Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:48

kiekje.be schreef:
daffie1986 schreef:
Geen renpaarden dus, of noemen ze in België de dravers ook renpaarden? Maar goed dan dat de eigenaar in zag dat het niet goed ging en de merrie met 18 maanden aan jou gegeven heeft.

Waarom zou een draver geen renpaard zijn? Alles wat in wedrennen loopt, is een renpaard :) Er wordt nogal eens neerbuigend gedaan tegenover dravers maar voor mij zijn dat net zo goed renpaarden.

Ik ben in elk geval blij dat Mia nooit heeft moeten rennen. Ik zou persoonlijk ook nogal weigerachtig staan tegenover een AT die in de wedrennen heeft gelopen - galop of draf, 't maakt weinig verschil: ik zie niet graag wat daar gebeurt ... die paarden worden véél te jong al gebruikt voor zo'n grote inspanningen, met massa's kwetsuren als gevolg. Zo'n paard is op z'n 6de meestal al versleten, terwijl hij/zij dan eigenlijk pas aan zijn leven zou moeten beginnen :(

Hier in nederland is een renpaard een paard dat galloppeert met een jockey op zijn rug en een draver is een paard dat alleen maar mag draven voor een karretje of in de monté koers met een jocky erop. Hier wordt dus verschil gemaakt tussen renpaarden en dravers. Plus dat het ras gewoon dravers is in nederland en veel meer landen. Bedoelde het niet negatief of neerbuigend hoor.

Ik heb renpaarden getraind en weet dus precies wat er in de trainingen gebeurt, wat daar gebeurt weet ik niet maar ik zou rustig een engels of arabisch volbloed durfen te kopen die van de renbaan afkomt. Toevallig een arabiertje die wij in het verleden in de training gehad hebben is nu 17 en er wordt door de huidige eigenaar nog mee gesprongen, geen wedstrijden.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:53

Als toevoeging op je laatste commentaar JoSav: Akhal-Teke Est http://www.akhalteke.ee/heeft ook een waslijst mooie paarden voor een zeer redelijke prijs, vooral ruin Kesgin (nog in groei maar nu al 1.60 of hoger (interessant voor de langere nederlander ;) ) is zeer redelijk geprijst (€2000,= dacht ik).
Wou dat ik tijd en plek had voor een merrie plus veulen, dan zou ik voor Sayathkanum gaan... daar heb ik al zolang een oogje op ondanks haar respectabele leeftijd en dan ook nog drachtig van Serdarjan :wow: . En ze is eindelijk betaalbaar, snif...

JoSav

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 12:44

Wauw ja Sayatkhanum... als ik nu toch het geld had kwam die stoeterij er vandaag nog. :+

Idd, ook AT EST heeft ook paarden voor een heel eerlijke prijs te koop. Ze zijn bovendien heel behulpzaam met het regelen van vervoer en hebben de combinatie grote maten en gouden kleurtjes. Wat dat betreft fokken ze dus heel commercieel, maar voor de lange Nederlander erg geschikt (en de liefhebber van mooie kleurtjes). Zitten leuke, allround paarden tussen. Voor de fok zijn vooral de oudere merries interessant zoals idd Sayatkhanum. Serdarjan een van de beste Sere hengsten in Europa die nog 'intact' is. Ik ben zeer benieuwd naar zijn nakomelingen.

Wat betreft de meeting: in principe is er veel mogelijk. Dus als iedereen zijn of haar agenda pakt en neerzet wanneer zij wel of absoluut niet kunnen (kan via PB) dan stel ik een lijst van mogelijke data vast en geef ik die door zodat we wat kunnen afspreken. De kanttekening is dat de ruiter in kwestie vrijwel uitsluitend Russisch spreekt, maar dat mag de pret niet drukken. :)

Voor de liefhebber staat ook een leuke hengst van 3 jaar te koop in Duitsland. 1.64 groot en nog in de groei, voskleurig en met interessante bloedvoering. VP 7.000 euro.

Het moge duidelijk zijn dat ik het momenteel druk heb, maar ik zal mijn best doen zsm een aantal geschikte data te prikken.

