Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 21:31

Zijn jullie ook naar voetbal aan het kijken? Ik luister naar de radio, dus kan lekker computeren tussendoor.

Inmiddels staan de foto's van de crossdag op de site: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... li2010.htm
Het zijn weer 7 pagina's crossplezier!

De volgende crossdag is op 17 oktober en we proberen nog een avondsessie in te lassen in augustus. Mogen er nog mensen aan het crossen willen snuffelen: ik hoor het graag!

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:08

denk dat mijn bijrijdstertje het super leuk zou vinden. Alleen staan bo niet ingeschreven bij het nederlandse connemara stamboek. Ben trouwens ook voetbal aan het kijken maar vind het echt geen leuke wedstrijd

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 22:23

rugby schreef:
denk dat mijn bijrijdstertje het super leuk zou vinden. Alleen staan bo niet ingeschreven bij het nederlandse connemara stamboek. Ben trouwens ook voetbal aan het kijken maar vind het echt geen leuke wedstrijd

Ik vind het wel ernstig spannend hoor.

Als je de afstamming van Bo laat weten, dan kijken we gewoon of ze Connemara genoeg is om mee te doen aan de crossdag. Er doen er nog een paar mee die bij een ander stamboek ingeschreven staan.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:29

haha, nou ik vreet me nagels op hier :+

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:36

ze is wel 100% connemara, ze is geïmporteerd uit ierland, heeft ook papieren maar heb haar eigenlijk nooit hier ingeschreven. Weet eerlijk gezegd ook niet hoe dat in z'n werk gaat. Als ik van de week d'r paspoort haal ook gelijk ff d'r papieren opzoeken en wie d'r ouders zijn. Heb mij er nooit echt mee bezig gehouden.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 23:05

Helaas -O- . Geen wereldkampioen............

@Rugby: als je een keer mee doet met crossen, dan kunnen we het meteen over eventueel overschrijven of andere stamboekdingen hebben 8-) . Voor de crossles hoeft ze in ieder geval niet bij ons stamboek ingeschreven te zijn, dus je bent van harte welkom!!

rugby

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:10

dan zou ik wel heel graag wat meer info willen over ff cross les.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 23:54

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:17

dat had ik gelezen inderdaad. Maar er is geen minimum leeftijd of niveau?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 11:21

rugby schreef:

Nee. We kijken gewoon met gezond verstand naar wie zich opgeeft en ik neem aan dat de mensen ook gezond verstand gebruiken bij het opgeven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:13

Inderdaad, geen wereldkampioen... Maargoed, we gaan gewoon voor de revange over 2 jaar van het EK toch?!! :D

Gave foto's weer Inez... Alleen die stippel, da's toch geen connemara? Wel leuk ineens zo'n Pipi Langkouspony ertussen hahah ;)! Was zeker wel bloedje heet?
Baal nog steeds als een stekker dat ik niet kon, maargoed.. Het was vast niet de laatste! Zag de mail voorbij komen van het weekend, zal er van de week is goed voor gaan zitten, al vrees ik dat ik het toch moet gaan uitstellen naar 2011.

Mooie foto's Rugby, op de vorige pagina! Alleen zooooo zonde dat ze geen invulflitsje heeft gebruikt, dan waren ze net wat spetterender geweest! Welke ga je uitvergroot ophangen ;)??

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:37

Leliaardje schreef:
De volgende crossdag is op 17 oktober en we proberen nog een avondsessie in te lassen in augustus. Mogen er nog mensen aan het crossen willen snuffelen: ik hoor het graag!

ik en Abel zouden graag een keertje meedoen :D ik weet alleen niet of ik 17 oktober kan en mag, maar ik zal het zo snel mogelijk laten weten! waar is het trouwens ergens?

mag je trouwens zelf kiezen of je een sprong wel of niet doet? bij wat hogere sprongen word Abel soms zó enthousiast dat ik hem bijna niet meer kan houden :+ (bij wat lagere sprongetjes is dat trouwens ook weleens.. maar dan heb ik hem meestal wat sneller weer teruggenomen..)

