Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:55

Whahaha :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:57

Your gay best friend. Ben alleen bang dat hij niet van shoppen houdt. :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:59

@ pizza normaal gesproken is hij liever lui dan moe, hij had 3 weken stil gestaan. ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:13

Misschien vind je dit leuk om te zien, je pony op het ONCK:

Gewoon een heerlijk dier!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:20

Oh wat leuk die filmpjes Punz, bedankt voor het doorsturen! :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:36

Wat veel! Wij zijn sowieso niet zo van de brok hier.. Bij ons krijgen ze weinig krachtvoer (muesli) en dan geven we ze vitaminen-mineralen bij, en veel ruwvoer!

Maar ieder z'n eigen ding. :)

Leuke filmpjes van het onck! Heb nu al zin in volgend jaar! Hopelijk weer net zo succesvol als dit jaar en hopelijk een mooie afsluiting van m'n ponytijd!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:56

Toch merkte ik dat met enkel mineralen en vitaminen en goed hooi. Eamonn te weinig brandstof binnen krijgt.
Ik ben beetje gaan zoeken en ben nu bij subli ponybrok uitgekomen en hij doet het er goed op. Krijgt ongeveer 800 gr op een hele dag. Ook let ik er erg goed op dat zijn gewicht optimaal blijft zodat hij geen extra balans moet meesleuren.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:19

kitobeer schreef:
Toch merkte ik dat met enkel mineralen en vitaminen en goed hooi. Eamonn te weinig brandstof binnen krijgt.
Ik ben beetje gaan zoeken en ben nu bij subli ponybrok uitgekomen en hij doet het er goed op. Krijgt ongeveer 800 gr op een hele dag. Ook let ik er erg goed op dat zijn gewicht optimaal blijft zodat hij geen extra balans moet meesleuren.

Olie is een hele goede brandstof! dat geef ik ook bij. Suikers en zetmeel zo min mogelijk vandaar hier ook subli ponybrok. Jaimy verricht nog niet echt zwaar werk, maar het paard van mijn dochter toch wel, en die doet het super op een kilo per dag en dus lijnzaad en zonnebloem olie.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:22

Voor pony's die niks hoeven te doen zou het genoeg zijn, moeten ze wel vaker aan het werk dan is iets krachtvoer natuurlijk wel nodig. En ze pakken het ook allemaal verschillend op dus je moet zoiets echt per pony bekijken!

Toen ik op kamp was kreeg Larry volop krachtvoer omdat hij zo hard moest werken, als we dit nu nog steeds zouden voeren dan had hij allang ziek in stal gelegen omdat het veel te veel zou zijn.

Mijn pony's krijgen in totaal 1 schep muesli per dag (volgensmij gewoon basis muesli met weinig suikers), dan krijgen ze nog zemelen met de supplementen die ze nodig hebben (o.a. Vitaminen-mineralen). 's ochtends een flinke berg hooi, daarna gaan ze de wei in en in de middag geven we zoveel dat ze er voor de rest van de dag mee door kunnen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:59

Ik heb mijn paardje niet aan huis . Maar heb wel het voer en hooi beleid zelf in handen.
Maar het heeft me toch 12 jaar gekost om te ervaren en te snappen en vooral te zien welke schade voer aan je sobere pony kan veroorzaken.
Hoefbevangen is hij verre van nooit geweest. Maar je hebt nog zoveel meer om naar te kijken. Hoe is de conditie van zijn hals en zijn spieren ?
Hoe is het temperament van je pony ? Hij kan om zoveel redenen trager op gang komen dan andere paarden . Dat is wel iets wat ik de laatste jaren goed geleerd heb.
Mijn pony heeft altijd al onderstandig gestaan soms zelfs nog erger dan andere periodes. Aan enkele hoefsmeden goed advies gevraagd maar je krijgt het er nooit helemaal uit.
Wel ik moet zeggen de laatste weken staat hij achter mooi recht en onder waardoor zijn voorbeentjes ook weer staan waar ze moeten staan. Het is een echte ketting reactie het een breng het ander te weeg.
Maar ik heb wel leren luisteren naar mijn pony.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:46