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:14

JoSav schreef:
Wat betreft de meeting: in principe is er veel mogelijk. Dus als iedereen zijn of haar agenda pakt en neerzet wanneer zij wel of absoluut niet kunnen (kan via PB) dan stel ik een lijst van mogelijke data vast en geef ik die door zodat we wat kunnen afspreken. De kanttekening is dat de ruiter in kwestie vrijwel uitsluitend Russisch spreekt, maar dat mag de pret niet drukken. :)

Is het niet makkelijk eerst bij de ruiter te checken wanneer iets kan? :) Over welke tijdspannen spreken we trouwens, nu tot... wanneer?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 13:37

@kiekje: Dat is inderdaad zo en je mag er vanuit gaan dat dit ook gebeurd is. Ik heb geen data doorgekregen wanneer hij absoluut niet zou kunnen. Het is mijn intentie een aantal geschikte data voor te leggen en hij zal dan aangeven welke data voor hem het fijnst passen. Hij heeft aangegeven geen voorkeuren te hebben en ook weekenden of doordeweeks maakt hem weinig uit omdat deze voor hem zo lang hij hier is vrijwel hetzelfde uitzien. Het gaat om de maanden augustus en september. Als ik geen data doorkrijg die absoluut wel of niet passen lijkt me deze aanpak gewoon het beste. Mocht je een betere insteek weten dan mag je dat zeker in het topic of per PB melden. Ik was er zelf ook niet van uitgegaan dat hij alles best zou vinden, hoor. :) :)

Als ik veel data per PB doorkrijg en er meer dan vijf of 10 data zouden kunnen passen hoor ik van hem vanzelf welke hij het fijnst vindt of dat hem dat alsnog niks uitmaakt. Toch?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:42

Beste TS ik ben ook totaal niet gecharmeerd van het Akhal teke ras.
Het zijn gewoon paarden, die mijn interesse niet hebben. Puur een kwestie van smaak.
Wanneer, zoals hier in de buurt gebeurd, een Akhal Teke gekruisd wordt met het kwpn, dan vind ik ze vaak een heel stuk mooier!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:19

Heb even in jouw profiel gekeken, maar ook jouw Akhal Teke, sorry, maar daar ben ik ook niet van gecharmeerd.
Wel heeft ze een mooi luxe hoofd en dat vind ik wel mooi, omdat die een sprekend hoofd heeft, maar dat heeft niets met perse dit ras te maken, die hoofden heb je in ´alle´ rassen.
Het is echt smaak, maar voor mij dus geen Akhal Teke.

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:30

JoSav schreef:
Als ik veel data per PB doorkrijg en er meer dan vijf of 10 data zouden kunnen passen hoor ik van hem vanzelf welke hij het fijnst vindt of dat hem dat alsnog niks uitmaakt. Toch?

Ja tuurlijk! Ik ga er van uit dat ze na Ising terug vertrekken? Of komen ze dan terug naar NL?
Ik heb je enkele data doorgestuurd in PB!

Quarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:35

JoSav: weet jij iets van die 9 jarige Achal teke palomino hengst die op dit moment op Bokt te koop aangeboden wordt door bokker San72. Helaas geen foto's maar wist echt niet wat ik zag!
Heb je trouwens een paar data gepb't voor de meeting!

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:30

ik vind ze heel mooi, maar niet mijn type paard hihi :p maar dat komt meer door de tak sport

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:51

Sorry dat ik zo inval in dit topic.
Ik ben erg gecharmeerd van AT's. Maar ik durf er "niet aan" ;-)

AT-eigenaren... hoe is jullie ervaring met de hoeven van een AT?
De 4 die ik persoonlijk heb gekend nml, hadden vrij slechte hoeven. Zo slecht zelfs, dat een sportcarriere uitgesloten was.

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:57

De hoeven zorgden hier voor enige twijfel gezien Grappa 4 witte voeten heeft, en mijn ervaring met witte voeten slecht is (Karat heeft er 2 en dat is gegarandeerd mok... en ze zijn ook duidelijk minder hard).
Grappa haar voeten lijken me wél hard en groeien goed, maar ik heb ze nog geen winter hier gehad dus mijn ervaring is eerder beperkt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 23:02

Onvoorstelbaar hoe hard de zomer is gegaan! Ik heb het nog altijd erg druk, veel regelwerk, deadlines... de tijd ontglipt me een beetje. Ook blijkt de interesse voor een AT meeting in Apeldoorn erg beperkt; ik heb maar van twee mensen data doorgekregen. Dan wordt het lastig. Of gewoon een onwijs kleine meeting, is mij ook goed natuurlijk.

