Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
9jinte9 schreef:magda_90 schreef:Wat een mooie kruisingen hier zegIk ben ooit eens een foto van een fjord x appaloosa tegen gekomen, witte fjord met bruine stippen. Helaas kan ik deze niet meer achterhalen
Toevallig kwam ik die gister tegen in een fjorden kruising topic. Kan niet missen dat je die bedoeld.
(als hij niet gelijk op de goede pagina springt, die je bedoeld staat onder aan pagina 4)
[FJ] kruisen met een fjord
StippTwingo schreef:Ja maar een appaloosa is geen rasofja ook, maar dat zijn gewoon Quarters met stippen.
En Loka is echt geen Quarter, het woord appaloosa staat niet eens in zijn paspoort![]()
Een Knabstrubber kan opzich wel denk ik, maar zoals ik ook zij, t is een wilde gok
pepsy schreef:winia4ever schreef:mias? weetje zeker dat er tinker in zit? er is totaal geen behang? meestal is er dan wel ietjes behang?
idd mias umzz eingelijk heb ik dat gedaan scheert de sokken er af het is echt een halve tinker haar papieren liegen er niet om...en niet alle kruizingen met tinkers hoeven veel behang te hebben
stef schreef:Winnia: Ze weet notabene de ouders, dus tja, lijkt me overduidelijk dan. Hoewel ik de combi arabier merrie x tinker hengst niet echt zie, zou m eerder andersom verwachten (Mensen willen meestal verluxen, niet verzwaren)
Mias schreef:stef schreef:Winnia: Ze weet notabene de ouders, dus tja, lijkt me overduidelijk dan. Hoewel ik de combi arabier merrie x tinker hengst niet echt zie, zou m eerder andersom verwachten (Mensen willen meestal verluxen, niet verzwaren)
De reden dat de moeder is gedekt door een tinker is omdat de moeder niet drachtig kon worden van arabieren. Een tinkerboer uit de buurt heeft gezegd, doe mijn hengst (o'malley) er maar op. In 1 keer was ze drachtig. Het is na kamillah nooit meer gelukt om haar moeder drachtig te krijgen.
Kamillah zelf is nu drachtig van een Arabier hengst.
Sammyoo schreef:Wij hebben twee kruisingen. Sammy is een Connemara x NRPS, Jones een Paint x Haflinger. Jones hebben we zelf gefokt. Ik heb heel bewust voor deze kruising gekozen. Ook heb ik mij goed laten informeren over een geschikte hengst. Die hebben wij uiteindelijk gevonden in Belgie. Ilse een goede haflinger. Ze is opgenomen in het keurstamboek en heeft beide keren dat we naar de keuring gingen een eerste premie gehaald. Jones is dus geen toevallige kruising. We zijn tot nu toe ook best blij met het resultaat!
We hebben het plan om Ilse volgend jaar door een Lusitano te laten dekken. We hebben dus nog even om een geschikte hengst te vinden. Ik vind over het algemeen haflingers goed kruisen met andere rassen. In het halflinger topic staan een aantal geslaagde kruisingen!
Foto's van Jones en Sammy staan in mijn profiel.