Fijn dat je dan toch eindelijk weet wat hij nodig heeft!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:34

Leren luisteren is inderdaad erg belangrijk. Nik stond dat ze volop in (duur)training stond op zware muesli (extra elektrolyten + extra haver) en een mix van vit e, selenium, lysine, zwavel, magnesiumcitraat en nog iets. En dat had ze echt nodig. Momenteel doet madam niet zoveel en krijgt ze niks bijgevoerd qua brok, maar vanaf deze week wel weer aan de vitaminekoeken :) . Iemand gaf me toen de tip juist meer eiwitten bij te voeren en wat meer power muesli voor een oudje, ipv die seniorendingen met veel suiker. Werkte perfect bij haar :j

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:30

Wat een rust hier ..... :-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:38

:) Dat is relatief...

Gisteren heel fijn met Punzeltje aan de slag. Dit keer vanaf het begin er zelf op gestapt, in plaats van dat ze eerst werd gereden door mijn instructrice. Zoals al op facebook gemeld: ik mocht dus vanaf de eerste seconde zélf aan de slag met al die Punzelpower..... :) Daar heb ik nog wel wat te leren :j , maar joh, wat was het genieten.

Dit is de nog beschaafde variant van het loperige de eerste tien minuten:

Uiteindelijk kwamen we tot dit:

En ook het aangalopperen ging nog niet eens zo heel beroerd:

Kortom:
Zit hier gewoon stilletjes na te genieten :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:48

Gaat goed joh! Leuk!

Ik dacht dat Ineke in brabant zat.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:28

wat geweldig Ria, heerlijk dier!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:32

Supergoed :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:02

@ Zonnetje: zát inderdaad.
Maar ik heb bewust haar naam niet genoemd steeds, ivm haar privacy ook. Vind je het erg om de naam hierboven weg te halen, als dat nog kan?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:14

Leuk Punz! Ziet er al super goed uit zeg, kunnen wij alleen maar jaloers op zijn. Wat kan dat veel verschil maken he, een goeie start qua inrijden. Zondag heb ik trailerlaadles, heb er zin in! En 20-09 de osteo besteld, om even wat dingetjes uit te sluiten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:46

Marrit: Ik ben zó blij dat ik Punzel deze start kan geven! Dat maakt inderdaad superveel uit!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:56

Tof Ria. Leuke vooruitgang hebben jullie de afgelopen weken geboekt. :j

Welke osteo laat je komen Marrit? :)

Hier gewoon nog lekker aan het prutsen. Heksje wordt langzaam een witte toverfee om de woorden van Punz maar even te stelen. :D
Ze vindt het moeilijk, maar doet verschrikkelijk haar best. Het schrikkerige wordt steeds minder. Thuis eigenlijk geen 'last' meer van. Verder is het gewoon een heerlijk tutmuts. <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:21

Ik ben gék op tutmutsen!!

Verder sinds vanmiddag weer even nog erger dan normaal hopeloos verliefd:

Afbeelding

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:12

:oo :oo zou bijna zeggen....ruilen? :+:

:D :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:30

Hij is prachtig <3

Martine Burgers komt bij me, heeft me altijd goed geholpen.

Had ook eeen zwijmelmomentje, hoe knorrig hij soms kan zijn, hoe ontzettend lief en gemoedelijk hij ook kan zijn. Hij vindt achterbenen en staart wassen écht niet leuk, maar hij kan nu los staan en dan kijkt hij af en toe ff om "ik doe het goed he" , te lief <3 zo'n blik ongeveer:

Afbeelding

Morgen trailerlaadles! Vd week zelf geoefend, 2 benen op de klep en dan weer terug. Uiteindelijk vond ie het maar stom dat hij er niet in mocht :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:37

Martine Burgers ken ik wel. Hebben wij er ook eens bij gehad. Fijne osteo. :)

Agos Lloyd heeft puppyogen. :))
Succes morgen met het laden. +:)+