... ;)

suuske

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:51

Zo die marco strekt wel lekker zijn beentjes. Wel een leuk paard hoe hoog is hij?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:47

jenn0dv schreef:
Leanne, ik heb hetzelfde! M'n leven lang al gek van shires, nu sinds 2 jaar een echte eigen shire. Ook in het beleer proces, en zelf nog nooit op een shire gereden. Begin nu wel erg benieuwd te worden... ;)

:D Volgens mij is het een euforisch gevoel om voor het eerst na zo'n lange tijd op je eerste eigen paard te zitten! Je merkt het, ik doe aan gedegen voorbereiding haha :o
Al heb jij meerdere paarden toch?

Marco is idd gaaf! :wow: Ben ook wel benieuwd naar zijn afstamming? Sorry, opgegroeid met KWPN'ers, t zit er zo in gebakken :o

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:55

Haha, ja ik heb mijn pony 10 jaar geleden ook zelf beleerd dus ergens moet ik het gevoel kennen. Al is het nu natuurlijk wel iets anders. Je bent serieuzer bezig met alles wat je bereiken wil en niet meer hosseklosse lol met je knol en als beide het maar leuk hebben... Als is het met mijn pony best goed gelukt hoor, 't is een fijn beestje :)
Ab is al 4,5 jaar maar ik heb niet het idee dat ik er deze zomer al op zit hoor, wil hem eerst voor de wagen spieren en conditie laten opbouwen, maar zover zijn we zelfs nog niet.
Maar he, we hebben alle tijd. Geen haast :)

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:51

Inderdaad!
Nou moet ik wel zeggen dat ze mij op stal toch raar aankijken als ik aangeef dat ik Salvo niet op zijn derde ga inrijden en op zijn vierde ook nog niet... Misschien ga ik er met 5 jaar rustig aan eens een keer opzitten, maar de planning is om het met zes jaar pas echt te gaan rijden eigenlijk. Hij is nu op zijn anderhalf nog zo puppy, laat hem eerst maar eens lekker uitgroeien. En inderdaad een beetje spier, kracht en balans opbouwen met grondwerk (ik kan niet mennen ;) ). Maar mocht er iemand het leuk vinden, be my guest :D

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:02

Even fotootjes spammen :o :
Afbeelding
Spelen met zijn grote vriend Marnix :Y) Ze hebben een nogal ehm... innige relatie 'so to speak' :')
Afbeelding
Maar Marnix is wel de baas :D
Afbeelding

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:02

Hallo! *\o/*
Ik heb sinds december vorig jaar ook een Vlaams trekpaard!
Zijn naam is Nuno
5 jaar onbeleerd, heeft 5 jaar lang op een natuurgebied gestaan en ben nu langzaam met grondwerk elkaar een beetje aan het leren kennen!
Wat een beweging hebben vlamen zeg! Echt super! <3

Afbeelding

Afbeelding

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:18

Leanne, haha die Salvo. Nog een kleine puk maar wel al dik een kop groter dan zijn haf-vriend! Leuke foto's!

Marjolein! Leuk is Nuno, echt een uit de kluiten gewassen haf. Hoe hoog is hij?

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:20

jenn0dv schreef:
Marjolein! Leuk is Nuno, echt een uit de kluiten gewassen haf. Hoe hoog is hij?

Ja inderdaad zeg ik ook altijd!
Hij is 1.67cm
<3

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:12

Die manen van nuno :~ :~
Idd een grote haf hij is redelijk klein voor een vlaam maar wel heel leuk.

Vlaamse paarden kunnen zeker goed bewegen. En ze kunnen echt heerlijk crossen hard dat ze kunnen piejoeww hey. Gaat echt snoeihard. Heerlijk.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:18

Nuno heeft wel heel mooie manen inderdaad! Die witte neus vind ik schattig, een blaarkop noemen ze dat hier :D
Hij is ook wel knap gebouwd zeg! Weet je zijn afstamming ook toevallig?

