kiekje.be schreef:daffie1986 schreef:Geen renpaarden dus, of noemen ze in België de dravers ook renpaarden? Maar goed dan dat de eigenaar in zag dat het niet goed ging en de merrie met 18 maanden aan jou gegeven heeft.
Waarom zou een draver geen renpaard zijn? Alles wat in wedrennen loopt, is een renpaardEr wordt nogal eens neerbuigend gedaan tegenover dravers maar voor mij zijn dat net zo goed renpaarden.
Ik ben in elk geval blij dat Mia nooit heeft moeten rennen. Ik zou persoonlijk ook nogal weigerachtig staan tegenover een AT die in de wedrennen heeft gelopen - galop of draf, 't maakt weinig verschil: ik zie niet graag wat daar gebeurt ... die paarden worden véél te jong al gebruikt voor zo'n grote inspanningen, met massa's kwetsuren als gevolg. Zo'n paard is op z'n 6de meestal al versleten, terwijl hij/zij dan eigenlijk pas aan zijn leven zou moeten beginnen
Hier in nederland is een renpaard een paard dat galloppeert met een jockey op zijn rug en een draver is een paard dat alleen maar mag draven voor een karretje of in de monté koers met een jocky erop. Hier wordt dus verschil gemaakt tussen renpaarden en dravers. Plus dat het ras gewoon dravers is in nederland en veel meer landen. Bedoelde het niet negatief of neerbuigend hoor.
Ik heb renpaarden getraind en weet dus precies wat er in de trainingen gebeurt, wat daar gebeurt weet ik niet maar ik zou rustig een engels of arabisch volbloed durfen te kopen die van de renbaan afkomt. Toevallig een arabiertje die wij in het verleden in de training gehad hebben is nu 17 en er wordt door de huidige eigenaar nog mee gesprongen, geen wedstrijden.