Augustus zal mogelijk niet meer lukken, maar zoals gezegd een weekend hoeft geen probleem te zijn dus een zaterdag in september moet ook kunnen. Of ze voor Gut Ising vertrekken weet ik niet, dus dat zal ik even navragen. Voor diegenen die niet hebben meegekregen wat er in Gut Ising is: daar wordt komende maand een Europese AT keuring gehouden.

Ik ben dus stiekem toch bang dat het niks gaat worden... ik zal dan in elk geval de data die nu nog over zijn doorgeven. Het is jammer dat ik het niet gered heb het binnen de vakantieperiode te regelen en ook nu heb ik het razenddruk en geen eigen vervoer beh. in het weekend. Lastig dus. Maar, ik zal mijn best doen: ik roep geïnteresseerden dus op om vooral data voor de komende tijd (deze week en daarop volgende drie weken) door te geven, dan kan ik daar alsnog proberen rekening mee te houden.

Voor diegenen die dan op eigen houtje willen gaan: je mag me PBen voor contactinformatie. De ruiter spreekt vrijwel uitsluitend Russisch, maar er is een tussenpersoon die Nederlands begrijpt en Engels spreekt en regelmatig contact met hem heeft.

Over de Teke die te koop wordt aangeboden op bokt: zo los uit mijn hoofd weet ik niet welk paard dit is. Het zal om een ruin gaan? Ik moet toegeven dat ik me wat minder heb verdiept in de ruinen hier in Europa, simpelweg omdat deze voor de fokkerij sowieso 'verloren' zijn - en voor mij als merrie-eigenaar dan sowieso afvallen - wat ik soms echt vreselijk vind, waardoor ik me voor ruinen inmiddels een beetje ben begonnen af te sluiten als je ziet welke geweldig gave paarden soms geruind zijn. Ik zou even in mijn lijsten kunnen spitten welk paard dit is...

Dan over hoeven van Teke...
Zwakke zolen en zwakke hoefwanden komen helaas voor. Ik ken verhalen van Teke met goede hoeven en Teke met slechte hoeven, die slechte hoeven hadden om uiteenlopende redenen (niet alleen erfelijke problemen). De zwakke zolen en zwakke hoefwanden zijn trouwens uitsluitend een erfenis van Engelse Volbloeden. Niet om de EV af te vallen, maar bij de Turkoman kwamen dergelijke problemen simpelweg niet voor. Zwakke paarden gingen namelijk dood (als je weet hoe de bodem in het oorspronkelijke leefgebied is weet je genoeg) dus eventuele problemen werden op die manier uit de genenpoel geweerd.
Een traditionele, oorspronkelijke Teke heeft kleine (soms enigszins steile), keiharde hoeven.

Dan specifiek over de hoeven van de onze... Onze AT heeft kleine, keiharde hoeven; ik stap minimaal 4 à 5 keer per week minstens een half uur met haar over het harde, 1 keer per week anderhalf uur (incl draf). Ze geeft zelf aan dat ze erg graag wil draven over asfalt (wordt ontzettend voorwaarts) en dit sta ik dus 1 keer per week toe.
Ze staat zonder ijzers en loopt absoluut niet gevoelig over moeilijk terrein met veel losse steentjes e.d.
In de opfok (voor ik dus met haar op stap ging) was het vooral opvallend dat de kuddegenoten vaak al scheuren en brokkelende hoeven kregen maar de onze zag eruit alsof ze gisteren nog bij de hoefsmid was geweest. Prima hoeven dus.

