Slechte foto, maar hier kun je zien hoe dun en smal Larry 2 jaar geleden was. En dan even vergelijken met nu.
curly2day
Geplaatst: 08-08-15 12:47
Hij zal er dan idd beter uitzien,maar deze heeft echt wel een jaar nodig en dat geeft niet, die krijgt hij ook. Maar een echte connemara is pas "mooi" als ze 8 (mijn ervaring) zijn
Ja deze was extreem mager, zeker 50-100 kilo afgevallen door de reis naar Nederland omdat hij zo'n mega stresskip is. Maar genoeg liefde doet veel met ze.
Helaas gaan mijn connies volgend jaar weg dus zal ik ze niet meer meemaken als 8-jarigen.
Komt ongetwijfeld helemaal goed met deze c2d. Gelukkig heeft en krijgt hij nog alle tijd.
Heksje mist haar mannen. Ze staat veel in de paddock ipv op het gras en met enige regelmaat toetert ze een keertje van haar af.
Zonnetje81
Geplaatst: 08-08-15 15:28
Mijn Mellow was ook zeer schraal en uhh nu ook niet meer. Dus dat komt echt wel goed!! Hij is zelfs tussendoor te vet geweest. Papa gaf hem even wat gras bij. Haha. Nu weer mooi in conditie.
Marrit13
Geplaatst: 08-08-15 15:35
Ah arme heks gevalletje niet met en niet zonder ze?
Komt vast goed met de nieuwe aanwinst! Paarden in nl zijn sowieso standaard te dik, maar dit is wel heel schraal. Lekker ruwvoer erin en stabiel plekje zal hem goed doen.
Vandaag Lloyd over plastic laten stappen, hilarisch gewoon Zolang het niet wappert piece of cake! Wapperend vindt hij het niet zo tof, dus daar gaan we aan werken
Maxime; ik word volgend jaar 18 en zie het niet zitten om met een pony tussen de paarden te starten. Het kan wel met dressuur maar met springen niet. En ik wil graag springen en m'n connies ook dus dan moet er afscheid genomen worden. vooral van Larry vind ik het heel erg dus het liefst zou ik hem houden, maar ik kan niet alles houden helaas..
5 jarige ruin van Lexicon, kent nog weinig en is reuze sterk en slim. Hij is nu rond de 1.75 en groeit nog steeds. Ga hem nu wat vaker rijden voor de eigenaresse omdat ze vond dat ik zo goed met hem kon.
Pfoe.. heb met het ritje wel weer gehad. Ben gisteravond weer thuis gekomen en ik denk dat Jackson in zijn vakantie vleugels heeft ontwikkeld.
Liep vrolijk mee het land uit, begon lekker actief te stappen en op sommige stukjes liep hij ook fijn nagevelijk. Draf ging prima, dus ik liet hem een stukje verruimen. En toen.. kwamen zijn vleugels te voor schijn! In volle galop de bak door, ondertussen een paar keer een flinke bok. Bokken en steigeren vind ik geen probleem, maar loeihard door de bak zonder enige controle heb ik een hekel aan. Dat ging een paar keer zo, maar uiteindelijk liep hij heel fijn. Heb hem daarna nog even los gegooid want meneer had energie voor 10!
Toen ik hem naar het land bracht was hij het nog niet kwijt. Dribbelend en ongeduldig voor me uit proberen te lopen, tot hij een of ander watervogeltje in het water zag springen en spetteren. Alle vier de hoefjes van schrik in de lucht om vervolgens op mijn voet te landen. Doet pijn. Beetje blauw ook
Misschien de volgende keer eerst een keer longeren voordat je er zomaar weer opstapt na een tijdje.
Tribunals
Geplaatst: 10-08-15 17:52
Change3x schreef:
Misschien de volgende keer eerst een keer longeren voordat je er zomaar weer opstapt na een tijdje.
Heb ik ook gedaan, eerst even los gegooid, toen rustig gelongeerd en toen rodeo
Tribunals
Geplaatst: 10-08-15 17:55
Filmpie losgooien wel bekijken in 720 nog wat anders zie je bijna niks zo wazig :p
Punz
Geplaatst: 10-08-15 20:08
Wat voer je hem Tribunals? Want dit klinkt eerlijk gezegd niet als de Jackson die hardwerkend maar doodbraaf zijn werk in het demoteam deed ( zowel op het ONCK als tijdens de Aaltenfair). Dus misschien iets te rijk in het voer oid??
Verder hier op dit moment weer stikgelukkig, Punz was vandaag weer zo geweldig. Keihard gewerkt met Ineke, en heb daarna onder begeleiding van Ineke zelf nog even op haar gereden. En precies op dat moment besloten de paarden van mijn stalgenoten, die ongeveer naast de bak staan, lekker keihard rond te gaan galopperen en als kers op de taart kwam er ook nog een enorme mestinjecteer-landbouwgevaarte langs de bak rijden. Ik heb het minst heftige stuk ( tractor nog wat op afstand) kunnen filmen, vond het uiteindelijk toen het ding nog dichter langs de bak kwam rijden toch verstandiger om even met 2 handen te rijden. Uiteindelijk bleek haar meest heftige reactie geweest te zijn toen ik eenhandig rijdend aan het filmen was:
Heerlijk toch? Daarnaast ook nog eens stikfijn kunnen lessen/rijden met haar.......dus weer helemaal gelukkig hier
Edit: Change dit is inderdaad een jóekel zeg!! En verder zie ik aan jouw foto's vooral dat ik voornamelijk naar dressuur combinaties kijk... Wil spontaan je beugels 4 a 5 gaten langer doen.