wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:49

_O- in die grote boze wereld is het ook heel eng!!

Gelukkig heeft mijn monster daar geen last van.... Ik ben dit weekend met rommy op pad geweest met t karretje :D Dit keer hebben we niet rustig en kalm gedaan :D We zijn in galop door t resevaart geknalt _O- Ging die bokken omdat hij een beetje blij werd... Dus ik zei nee foei rommy! Ging die nog harder :') Was echt heel stoer! Dit hebben we echt heel lang gedaan zeker 3 kwartier als een gek door dat resevaart heen en we zijn verder 2,5 uur weggeweest... Hij had het niet eens gezweet.... Maarja, het zal er wel grappig uit hebben gezien dat een ezel zo hard ging _O- T is echt 1 grote bult geweld :+

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:09

Ja eng, daar zeg je wat, hij stond er gewoon zo bij van "Nee hoor, heb ik geen zin in.". En zo'n beetje suf alle kanten op te kijken om dat vervolgens weer elke keer om te willen draaien op z'n dooie gemak. Ik denk niet dat ie wat engs gezien heeft eigenlijk, hij kent het terrein inmiddels al heel goed, we zijn maar tot aan de piste geraakt en die wandelt ie dagelijks voorbij :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 18:23

dat stilstaan ken ik ook, mijn record was 3 kwartier voor een bruggetje waar ie al 10 x overheen geweest was...... en na 3 kwartier ook weer vrolijk overheen trippelde :D :+

Nono wordt steeds dominanter: hij balkt steeds vaker en harder (kan het in het dorp helemaal horen 8-) ) en hij mest over de mest van de anderen heen, ook in het bos perst ie er een balletje mest uit als er een mesthoop van een paard ligt.
Hij begint ook raar te piepen en te bokken als Morrie in de buurt komt, Morrie was dat gisteren zat en keerde Nono ff z'n giga reet toe en gaf een bok.... Nono schrok zich te barsten.... _O- eigen schuld......

Ze zijn beide kampioen in niet raak slaan gelukkig..... _-:(

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:50

HEEEY
ik heb een schilderij gemaakt(hij is nog niet af)van een ezel :D

Afbeelding

Het is de bedoeling dat hij van geen kant klopt :+ Gemaakt voor iemands verjaardag :Y)

Morrie

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 20:37

*haha* kunstzinnig hoor! Creatieve uitspatting!

Een collega van mij was op vakantie in Kroatië vorige week en daar zijn ezels beschermde diersoorten.Hij had heel veel foto's gemaakt van velden vol met ezels,precies zulke als mijn Nono en die ezels kunnen wel met weer en wind buiten blijven.... denk dat ik Nono maar es op vakantie naar Kroatië stuur......

Ik ben HEEL erg TEGEN beesten in stallen ophokken, maar ik heb gisteren toch een box leeggeruimd en ga er morgen een hooinet ophangen, want die sukkel blijft gewoon in de zeikende regen staan en gaat echt niet onder het afdak staan :(

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:54

Heeuuhll creatief ga hem morgen afmaken _O-

Als hij t koud krijgt gaat hij wel onder t afdak hoor :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:02

hij kan zo bij de ijsberen, heeft 3 x zo lang haar als m'n paard&pony.... voor die het koud krijgt...

Hij wordt erg dominant, probeert het ook bij mij, maar ik heb m'n lesje geleerd met m'n paard jaren geleden. Verschil is wel dat de ezel weken boos blijft en het paard me meteen vergeeft en accepteert dat IK de leider ben :+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:07

Ja, je moet heel goed uitkijken dat je niet te ver gaat. Je mag hem niet 'breken' dit heb ik ook niet met rommy gedaan en die was echt mega dominant viel aan enzo :+ Dus als je optijd stopt heeft hij alleen maar duidelijkheid en wordt niet boos :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:11

ik doe helemaal niets met hem momenteel omdat ik het erg druk heb op mijn werk. Ik sta alleen niet toe dat hij m'n kleren stuk bijt, dus in mijn persoonlijke ruimte komt.
Hij is ook erg vervelend dominant tegen mijn paard, die straft het net zo af als ik,gelukkig, want het is nogal een watje.
Eind volgende week komt er een bejaard paard bij maar die is zo groot, daar kan Nono zo onderdoor lopen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:12

op Ned.1 is iemand die een ezelfarm heeft in Frankrijk, hij heeft 107 ezels! Vangt zielige gevallen op en knapt ze weer op......
Lijkt me geweldig gaaf.... als ze me ontslaan op m'n werk, ga ik zoiets doen...

BartjeHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:14

Ik heb geen ezel srry maar het lijkt me wel leuk :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:19

Dat kan ik begrijpen :D Ezels zijn geweldig!

Ik heb trouwens t schilderij af :D Zien zien zien??
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:30

gaaf zeg,aan wie ga je het schilderij geven?

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:34

Aah de mevrouw van wie het hele ezelgebeuren is :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:37

wat leuk, ze zal het vast en zeker geweldig vinden!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:25

Ik hoop t :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 20:21

vanmorgen weer een staaltje dominantie gezien van Nono:Morrie sleepte de bak en stopte om te plassen..... Nono kwam er meteen aangespeerd en toen Morrie doorliep (met de sleep erachter) en ik keek achterom, zag ik Nono over de plas van Morrie heen plassen, niet te geloven: 3 turven hoog en al zo dominant..... :+

Met wandelen liepen we achter een stuk of 10 Fjorden aan, ik had m'n handen vol om hem bij me te houden 8-) vraagt er een vrouw: wat voor beest is dat? Dus ik zeg:een ezel.... zegt die vrouw: nee dat kan niet, een ezel heeft niet zo'n kruisstreep op z'n rug _O- het moet een ander beest zijn :roll:

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:16

Hoezo een ezel heeft best veel karakter... Vordjak is kampioen in dingen niet willen :P Zo moest hij daarstraks naar stal, blijft op 3m er vandaan gewoon staan. Dus ik dacht, laat hem maar, ik ga eerst wat anders doen. Een half uur later staat ie daar gewoon nog! Met eten heb ik hem dan wel weer in de stal gekregen, met eten lukt het altijd. Maar hoe leren jullie je ezel om gewoon mee te lopen met jullie? 't Is niet dat hij bang is, maar je kan er geen 10m mee stappen of hij heeft er gewoon geen zin meer in. Kan moeilijk een emmer voer met een stok aan z'n halster bevestigen zodat ie die kan volgen natuurlijk :Y)

Heb wel eens deftige foto's kunnen maken vandaag. De paarden komen niet meer op de weides omdat ze die anders stuklopen. Dus span ik de dreef naar de stal af en kunnen ze daar wat lopen en grazen. Dat deden de paarden dan ook... Vordjak niet, die ging bergbeklimmen :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit krijg je als je hem met z'n mond van je camera af wil houden...
Afbeelding

Nadat ik ze allemaal hun avondeten gegeven had, nog even een inspectierondje langs de stallen. Vordjak lag neer, dus ik wilde kijken of ik er zo bij kon gaan zitten. Vond ie best, zolang hij maar gekriebeld wordt. Ben dan maar een stapje verder gegaan, en heb hem als zitbank gebruikt. Niet letterlijk, want het grootste deel van mijn gewicht steunde gewoon op mijn benen hoor. Liet ie gewoon toen zonder op te kijken... Dus dan maar meteen mijn rechterbeen er overheen geslagen en zo gedaan alsof ik op z'n rug zat, nog steeds met 't meeste gewicht op mijn eigen voeten natuurlijk. Vindt ie ook helemaal niets aan. Ruitermak maken wordt binnen een jaar of 3 vast een fluitje van een cent, hopelijk snapt ie tegen dan ook wat "vooruit gaan" nu precies inhoudt }>