Wat mij is opgevallen is dat de zwakke zolen en andere hoefproblemen (bijv. overhoef) vaker lijken voor te komen bij bepaalde afstammingen en bij bepaalde paarden met een verleden op de baan. De meest ernstige gevallen zijn vaak de paarden die zonder enige belasting al met kneuzingen te maken hebben of al met 2 jaar op ijzers stonden ivm rensport of circuswerk. Dergelijke extreme problemen zijn redelijk zeldzaam, en (waarschijnlijk) uitsluitend aan EV inbreng te wijten.
Bij het kiezen van een Teke (voor endurance) is het dus zaak goed op oorspronkelijke, traditionele kwaliteiten te letten en een Teke te kiezen die gewoon goed gefokt is - en daarbij moet je niet zomaar afgaan op de mooie (blauwe) ogen van de verkoper/fokker of zelfs niet van een keuringsrapport van het stamboek (wat effectief gerund wordt door 1 persoon) De onze is bijv. vrij modern gefokt (tov traditionele fok), maar beschikt over veel oorspronkelijke kwaliteiten als harde, goede hoeven, niet extreem langgelijnd, fijn karakter, vlakke gangen, enz.
Je moet dus goed letten op de afstamming en vooral op het paard zelf en op de ouderdieren. Ook is het belangrijk dat de paarden van jongs af aan (uiteraard) regelmatig door een hoefsmid zijn bekapt. Sommige Teke hebben nl. neiging naar bokhoef. Ik heb er zelfs eens een uit Turkmenistan gezien met 4 (!) bokhoeven. Ongelijke voorvoeten komt ook voor. Dat zijn allemaal zaken om voor op te passen en om die reden is het aan te raden bij het zoeken naar een Teke advies in te winnen van een kenner - van paarden/hoeven in het algemeen en van Teke. Dat is sowieso voor iedereen aan te raden die erover nadenkt in een ras te stappen dat voor hen redelijk nieuw is. Er zijn nu eenmaal valkuilen, ook binnen een gezonde populatie. En ik heb gemerkt in mijn onderzoek naar Oosterse paardenrassen dat veel paardenhandboeken je reinste nonsens verkondigen over bepaalde rassen - daar kun je dus ook vaak niet van op aan. En in NL worden veel partbreds (met soms wel meer dan 50% EV) door de eigenaar als (volbloed) AT bestempeld, wat dus ook al leidt tot een vertekend beeld over de populatie hier. Dat maakt het er dus allemaal niet overzichtelijker van en dan is het begrijpelijk dat veel mensen die gecharmeerd zijn van de AT door dat gebrek aan duidelijkheid toch niet durven om aan een Teke te beginnen. Want als je niet goed kunt uitzoeken waar je nu precies aan begint... :)

Bijkomend probleem is dat er veel geslotenheid heerst in de AT wereld en veel fokkers minder kennis hebben dan ze zelf denken/vinden. Bij een Teke is het ook zaak rekening te houden met conformationele afwijkingen tov andere paardenrassen en warmbloeden. Lichte koehakkigheid en lichte sabelbenigheid zijn bij traditionele Teke nl. eerder een voordeel geweest voor hun soepelheid en beweging over lange afstanden (over moeilijk terrein) en zijn om die reden bij een endurance-Teke niet zozeer ongewenst (maar bij een correct dressuurpaard misschien minder gewild). Er zijn een aantal zaken waar je als leek niet zomaar inzicht in kunt krijgen bij dit ras, deels door de geslotenheid en doordat het grootste deel van de informatie uitsluitend in het Russisch verkrijgbaar is.

Weet je de afstamming van de Teke waarmee jij in aanraking bent gekomen, scoxxx? Dan kan ik je misschien specifiek wat meer vertellen. :) Kan via PB.
Er zijn gelukkig ook een boel Teke die als sport- of trailhorse zonder problemen zonder ijzers worden uitgebracht. Ik heb verder ook absoluut niet de indruk dat de mijne qua hoefkwaliteit een uitzondering is. :) :) En als je ziet hoe Teke in het gebied van herkomst vaak gehouden worden: een paard met zwakke hoeven redt het daar gewoon niet, want die staat binnen de kortste keren op 3 benen.

Goed, weer een heel verhaal. Ik zal ook even de PBs beantwoorden. Heb je vanavond nog geen PB in je inbox terug, dan ben ik je vergeten. Schroom dan niet me daar ff op te attenderen. Druk, druk, druk, he? :o

urgalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 00:15

Ik vind het erg mooie paarden, vooral hun kleur! <3

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:22

JoSav schreef:
Dan over hoeven van Teke...
Zwakke zolen en zwakke hoefwanden komen helaas voor. Ik ken verhalen van Teke met goede hoeven en Teke met slechte hoeven, die slechte hoeven hadden om uiteenlopende redenen (niet alleen erfelijke problemen). De zwakke zolen en zwakke hoefwanden zijn trouwens uitsluitend een erfenis van Engelse Volbloeden. Niet om de EV af te vallen, maar bij de Turkoman kwamen dergelijke problemen simpelweg niet voor. Zwakke paarden gingen namelijk dood (als je weet hoe de bodem in het oorspronkelijke leefgebied is weet je genoeg) dus eventuele problemen werden op die manier uit de genenpoel geweerd.
Een traditionele, oorspronkelijke Teke heeft kleine (soms enigszins steile), keiharde hoeven.

