Ilja laat weten of het doorgaat ivm aanmeldingen. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ilja laat weten of het doorgaat ivm aanmeldingen.

altijd leuk om knappe connemara's in actie te zien. Ik vroeg mij af, komen jullie vaak grote connemara's tegen of zijn er fokkers die connemara's kruisen? Ik ben zelf 1.81 cm. Mijn huidige (oude) pony is 1.48 en best breed maar voor het mooie zou een pony ( voor de toekomst) rond de 1.60 mogen zijn.
ik heb leren rijden op connemara's op het hippisch centrum westland. Vroeger hadden we daar nog de hengsten keuringen. Ik heb nu nog een lieve ijslander staan van een bokker en tevens vriendin om te beleren. Het heeft allemaal geen haast, oriënteren kan nooit kwaad
) Maar goed: ze zijn er dus wel Punz schreef:Kitty: wat leuk dat je bij Ton hebt leren rijden! Had en heeft geweldige Connemara's!
Als je bent van de tijd dat hij daar de hengstenkeuringen voor het stamboek organiseerde, dan ken je vast ook de hengst Marvel van Graafjanshof wel, of niet?
Piet van Ijzendoorn ( de Zonnehoeve) fokt inderdaad Connemara kruisingen, en daar zitten ook grotere bij.
Mijn eigen merrie is een volle Connemara uit de Rory fokkerij, uit een Deense merrie van 1.53 en echt een kást van een dier, daar zou je ook prima op passen ( alleen is zij niet te koop natuurlijk...) Maar goed: ze zijn er dus wel
Je zou ook in Duitsland kunnen kijken. Daar zijn de pony's op zich duurder, maar daar worden ze wel groter in de maat gefokt ( zie bv "Sternbergs Connemara's' http://www.connemara-kraemer.de/
Maar........ je zou ook terug naar je roots kunnen gaan: Ton kan je vast ook wel op weg helpen!
waar ik uren door heen kon bladeren. Marvel ken ik, ik heb nog op Evening moon gereden als klein meisje. Goed om te horen dat er steeds meer grotere Connemara's te vinden zijn. Tegen de tijd dat het zo ver is kom ik hier nog wel even posten
bedankt! 

Dat wil iedereen toch wel! Ik zou mijn hele woonkamer vol hangen met uitvergrotingen!!