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:51

Leliaardje schreef:
rugby schreef:

Nee. We kijken gewoon met gezond verstand naar wie zich opgeeft en ik neem aan dat de mensen ook gezond verstand gebruiken bij het opgeven.

Eens. Ging er mij om dat ze pas 14 is en totaal geen cross ervaring heeft. Ook weinig spring ervaring. Maar weet zeker dat bo het helemaal geweldig zal vinden

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:54

yv moet eerlijk zeggen dat ik nog niet weet welke ik wil uit vergroten. Heb je een tip?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 20:33

@ Yv: de stippel was inderdaad geen Connemara :+ . Even een klein illegaaltje tussendoor ;) . Ze vond het overigens wel heel erg leuk!

@p_a: Rob hamert altijd erg op controle en rustig aan doen, dus hij zal vast zijn best doen om Abels enthousiasme in toom te (laten) houden. Elke groep begint sowieso heel laag en dan kijkt Rob welk niveau de groep aan kan. Ik probeer zoveel mogelijk groepen samen te stellen van gelijk niveau, maar dat lukt niet altijd. De ene pony pakt het ook makkelijker aan dan de ander.
Op zich doe je gewoon met de groep mee, maar als je iets niet durft, mag je dat gewoon zeggen en dan sla je even een stukje over.

@Rugby: Ik dacht even dat Bo 14 was en dat je dat te jong vond, maar het gaat zeker om je bijrijdster? Er hebben meisjes van 12 (of zelfs 11, maar dat weet ik niet zeker) mee gedaan en dat ging ook leuk. Crosservaring hoef je niet te hebben, er zijn zat lage boompies om het op uit te proberen. Springervaring hoeft ook niet persé, maar het is natuurlijk wel handig dat je niet bij de eerste de beste sprong de ruiter op de grond hebt zitten ;) .

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:49

oke, fijn! ;)
is het in Ermelo, of ergens anders?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:26

p_a schreef:
oke, fijn! ;)
is het in Ermelo, of ergens anders?

Oh ja, sorry dat had je gevraagd. Het is in Hernen: een dorpje in de buurt van Nijmegen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:35

hmm.. dat is wel een eindje rijden maar het moet op zich wel te doen zijn :D
ik zal het aan mijn ouders vragen! ;)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:42

p_a schreef:
hmm.. dat is wel een eindje rijden maar het moet op zich wel te doen zijn :D
ik zal het aan mijn ouders vragen! ;)

Maar het is zeker de moeitte waard en werkt verslavend :+

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:19

ga binnen kort nog maar even wat hindernisjes met ze oefenen met ze. Bo is namelijk niet echt de makkelijkste met springen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:04

is het trouwens erg dat Abel alleen een dressuurzadel heeft?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:46

Ik heb alleen een westernzadel en dat was ook geen probleem ;)... Haha!!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:48

Oh oke.
17 oktober dus, crossdag.
Kijk nog wel of ik dan ga/kan :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:42

p_a schreef:
is het trouwens erg dat Abel alleen een dressuurzadel heeft?

De ruiter op de illegale schimmel springt ook met een dressuurzadel, heb wel een veelzijdigheid maar dit vind ze fijner.

Western zadel...... :o eng met die knop.....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:35

Rugby, ik ga er vanavond even voor zitten. Zit nu op een klant te wachten en op m'n telefoon zijn foto's heel irritant te beoordelen!

Inez, wel een leukestippel hoor :)! En dat terwijl ik helemaal niets met stippen en/of bont heb!

Curly2day, hoezo eng? Ik vind een dressuurzadel juist 'eng'! Nouja, eigenlijk gewoon irritant en voor geen meter zitten haha! Toen er net spat was geconstateerd moest ik een week even afwisselen met dressuurzadel, om te kijken of-ie daar misschien beter onder liep, maar dat was 1 groot drama haha! Verschrikkelijk vond ik het hoe je zit verstoord wordt en dat je in een bepaalde houding geduwd wordt :D