Dan specifiek over de hoeven van de onze... Onze AT heeft kleine, keiharde hoeven; ik stap minimaal 4 à 5 keer per week minstens een half uur met haar over het harde, 1 keer per week anderhalf uur (incl draf). Ze geeft zelf aan dat ze erg graag wil draven over asfalt (wordt ontzettend voorwaarts) en dit sta ik dus 1 keer per week toe.
Ze staat zonder ijzers en loopt absoluut niet gevoelig over moeilijk terrein met veel losse steentjes e.d.
In de opfok (voor ik dus met haar op stap ging) was het vooral opvallend dat de kuddegenoten vaak al scheuren en brokkelende hoeven kregen maar de onze zag eruit alsof ze gisteren nog bij de hoefsmid was geweest. Prima hoeven dus.

Die van mij heeft dan wel enigszins platte zolen, maar staat al 9 jaar zonder ijzers en heeft supersterke hoefwanden. Hij loopt ook heel graag op asfalt, liever dan in de berm. En ik kreeg laatst nog een compliment over zijn hoeven (zonder scheuren en zagen eruit alsof hij net bij de hoefsmid was geweest. Dat was echter alweer een maand daarvoor). Dat was tegen het eind van het extreem droge voorjaar, toen de meeste paarden vanwege de droogte wat mindere hoeven hadden.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:51

Ik val ook even in dit topic..

Nog nooit echt zo'n paard in het echt gezien..
Maar ik denk dat je er van moet houden je vind het mooi of niet..
Dat is bij mij zo ik ben niet gek van Tinkers en bepaalde iel gebouwde friezen..
Denk dat dat smaak is voor ieder voorzich!

Ik vind zo'n paard wat je heb wel wat hebben het is weer eens wat anders.. Maar of ik er zelf voor zal kiezen dat weet ik niet zo snel.. hou wel van apart ik heb zelf een bonte het is weer eens wat anders zeg maar haha..

jadisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:57

elk paard is mooi op zijn eigen manier :j

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:58

Als er heel veel mensen zijn die de AT niet mooi vinden, blijft er meer voor ons over.

Voorlopig hoef ik er niet aan, maar als ik ook ooit een nieuw paardje moet, zalik er toch eens ernstig over denken. Maar dan moet het karakter van dat paard wel bij mij passen natuurlijk. Ik zou dan wel een ouder paard een fijne oude dag geven, alleen om wat mee te stappen of zo. En lekker buiten...

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:27

JoSav schreef:
Ook blijkt de interesse voor een AT meeting in Apeldoorn erg beperkt; ik heb maar van twee mensen data doorgekregen. Dan wordt het lastig. Of gewoon een onwijs kleine meeting, is mij ook goed natuurlijk.

Dit gaat niet meer door veronderstel ik...? Spijtig, dan komen er eens toppaarden in de buurt en is haast niemand geinteresseerd?

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:33

zippora schreef:
Die van mij heeft dan wel enigszins platte zolen, maar staat al 9 jaar zonder ijzers en heeft supersterke hoefwanden. Hij loopt ook heel graag op asfalt, liever dan in de berm. En ik kreeg laatst nog een compliment over zijn hoeven (zonder scheuren en zagen eruit alsof hij net bij de hoefsmid was geweest. Dat was echter alweer een maand daarvoor). Dat was tegen het eind van het extreem droge voorjaar, toen de meeste paarden vanwege de droogte wat mindere hoeven hadden.

Ik geloof dat de voeten van Grappa ook wel sterk zullen zijn, ze werd in juli vanvoor bekapt en die hoeven zien er nog steeds perfect uit. Achteraan blijft oefenen, spijtig dat de fokker daar weinig aandacht aan heeft geschonken, voetje leren geven doe je zo vroeg mogelijk... Grappa was al een jaar oud en kan dus al gemeen uihalen mocht ze dat willen. Acher vond ze ook echt eng, nu gaat het al veel beter maar voor de smid is ze nog steeds niet klaar. Ik hoopvolgende maand zodat ze vers bekapt de winter in kan.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:11

Ik ben nog steeds erg druk. Een meeting zal er dan ook niet meer van komen.

Video van Makka:
http://www.facebook.com/video/video.php ... 2079938396
Dit paard is 7.