Salvo's lange manen zijn definitief einde verhaal. Hij had staan schuren langs de tralies van de stal, en ook door het eten waren ze helemaal dun geworden. Dus nu heb ik ze op wedstrijdlengte zeg maar geknipt. Stukken beter zo! :j

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:07

Ja Nuno heeft geen papieren! Alleen gechipt en paspoort. Hij komt van een man die wat ik gehoord heb héél betrouwbaar is en daar stond Nuno om ingereden te worden. Heb niet naar de afstamming gevraagd! Ik zag hem en was meteen verliefd! :D

Leuk blaarkop nooit van gehoord! Weer wat geleerd!
Ja als ze gaan schuren hou je niks over dan moet je een keuze maken! Denk dat het wel super gaaf is met de hals/nek lijn die je dan echt goed uit laat komen! :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:49

Hallo ik wil dit topic ook graag volgen.
Ik ben op zoek na een Vlaamse / trekpaard.
Dus mocht iemand wat leuks weten.
Vanaf 3 jaar en met staart.
mag onbeleerd zijn.
ik wil er graag mee onder het zadel rijden.
en lekker in de bossen

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:08

ralphtdw schreef:
Hallo ik wil dit topic ook graag volgen.
Ik ben op zoek na een Vlaamse / trekpaard.
Dus mocht iemand wat leuks weten.
Vanaf 3 jaar en met staart.
mag onbeleerd zijn.
ik wil er graag mee onder het zadel rijden.
en lekker in de bossen

Leuk dat je interesse hebt in een Vlaam! Bij Stal Talpe staan meestal wel leuke paardjes te koop: http://staltalpe.be/index.php?option=co ... &Itemid=62
Je kunt ze ook altijd even contacteren, ze hebben ook heel goed contact met een fokker in Noord Frankrijk die ook hele goede paarden heeft. Daar ben ik destijds ook wezen kijken.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:29

Prachtig paardje staat er op die site nu, Thor! Wat een mooie man en nog een Noorse naam ook. Als ik morgen de lotto win mag hij hier komen wonen! :D

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:18

Thor is wel geen vol vlaams paard. Dat is een vlampher vlaams paard keer Belgisch trekpaard. Maar wel een leuk dier

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:31

Weten jullie wat ongeveer de prijsklasse is van deze paarden voor een 3 jarige onbeleerde.
Bekeerd mag ook.
Maar ik heb geen idee wat nou normale prijzen zijn.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:28

Voor een driejarige betaal je ongeveer €4000. Beleerd misschien iets meer, onbeleerd zul je ze niet veel vinden, omdat ze al met 14 maanden vaak worden ingespannen. Ze worden vaak pas later, rond vier jaar onder het zadel beleerd geloof ik.

SorD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:21

Hallooo,

Echt veelste lang niet online geweest..drukdruk |(

Heel wat terug te lezen denk ik zo.. Haha..

SorD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:23

Salvo is trouwens echt al groot aan het worden zeg! :0

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:11

SorD schreef:
Salvo is trouwens echt al groot aan het worden zeg! :0

:D Gelukkig wel! Hij mat eind december 1,65m... Maar hij wordt pas 25 mei twee he, dus volgens mij liggen we aardig op schema voor de 1,85m :P

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:54

Ja dan lig je idd goed op schema komt zeker nog een 10a 15 cm bij.

Onbeleerd vind je ze idd alleen of als veulen of je moet ze al particulier (bij iemand thuis) kunnen kopen.

Ik heb Qoke Onbeleerd gekocht als 2, 5 jarige.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:34

Hoe gaat het nu met Qoke suuske? Nog spatjes gehad? Hoe doet hij het onder het zadel? En hoe vaak heb je hem ongeveer onder het zadel?

Afgelopen week heb ik mezelf weer eens lekker zitten maken en zadels aan het zoeken geweest... Phoe wat staat er veel moois op internet :):)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:41

Het gaat goed met Qoke ik rij niet vaak 1x per week ongeveer 45 min. Eigenlijk steeds buiten. Weides zijn te glad. En ik wil hem niet teveel belasten. In het voorjaar wil ik naar 2x per week. Hij is heel braaf buiten kijkt bijna nergens van op. Loopt stap draf en galop. Galop is raar maar waar het geen wat hij het liefst doet. Normaal zijn Vlamingen echte draf paarden Qoke niet die gaat het liefst snoeihard in galop. Op op en afstijgen gaat perfect hij loopt oom gemakkelijk aan de teugel en over de rug.

Ik moet hem helaas wel laten opereren hij heeft een knobbeltje op zijn koker wat op een jaar tijd van kikkererwt uitgegroeid tot bobbel van 1 bij 2cm. Ik vertrouw het niet veearts zij het valt nu nog mee maar. Het mag niet groter worden, niet ontsteken, niet rood worden.
En volgens mij is het toch weer wat gegroeid dus ik ga het laten weg halen. Helaas moet hij hiervoor wel naar een kliniek. Aangezien meneer niet altijd even makkelijk (beter gezegd een enorme draak is) bij andere mensen. Dus daar ga ik volgende week voor bellen.