(ps: de stal ziet er vuiler uit dan ie werkelijk was, zeker de voorkant lag nog heel erg proper. Morgen moet alles eruit omdat ze dan de stal in twee komen opdelen, dus dan wordt ie toch sowieso volledig uitgemest, maar vond het zonde om er eerder deze week al nieuw vlas in te gooien als de helft dan toch weg moet...)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo, da's handig, een ingebouwd stuur :+
Afbeelding
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 11:08

Nono is ook goed in ezelen (blijven staan) maar ik heb hem nu zo geconditioneerd, dat als ik m'n hand in m'n zak doe, dat ie weer meeloopt (snoepje). Nadeel is wel dat ie bij iedereen blijft staan die met z'n handen in z'n zakken staat :D

Deed vanmorgen de schuilstal open omdat het regende, komt ie ff langs zodat ik hoefjes kon krabben en verdween meteen daarna de wei op.... hij snapt het nog steeds niet.

Aan de hoefjes kan ik goed zien wanneer ie bij mij is gekomen:er zit een rand bovenaan,dat werkt dus net zoals bij paarden: verandering van levensomstandigheden zie je in de hoeven terug. Hij geeft er nu 3 zonder problemen, rechtsvoor, het probleemhoefje, wil ie nog niet echt,dan loopt ie weg.(vastzetten doe ik niet aan bij mijn dieren)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:46

Door mijn enorm liefde voor ezeltjes, ben ik begonnen met beeldjes, postkaarten, foto's te verzamelen van deze lievelingen.
Dit jaar was ik naar gewoonte in mijn favoriet dorp op Rhodos, in de nabijheid twee lieve ezels, de oude vrouw gaat elke dag met haar ezeltjes naar het land, de kleinste voor het land, de grootste voor de zakken met hout enz....
Op een morgen zag ik de grootste wandelen op straat, twee kleine jongens die hem niet konden dwingen.
Ik naar beneden, nam het touw over, staan steeds gebonden aan één voet, en kom daar ging ik met hem wandelen, trachte hem met zachte stem op de weide te krijgen, maar hij had lange oren maar geen oren naar mijn praatjes.
Met een komkommer en veel geduld heb ik hem kunnen vastzetten op wat dorre grond (zij noemen het weide)
Vroeg zijn naam Yannis, vertelde de twee kleine gasten, het is te heet, hij moet elke dag fris water hebben. Tot mijn grote verbazing hebben ze dezelfde dag de grond netjes gemaakt, alle rommel weg, elke dag kreeg hij een emmer fris water, elke dag gingen ze hem gezelschap houden, één ding heb ik dit jaar gekregen, de liefde van Yannis en zijn twee vriendjes.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 21:42

ernstig tegen mijn principes in heb ik een box open gezet, bodembedekking is 2e hands rubbertegels, die ik kon scoren bij de buren (tuindersbedrijf).

Het is zulk noodweer dat Nono wel binnen MOET en nu maar hopen dat ie dat ook kan, want de deur staat wel open

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:50

Heey,
ooo rommy wou ook nooit meelopen :') Hij deed het er later gewoon om(hij vindt meewerken net zo leuk als tegenwerken) dus heb ik een keer een tikje met een zweepje tegen zijn ezelbilletjes gedaan... Eigenlijk alleen op zijn kont gelegt... en vervolgens ging die hard vooruuut... Normaal doe ik hem vooruit drukken als hij echt niet wilt _O- Maarja....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:55

Hahaha zie het zo voor me.... Jij met een enorme donkere wolk boven je hoofd die stal in elkaar zet _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 22:08

die stal stond er al, maar er moest een hooinet in en die rubbertegels en het Himalayablok en meneer z'n speeltjes (pionnen) *zucht* 't is ook echt zo'n kleuter.....

Hij heeft beloofd niet in de stal te poepen/piesen, dat zullen we morgen vroeg zien

Als ik Nono's billen aantik,blijft ie juist staan! Hij kickt er enorm op als ik z'n billen aanraak.... dat is echt z'n kriebelplekje.....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:11

_O- oke, leuk he die ezels :D

Hihi hij kickt op een zweepje.... Rommy gelukkig niet _O-