Video van Oyun:
http://www.facebook.com/video/video.php ... 3709938233
Denk erom dat dit paard pas sinds deze zomer in dressuurtraining is en pas 4 jaar is.

Ik blijf erbij dat dit idd zeker een kwestie van smaak is, maar zolang het een zeer duidelijke functie dient zal ik een paard niet zo snel lelijk noemen, omdat een bepaalde bouw bij een bepaald gebruiksdoel hoort. Dan is het ook een kwestie van een ras in de waarde laten. Tekes zijn heel getalenteerde sportpaarden, maar blinken het beste uit bij een hechte samenwerking met hun mens. De kudde is leuk en aardig en werken voor hun mens doen ze graag, maar ze willen er ook wat voor terug (en dan bedoel ik dus niet zomaar lekker op de wei...)

jamiroquai: ik denk zeker dat je een Teke zult kunnen vinden die in je straatje past. Mijn merrie vindt het niet leuk als ik een dag niet kom, maar is dan niet meteen opstandig, eerder extreem werkwillig (je zou bijna gaan denken dat zij denkt dat ze iets fout heeft gedaan waardoor ik een dag heb overgeslagen). Het is wel duidelijk een ras met een uitgesproken eigen mening en die een partnerschap verwachten. De Russen zeggen dat je een Teke niet kunt temmen, maar wel vrienden met hem kunt worden. Zo zit dit paardenras in elkaar. En Russen zijn over het algemeen heel nuchter in hun omgang met paarden, dus er zit zeker waarheid in die uitspraak.

Kiekje, ik ben ook erg verbaasd dat de interesse zo beperkt was. Dit was namelijk een unieke kans om paarden te zien die anders nooit Rusland zouden verlaten (of je zou al zo'n enorme zak geld moeten neerleggen; denk aan een bedrag met 5 of 6 nullen). Het is niet anders. Het verbaast me wel, want zo ver weg is Apeldoorn nu ook weer niet (en Moskou wel).

Iedereen blijft uiteraard welkom vragen in dit topic te plaatsen of via PB te sturen, of ons op te zoeken in de HK.
Voor wie erover nadenkt een Teke aan te schaffen mag mij ook een PB sturen voor informatie, pedigree analyses of advies. Er staan diverse leuke Teke te koop. En wie denkt dat er geen Teke in grote maten zijn, de grootste geregistreerde hengst was 1 van naar verluid 1.82 (al is dat uiteraard een zeldzaamheid). Momenteel staan er diverse te koop van 165+ en verkijk je ook zeker niet op het idee dat ze rank zouden zijn, want ze hebben flinke schouders en de mijne past ook bepaald geen smalle boommaat is inmiddels gebleken. Ik krijg nog regelmatig te horen "wauw, is dat een volle AT? Ik dacht dat ze veel slanker waren!" :) Ze zien het dan naar eigen zeggen wel weer aan de lange, slanke hals, maar het is dan ook een ongetrainde merrie. Een getraind endurancepaard heeft doorgaans ook bepaald geen dressuurpaardhals. :) :) Een Teke in dressuurtraining ziet er ook weer heel anders uit.

Ik wil trouwens best weer eens een fotobommetje plaatsen, voor de geïnteresseerden. ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:28

BOMMETJE!!!
BOMMETJE!!!
BOMMETJE!!!

Voorlopig houd ik het bij mijn trouwe Bowie! Over een jaar of 10, als hij met pensioen gaat, neem ik contact met je op....

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 00:33

De eerste beelden van Gut Ising, waar afgelopen weekend een grote AT keuring werd gehouden.

Vierjarige merries. Wij waren er niet bij met de onze.

O.a. hengst Oglan (Khutor x Oprava v. Pudok) onder zadel.

Meer foto's en video's volgen evt. nog voor de liefhebber. Ik heb nu geen tijd en veel moet nog online gezet worden.

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:08

Oh ben je toch naar Ising geweest? Staan de resultaten daarvan ergens online? Ik ben wel benieuwd!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:57

Mooi filmpje.

Toch vind ik ze het mooist als ze echt als AT geshowd worden, zoals op verkoopfoto's of in de demo's in verre landen. Op de een of andere manier komen ze dan nog beter tot hun recht. Weet niet waarom. Mischien omdat de giraffenekken dan beter tot hun recht komen of zo.....