Punz het begint er inderdaad beter uit te zien. Dat ze haar passen voor beter af maakt. Je ziet tussen het eerste stukje en het laatste stukje film duidelijk verschil. Goed bezig.
Mooi stukje film punz! Kun je weer met recht trots op zijn.
En ja die balk he....ik vroeg het me idd af. Ik bouw voor sanne wel altijd met een extra balk of plank ertussen of een schuine balk en soms zie ik dit ook, dus vroeg t me idd af....nooit te oud om te leren toch. Op cc zie je nl dit niet, ik niet tenminste zal vast een theorie achtel liggen.
Ohh punz, wat kan ze toch lekker swingen met die billen! Zie er goed uit..
Ik zet spongen ook altijd op met een grondbalk, en een extra balk ertussen. Dan kunnen ze het vaak toch wat beter inschatten.
esje007
Geplaatst: 29-06-17 21:53
Ik heb al een tijdje niks laten horen. Te druk met werk.... Goed bezig, Punz!! En Saaams lekker aan het springen en slingers ophangen! Zondag ga ik weer dressuur wedstrijd rijden. Hopelijk werkt het weer een beetje mee. Hoewel ik nu B+11 ben, start ik nog voorlopig in de B totdat ik voel dat ik klaar ben voor de overstap. ( nig niet, dus. ...) wellicht na zondag weer wat beeldmateriaal. ...
Saaams
Geplaatst: 01-07-17 09:55
Er staat nu een super leuke 4 jarige merrie connemara hier op stal. Even in paspoort mogen spieken. Een I love you Melody. Dat word een springer
Afgelopen week alles gegeven. Gisteren examen gedaan. En voor anatomie een mooie 8.3 weten te scoren. Voor theorie dat ging goed maar die punten moeten we deze week nog krijgen. Ik ben benieuwd.
Jacobienx
Geplaatst: 02-07-17 15:58
Nog wat leuke foto's van mn afgelopen wedstrijden. Zo gaaf om te zien hoe hij steeds meer verzameld en hoe hij steed meer opgericht wordt. Ik kwam dit plaatje net tegen, zo is het maar net
esje007
Geplaatst: 02-07-17 19:47
Leuke foto's Jacobien!!
Ik heb vandaag weer een wedstrijdje gereden. Vanochtend begonnen we met Rebel te ontdoen van een fikse laag modder. Door de droogte staat hij nu op een zandpaddock ipv op de wei. En dat is wel zand van bosgrond...zwart en heeel fijn....zwarte modderstromen stroomden van hem af toen we de spuit er op zetten.
Sky Marian was zo lief geweest om voor mij een filmpje te maken waarin ze uitlegt hoe zij knotten maakt. Nou, dat heb ik bestudeerd en jawel....het resultaat was zeer presentabele knotten!!!
Dus Rebel helemaal opgepimpt en ik strak in het pak weer de ring in. De eerste proef ging echt fijn, al blijven er natuurlijk altijd verbeterpunten. De tweede proef ging voor mijn gevoel een stuk minder: bij Rebel was de energie ver te zoeken en ik kookte bijna uit míjn pakkie....pfffff...wat was dat werken en voelde als een en al gepruts!! Beide proeven bleken goed voor een 3e plek (buiten de officiële klassering, want slechts 8 deelnemers) en de 1e proef was 189.5 en de 2e 192 punten. Zo zie je maar, uitslagen en punten blijven lastig in te schatten!
Saaams
Geplaatst: 02-07-17 21:30
Wauw goed gedaan! Zeer nette punten! Ik zag het filmpje voorbij komen, ik wil het ook gaan proberen, vond haar knotten op onck zo tof en bij Beaut oogt het als een slagveld als ik knot Dus vd week naald en draad kopen!
Gefeliciteerd Esje!! Mooie punten én prachtige knotten.
Tip voor iedereen die worstelt met knotten: Leer werken met naald en draad(pektouw). Echt! Daarmee lukt het mij zelfs om nette knotjes te maken, en dat wil wat zeggen !!!
Als we het over knotten gaan hebben... Robin heeft verschrikkelijke pluis manen. Ze zijn vrij lang maar echt heel irritant met knotten. Nu deze manier gevonden en ik vond het wel geslaagd
Saaams
Geplaatst: 04-07-17 17:44
Vandaag alleen naar t bos (grenst aan stal) normaal word ze enorm gespannen, adrenaline en stuiteren. Nu gewoon ik zie tot hoe ver we komen, krijgt ze spanning gaan we terug. Pony heeft zich goed gedragen Zonder enkel probleem met lang teugeltje ons rondje kunnen doen. Met andere paarden is ze altijd braaf. Alleen kent ze niet zo goed.
Zelfs door de plassen
En ze gaat de laatste tijd na onze les bij Noor heel fijn! Weg met de onderhals en dressuurpony worden. Dinsdag gaan we weer naar Noor voor dressuurles.
Tribunals
Geplaatst: 04-07-17 18:16
Ik knot ook met naald en draad... Erg mooi is het nog steeds niet
Tjonge, echt, was ik daar nu de hele dag zo zenuwachtig voor....en het begin van de les. Ik kan echt zeggen dat ik het na drie huppeltjes leuk begon te vinden. Moest wel even tegen mezelf zeggen niet denken maar gewoon doen, net als 18 jaar geleden...toen deed ik het ook gewoon, kon niet gek genoeg en nu denk ik erover na, dat is echt verschrikkelijk, maar goed, na drie sprongetjes, waarbij ik goed op moest letten dat ik mijn handen naar voren deed en de pony buitengewoon braaf was, vond ik het leuk en was zo blij als een penny meisje. Stijltje, oxertje, dubbel en een waaier gesprongen. Geen moeilijke lijnen, maar uiteindelijk wel een heel parcourtje op ik denk zo'n 60 cm. Mooi begin! Trots op mezelf en natuurlijk op onze melody, wat is hij toch geweldig met zo'n stuntel als ik op zijn rug gewoon zijn ding braaf doen. Nu vol met adrenaline, stuiter de stuiter door t huis.